Grupa Pharmena z najlepszym przychodowo kwartałem od 5 lat
Pharmena, notowana na rynku GPW biotechnologiczna grupa zajmująca się opracowywaniem i komercjalizacją innowacyjnych produktów na bazie fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA, a także działająca w segmencie produkcji innowacyjnych dermokosmetyków i suplementów diety, osiągnęła 46 proc. wzrost rdr. skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży. Tym samym przychody Grupy po dziewięciu miesiącach przekroczyły 10 mln zł (dokładnie 10,8 mln zł). W samym trzecim kwartale br. Pharmena wypracowała aż 4,0 mln zł skonsolidowanych przychodów. Historycznie był to zatem sprzedażowo najlepszy kwartał Grupy od 5 lat. Po trzech kwartałach Grupa Pharmena miała 9,7 mln zł sprzedaży na rynku polskim, co stanowi 89 proc. całej sprzedaży. Aż 83 proc. sprzedaży wpracował segment Hair Care - specjalistycznych linii dermokosmetycznych do włosów.
W związku z oczekiwaniami kluczowych klientów drogeryjnych, w segmencie pielęgnacji włosów oraz w oparciu o trendy związane z naturą i dbałością o naszą planetę, w 2021 roku została wprowadzona na rynek nowa marka Favorite Nature. Zaowocowało to znaczącym wzrostem sprzedaży w tym segmencie. Natomiast w segmencie pielęgnacji twarzy powstała nowa marka Dermena Professional przekładając się na wzrost sprzedaży o 20 proc. kategorii Face Care w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. oraz marka Novaja posiadającą w ofercie przekrój produktów dedykowanych do wielu segmentów.
Grupa Pharmena kontynuuje dywersyfikację kanałów sprzedaży, sukcesywnie rozwijając dotychczasowe i nowe kanały dystrybucji oraz punkty sprzedaży dla nowych produktów i marek dedykowanych do różnych segmentów rynku. Wykorzystując dynamicznie rosnący trend sprzedaży internetowej, zintensyfikowano działania w kanale e-commerce w obszarze konsumenta poprzez użycie m.in. środków przekazu bezpośredniego.
- Podjęcie strategicznych decyzji pod koniec 2020 r. oraz uruchomienie nowej marki Favorite Nature przynoszą nam z kwartału na kwartał coraz większe przychody ze sprzedaży. Sprzedaż w raportowanym okresie jest lepsza nie tylko od trzeciego kwartału w 2020 r. ale również od analogicznego okresu w przedpandemicznym 2019 r. Poziom sprzedaży w III kwartale br. jest najlepszy od 5 lat. - powiedział Konrad Palka, Prezes Zarządu Pharmena SA. - Efektem naszych zintensyfikowanych działań był wzrost sprzedaży o 52 proc. kategorii Hair Care w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Pomimo rosnących trudności z dostępnością surowców oraz rosnącymi kosztami chcemy utrzymać wzrost przychodów również w kolejnych okresach. - dodaje Konrad Palka.
W trzecim kwartale br. Grupa Pharmena wypracowała 4,0 mln zł przychodów ze sprzedaży. W analogicznych okresach 2020 r. i 2019 r. Grupa wypracowała odpowiednio 3,0 mln zł i 3,4 mln zł.
Grupa Pharmena identyfikuje dalszy wpływ pandemii COVID-19 na znaczący wzrost kosztów produkcji. Przekłada się to na konieczność zamawiania droższych opakowań oraz wzrostu kosztów wytworzenia (koszty pracy oraz energia). Po trzech kwartałach br. Grupa Pharmena miała 2,6 mln zł straty na działalności operacyjnej, wobec 3,3 mln zł straty operacyjnej po trzech kwartałach 2020 r. Strata netto Grupy wyniosła 3,1 mln zł, przy 3,5 mln zł straty netto w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Cząsteczka 1-MNA skuteczną terapią przeciwko powikłaniom wynikającym z przejścia COVID-19
W lipcu br. niezależne badania naukowe potwierdziły pozytywny wpływ zastosowania cząsteczki
1-MNA u osób z powikłaniami powstałymi w następstwie przejścia koronawirusa SARS-CoV-2. W konsekwencji tego Grupa Pharmena, która posiada ochronę patentową na zastosowanie 1-MNA, zamierza uwzględnić wyniki najnowszych badań i rozszerzyć strategię sprzedaży produktów o zastosowanie związane z terapią postkovidową. Cząsteczka 1-MNA została zarejestrowana w Unii Europejskiej jako nowa żywność przez Grupę Pharmena.
Pharmena jest jedynym producentem suplementów diety pod marką Menavitin oraz dermokosmtyków pod marką Dermena i Allerco zawierających cząsteczkę 1-MNA.
Pod koniec czerwca br. Pharmena poinformowała, iż zakończone badania przedkliniczne potwierdziły przeciwzapalne i przeciwzwłóknieniowe działania cząsteczki 1-MNA. Innowacyjna, chroniona patentem cząsteczka Pharmeny zredukowała zwłóknienia płuc aż o 28 proc. w porównaniu do placebo. Jednocześnie potwierdzono, że działa ona efektywniej niż dwa leki referencyjne obecnie stosowane na rynku (tj. nintedanib (17 proc. redukcji) oraz fluticasone (14 proc.). Obecnie Pharmena skupia się na zaprezentowaniu wyników badań dla przemysłu farmaceutycznego.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.