Komunikaty PR

85% sprzedawców detalicznych w Europie zmaga się z kurczącym rynkiem

2023-11-21  |  10:40
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Badanie Zebra Technologies pokazuje również, że siedmiu na dziesięciu sprzedawców detalicznych jest zmuszonych do poprawy wydajności zwrotów, ponieważ 82% kupujących preferuje sprzedawców detalicznych oferujących tę opcję w przystępnej formie.

 

WARSZAWA, Polska – listopad 2023 r. - Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających firmom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością, szczególnie w zakresie zarządzania zwrotami online i zmniejszania strat spowodowanych kradzieżami, oszustwami i innymi czynnikami.

 

Ośmiu na dziesięciu sprzedawców detalicznych zgadza się, że minimalizacja nadużyć rynkowych i zmian charakteru sprzedaży jest istotnym wyzwaniem (85% w Europie, 82% na całym świecie), a zdolność do prognozowania popytu jest ważna dla ich organizacji (86%). Badanie firmy Zebra wskazuje, że 41% europejskich sprzedawców detalicznych (36% na całym świecie) uważa, że lepsza analiza strat może pomóc w zwiększeniu rentowności. Wielu detalistów spodziewa się wdrożyć analitykę zapobiegania stratom (49%) oraz planowanie i prognozowanie popytu (54%) do 2026 roku.

 

Chociaż zakupy wielokanałowe stanowią wyzwanie dla sprzedawców detalicznych, większość kupujących preferuje tutaj różne opcje. Ośmiu na dziesięciu z nich wybiera połączenie zakupów online i w sklepie stacjonarnym, a 75% decyduje się na zakupy u sprzedawców internetowych, którzy mają oddział stacjonarny. Dobrym przykładem są tu zakupy obuwnicze. Wraz z rozwojem zakupów wielokanałowych rośnie liczba zwrotów. Siedmiu na 10 sprzedawców detalicznych twierdzi, że wzrasta presja na poprawę wydajności i kosztów zarządzania zamówieniami online, zwrotami i procesem realizacji. Sześciu na 10 sprzedawców detalicznych przyznaje, że do 2026 r. zmodernizuje swoją technologię zarządzania zwrotami.

 

Pracownicy sklepów będą zadowoleni z tej inwestycji technologicznej. Wśród tych zarządzających zwrotami z zamówień internetowych, prawie trzy czwarte (76% w Europie, 74% na całym świecie) wymienia to działanie jako największe wyzwanie. W tym roku w Europie i na całym świecie łatwość dokonywania zwrotów stała się głównym powodem, przez który kupujemy, nawet nie oglądając wcześniej rzeczy w sklepach stacjonarnych. Wzrost liczby zwrotów wpłynął na sprzedawców detalicznych na całym świecie, osiągając według IHL Group wartość 1,8 biliona dolarów.

 

„Sprzedawcy detaliczni po prostu nie mogą dalej robić tego, co robią, jeśli chodzi o zwroty” - powiedział Matthew Guiste, Global Retail Strategy Lead, Zebra Technologies. „Podczas gdy konsumenci coraz częściej domagają się możliwości łatwego zwrotu towarów, sprzedawcy detaliczni są jeszcze w tyle rewolucji, próbując zarządzać zwiększonymi wydatkami związanymi z widocznością zapasów, logistyką zwrotów i wysokim ich poziomem. Pomimo ich najlepszych starań i nakładów kapitałowych, problem się pogłębia, a nie maleje” – dodaje.

 

Problem zwrotów ma również wpływ na powiązane branże, w szczególności magazynowanie. Sprzedawcy detaliczni wykorzystują moc technologii, aby pomóc w zarządzaniu zwrotami, a 62% z nich twierdzi, że planuje wdrożyć technologię logistyki zwrotnej do 2026 r., aby lepiej zarządzać presją związaną z realizacją zamówień. Prawie trzech na dziesięciu (31%) sprzedawców detalicznych uważa, że pobieranie opłat za zamówienia online od osób często zwracających towary może potencjalnie poprawić ogólną rentowność zamówień online.

 

Konsumenci wybierają cyfrowe kasy

Od 2020 roku liczba kupujących, którzy preferują płatności cyfrowe, znacznie wzrosła; rozwiązania takie jak Zebra Pay wpisują się w ten trend. Liczba osób preferujących płatność w dowolnym miejscu sklepu prawie się podwoiła z 15% do 26%, płatności mobilne wzrosły z 33% do 50%. Za to możliwość szybkiego wyjścia ze sklepu, unikając długich koleje do kas, podwoiła się z 14% do 30%. W międzyczasie 48% konsumentów decyduje się na samoobsługowe kasy, a 75% twierdzi, że pomaga to poprawić ich ogólne wrażenia z zakupów.

 

Większość sprzedawców detalicznych zgadza się, że kasy samoobsługowe przynoszą korzyści. Ośmiu na dziesięciu z nich przyznało się, że inwestycja w kasy samoobsługowe jest opłacalna, ponieważ technologia ta pozwala pracownikom na wykonywanie zadań o wyższej wartości i poprawia jakość obsługi klienta. Jednak około 85% europejskich decydentów i pracowników handlu detalicznego (84% na całym świecie) mówi za to, że kurczenie się powierzchni sklepów i kradzieże są głównym problemem związanym z kasami samoobsługowymi.

