Komunikaty PR

Angażujące zabawki, czyli play value kluczem do rozrywki pełnej wartości

2024-02-22  |  16:00

Średni czas, jaki dzieci spędzają przed ekranem, wynosi 1 godzinę i 15 minut. Dotyczy to także maluchów, które nie ukończyły jeszcze pierwszego roku życia! Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej trendów, które za zadanie mają odciągnąć podopiecznych od ekranu i przemycić edukację do świata zabaw. Jednym z nich jest play value, stawiający na rozwojowe i angażujące spędzanie czasu. Produkty wpisujące się w ten nurt mogą wpływać stymulująco na rozwój dziecięcych zmysłów i kreatywności. Na co więc powinni postawić rodzice, aby dziecko nie przeniosło się do cyfrowego świata?

Alternatywa dla ekranu

Jak wynika z badania „Brzdąc w sieci”, 54% dzieci w wieku od 0 do 6 lat korzysta z urządzeń mobilnych. Z jednej strony dane te mogą niepokoić, z drugiej warto pamiętać, że korzystanie z urządzeń cyfrowych może stymulować rozwój psychospołeczny dziecka, o ile aplikacje i programy są dobrze zaprojektowane i dobrane do wieku. Jeżeli uda nam się już oderwać malucha od szklanego ekranu, warto zadbać o to, aby zabawki, po które sięga, poza aspektem rozrywkowym, determinowały rozkwit umiejętności społecznych oraz pobudzały wyobraźnię.

Na szczęście świadomi rodzice coraz częściej poszukują produktów, które mogą stać się przeciwwagą dla czasu spędzonego przed wyświetlaczem. Rosnąca wiedza kupujących to także motywacja dla firmy do stosowania dobrych praktyk, większej odpowiedzialności oraz dostarczania produktów i usług zgodnych z oczekiwaniami rynku.

Koncepcja play value, oprócz edutainment oraz STEAM, to jeden z wiodących trendów branży producentów zabawek dla dzieci w 2024 roku. Play value podkreśla wartość edukacyjną i rozwojową zabawek, co jest istotne zarówno dla rodziców, jak i dla samych dzieci. Dzisiejsze zabawki powinny nie tylko dostarczać rozrywki, ale również wspierać rozwój kreatywności i umiejętności społecznych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Minęły czasy, w których zabawka miała jedynie zająć lub odwrócić uwagę dziecka. Obecnie powinna także zachęcać do twórczego działania, przeżywania emocjonujących przygód i kreowania własnej, bajkowej rzeczywistości. Zabawki wpisujące się w najnowszy trend play value mają za zadanie holistycznie wspierać najmłodszych, zarówno na płaszczyźnie emocjonalnej, psychologicznej, jak i somatycznej.

Ściąga, czyli produkty zgodne z ideą play value

Producenci zabawek są coraz bardziej świadomi wpływu swoich produktów na rozwój dzieci. Rodzice, z kolei, stają się bardziej wymagający wybierając tradycyjne zabawki, ponieważ wiedzą, że konkurują z cyfrowym światem. Tak więc, wprowadzając do zabawy produkty oparte na koncepcji play value, przyczyniamy się do tworzenia środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi najmłodszych – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Jest to ważne przesłanie dla wszystkich zainteresowanych dobrem dzieci: odpowiadanie na ich potrzeby rozwojowe poprzez świadome wybory konsumenckie może mieć znaczący wpływ na ich przyszłość – dodaje.

Starając się zrozumieć sposób myślenia dzieci o zabawie, MGA stawia na zrównoważone praktyki i wychodzi naprzeciw kreatywności najmłodszych. Lalka Rainbow High Color & Create z ubraniami, które przeznaczone są do kolorowania, wręcz zachęca do twórczej aktywności. Wybierając produkt L.O.L. Surprise Loves z serii Crayola otrzymujemy lalkę z kredkami świecowymi w zestawie, a to sprawia, że projektowanie modnego wyglądu może toczyć się w dowolnym miejscu i angażować do zabawy w każdych warunkach.

Rozwojowych doświadczeń mogą dostarczyć również produkty Miniverse – Make It Mini Food, czyli miniaturowe wersje produktów spożywczych oraz Make It Mini Home, zawierające elementy do wyposażenia domu, m.in. rośliny do podlewania. W ten sposób mini-światy mogą nauczyć malucha, jak zadbać o siebie i otoczenie oraz być wstępem do maxi-rzeczywistości. Natomiast sensoryczne zabawki Fluffie Stuffiez, poza standardową funkcją zabawy, mogą minimalizować skutki nadmiernej ilości bodźców z otoczenia i działać wyciszająco.

 

MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.