Komunikaty PR

Grupa Selena stawia na zrównoważone budownictwo

2021-04-20  |  16:45
Biuro prasowe

Grupa Selena stawia na zrównoważone budownictwo  

Komisja Europejska w swoich nowych wytycznych wyznaczyła ambitny cel: całkowitą dekarbonizację budownictwa do 2050 r. Transformacja jest możliwa dzięki współpracy liderów sektora oraz zastosowaniu technologii podnoszących efektywność energetyczną budynków. Kolejne rozwiązania z zakresu zrównoważonego budownictwa wprowadza Grupa Selena, której założyciel i właściciel Krzysztof Domarecki został niedawno ambasadorem międzynarodowej kampanii #BuildingLife wspierającej realizację programu Europejskiego Zielonego Ładu.

Kwestia efektywności energetycznej budynków i zrównoważonego budownictwa to jeden z najmocniej rozwijanych przez Grupę Selena obszarów. #BuildingLife przyspieszy realizację ambicji Europejskiego Zielonego Ładu w sektorze budowlanym i stworzy pierwszą w całym regionie odpowiedź na wizję zerowej emisji dwutlenku węgla. Międzynarodowym ambasadorem kampanii #BuildingLife został założyciel, właściciel i wieloletni prezes Grupy Selena, Krzysztof Domarecki.

Dekarbonizacja powinna być rozpatrywana w trzech aspektach: ekonomicznym, społecznym i środowiskowym. Ekologiczne rozwiązania dla budynków muszą nie tylko ograniczać emisję CO2, ale także generować oszczędności i podnosić komfort życia. Selena od 30 lat angażuje się w tworzenie produktów przyjaznych środowisku, łatwych w użyciu i szybkich w montażu. Wierzę, że jest to właściwy sposób na ochronę naszej planety przed zmianami klimatu – mówi Krzysztof Domarecki, ambasador kampanii #BuildingLife.  

Poszczególne green building councils z dziesięciu europejskich państw opracowują krajowe pakiety map drogowych dekarbonizacji. Selena włącza się w kampanię jako członek Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC. Aktywność w organizacjach branżowych oraz udział w kampaniach promujących zrównoważone budownictwo to działania wspierające codzienne zaangażowanie Seleny w ograniczenie wpływu sektora budowlanego na środowisko.

Dachy przywracają zieleń miastom

Chcąc sprostać ambitnym celom wyznaczonym przez Komisję Europejską Grupa Selena zaangażowała się w tworzenie nowatorskich technologii, które mają pomóc zredukować emisję CO2. W przypadku wielkomiejskich aglomeracji przykładem takiego rozwiązania są zielone dachy. Poprawiają komfort życia mieszkańców oraz przyczyniają się do poprawy mikro i makroklimatu dzięki zwiększeniu produkcji tlenu i wilgotności powietrza, oraz oczyszczaniu go z CO2 i innych zanieczyszczeń.

Do budowy ogrodów na dachu specjaliści Seleny oferują opracowany przez siebie system Tack-R. Taki zielony dach wielostronnie wpływa korzystnie na otoczenie, poprawiając jakość powietrza i niwelując zjawisko miejskiej wyspy ciepła dzięki absorbcji promieni słonecznych. Zapewnia w ten sposób chłodzenie budynku oraz wspiera walkę z uciążliwym w wielu miastach smogiem – 1 m2 zieleni może zatrzymać ok. 200 g kurzu i pyłu.

Zielone dachy powstają zarówno na apartamentowcach, jak i biurowcach, budynkach użyteczności publicznej
i komercyjnych. Ten ekotrend w architekturze widać wyraźnie nie tylko w sektorze prywatnym, ale przede wszystkim w projektach realizowanych przez deweloperów. Zielone dachy pozwalają na wprowadzenie dodatkowych rozwiązań w planowaniu przestrzeni, ale też co podkreślają architekci, podnoszą wartość nieruchomości o 10%.

Duże oszczędności energii

Dla zredukowania emisji CO2 do atmosfery ważne jest podniesienie efektywności energetycznej budynków. By sprostać najbardziej rygorystycznym wymaganiom w tym zakresie, Selena opracowała powłokę hydroizolacyjną COOL-R. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii, powłoka ma wysoką refleksyjność (skutecznie odbija promienie słoneczne) i emisyjność (oddaje dużą ilość ciepła). Tym samym zmniejsza ilość energii potrzebnej na klimatyzowanie budynku.

Zastosowanie powłoki pozwala na ograniczenie zużycia energii, a co za tym idzie również redukcję emisji CO2 i znaczące oszczędności finansowe. Obniżając temperaturę dużych dachów obiektów przemysłowych, obniżamy koszty eksploatacji klimatyzacji nawet o 25%. Jednocześnie zmniejszamy naprężenia w konstrukcji dachu, wydłużając jego żywotność oraz gwarantujemy długotrwałą wodoszczelność dachu. Powłoka pozwala osiągnąć optymalną temperaturę w pomieszczeniach. Zwiększa to bezpieczeństwo produkcji przemysłowej czy przechowywania towarów oraz podnosi komfort życia i pracy osób przebywających w budynkach – komentuje Jarosław Kulesza, COOL-R Global Coordinator.

Technologia opracowana przez Grupę Selena zyskała międzynarodowe uznanie. Na jej zastosowanie zdecydowało się m.in.: międzynarodowe lotnisko Salgado Filho w Porto Alegre w Brazylii (18800 m2), fabryka butów w Toledo w Hiszpanii (13000 m2), hala produkcyjna w Bolesławcu (12000 m2), a także zakład produkcyjny Colgate w Sao Paulo, laboratorium medyczne w Madrycie, hotel i hala sportowa w Maladze czy galerie handlowe w Sao Paulo, Rio de Janeiro i Wrocławiu. Zalety tej powłoki potwierdzają też przyznane jej certyfikaty, które wskazują na zmniejszenie zużycia energii dzięki jej zastosowaniu: międzynarodowa deklaracja środowiskowa EPD Instytutu Techniki Budowalnej, Green Card – Zielona Karta Produktu firmy certyfikującej DEKRA, deklaracja II-go typu zgodnie z normą ISO 14012, oraz znak ITB EKO.

Większa efektywność energetyczna

Jednym z powszechnych przejawów niekorzystnego wpływu człowieka na środowisko jest nadmierne zużycie prądu i gazu spowodowane nieszczelnością budynków. Dotychczasowe rozwiązania dotyczące ich uszczelniania były często kosztowne oraz trudne w montażu. W odpowiedzi na ten problem Selena opracowała system WINS, innowacyjny standard montażu i uszczelniania okien. Rozwiązanie to zapobiega utracie energii w budynku mieszkalnym aż o 30 procent, dzięki uniknięciu powstawania tzw. mostków termicznych – miejsc, przez które przedostaje się ciepło.

Z raportu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego „Certyfikacja zielonych budynków w liczbach” wynika, że w 2019 roku liczba certyfikowanych obiektów wzrosła aż o 197. Polska pozostaje liderem certyfikacji w Europie Środkowo-Wschodniej (51% certyfikowanych obiektów z tego regionu znajduje się na terenie naszego kraju). Te liczby jednoznacznie pokazują, że w Polsce zrównoważone budownictwo to stały kierunek zmian w branży. Przykłady rozwiązań wdrażanych przez Grupę Selena są dowodem, że proekologiczne inwestycje mogą przynosić długofalowe korzyści dla dobra jednocześnie i środowiska, i inwestorów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc

Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.

Prawo

ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.

Konsument

Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.