 

Rozwój nowoczesnego handlu detalicznego

Konsumenci mają wysokie oczekiwania wobec technologii. Jak pokazuje badanie Zebra 80% ankietowanych konsumentów oczekuje, że sprzedawcy detaliczni będą korzystać z najnowszych technologii, a siedmiu na dziesięciu twierdzi, że poprawia to ich doświadczenia zakupowe. Zgodnie z tym trendem, ponad połowa sprzedawców detalicznych planuje do 2026 r. wdrożyć komputery mobilne (56%), skanery (54%), RFID (61%), a także oprogramowanie do zarządzania zadaniami (54%) i pracownikami (56%).

 

Pracownicy sklepów będą z pewnością doceniać i jeszcze zwiększać ten wynik, ponieważ badanie pokazało, że ośmiu na dziesięciu (87% w Europie, 84% na całym świecie) z nich czuje się bardziej docenianych - i postrzega swojego pracodawcę bardziej pozytywnie (87% w Europie, 81% na całym świecie) - gdy mają do dyspozycji technologię, która pomaga im w wykonywaniu pracy. Obecnie 87% pracowników w Europie (wzrost z 61% w 2022 r.) i 77% na świecie (wzrost z 67% w 2022 r.) uważa, że kupujący mają lepszy dostęp do informacji niż oni sami.

 

„Aby z powodzeniem prowadzić nowoczesny sklep, sprzedawcy detaliczni muszą inwestować w technologie, które podnoszą jakość obsługi klienta, angażują pracowników i optymalizują zapasy” - podsumowuje Guiste. „Konsumenci wymagają, aby sposób, w jaki przeglądają, nabywają, wykorzystują i zwracają towary, był płynny, niezależnie od tego, gdzie robią zakupy. Ta zmiana wymaga od sprzedawców detalicznych pracy w nowy sposób z technologią, aby dostarczać doświadczenia zakupowe, których oczekują konsumenci, z większym zyskiem”.

 

KLUCZOWE DANE REGIONALNE

 

Azja i Pacyfik (APAC)

  • Więcej sprzedawców detalicznych w regionie APAC (87%) uważa, że potrzebuje lepszych narzędzi do zarządzania zasobami, aby poprawić dokładność monitorowania i zliczania, w porównaniu do 84% na całym świecie.

 

Ameryka Południowa

  • W ciągu najbliższych 12 miesięcy 64% kupujących w Ameryce Łacińskiej planuje robić zakupy w sklepach stacjonarnych, a 71% będzie częściej robić zakupy online, w porównaniu do połowy kupujących w obu kanałach w innych regionach.

 

Europa

  • Sprzedawcy detaliczni w Europie traktują zrównoważony rozwój priorytetowo, a 51% z nich twierdzi, że odgrywa on coraz większą rolę w ich strategii biznesowej, w porównaniu do 45% na całym świecie.

 

Ameryka Północna

  • Ponad trzy czwarte sprzedawców detalicznych (77%) w Ameryce Północnej twierdzi, że przyjmowanie zwrotów zamówień online jest znaczącym wyzwaniem, w porównaniu do 81% na całym świecie.

 

 

TŁO I METODOLOGIA BADANIA

W ramach 16. dorocznego globalnego badania, Zebra Technologies zleciła przeprowadzenie ankiet wśród ponad 4200 konsumentów, pracowników sklepów i decydentów handlu detalicznego na całym świecie. Azure Knowledge Corporation, wykonawca badania ocenił opinie i oczekiwania dotyczące doświadczeń kupujących, wykorzystania technologii i realizacji zamówień od czerwca do lipca 2023 r.

 

O FIRMIE ZEBRA TECHNOLOGIES

Zebra (NASDAQ: ZBRA) pomaga organizacjom monitorować, przewidywać i przyspieszać przepływy pracy, wzmacniając pozycję swoich pracowników pierwszej linii i zapewniając, że wszystkie zasoby są widoczne, połączone i w pełni zoptymalizowane Nasze wielokrotnie nagradzane portfolio obejmuje oprogramowanie i innowacje w dziedzinie robotyki, wizji maszynowej, automatyzacji i cyfrowego podejmowania decyzji, a wszystko to wsparte jest ponad 50-letnim doświadczeniem w dziedzinie rozwiązań do skanowania, śledzenia i wyszukiwania oraz komputerów mobilnych. Wraz z liczącym 10 000 partnerów ekosystemem w ponad 100 krajach, do klientów Zebry należy ponad 80% firm z listy Fortune 500. Zebra została niedawno uznana za jedno z najbardziej lubianych miejsc pracy w Ameryce, a także za jednego z najlepszych pracodawców pod względem różnorodności. Znaleźliśmy się również na liście Fast Company jako najlepsze miejsce pracy dla innowatorów. Dowiedz się więcej na stronie www.zebra.com lub zapisz się na listę powiadomień o nowościach. Śledź blog firmy Zebra pt. Your Edge, serwisy LinkedIn, Twitter i Facebook oraz sprawdź nasze Story Hub: Zebra Perspectives.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów

Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań. 

Transport

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.

Firma

Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.