Grupa PIB: kluczowym elementem strategii M&A jest zakup portfeli brokerskich
W listopadzie tego roku upłyną 4 lata od kiedy PIB Group, brytyjska grupa pośredników ubezpieczeniowych, pojawiło się w Polsce. Zaczęło się od inwestycji w WDB, które w późniejszym czasie stało się głównym konsolidatorem polskiego rynku brokerskiego w ramach działań grupy. Przez kolejne lata grupa aktywnie inwestowała w brokerów ubezpieczeniowych (dołączyli m.in. Transbokers.eu, Grupa Exito, Brokers Union, Equinum Broker), w brokerów reasekuracyjnych i w agencje ubezpieczeniowe. Przed nami kilka ważnych transakcji, które z pewnością zarezonują na rynku brokerskim.
Można śmiało powiedzieć, że nasze doświadczenie w obszarze M&A jest znaczące, a wypracowane praktyki - skuteczne. Posiadamy przemyślaną i długofalową strategię M&A, którą z powodzeniem realizujemy, a także skrupulatnie dobieramy podmioty, które zapraszamy do współpracy. Każdy, kto dołączył do PIB wnosi doświadczenie w bardzo wyspecjalizowanych obszarach rynku. Dołączają do nas przede wszystkim podmioty, które działają aktywnie, dobrze sobie radzą i wnoszą coś wartościowego do naszej organizacji. Inwestujemy w relacje partnerskie i perspektywiczne, bo w tym upatrujemy największe szanse na dalszy rozwój.
W tym miejscu chciałbym wspomnieć, jaką wartością dodaną było utworzenie PIB Group Poland, które określamy jako Centrum Usług Wspólnych. Dzięki tej jednostce wszystkie podmioty funkcjonujące w ramach Grupy mogą skupić się przede wszystkim na działalności operacyjnej. PIB Group Poland zdejmuje z nich “ciężar” związany z kwestiami HR, IT, compliance, obsługi prawnej, księgowości, budżetowania i kontrolingu. Widzimy, że nasi brokerzy są niezwykle skuteczni, mają wysoką jakość i standardy obsługi klientów, duże doświadczenie w likwidacji szkód, dlatego stwarzamy przestrzeń do tego, żeby zajmowali się tym, w czym są najlepsi, a osoby zarządzające odciążamy w wielu kwestiach formalnych. Widzimy, że ten system działa i skutkuje jeszcze wyższym poziomem obsługi Klientów oraz przekłada się także na lepsze wyniki finansowe podmiotów z grupy.
Innym zadaniem PIB Group Poland są wszelkie kwestie związane z obsługą procesów M&A w Polsce, a jak widać, pracy w tym zakresie nam nie brakuje. Dziś, po trzech latach doświadczeń w zakresie M&A, widzimy ogromy potencjał do dalszego rozwoju grupy PIB, ale jednocześnie chcemy, żeby nasz rozwój był nową jakością na polskim rynku i niósł za sobą pozytywną zmianę.
Poza klasycznymi inwestycjami w spółki prawa handlowego mamy też pierwsze, co bardzo ważne, pozytywne doświadczenia w zakupie portfela brokerskiego. Widzimy, że jest na rynku wielu brokerów, którzy aktywnie zastanawiają się nad swoją przyszłością i myślą o kwestiach związanych z bezpieczeństwem finansowym swoich rodzin. Wielu z nich myśli o zmianach, odejściu na emeryturę, czy rozwinięciu skrzydeł w nowych obszarach rynku, a jednocześnie pozostają niezwykle mocno związani ze swoimi Klientami, z którymi mają wypracowane relacje, obsługują ich od lat i biorą udział w procesie wsparcia likwidacji szkód. Praca brokera jest w głównej mierze oparta na relacjach, a wielu brokerów z dużą uważnością patrzy na perspektywy, możliwości i bezpieczeństwo swoich Klientów. Wiedzą, że ich Klienci potrzebują najwyższych standardów obsługi, mają specyficzne potrzeby i oczekiwania. Widząc możliwości i wyzwania jakie niesie dzisiaj rynek, wielu brokerów myśli o sukcesji, zabezpieczeniu przyszłości nie tylko swojej i swoich rodzin, ale także swoich Klientów.
My takim osobom chcemy wyjść naprzeciw. Wiemy jak ważne są relacje, jak wrażliwe są tematy dotyczące zmiany. Nie chodzi tu o to, żeby po prostu odkupić klienta. Przede wszystkim dążymy do sytuacji win-win, na której skorzysta zarówno broker, jak i jego Klient. Proces sprzedaży portfela brokerskiego rzetelnemu partnerowi na uczciwych warunkach może być również długoterminowym zabezpieczeniem sytuacji finansowej brokera i jego rodziny. W związku z tym zdecydowaliśmy, że w ciągu najbliższych dwóch lat zaangażujemy się w znaczące inwestycje w zakup portfeli brokerów. Chcemy spotkać się z tymi brokerami i przedsiębiorcami, którzy niezależnie od ich dotychczasowej sytuacji, myślą o mądrej i harmonijnej sukcesji. Już dziś tworzymy dla nich indywidualne programy, dzięki którym będą mogli dołączyć do nas, przez kilka następnych lat obsługując swoich klientów wspólnie z nami. To dla nas niezwykle ważne, żeby brokerzy byli maksymalnie włączeni w działania, byli częścią zmiany i mieli poczucie, że ich Klienci są pod najlepszą opieką.
Mamy też swoich ambasadorów, którzy skorzystali z takiej formy współpracy i po kilku latach wciąż pozostajemy w dobrych relacjach, a w niektórych przypadkach są naszymi doradcami, jak to miało miejsce np. w przypadku Krzysztofa Mleczaka z exito Broker. To dla nas istotne, że te osoby są zadowolone z naszej współpracy, wiedzą jakim partnerem jest PIB Broker i chętnie dzielą się swoimi przemyśleniami oraz doświadczeniami ze wszystkimi, którzy zastanawiają się nad podobnym krokiem. Naszą ambicją jest prowadzenie biznesu tak, aby korzystać mogli wszyscy, aby tworzyć przestrzeń do wdrażania innowacyjnych rozwiązań i aby mieć na uwadze jako najważniejszy tzw. “pierwiastek ludzki”. Widzimy, że jesteśmy na jak najlepszej drodze do realizacji zamierzonego celu.
Mariusz Muszyński, Prezes Zarządu PIB Group Poland

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.