Grupa Maxcom podała wyniki finansowe za 2020 r.
Pomimo globalnego spowolnienia gospodarczego grupa Maxcom osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 129 942 tys. PLN. Wzrost wyników Maxcom to efekt m.in. rosnącego rynku e-commerce, większa sprzedaż produktów bezpośrednio do klientów oraz poszerzenia portfolio produktowego.
Grupa Kapitałowa Maxcom wypracowała w 2020 roku 3 470 tys. PLN skonsolidowanego zysku netto, co oznacza wzrost o 24% w ujęciu rok do roku. EBITDA zwiększyła się do 6 157 tys. PLN.
Sprzedaż w Europie Zachodniej oraz krajach skandynawskich wzrosła o 28% w stosunku do roku 2019, natomiast w krajach Europy Środkowo-Wschodniej utrzymała na tym samym poziomie. Utrzymanie wysokiego poziomu sprzedaży w czasach pandemii Spółka zawdzięcza stałej dostępności towarów, pomimo zaburzeń łańcucha dostaw, z którym borykało się wiele przedsiębiorstw w 2020 roku.
– Pomimo bezprecedensowych wyzwań i trudności związanych ze światową pandemią Covid-19, Grupa Maxcom zanotowała w 2020 roku satysfakcjonujący wzrost wyników finansowych – mówi Arkadiusz Wilusz, Prezes Zarządu Maxcom SA.
Podstawowe dane finansowe za 2020 r.
| 2019 | 2020 | Dynamika |
Przychody (w tys. PLN) | 118 683 | 129 942 | 109,5% |
Zysk operacyjny (w tys. PLN) | 4 732 | 4 902 | 103,6% |
EBITDA (w tys. PLN) | 5 842 | 6 157 | 105,4% |
Zysk netto (w tys. PLN) | 2 801 | 3 470 | 123,9% |
Z uwagi na bardzo dobrą sytuację finansową Grupy Kapitałowej, Zarząd Maxcom S.A. wystąpi z wnioskiem na Walnym Zgromadzeniu
o wypłatę dywidendy dla akcjonariuszy, zgodnie z obowiązującą polityką dywidendową Grupy.
Jedną z kluczowych inwestycji w roku 2020 było założenie Maxcom Eco Energy Sp. z o.o. jako Spółki zależnej, która jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na odnawialne źródła energii. Jej głównym obszarem biznesowym są instalacje fotowoltaiczne oraz sprzedaż hurtowa komponentów urządzeń dedykowanych fotowoltaice.
- Fotowoltaika rozwija się w Polsce najszybciej ze wszystkich sektorów OZE. Stała się również wiodącym obszarem inwestycji w całej krajowej elektroenergetyce. Cieszę się, że Maxcom bierze czynny udział w tej zielonej transformacji – mówi Arkadiusz Wilusz.
Wzrost wyników w 2020 r. to efekt wprowadzenia nowych grup produktowych, rozwoju dotychczasowej gamy modelowej oraz realizowanej strategii opartej na digital marketingu i sprzedaży online, wpisującej się w aktualne trendy zakupowe.
W 2020 roku Maxcom S.A. – jednostka dominująca w Grupie Kapitałowej – wprowadziła do sprzedaży nowe produkty, które w większości występują pod markami własnymi. Między innymi są to: telefony dla seniorów z głośnikiem bezprzewodowym jako stacją ładującą, następca bestsellerowego modelu telefonu dla seniorów, nowe smartwatche z pulsoksymetrem, głośniki wodoodporne, nowoczesny smartfon wzmocniony, robot sprzątający z kamerą do wideo-monitoringu oraz gama lampek biurkowych.
Spółka Maxcom rozwinęła również strategiczną współpracę z marką Lenovo. W minionym roku dzięki współpracy z marką Rubbee do dystrybucji Grupy Kapitałowej Maxcom trafiły napędy elektryczne do rowerów. Pozwalają one na łatwą konwersję zwykłego jednośladu na rower o napędzie elektrycznym.
Z roku na rok oferta produktowa Grupy Maxcom staje się bogatsza i atrakcyjniejsza, a oferowane produkty odpowiadają potrzebom konsumentów w różnych grupach wiekowych, na różnych segmentach rynku.
W marcu 2020, reagując na deficyty rynkowe maseczek ochronnych i apel Rządu RP o zaangażowanie przedsiębiorców
w walkę z COVID-19, Maxcom podjął natychmiastową decyzję o zleceniu produkcji i sprzedaży maseczek ochronnych. Szybka reakcja Spółki pozwoliła na dostarczenie klientom tego brakującego na rynku dobra. Maxcom S.A. wspierał również jednostki medyczne w walce z pandemią poprzez różnego rodzaju darowizny.
W roku 2020 Grupa Maxcom umocniła swoją pozycję na rynku i stworzyła solidne podstawy do dalszego rozwoju swojej działalności, w tym nowych jej obszarów, zgodnie z trendami rynkowymi.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.