Komunikaty PR

Grupa ŚWIT świętuje 80-te urodziny

2024-10-28  |  16:01
Biuro prasowe

Grupa ŚWIT, polski producent kosmetyków oraz chemii gospodarczej, świętuje swoje 80-te urodziny. To jedyna firma w Polsce, która w tej samej formie prawnej prowadzi nieprzerwanie działalność od 80-ciu lat jak również jeden z ważniejszych graczy na polskim rynku kosmetycznym. 

 

Historia firmy sięga końca II Wojny Światowej, kiedy jesienią 1944 roku grupa kilkunastu osób, głównie inwalidów wojennych, postanowiła stworzyć miejsce pracy dla osób poszkodowanych wskutek działań wojennych. Tak powstała Spółdzielnia ŚWIT, która działalność rozpoczęła od produkcji proszku do zębów z dodatkiem olejku miętowego. 

 

Wsparcie osób z niepełnosprawnościami 

 

Na przestrzeni tych ośmiu dekad zmieniło się niemalże wszystko, począwszy od lokalizacji fabryki, która znajdowała się początkowo na warszawskiej Pradze, następnie przy ulicy Taśmowej, a obecnie mieści się w podwarszawskim Halinowie, na ofercie produktowej skończywszy, z wyjątkiem jednego. Wspierania osób z niepełnosprawnościami. Jak podkreśla prezes Grupy ŚWIT, to najważniejszy fundament odpowiedzialności społecznej biznesu firmy zatrudniającej aktualnie 700 osób, w tym 500 z niepełnosprawnościami.   

 

- Ideą powstania Spółdzielni ŚWIT było wsparcie osób z niepełnosprawnościami, w początkowych latach działalności głównie inwalidów wojennych. Stworzenie zakładu produkcyjnego miało zapewnić miejsca pracy, z biegiem czasu pomoc została poszerzona o organizowanie turnusów rehabilitacyjnych, imprez i zawodów sportowych, w tym międzynarodowych, zapewnienie pełnej przyzakładowej opieki medycznej, a nawet wsparcie w usuwaniu barier architektonicznych i adaptacji mieszkań przystosowując je na potrzeby osób z niepełnosprawnościami - podkreśla Waldemar Siwak, prezes Grupy ŚWIT i dodaje, że obecnie Fundacja ŚWIT równie aktywnie wspiera osoby z niepełnosprawnościami, ułatwiając im podjęcie pracy zawodowej poprzez organizowanie szkoleń, czy zajęć pomagających w nawiązywaniu kontaktów i zapobieganiu wykluczeniu społecznemu. Jednak to nie wszystko. 

 

- Nasze Centrum aktywizacji osób z niepełnosprawnościami to nie jedyna forma wsparcia. Pomagamy także w organizacji czasu wolnego, wyjazdów na turnusy rehabilitacyjne, ułatwiamy dostęp do lekarzy, przychodni rehabilitacyjnych, organizujemy tematyczne spotkania związane ze zdrowiem i aktywnością społeczną. Wykluczenie społeczne to poważny problem osób z niepełnosprawnościami. Edukujemy także jakie korzyści, chociażby podatkowe, daje zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami - dodaje prezes Grupy ŚWIT.

 

Filary działalności

 

Działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu w postaci szerokiego wsparcia udzielanego osobom z niepełnosprawnościami to bardzo ważny aspekt funkcjonowania Grupy ŚWIT, ale oczywiście niejedyny. Firma jest producentem kosmetyków oraz chemii gospodarczej, zarówno pod markami własnymi, jak i pod markami najpopularniejszych sieci handlowych oraz markami kontraktowymi. Oprócz tego firma dysponuje wyspecjalizowaną fabryką produkującą opakowania, w tym tuby kosmetyczne, butelki, nakrętki do napojów oraz wiele innych opakowań zarówno kosmetycznych, jak i farmaceutycznych.

 

Oprócz produkcji Grupa ŚWITświadczy usługi leasingowe samochodów maszyn i urządzeń. Firmom które korzystają z tych usług przysługują ulgi podatkowe. Zajmuje się także wynajmem pomieszczeń biurowych, magazynów i lokali usługowych. Oferuje także nowoczesne i kompleksowe systemy higieny dla firm, odzież ochronną, środki BHP, poligrafię jak również posiada trzy ośrodki wypoczynkowe w malowniczych miejscowościach. 
 

Zakład produkcyjny i wiodące marki

 

Spółdzielnia ŚWIT w 2016 roku firma kupiła od Colgate-Palmolive jedną z najnowocześniejszych fabryk kosmetyków i chemii gospodarczej w Halinowie k. Warszawy. Zakład ten wyposażony jest w wyspecjalizowany park maszynowy, zaplecze laboratoryjne z działem badawczo-rozwojowym oraz własną pracownię projektową.

 

Najbardziej rozpoznawalną marką wśród kosmetyków marek własnych Grupy ŚWIT jest CleanHands, oferująca  specjalistyczne środki do higieny i do dezynfekcji. Oprócz tego, w portfolio markowym znajdują się m. in. Exclusive Cosmetics, Days, , Aube, Majesty oraz Pucek, Abra i VIP. Część z tych marek dystrybuowana jest w formie sprzedaży bezpośredniej poprzez zatrudnione osoby z niepełnosprawnościami.

 

Grupa ŚWIT współpracuje z największymi koncernami międzynarodowymi, produkując dla nich marki kontraktowe, kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała oraz chemię gospodarczą. Jednym z wielu przykładów są płatki pod oczy Be Beauty będące marką sieci sklepów Biedronka.

Grupa ŚWIT to polska firma opierająca swoją działalność wyłącznie o polski kapitał. W ciągu 80 lat działalności zbudowała silną i rozpoznawalną pozycję na rynku, współpracując także z międzynarodowymi koncernami. Obecnie firma obsługuje klientów na czterech kontynentach. Innowacyjne technologie, rozwiązania oraz wypracowane najlepsze praktyki i odpowiedzialność społeczna plasują firmę w gronie najlepszych polskich przedsiębiorstw.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.