Angażujące zabawki, czyli play value kluczem do rozrywki pełnej wartości

Średni czas, jaki dzieci spędzają przed ekranem, wynosi 1 godzinę i 15 minut. Dotyczy to także maluchów, które nie ukończyły jeszcze pierwszego roku życia! Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej trendów, które za zadanie mają odciągnąć podopiecznych od ekranu i przemycić edukację do świata zabaw. Jednym z nich jest play value, stawiający na rozwojowe i angażujące spędzanie czasu. Produkty wpisujące się w ten nurt mogą wpływać stymulująco na rozwój dziecięcych zmysłów i kreatywności. Na co więc powinni postawić rodzice, aby dziecko nie przeniosło się do cyfrowego świata?
Alternatywa dla ekranu
Jak wynika z badania „Brzdąc w sieci”, 54% dzieci w wieku od 0 do 6 lat korzysta z urządzeń mobilnych. Z jednej strony dane te mogą niepokoić, z drugiej warto pamiętać, że korzystanie z urządzeń cyfrowych może stymulować rozwój psychospołeczny dziecka, o ile aplikacje i programy są dobrze zaprojektowane i dobrane do wieku. Jeżeli uda nam się już oderwać malucha od szklanego ekranu, warto zadbać o to, aby zabawki, po które sięga, poza aspektem rozrywkowym, determinowały rozkwit umiejętności społecznych oraz pobudzały wyobraźnię.
Na szczęście świadomi rodzice coraz częściej poszukują produktów, które mogą stać się przeciwwagą dla czasu spędzonego przed wyświetlaczem. Rosnąca wiedza kupujących to także motywacja dla firmy do stosowania dobrych praktyk, większej odpowiedzialności oraz dostarczania produktów i usług zgodnych z oczekiwaniami rynku.
Koncepcja play value, oprócz edutainment oraz STEAM, to jeden z wiodących trendów branży producentów zabawek dla dzieci w 2024 roku. Play value podkreśla wartość edukacyjną i rozwojową zabawek, co jest istotne zarówno dla rodziców, jak i dla samych dzieci. Dzisiejsze zabawki powinny nie tylko dostarczać rozrywki, ale również wspierać rozwój kreatywności i umiejętności społecznych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Minęły czasy, w których zabawka miała jedynie zająć lub odwrócić uwagę dziecka. Obecnie powinna także zachęcać do twórczego działania, przeżywania emocjonujących przygód i kreowania własnej, bajkowej rzeczywistości. Zabawki wpisujące się w najnowszy trend play value mają za zadanie holistycznie wspierać najmłodszych, zarówno na płaszczyźnie emocjonalnej, psychologicznej, jak i somatycznej.
Ściąga, czyli produkty zgodne z ideą play value
Producenci zabawek są coraz bardziej świadomi wpływu swoich produktów na rozwój dzieci. Rodzice, z kolei, stają się bardziej wymagający wybierając tradycyjne zabawki, ponieważ wiedzą, że konkurują z cyfrowym światem. Tak więc, wprowadzając do zabawy produkty oparte na koncepcji play value, przyczyniamy się do tworzenia środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi najmłodszych – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Jest to ważne przesłanie dla wszystkich zainteresowanych dobrem dzieci: odpowiadanie na ich potrzeby rozwojowe poprzez świadome wybory konsumenckie może mieć znaczący wpływ na ich przyszłość – dodaje.
Starając się zrozumieć sposób myślenia dzieci o zabawie, MGA stawia na zrównoważone praktyki i wychodzi naprzeciw kreatywności najmłodszych. Lalka Rainbow High Color & Create z ubraniami, które przeznaczone są do kolorowania, wręcz zachęca do twórczej aktywności. Wybierając produkt L.O.L. Surprise Loves z serii Crayola otrzymujemy lalkę z kredkami świecowymi w zestawie, a to sprawia, że projektowanie modnego wyglądu może toczyć się w dowolnym miejscu i angażować do zabawy w każdych warunkach.
Rozwojowych doświadczeń mogą dostarczyć również produkty Miniverse – Make It Mini Food, czyli miniaturowe wersje produktów spożywczych oraz Make It Mini Home, zawierające elementy do wyposażenia domu, m.in. rośliny do podlewania. W ten sposób mini-światy mogą nauczyć malucha, jak zadbać o siebie i otoczenie oraz być wstępem do maxi-rzeczywistości. Natomiast sensoryczne zabawki Fluffie Stuffiez, poza standardową funkcją zabawy, mogą minimalizować skutki nadmiernej ilości bodźców z otoczenia i działać wyciszająco.
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.