Komunikaty PR

Wiemy, jakim markom najbardziej ufają przedsiębiorcy

2020-04-28  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Biuro prasowe
Attention Marketing

ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
m.sokolowski|attentionmarketing.pl| |m.sokolowski|attentionmarketing.pl
795520960
attentionmarketing.pl/

Magazyn „My Company Polska” po raz kolejny przyznał tytuły Marka Godna Zaufania. Nasze badanie przeprowadzone wśród setek przedsiębiorców wyłoniło marki produktów i usług, które darzą oni największym zaufaniem – dziś tak dotkliwie testowanym przez pandemię koronawirusa. Wśród laureatów są Santander Leasing, Samsung, DPD, PKN ORLEN czy PZU. Wyróżniliśmy firmy w 25 kategoriach.

Marka Godna Zaufania to wyjątkowy tytuł, przedsiębiorcy spontanicznie wskazują markę, opierając się na własnych preferencjach, wiedzy i doświadczeniu. Nie ma tu żadnej kapituły, sędziów czy sugestii, kogo można wybrać. Przedsiębiorcy wypełniający nasze ankiety sami wybierają marki – tłumaczy Grzegorz Sadowski, redaktor naczelny „My Company Polska”, najszybciej rosnącego polskiego magazynu biznesowego. – Wizerunek marki to jej kapitał, który w działaniach długofalowych przekłada się na wymierne korzyści biznesowe zarówno w aspekcie sprzedażowym, jak i marketingowym. Jest to teraz jeszcze bardziej istotne, biorąc pod uwagę obecny kryzys i konieczność dostosowania się firm do trudnej sytuacji rynkowej – dodaje.

To sprawia, że badanie Marka Godna Zaufania najlepiej pokazuje, czyje produkty i usługi najczęściej wybierają przedsiębiorcy. Badanie na zlecenie „My Company Polska” przeprowadził instytut badawczy Kantar Polska, realizując ankietę wśród prawie 20 000 polskich przedsiębiorców. Respondenci (według stanowisk była to w ponad 43 proc. kadra kierownicza, prawie 34 proc. to prezesi oraz przeszło 22 proc. specjaliści) w wypełnionych ankietach wymienili łącznie blisko 250 cenionych przez siebie marek.

– Zaufanie stanowi jeden z najważniejszych elementów funkcjonowania współczesnego biznesu i rynków. Jest podstawą relacji na poziomie konsument–marka i stanowi swoiste spoiwo tworzące relacje pomiędzy uczestnikami rynku. Przedsiębiorcy, podobnie jak konsumenci, mają tendencję do kupowania marek i produktów, które im się podobają oraz czują do nich sympatię. Skłonni są płacić więcej za dobrej jakości produkty od godnego zaufania dostawcy. Dlatego marki rywalizują o zaufanie u współczesnych nabywców i stały się ambasadorami dla samych firm, bo marka to produkt, wartość i skojarzenia, na które pracuje się latami – mówi Rajmund Tochwin, wydawca „My Company Polska”.

Uczciwość kluczem

W kluczowej dla działania każdego przedsiębiorcy branży finansowej (kategorie „konta firmowe” oraz „kredyty i pożyczki”) Marki Godne Zaufania to mBank i PKO Bank Polski – uzyskały one odpowiednio, 23 i 17,2 proc. wskazań. Równie trwałe miejsce w sercach odbiorców ma Visa, która od lat okazuje się najbardziej godnym zaufania „systemem płatniczym” (39,5 proc. wskazań).

- Podczas kryzysu sprzedaż i wizerunek marek jest jeszcze mocniej zagrożona niż kiedykolwiek,
a utrzymanie zaufania stanowi znacznie większe wyzwanie. Nawyki praktykowane w okresie prosperity nie mają szans, żeby poradzić sobie w nowym otoczeniu. Jest to więc idealna okazja, aby zweryfikować i wzmocnić działania marketingowe w tych trudnych czasach. To nieodzowne i dotyczy de facto każdej branży naszej gospodarki – podkreśla Maciej Sokołowski, partner Attention Marketing.

Wśród leasingodawców zwycięstwo odniósł Santander Leasing (prawie 14 proc. wskazań), a w gronie faktorów – ING Bank Śląski (9,9 proc). Jak mówi Tomasz Jąder, prezes Santander Leasing, kluczem do sukcesu jest uczciwość i transparentność połączona z elastycznością. – Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają – tłumaczy.

