Komunikaty PR

Angażujące zabawki, czyli play value kluczem do rozrywki pełnej wartości

2024-02-22  |  16:00

Średni czas, jaki dzieci spędzają przed ekranem, wynosi 1 godzinę i 15 minut. Dotyczy to także maluchów, które nie ukończyły jeszcze pierwszego roku życia! Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej trendów, które za zadanie mają odciągnąć podopiecznych od ekranu i przemycić edukację do świata zabaw. Jednym z nich jest play value, stawiający na rozwojowe i angażujące spędzanie czasu. Produkty wpisujące się w ten nurt mogą wpływać stymulująco na rozwój dziecięcych zmysłów i kreatywności. Na co więc powinni postawić rodzice, aby dziecko nie przeniosło się do cyfrowego świata?

Alternatywa dla ekranu

Jak wynika z badania „Brzdąc w sieci”, 54% dzieci w wieku od 0 do 6 lat korzysta z urządzeń mobilnych. Z jednej strony dane te mogą niepokoić, z drugiej warto pamiętać, że korzystanie z urządzeń cyfrowych może stymulować rozwój psychospołeczny dziecka, o ile aplikacje i programy są dobrze zaprojektowane i dobrane do wieku. Jeżeli uda nam się już oderwać malucha od szklanego ekranu, warto zadbać o to, aby zabawki, po które sięga, poza aspektem rozrywkowym, determinowały rozkwit umiejętności społecznych oraz pobudzały wyobraźnię.

Na szczęście świadomi rodzice coraz częściej poszukują produktów, które mogą stać się przeciwwagą dla czasu spędzonego przed wyświetlaczem. Rosnąca wiedza kupujących to także motywacja dla firmy do stosowania dobrych praktyk, większej odpowiedzialności oraz dostarczania produktów i usług zgodnych z oczekiwaniami rynku.

Koncepcja play value, oprócz edutainment oraz STEAM, to jeden z wiodących trendów branży producentów zabawek dla dzieci w 2024 roku. Play value podkreśla wartość edukacyjną i rozwojową zabawek, co jest istotne zarówno dla rodziców, jak i dla samych dzieci. Dzisiejsze zabawki powinny nie tylko dostarczać rozrywki, ale również wspierać rozwój kreatywności i umiejętności społecznych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.

Minęły czasy, w których zabawka miała jedynie zająć lub odwrócić uwagę dziecka. Obecnie powinna także zachęcać do twórczego działania, przeżywania emocjonujących przygód i kreowania własnej, bajkowej rzeczywistości. Zabawki wpisujące się w najnowszy trend play value mają za zadanie holistycznie wspierać najmłodszych, zarówno na płaszczyźnie emocjonalnej, psychologicznej, jak i somatycznej.

Ściąga, czyli produkty zgodne z ideą play value

Producenci zabawek są coraz bardziej świadomi wpływu swoich produktów na rozwój dzieci. Rodzice, z kolei, stają się bardziej wymagający wybierając tradycyjne zabawki, ponieważ wiedzą, że konkurują z cyfrowym światem. Tak więc, wprowadzając do zabawy produkty oparte na koncepcji play value, przyczyniamy się do tworzenia środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi najmłodszych – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Jest to ważne przesłanie dla wszystkich zainteresowanych dobrem dzieci: odpowiadanie na ich potrzeby rozwojowe poprzez świadome wybory konsumenckie może mieć znaczący wpływ na ich przyszłość – dodaje.

Starając się zrozumieć sposób myślenia dzieci o zabawie, MGA stawia na zrównoważone praktyki i wychodzi naprzeciw kreatywności najmłodszych. Lalka Rainbow High Color & Create z ubraniami, które przeznaczone są do kolorowania, wręcz zachęca do twórczej aktywności. Wybierając produkt L.O.L. Surprise Loves z serii Crayola otrzymujemy lalkę z kredkami świecowymi w zestawie, a to sprawia, że projektowanie modnego wyglądu może toczyć się w dowolnym miejscu i angażować do zabawy w każdych warunkach.

Rozwojowych doświadczeń mogą dostarczyć również produkty Miniverse – Make It Mini Food, czyli miniaturowe wersje produktów spożywczych oraz Make It Mini Home, zawierające elementy do wyposażenia domu, m.in. rośliny do podlewania. W ten sposób mini-światy mogą nauczyć malucha, jak zadbać o siebie i otoczenie oraz być wstępem do maxi-rzeczywistości. Natomiast sensoryczne zabawki Fluffie Stuffiez, poza standardową funkcją zabawy, mogą minimalizować skutki nadmiernej ilości bodźców z otoczenia i działać wyciszająco.

 

MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska Biuro prasowe
2024-05-23 | 15:03

Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska

Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu
Handel Żabka rozgrzewa Polskę kampanią „Weź to na gorąco!”
2024-05-23 | 12:00

Żabka rozgrzewa Polskę kampanią „Weź to na gorąco!”

Na miłośników szybkiego i smacznego jedzenia poza domem czeka prawdziwa rewolucja. 22 maja br. Żabka ruszyła z kampanią „Weź to na gorąco!”, której jednym z
Handel Marki przedłużają umowy z Galerią Północną
2024-05-20 | 11:00

Marki przedłużają umowy z Galerią Północną

  Galeria Północna umacnia swoją pozycję na warszawskim rynku centrów handlowych. Tylko od początku tego roku aż 9-ciu wieloletnich najemców tego obiektu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Rozwój zielonego transportu wciąż zablokowany. Główna przyczyna to brak odpowiedniej infrastruktury energetycznej

Ponad połowa sieci napowietrznych i stacji elektroenergetycznych ma powyżej 40 lat. Brak modernizacji infrastruktury energetycznej przekłada się na słabe moce przesyłowe i blokuje rozwój zielonego transportu. Tymczasem według nowych przepisów w 2034 roku 90 proc. wszystkich nowych pojazdów ciężkich rejestrowanych w UE miałyby stanowić te bezemisyjne. – Bez odpowiedniej infrastruktury, zwłaszcza przy transporcie na duże odległości, zielona transformacja w transporcie będzie utrudniona – ocenia Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Handel

Producenci owoców i warzyw: Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea. Dotknie nie tylko rolników, ale też inne grupy społeczne

Rolnicy obawiają się, że unijne regulacje, mające w założeniu chronić klimat, uderzą nie tylko w ich biznes, ale z czasem także w inne grupy społeczne, a entuzjazm związany z ekologicznym podejściem do produkcji rolnej zostanie przygaszony. – Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea – uważa Witold Boguta, prezes zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jak podkreśla, część Zielonego Ładu to nic nowego, bo pewne jego elementy są wdrażane w Polsce od ponad dwóch dekad.

Infrastruktura

Prezydent Łodzi: Wbrew danym GUS Łódź się zaludnia. Szczególnie przybywa nam młodych osób

Lepsza infrastruktura i mieszkania na wynajem to kluczowe zagadnienia, które znajdują się wśród priorytetów na najbliższe lata. Prezydent Łodzi zapowiada inwestycje i wchodzi w polemikę z danymi GUS, które wskazują, że położone w centrum Polski miasto dramatycznie się wyludnia. Hanna Zdanowska powołuje się na liczby, które sugerują odwrotny trend.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.