Komunikaty PR

Grupa Gaming Factory z rekordowym wynikiem operacyjnym

2021-03-31  |  09:00
Biuro prasowe

 

Grupa Gaming Factory SA, działająca w segmencie produkcji i wydawnictwa gier na PC i konsole, osiągnęła rekordowe wyniki finansowe w 2020 roku. Od stycznia do grudnia skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży wyniosły 2,86 mln zł  wobec 1,17 mln zł w 2019 roku. EBITDA, z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych, stanowi 1,41 mln zł, co oznacza dziesięciokrotny wzrost r/r. W raportowanym okresie największe przełożenie na znaczący wzrost zysków z działalności operacyjnej Grupy miały wpływy ze sprzedaży gier na Nintendo Switch, i PC, a także pierwsze premiery na Xbox One. Premiery ważniejszych tytułów z autorskiego portfolio studia są zaplanowane na 2021 rok.  Gaming Factory w marcu br. podjęło uchwałę w sprawie przyjęcia polityki dywidendowej, zgodnie z którą zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy wypłatę dywidendy za 2020 rok w wysokości od 30 do 75 proc. zysku netto, wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym.

- Rok 2020 był dla nas bardzo pracowity, co znajduje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach finansowych Grupy Gaming Factory. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wyniósł 1,41  mln. zł wobec 0,12 mln zł w 2019 r. Jest to związane z większą liczbą gier dostępnych w sprzedaży oraz wpływami z nowych zleceń, pozyskanymi m.in. przez spółki zależne. W ubiegłym roku przełomowym momentem w historii spółki był debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Środki pozyskane w ramach emisji akcji, która poprzedziła debiut, pozwoliły nam na zbudowanie solidnych fundamentów finansowych i organizacyjnych. To natomiast zaowocowało rozpoczęciem produkcji gier o większym potencjale sprzedażowym niż nasze dotychczasowe projekty mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes zarządu Gaming Factory SA.

Konsekwentna realizacja strategii rozwoju Grupy obejmowała pracę nad autorskimi produkcjami i rozbudową wewnętrznego działu wydawniczego. Najważniejszym źródłem przychodu operacyjnego, który w 2020 roku przekroczył 2,86 mln zł, pozostają wpływy z dystrybucji gier na konsolę Nintendo Switch. Obecnie, w regularnej sprzedaży jest 39 gier i niemal dwa razy tyle produktów, w których przychodach partycypuje Black Rose Projects sp. z o.o., jeden z podmiotów wchodzący w skład Grupy Gaming Factory S.A.

W 2020 roku studio zaprezentowało kilka premier z własnego portfolio wydawniczego. Gracze mogli zagrać w Bug Academy (PC, Xbox, NS), Commander ’85 (PC, Xbox), Gallic Wars: Battle Simulator (STEAM), Bouncy Bob 2 (Xbox) oraz Pangeon (PC, Xbox, NS). Spółka podpisała również umowy na produkcję prawie 10 nowych tytułów na PC.

Zgodnie z przyjęta Polityką dywidendową zarząd zamierza przedłożyć  Walnemu Zgromadzeniu propozycję wypłaty dywidendy w wysokości od 30 do 75 proc. zysku netto wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym spółki za 2020 rok.

- Naszym celem jest zrównoważony rozwój, oparty o wydawanie nisko i średnio-budżetowych gier w wersjach na PC i konsole, wśród których do końca 2022 roku uwzględniliśmy około 30 produkcji własnych, które docelowo będą portowane również na konsole w ramach naszej Grupy kapitałowej. Stawiamy na tytuły o zróżnicowanej tematyce, skierowane do szerokiego grona odbiorów, m.in. symulatory, horrory, builder-y, FPS-y czy tycoon. mówi Mateusz Adamkiewicz. – Priorytetem jest dla nas ukończenie aktualnie prowadzonych projektów. Każda kolejna wydana gra buduje społeczność wokół Gaming Factory i pozwala na wzmocnienie działań marketingowo-wydawniczych. Spodziewam się około 10 premier w tym roku, z czego 6-7 powinno nastąpić na przełomie II i III kwartału. Szczególnego potencjału sprzedażowego upatruję w tytułach We Are Legion: Rome oraz Dreamhouse: The Game i Dinos Reborn, które będą plasowane w wyższym niż nasze dotychczasowe produkty segmencie rynkowym – dodaje.

Wśród istotnych zdarzeń operacyjnych w Gaming Factory, które miały miejsce w 2020 roku, było przeprowadzenie publicznej oferty akcji, w ramach której studio pozyskało ponad 17 mln zł na dalszy rozwój. Środki te były zablokowane do momentu rejestracji emisji akcji serii E i zostały uwolnione po 29 grudnia 2020 roku, tj. po rejestracji podwyższenia jej kapitału zakładowego w KRS.

- Tempo prac nad niektórymi projektami zostało spowolnione przez przeciągający się proces rejestracji emisji akcji serii E w KRS. Niemiej jednak bieżące wpływy ze sprzedaży gier oraz zbycie części posiadanych aktywów finansowych, pozwoliły na wzmocnienie zespołów produkcyjnych i podpisanie kilku istotnych umów – mówi Mateusz Adamkiewicz, prezes Gaming Factory.

W 2021 roku Grupa planuje wydać pierwsze tytuły własne oraz pozyskane zewnętrzne licencje na konsolę PlayStation 4, a także gry przystosowane do technologii Virtual Reality. Pozostałe cele są zbieżne z dotychczas realizowaną strategią. Harmonogram na lata 2021-2022 zakłada około 30 premier.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:45

Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy

Supreme Energy Deutschland, spółka należąca do Grupy kapitałowej Supreme Global, ogłosiła rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów z obszaru odnawialnych źródeł
Giełda Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
2024-04-23 | 17:30

Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’

Już 11 czerwca br., w prestiżowej przestrzeni Rotundy PKO BP, odbędzie się konferencja ‘Kapitał na Zdrowie’ – to niepowtarzalna okazja do uczestnictwa w dyskusjach między
Giełda Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
2024-04-17 | 12:15

Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki

Popyt zgłoszony przez inwestorów kolejny miesiąc z rzędu wyraźnie przewyższył kwoty emisji i wyniósł 304,1 mln zł. W marcu emitenci przeprowadzili 6 emisji obligacji

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.