W kategorii „audyt finansowy” zwyciężyło drugi raz PwC, zdobywając 29,6 proc. głosów (w 2018 r. na jego miejscu był Ernst&Young).

Z kolei wśród ubezpieczycieli wszystkich wyróżnionych w ankietach niezmiennie dystansuje PZU. Jak mówi Anna Janiczek, dyrektor zarządzająca marketingiem i relacjami z klientem PZU, w DNA firmy wpisane jest myślenie potrzebami klienta, bo tylko tak można zbudować zaufanie. – PZU to więcej niż ubezpieczenia. Jako największy ubezpieczyciel w Polsce wiemy, że naszym obowiązkiem jest szybka pomoc Polakom, gdy dzieje się coś złego. Od wielu lat angażujemy się w ważne inicjatywy społeczne, wspieramy bezpieczeństwo i pomagamy w najtrudniejszych momentach, takich jak klęski czy powodzie. Teraz też, jako jedna z pierwszych firm, włączyliśmy się w walkę z koronawirusem – wyjaśnia.

Odrobiona praca domowa z technologii

W branży technologicznej od lat króluje Samsung (aż 42,1 proc. wskazań w kategorii „smartfon”) oraz Microsoft („oprogramowanie dla firm”) i HP („urządzenie biurowe”). Świetnie wypadły także Dell (po raz drugi zwycięzca w kategorii „komputer osobisty” – ponad 40 proc. głosów) i Orange – po raz kolejny najbardziej godny zaufania „dostawca internetu” i pierwszy raz najbardziej wiarygodny „operator telekomunikacyjny”.

Jak podkreśla Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej w Orange Polska, ostatnie wydarzenia były swoistym sprawdzianem – pandemia COVID-19 przedefiniowała bowiem sposób prowadzenia firm, które w jednej chwili przestawiły się na pracę zdalną. – Kluczowy stał się szybki i niezawodny internet. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom. Dodatkowo oferujemy odpowiednie do skali działania narzędzia teleinformatyczne. W ten sposób pomagamy firmom w trudnym okresie zmiany – mówi.

Musimy pomagać

PKN ORLEN, największa polska firma, wyraźnie zwyciężyła w kategorii „stacja benzynowa”, osiągając 42,8 proc. wskazań. ORLEN buduje swoją markę, stawiając na wsparcie polskich producentów żywności (80 proc. asortymentu na stacjach pochodzi z polskich firm), rebranding marki w Niemczech i inwestując w sport. Pomaga też walczyć z obecnym wirusem. – W trudnych czasach pandemii koronawirusa duże firmy o stabilnej pozycji finansowej powinny angażować się we wsparcie dla tych najbardziej potrzebujących, a to bezpośrednio przekłada się też na wizerunek marki. My aktywnie działamy na tym polu. To nasz obowiązek, bo ORLEN to marka, której zaufały miliony – zauważa Adam Burak, członek zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN.

Z kolei Raben zwyciężył w kategorii „usługi logistyczne” (po raz drugi z rzędu), a wśród „usług kurierskich” najczęściej wskazywano na DPD. Ta ostatnia firma pomimo pandemii cały czas obsługuje klientów. – Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości – zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo – ujawnia Rafał Nawłoka, prezes DPD Polska.

W branży motoryzacyjnej w tym roku zwyciężyło BMW, zdobywając 21,1 proc. głosów. Wśród firm lotniczych niepodzielnie króluje LOT (aż 48,7 proc. wskazań, skok w górę o ponad 8 proc. rok do roku) i raczej to w Polsce nikogo nie dziwi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Attention Marketing
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki Biuro prasowe
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w
Gospodarka Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej
2024-12-28 | 13:00

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

W grudniu odbyła się prezentacja polskich priorytetów cyfrowych na czas prezydencji z udziałem wicepremiera i ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego, wiceministra cyfryzacji
Gospodarka Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
2024-12-20 | 11:00

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie

Jest to niestety rekord, z którego nikt się nie cieszy, zwłaszcza w kluczowej dla polskiej gospodarki Europie Zachodniej – mającej największy wkład w globalną liczbę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.