20 tys. zł - średnia wartość odmrożonej gotówki w fakturach
Cały czas rośnie zainteresowanie firm usługą faktoringu. Dla przedsiębiorców faktoring jest jednym ze sposobów uwolnienia gotówki od bieżących wierzytelności. Aforti Factor Group, jako jedyna polska spółka faktoringowa prowadząca działalność operacyjną w Polsce i Rumuni, odnotowała wzrost działalności. Do września 2023 r. Spółka wykupiła faktury o wartości blisko 9,7 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu z 2022 r. jest to wzrost o 191%. Średnia wysokość pojedynczej faktury w pierwszych III kw. tego roku wynosiła 20 tys. zł.
Zaległości w spłatach zobowiązań handlowych mogą sięgać nawet kilku miesięcy. Nie każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą może sobie pozwolić na tak długi czas oczekiwania na zwrot środków. Rozwiązaniem na szybko rosnące zatory płatnicze jest faktoring. Faktoring to usługa, która pozwala zamienić na gotówkę faktury, które dopiero oczekują na uregulowanie przez kontrahentów. Szybka i uproszczona procedura wypłaty pieniędzy pod postacią faktoringu, pozwala utrzymać płynność finansową w firmie. Czas od złożenia dokumentów do podpisania umowy można zamknąć nawet w ciągu jednego dnia. Finansowanie, na jakie mogą liczyć właściciele firm, to kwoty od 5 tys. do nawet 5 mln zł.
Do września 2023 r. Aforti Factor Group, która świadczy usługi z zakresu faktoringu w kraju i za granicą, o ponad 89% przekroczyła wartość finansowania w porównaniu do wyników uzyskanych za cały 2022 r. Natomiast wartość salda faktoringowego wzrosła w tym czasie o 230% w stosunku do salda na koniec września 2022 r.
Dynamicznie rośnie także wartość faktur podlegających spieniężeniu. W 2022 r. wynosiła ona 12,2 tys. zł. Natomiast w pierwszych trzech kwartałach tego roku mediana sięgała już 20 tys. zł.
„Aforti Factor Group jako jedyna polska spółka faktoringowa w Polsce prowadzi działalność operacyjną zarówno w kraju, jak i w Rumunii. Zainteresowanie usługą faktoringu stale rośnie, co pokazują wyniki finansowe, podsumowujące działalność Spółki za III kw. tego roku. Dynamiczny wzrost obrotów oraz salda umożliwia ciągłą rozbudowę serwisu faktoringowego oraz systematyczne pozyskiwanie nowych zleceń. Przybywa także nowych klientów, w szczególności małych i średnich firm, dla których faktoring jest dogodną alternatywą zamiast kredytu czy kosztownych pożyczek” –podkreśla Klaudiusz Sytek, Prezes Zarządu Aforti Factor Group.
Klienci faktoringowi Aforti Factor Group na obydwu rynkach mogą korzystać z w pełni automatycznego systemu do obsługi faktoringu – Kalypso. Jednocześnie osoby chcące skorzystać z doradztwa personalnego, pozostają pod opieką indywidualnego doradcy. Po finansowanie w ramach faktoringu sięgają zarówno firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i właściciele jednoosobowych działalności gospodarczych, freelancerzy, startupy, duże firmy i wszelkiego rodzaju spółki.
Polski Instytut Ekonomiczny (PIE), który bada nastroje gospodarcze przedsiębiorstw w Polsce w oparciu o „Miesięczny Indeks Koniunktury”, podkreśla we wrześniowym opracowaniu, że głównymi barierami utrudniającymi firmom prowadzenie biznesu są rosnące koszty pracownicze (71 proc., wzrost o 5 pkt. proc. m/m) oraz niepewność sytuacji gospodarczej (70 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m)[1]. Te dwa problemy od kilku miesięcy – w opinii przedsiębiorców – najbardziej utrudniają im funkcjonowanie. Zwiększył się także udział podmiotów narzekających m.in. na zatory płatnicze (43 proc., wzrost o 4 pkt. proc. m/m). Faktoring jest rozwiązaniem pozwalającym na zamianę wierzytelności na gotówkę i odzyskanie płynności finansowej. Jednocześnie najbardziej optymalnym wobec kosztownych kredytów i pożyczek bankowych.
[1] https://pie.net.pl/rynek-pracy-i-dobra-plynnosc-finansowa-firm-stabilizuja-nastroje-wsrod-przedsiebiorstw/
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.