WHO ma kolejny kłopot
W sieci pojawiło się 25 tys. adresów e-mailowych oraz odpowiadających im haseł należących do Światowej Organizacji Zdrowia (WHO), Gates Foundation i kilku innych organizacji zaangażowanych w walkę z COVID-19.
Według Washington Post odkrycia dokonała organizacja non profit SITE Intelligence Group, która od dawna bacznie obserwuje działania różnych grup ekstremistów. Niestety, jak do tej pory nie udało się ustalić źródła wycieku. Gdy tylko e-maile znalazły się w sieci, natychmiast zostały wykorzystane przez ekstremistyczne organizacja do przeprowadzania kampanii polegających na nękaniu pracowników WHO, Banku Światowego czy National Institutes of Health (NIH). Tego typu akcje mają wzmocnić działania przeciwko polityce wymienionych organizacji w walce z pandemią, a także propagować teorie spiskowe dotyczące COVID-19.
Światowa Ogranizacja Zdrowia potwierdziła, że wyciekło 6835 adresów, ale tylko 457 było aktualnych. WHO zapewnia, że nie pojawiły się żadne ślady wskazujące na wykorzystanie exploita. Hasła pracowników, którzy byli ofiarami ataku, zostałyzresetowane.
- Ryzyko nowych ingerencji spowodowanych publikacją adresów e-mail i haseł trudno zmierzyć, ponieważ organizacje rządowe i biznesowe często używają uwierzytelniania wieloskładnikowego, które wymaga tymczasowego kodu lub fizycznego tokena by uzyskać dostęp do systemu komputerowego, nawet jeśli atakujący posiada prawidłowe hasło. Warto jednak zauważyć, że kilka tygodni temu głośno mówiło się o tym, że WHO znajdzie się na celowniku hakerów. Informowano o tym pracowników tej organizacji, a mimo to, nie udało się uniknąć poważnej wpadki. - mówi Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce.
Według SITE Intelligence Group ofiarami ataku były też National Institutes of Health, z którego wyciekło 9938 adresów e-mail z hasłami, The Centers for Disease Control and Prevention (6857), Bank Światowy (5120)
źródło: bitdefender.pl, marken.com.pl

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

BCC: budżet, inwestycje, podatki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.