20 tys. zł - średnia wartość odmrożonej gotówki w fakturach
Cały czas rośnie zainteresowanie firm usługą faktoringu. Dla przedsiębiorców faktoring jest jednym ze sposobów uwolnienia gotówki od bieżących wierzytelności. Aforti Factor Group, jako jedyna polska spółka faktoringowa prowadząca działalność operacyjną w Polsce i Rumuni, odnotowała wzrost działalności. Do września 2023 r. Spółka wykupiła faktury o wartości blisko 9,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu z 2022 r. jest to wzrost o 191%. Średnia wysokość pojedynczej faktury w pierwszych III kw. tego roku wynosiła 20 tys. zł.
Zaległości w spłatach zobowiązań handlowych mogą sięgać nawet kilku miesięcy. Nie każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą może sobie pozwolić na tak długi czas oczekiwania na zwrot środków. Rozwiązaniem na szybko rosnące zatory płatnicze jest faktoring. Faktoring to usługa, która pozwala zamienić na gotówkę faktury, które dopiero oczekują na uregulowanie przez kontrahentów. Szybka i uproszczona procedura wypłaty pieniędzy pod postacią faktoringu, pozwala utrzymać płynność finansową w firmie. Czas od złożenia dokumentów do podpisania umowy można zamknąć nawet w ciągu jednego dnia. Finansowanie, na jakie mogą liczyć właściciele firm, to kwoty od 5 tys. do nawet 5 mln zł.
Do września 2023 r. Aforti Factor Group, która świadczy usługi z zakresu faktoringu w kraju i za granicą, o ponad 89% przekroczyła wartość finansowania w porównaniu do wyników uzyskanych za cały 2022 r. Natomiast wartość salda faktoringowego wzrosła w tym czasie o 230% w stosunku do salda na koniec września 2022 r.
Dynamicznie rośnie także wartość faktur podlegających spieniężeniu. W 2022 r. wynosiła ona 12,2 tys. zł. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach tego roku mediana sięgała już 20 tys. zł.
„Aforti Factor Group jako jedyna polska spółka faktoringowa w Polsce prowadzi działalność operacyjną zarówno w kraju, jak i w Rumunii. Zainteresowanie usługą faktoringu stale rośnie, co pokazują wyniki finansowe, podsumowujące działalność Spółki za III kw. tego roku. Dynamiczny wzrost obrotów oraz salda umożliwia ciągłą rozbudowę serwisu faktoringowego oraz systematyczne pozyskiwanie nowych zleceń. Przybywa także nowych klientów, w szczególności małych i średnich firm, dla których faktoring jest dogodną alternatywą zamiast kredytu czy kosztownych pożyczek” –podkreśla Klaudiusz Sytek, Prezes Zarządu Aforti Factor Group.
Klienci faktoringowi Aforti Factor Group na obydwu rynkach mogą korzystać z w pełni automatycznego systemu do obsługi faktoringu – Kalypso. Jednocześnie osoby chcące skorzystać z doradztwa personalnego, pozostają pod opieką indywidualnego doradcy. Po finansowanie w ramach faktoringu sięgają zarówno firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, freelancerzy, startupy, duże firmy i wszelkiego rodzaju spółki.
Polski Instytut Ekonomiczny (PIE), który bada nastroje gospodarcze przedsiębiorstw w Polsce w oparciu o „Miesięczny Indeks Koniunktury”, podkreśla we wrześniowym opracowaniu, że głównymi barierami utrudniającymi firmom prowadzenie biznesu są rosnące koszty pracownicze (71 proc., wzrost o 5 pkt. proc. m/m) oraz niepewność sytuacji gospodarczej (70 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m)[1]. Te dwa problemy od kilku miesięcy – w opinii przedsiębiorców – najbardziej utrudniają im funkcjonowanie. Zwiększył się także udział podmiotów narzekających m.in. na zatory płatnicze (43 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m). Faktoring jest rozwiązaniem pozwalającym na zamianę wierzytelności na gotówkę i odzyskanie płynności finansowej. Jednocześnie najbardziej optymalnym wobec kosztownych kredytów i pożyczek bankowych.
[1] https://pie.net.pl/rynek-pracy-i-dobra-plynnosc-finansowa-firm-stabilizuja-nastroje-wsrod-przedsiebiorstw/

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.