Angażujące zabawki, czyli play value kluczem do rozrywki pełnej wartości

Średni czas, jaki dzieci spędzają przed ekranem, wynosi 1 godzinę i 15 minut. Dotyczy to także maluchów, które nie ukończyły jeszcze pierwszego roku życia! Nie dziwi więc fakt, że powstaje coraz więcej trendów, które za zadanie mają odciągnąć podopiecznych od ekranu i przemycić edukację do świata zabaw. Jednym z nich jest play value, stawiający na rozwojowe i angażujące spędzanie czasu. Produkty wpisujące się w ten nurt mogą wpływać stymulująco na rozwój dziecięcych zmysłów i kreatywności. Na co więc powinni postawić rodzice, aby dziecko nie przeniosło się do cyfrowego świata?
Alternatywa dla ekranu
Jak wynika z badania „Brzdąc w sieci”, 54% dzieci w wieku od 0 do 6 lat korzysta z urządzeń mobilnych. Z jednej strony dane te mogą niepokoić, z drugiej warto pamiętać, że korzystanie z urządzeń cyfrowych może stymulować rozwój psychospołeczny dziecka, o ile aplikacje i programy są dobrze zaprojektowane i dobrane do wieku. Jeżeli uda nam się już oderwać malucha od szklanego ekranu, warto zadbać o to, aby zabawki, po które sięga, poza aspektem rozrywkowym, determinowały rozkwit umiejętności społecznych oraz pobudzały wyobraźnię.
Na szczęście świadomi rodzice coraz częściej poszukują produktów, które mogą stać się przeciwwagą dla czasu spędzonego przed wyświetlaczem. Rosnąca wiedza kupujących to także motywacja dla firmy do stosowania dobrych praktyk, większej odpowiedzialności oraz dostarczania produktów i usług zgodnych z oczekiwaniami rynku.
Koncepcja play value, oprócz edutainment oraz STEAM, to jeden z wiodących trendów branży producentów zabawek dla dzieci w 2024 roku. Play value podkreśla wartość edukacyjną i rozwojową zabawek, co jest istotne zarówno dla rodziców, jak i dla samych dzieci. Dzisiejsze zabawki powinny nie tylko dostarczać rozrywki, ale również wspierać rozwój kreatywności i umiejętności społecznych – mówi Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland.
Minęły czasy, w których zabawka miała jedynie zająć lub odwrócić uwagę dziecka. Obecnie powinna także zachęcać do twórczego działania, przeżywania emocjonujących przygód i kreowania własnej, bajkowej rzeczywistości. Zabawki wpisujące się w najnowszy trend play value mają za zadanie holistycznie wspierać najmłodszych, zarówno na płaszczyźnie emocjonalnej, psychologicznej, jak i somatycznej.
Ściąga, czyli produkty zgodne z ideą play value
Producenci zabawek są coraz bardziej świadomi wpływu swoich produktów na rozwój dzieci. Rodzice, z kolei, stają się bardziej wymagający wybierając tradycyjne zabawki, ponieważ wiedzą, że konkurują z cyfrowym światem. Tak więc, wprowadzając do zabawy produkty oparte na koncepcji play value, przyczyniamy się do tworzenia środowiska sprzyjającego wszechstronnemu rozwojowi najmłodszych – podsumowuje Katarzyna Spieszko, Marketing Manager, MGA Entertainment Poland. Jest to ważne przesłanie dla wszystkich zainteresowanych dobrem dzieci: odpowiadanie na ich potrzeby rozwojowe poprzez świadome wybory konsumenckie może mieć znaczący wpływ na ich przyszłość – dodaje.
Starając się zrozumieć sposób myślenia dzieci o zabawie, MGA stawia na zrównoważone praktyki i wychodzi naprzeciw kreatywności najmłodszych. Lalka Rainbow High Color & Create z ubraniami, które przeznaczone są do kolorowania, wręcz zachęca do twórczej aktywności. Wybierając produkt L.O.L. Surprise Loves z serii Crayola otrzymujemy lalkę z kredkami świecowymi w zestawie, a to sprawia, że projektowanie modnego wyglądu może toczyć się w dowolnym miejscu i angażować do zabawy w każdych warunkach.
Rozwojowych doświadczeń mogą dostarczyć również produkty Miniverse – Make It Mini Food, czyli miniaturowe wersje produktów spożywczych oraz Make It Mini Home, zawierające elementy do wyposażenia domu, m.in. rośliny do podlewania. W ten sposób mini-światy mogą nauczyć malucha, jak zadbać o siebie i otoczenie oraz być wstępem do maxi-rzeczywistości. Natomiast sensoryczne zabawki Fluffie Stuffiez, poza standardową funkcją zabawy, mogą minimalizować skutki nadmiernej ilości bodźców z otoczenia i działać wyciszająco.
MGA Entertainment jest jedną z najszybciej rozwijających się i największych prywatnych firm zajmujących się zabawkami oraz rozrywką na świecie. Firma z siedzibą w Los Angeles i biurami na całym świecie tworzy innowacyjne, zastrzeżone i licencjonowane produkty konsumenckie oraz rozrywkowe, w tym zabawki, gry, lalki, odzież, elektronikę użytkową, elementy wystroju domu, artykuły papiernicze, artykuły sportowe, filmy i seriale telewizyjne. Rodzina MGA obejmuje wielokrotnie nagradzane marki, takie jak L.O.L. Surprise!™, Little Tikes®, Rainbow High™, Shadow High™, Bratz®, Miniverse™ MGA, Fluffie Stuffiez™, Na! Na! Na! Surprise™, Micro Games of America™, Baby born® Surprise and Zapf Creation®. Więcej informacji znaleźć można na stronie www.mgae.com oraz w social mediach: LinkedIn, Twitter i Facebook.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.