Grupa Kingfisher ogłasza nowe cele dekarbonizacji w zakresie 3
Made in PR
Wejnerta
02-619 Warszawa
n.piekacz|madeinpr.pl| |n.piekacz|madeinpr.pl
783 505 900
madeinpr.pl
Grupa Kingfisher oraz Castorama Polska ogłosiły nowe, ambitne cele dekarbonizacyjne w zakresie 3, które mają na celu dalszą redukcję emisji CO2 w ramach ich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. O tych ważnych inicjatywach poinformował Thierry Garnier, CEO Grupy Kingfisher i prezes EDRA/GHIN, podczas konferencji 10th Global DIY-Summit w Rzymie. Nowe cele oznaczają równocześnie zacieśnienie współpracy z dostawcami, aby wspólnym wysiłkiem skuteczniej realizować strategię dekarbonizacyjną.
Zakres 3 obejmuje wszystkie pośrednie emisje związane z łańcuchem dostaw firmy. Współpraca z dostawcami, którzy znacząco wpływają na całkowity ślad węglowy produktów, jest tutaj kluczowa. Dzięki wspólnym działaniom oraz wyznaczaniu ambitnych celów dekarbonizacyjnych możliwe jest efektywniejsze ograniczanie emisji. Thierry Garnier zaprezentował nowe, wspólne cele, które będą realizowane we współpracy z dostawcami Grupy Kingfisher:
- dla 100 największych dostawców Grupy Kingfisher – przygotowanie planu działania, zgodnego z inicjatywą Science Based Targets (SBTi) i strategii dekarbonizacji do 2028 r.
- dla kolejnych 450 dostawców – stworzenie planu działania, zgodnego z metodologią SBTi i planu dekarbonizacji do 2030 r.
- dla pozostałych dostawców – opracowanie planu redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r.
Kingfisher będzie współpracować z dostawcami, wspierając ich postępy w realizacji założonych celów, poprzez szkolenia i dzielenie się specjalistyczną wiedzą. Co więcej, spółka zapewni partnerom dostęp do platformy danych emisyjnych w chmurze – Manufacture 2030, używanej przez firmy na całym świecie do zarządzania emisjami i opracowywania niezbędnych planów działania.
Podczas Global DIY-Summit w Rzymie, Thierry Garnier podzielił się również planami organizacji EDRA/GHIN (European DIY Retail Association / Global Home Improvement Network) dla branży home improvement. Kluczowe z nich obejmują publikację przewodnika do kalkulacji śladu węglowego, który będzie wspierał spójne podejście do raportowania i liczenia emisji CO2 w zakresie 3, a także postępy grupy roboczej dla dostawców, założonej w zeszłym roku w celu promowania współpracy i innowacji na rzecz redukcji emisji CO2. Grupa ta składa się z 11 członków, globalnych marek takich jak Bosch, 3M i Positec.
-Podobnie jak w przypadku większości sprzedawców detalicznych, zakres 3 stanowi zdecydowaną większość naszych emisji. Aby skutecznie je obniżyć, potrzebujemy współpracy całego łańcucha dostaw. Dlatego też jesteśmy wdzięczni naszym partnerom, którzy postanowili wspólnie z nami podjąć walkę ze zmianami klimatycznymi. Jestem przekonany, że działając razem jako branża możemy wytyczyć drogę ku niskoemisyjnej przyszłości, korzystnej zarówno dla naszych biznesów, jak i dla naszej planety. – mówi Thierry Garnier, CEO Kingfisher.
Emisje CO2 w zakresie 3, w Grupie Kingfisher i samej Castoramie, stanowią największy udział wszystkich emisji. Te pochodzące z procesów produkcyjnych związanych z powstawaniem produktów (upstream) oraz ich użytkowaniem przez klienta (downstream) generują 90% całkowitych emisji CO2 Grupy Kingfisher oraz 95,8% Castoramy. Warto podkreślić, że Kingfisher przekroczył już swój cel dotyczący redukcji emisji w zakresie 3 o 40% na milion funtów obrotu do 2025 roku w porównaniu z poziomem bazowym z lat 2017/2018, osiągając redukcję o 41,6% w roku 2023/2024.
Redukcja emisji dwutlenku węgla stanowi również jeden z najważniejszych priorytetów strategii zrównoważonego rozwoju Castorama Polska. Od kilku lat spółka podejmuje szereg inicjatyw dekarbonizacyjnych w zakresie 1 i 2, dążąc do osiągnięcia neutralności emisyjnej w 2040 roku. Sieć produkuje i kupuje zieloną energię w 100% pochodzącą ze źródeł odnawialnych, poprawia efektywność energetyczną sklepów i magazynów, a także wdraża zrównoważone rozwiązania w swoich budynkach oraz transporcie kołowym.
-Za nami intensywny czas prac nad obniżaniem emisji dwutlenku węgla we własnej działalności operacyjnej. Już 62 nasze sklepy i centrala firmy są dodatkowo zasilane własną energią pochodzącą z instalacji fotowoltaicznych. By poprawić efektywność energetyczną, stosujemy również systemy BMS i RHINO, automatyzujące procesy zarządzania mediami, gwarantujące oszczędność energii i dokładne raportowanie jej zużycia. Dzięki tym i wielu innym działaniom, w 2023 roku Castorama zredukowała swoje emisje w zakresie 1 i 2 aż o 67% względem roku bazowego 2016/17. – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu w Castorama Polska.
Kolejnym krokiem Castoramy w ochronie środowiska przed postępującymi zmianami klimatu jest znaczące ograniczenie emisji związanych z produkcją asortymentu dostępnego w jej sklepach. Jest to ważny obszar do zagospodarowania, ponieważ ślad węglowy generowany przez dostawców Castoramy stanowi 21% wszystkich emisji CO2 w zakresie 3. Nowe cele dekarbonizacyjne obejmą 375 dostawców sieci, wśród których są nie tylko duże, ale i średnie oraz małe przedsiębiorstwa. Wraz z Grupą Kingfisher, Castorama będzie również wdrażać nową strategię net zero w zakresie 3. Dla grona 40 dostawców, którzy stanowią największe emisje w zakresie 3 i kategorii 1 już rozpoczęliśmy pierwsze spotkania w kontekście działań związanych z dekarbonizacją.
Więcej informacji na temat celów dekarbonizacyjnych dla dostawców Grupy Kingfisher można znaleźć na stronie: https://www.kingfisher.com/en/media/news/kingfisher-news/20241/kingfisher-announces-vendor-decarbonisation-targets-as-it-works-.html
EDRA/GHIN to skrót od European DIY Retail Association i Global Home Improvement Network, organizacji zrzeszających największe sieci handlowe i producentów w branży DIY oraz home improvement. Ich celem jest wspieranie współpracy i wymiany doświadczeń między członkami, promowanie innowacji oraz reprezentowanie interesów branży na poziomie międzynarodowym. EDRA/GHIN organizuje także wydarzenia, takie jak Global DIY Summit, które są platformami do dyskusji o najnowszych trendach, wyzwaniach i strategiach w branży. Organizacje te odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu zrównoważonego rozwoju i innowacji w sektorze home improvement.
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 104 sklepach w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.