Komunikaty PR

3 na 4 Polaków wie, że warto kupować ekoprodukty, ale robią to nieliczni

2023-07-21  |  10:00
Biuro prasowe

Polacy nie mają wątpliwości, że warto wybierać ekoprodukty – twierdzi tak 73% osób zapytanych w badaniu „Strategie finansowe Polaków” przeprowadzonym na zlecenie VeloBanku. Deklaracje rzadko idą jednak w parze z działaniami. W ostatnich 12 miesiącach często lub bardzo często na ekologiczny towar zdecydował się zaledwie co trzeci Polak. Największe bariery dla takich zakupów to cena (wskazuje tak 70% badanych), trudność w odróżnieniu produktów ekologicznych od innych (21%) oraz zbyt mała wiedza (16%). W przełamaniu tych przeszkód pomaga platforma VeloMarket, która daje dostęp do szerokiej, ale wyselekcjonowanej oferty dobrych dla środowiska i zdrowia produktów z wielu kategorii - od fotowoltaiki po bio żywność.

Świadomość ekologiczna Polaków jest na wysokim poziomie. Niemal 3 na 4 osoby są zdania, że warto wybierać produkty, które są dobre dla środowiska. Nieco częściej twierdzą tak kobiety, ale różnica jest niewielka – 75% badanych kobiet vs. 71% badanych mężczyzn. To, czy towar jest ekologiczny jest najistotniejsze dla konsumentów w momencie, gdy kupują oni oświetlenie (61%), sprzęt RTV/AGD (57%), żywność (48%) oraz elektronikę (47%). Jak pokazało badanie, przekucie prośrodowiskowych postaw w realne działania nie jest takie proste i wymaga wsparcia, o czym doskonale wie VeloBank. W ramach grupy kapitałowej VeloBank S.A. powstała bowiem platforma zakupowa VeloMarket, na której klienci znajdą wyłącznie sprawdzone ekoprodukty.

Polacy chcą dokonywać dobrych wyborów dla siebie i natury. Problem w tym, że znalezienie ekologicznych produktów czasem nie jest takie łatwe i może być frustrujące. Poza ceną, największą barierę przed ich kupowaniem stanowi trudność w odróżnieniu ich od zwykłej oferty i brak wystarczającej wiedzy, która jest potrzebna, by świadomie wybierać artykuły przyjazne planecie. Te bariery można przełamać, co dostrzegliśmy i tak zrodził się pomysł VeloMarketu. To sklep internetowy, w którym konsumenci znajdą ekoprodukty mając pewność, że przeszły selekcję pod kątem wpływu na środowisko. Dzięki  platformie mają szybki dostęp do szerokiej gamy produktów ekologicznych z różnych kategorii: od żywności, sprzętu do domu do fotowoltaiki i pomp ciepła. Nie zabrakło też miejsca na edukację, bo w zakładce „Świat Bardziej Velo” tłumaczymy, dlaczego ekowybory się opłacają – mówi Wojciech Bolanowski, doradca Prezesa Zarządu VeloBanku, lider projektu VeloMarket.

Ekowybory w praktyce

Produkty ekologiczne w koszyku zakupowym znajdują się raczej sporadycznie. Na pytanie, w przeprowadzonym badaniu „Strategie finansowe Polaków”, czy w ostatnich dwunastu miesiącach konsumenci zdecydowali się na taki zakup – 16% osób odpowiada, że nie, a 52% wskazuje, że rzadko. Często ekologiczne towary na sklepowych półkach wyszukuje 27% klientów, a bardzo często już zaledwie 5% z nich.

Największą barierą przed kupowaniem „zielonych” produktów jest dla Polaków ich wysoka cena. To przyczyna wskazywana przez 70% badanych. Tego typu obawa pojawia się zwłaszcza, gdy inwestycją są odnawialne źródła energii, takie jak fotowoltaika, magazyn energii czy pompa ciepła. Aby przygotować klientów na taki wydatek VeloMarket proponuje wygodne rozwiązania. Pierwsze z nich to specjalne opcje finansowania z oferty VeloBanku, takie jak np. VeloRaty, czyli szybki i wygodny kredyt ratalny z RSSO 0% do kwoty 6,5 tys. zł. Kolejne to Kredyt EKO z RRSO 12%, przeznaczony dla inwestycji umożliwiających pozyskiwanie odnawialnych źródeł energii oraz limit w rachunku z RRSO 21%, dający dostęp do dodatkowych środków od ręki. Klienci VeloBanku mogą też liczyć na stały 3% rabat na zakupy na VeloMarkecie. Na platformie konsumenci mogą skorzystać też ze specjalnie opracowanych kalkulatorów. Jeden z nich pozwala precyzyjnie określić wymaganą liczbę i moc paneli fotowoltaicznych, a drugi umożliwia oszacowanie kosztów i kwotę możliwej dotacji przy instalacji pompy ciepła, co ułatwia planowanie inwestycji w zieloną energię.

Na drugim miejscu wśród barier przed kupowaniem produktów ekologicznych jest trudność w ich odróżnieniu od zwykłej oferty – wskazuje na to więcej niż co piąty badany (21%). Kolejny punkt jest powiązany z poprzednim, bo 16% badanych osób przyznaje się, że nie ma wystarczającej wiedzy, która jest potrzebna, aby świadomie wybierać towary przyjazne planecie. Również 16% wskazuje, że wybór jest zbyt mały, co zapewne wynika z braku dostępności takiej oferty w odwiedzanych przez nich sklepach. Dla 12% osób barierą w zakupie produktów ekologicznych jest trudność dotarcia do miejsc, w których takie towary są sprzedawane. Dla tej grupy osób VeloMarket otwiera nowe możliwości dzięki dostępności oferty ekologicznej sprawdzonej online. Już po starcie pilotażu platformy klienci mogli wybierać z oferty kilkunastu tysięcy produktów, a do końca roku ma ich już być ponad 100 tys.

Oferta VeloMarketu jest dostępna na stronie: velomarket.pl

---

Metodologia badania: Badanie „Strategie finansowe Polaków” zostało przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1038 osób w terminie 26-29 maja 2023. Kwoty dobrane według reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Metoda badawcza: CAWI.

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla kredytu gotówkowego Kredyt EKO wynosi  12,0%. Kalkulacja została dokonana na dzień 14.10.2022r. na reprezentatywnym przykładzie.

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla kredytu ratalnego VeloRaty wynosi 0%. Kalkulacja została dokonana na dzień 06.05.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie. 

Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) dla limitu w koncie wynosi 21,0%. Kalkulacja została dokonana na dzień 18.02.2023 r. na reprezentatywnym przykładzie, przy założeniu, że całkowita kwota limitu została spłacona w całości po 12 miesiącach.

Koszt każdego z kredytów można sprawdzić na stronie: velobank.pl/klienci-indywidualni/kredyt.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii

Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.

Sport

Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.

Polityka

Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.