Grupa Żabka otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Pracodawca Godny Zaufania”
Kapituła konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” uhonorowała Grupę Żabka nagrodą specjalną za wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, który ustanawia standardy współpracy między franczyzobiorcami a sieciami franczyzowymi. Sieć Żabka, posiadająca ponad 10 900 sklepów i współpracująca z ponad 9 000 franczyzobiorców, jest jednym z pierwszych sygnatariuszy kodeksu.
Grupa Żabka od lat wspiera rozwój standardów etycznej współpracy w sektorze franczyzy, co zostało zauważone i docenione przez organizatorów konkursu. Nagroda specjalna przyznana Żabce ma na celu uhonorowanie działań firmy na rzecz budowy wzajemnego zaufania i podnoszenia standardów rynkowych w Polsce.
– Nagroda, którą otrzymaliśmy, jest dla nas potwierdzeniem, że Żabka wyznacza nowe standardy w polskiej franczyzie. Poprzez dialog i partnerskie relacje z franczyzobiorcami budujemy przestrzeń opartą na zaufaniu. Wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk to krok w stronę większej przejrzystości i wspierania naszych franczyzobiorców, których rozwój jest dla nas priorytetem – powiedział Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzy Żabka Polska.
Żabka, jako jedna z pierwszych firm, podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, którego celem jest zapewnienie wysokich standardów współpracy pomiędzy franczyzobiorcami a franczyzodawcami. Kodeks zawiera zestaw dobrych praktyk dla współpracy w ramach franczyzy i wpisuje się w podejmowane przez Żabkę inicjatywy na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych. Kodeks Dobrych Praktyk to wspólna inicjatywa franczyzobiorców, franczyzodawców oraz organizacji branżowych.
Nad treścią Kodeksu od początku pracowali zarówno przedstawiciele franczyzobiorców, jak i franczyzodawców oraz organizacje branżowe i eksperci.
– Nagroda ta stanowi wyjątkowe wyróżnienie, które jest efektem wspólnych działań franczyzobiorców i sieci Żabka. Nasza współpraca w ramach Rady Franczyzobiorców umożliwia wypracowywanie rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby przedsiębiorców prowadzących sklepy pod zielonym szyldem i wzmacnia partnerskie podejście w naszej sieci. Jestem dumna, że te wysiłki zostały dostrzeżone i docenione – powiedziała Izabela Kardasz, przewodnicząca Rady Franczyzobiorców sieci Żabka.
Współinicjatorami Kodeksu są Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców oraz Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Patronują mu także Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Kodeks Dobrych Praktyk pozostaje inicjatywą otwartą dla wszystkich podmiotów działających na rynku franczyzy w Polsce. Więcej informacji o Kodeksie znaleźć można na stronie: www.kodeksfranczyzy.org.pl
Konkurs „Pracodawca Godny Zaufania” organizowany jest od 2009 roku przez organizacje pozarządowe, think tanki oraz uczelnie. Nagradza przedsiębiorstwa, które wyróżniają się innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie polityki pracowniczej, dbają o dobrostan pracowników, rozwijają programy stażowe, angażują się w projekty wolontariackie, a także wspierają dostępność i inkluzywność w miejscu pracy. Więcej o konkursie: https://pracodawcagodnyzaufania.pl/

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Wzrost sprzedaży piw bezalkoholowych idzie w parze z inwestycjami w zieloną energię. Kompania Piwowarska ogranicza ślad węglowy i wspiera lokalne inicjatywy
Kompania Piwowarska kontynuuję realizację strategii „Lepsza Przyszłość 2030”, w której łączy ambitne cele środowiskowe, edukacja konsumentów oraz rozwój segmentu piw bezalkoholowych z realnym wsparciem dla lokalnych społeczności. Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję CO₂, zwiększa udział opakowań zwrotnych i angażuje pracowników w wolontariat, w tym m.in. w pomoc dla ofiar powodzi na Dolnym Śląsku.
Handel
D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.
Handel
Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.