Aplikacja ERLI podbija rynek m-commerce – milion pobrań w pół roku
M-commerce, czyli handel mobilny, jest już nie tylko ważnym elementem strategii omnichannel w sprzedaży, ale kluczowym czynnikiem dotarcia do współczesnych konsumentów. W dobie, gdy Polacy spędzają średnio 40% czasu w ciągu dnia na swoich smartfonach[1], zakupy mobilne stają się nieodłączną częścią ich codzienności. Wygoda, szybkość i możliwość kupowania z dowolnego miejsca sprawia, że klienci mogą dokonywać transakcji w sposób natychmiastowy, bez względu na to, czy są w domu, w podróży czy na przerwie w pracy. Co piąty badany Polak używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu[2]. Platforma ERLI od swojego debiutu trzy lata temu planowała wdrożenie własnej aplikacji zakupowej – ten kamień milowy rozwoju osiągnęła w sierpniu minionego roku, a dzisiaj podsumowuje pierwsze znaczące efekty.
Pierwszy milion w pół roku
Wdrożenie aplikacji mobilnej ERLI stanowiło istotny etap w rozwoju platformy oraz budowania pozycji drugiego największego marketplace'u na polskim rynku. Od samego początku apka przyciągała nowych użytkowników jeszcze niższymi cenami produktów niż te oferowane na stronie internetowej, a także szeroko prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi w kanałach własnych. We wrześniu uruchomiono sekcję „NAJtaniej”, w której codziennie dostępne są nowe, najtańsze oferty zakupowe – każda w limitowanych ilościach i o określonym czasie trwania. Podobnie najkorzystniejsze cenowo oferty można było znaleźć w aplikacji w trakcie Black Weeks oraz wyprzedaży noworocznej. To tylko część działań, które sprawiły, że apka ERLI coraz szybciej zyskiwała nowych użytkowników – w ostatnich trzech miesiącach średnio 7 tys. osób dziennie pobierało ją na swoje smartfony. W marcu łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła symboliczny próg 1 miliona pobrań.
- Przekroczenie miliona pobrań to ważny moment i spektakularny wynik na polskim rynku aplikacji zakupowych. Jednak to co najbardziej cieszy nasz zespół to odbiór aplikacji przez użytkowników. Od początku prac nad nią zależało nam na udostępnieniu kupującym narzędzia z intuicyjną nawigacją, bogatą ofertą produktów i najlepszymi cenami. Feedback, jaki otrzymujemy od stale powracających klientów i dynamicznie rosnąca liczba nowych użytkowników, potwierdza, że spełniliśmy ich oczekiwania. Odzwierciedlają to także wysokie oceny użytkowników, 4,9 na 5 gwiazdek w sklepach Google Play oraz AppStore – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.
Doceniana za jakość
Użytkownikami aplikacji, podobnie jak strony ERLI.pl są w dużej części smart shopperzy, czyli osoby, które wiedzą czego szukają, mają sprecyzowane oczekiwania co do produktu czy marki, ale aktywnie poszukują okazji na najtańsze zakupy. Za co cenią oni zakupy w aplikacji ERLI? Komentarze użytkowników najczęściej zachwalają jej przejrzystość, niskie ceny oraz szybką i profesjonalną obsługę klienta – to podstawy udanego customer experience, na który od początku stawia platforma ERLI.
Nominacja do prestiżowej nagrody Mobile Trends Awards w kategorii „Commerce” była kolejnym wyróżnieniem dla zespołu ERLI oraz ich partnera AppChance.
„Cieszymy się z owocnej współpracy z zespołem ERLI i z doświadczeń, które dostarczyliśmy użytkownikom aplikacji poprzez stworzone przez nas innowacyjne narzędzie do zakupów mobilnych. Od momentu uruchomienia aplikacji ERLI obserwujemy pozytywny odbiór i wysokie oceny wśród jej użytkowników. Przekroczenie progu miliona pobrań w mniej niż rok od startu jest kolejnym powodem do dumy, a nominacja w konkursie Mobile Trends Awards dodatkowo potwierdziła, że ERLI jest na najlepszej drodze do definiowania przyszłości m-commerce. Z pewnością możemy tutaj mówić w kontekście ERLI o MOBILE FIRST,” – komentuje Przemek Hanicki, CEO AppChance.
Rabat na start w apce ERLI
Od początku użytkownicy aplikacji ERLI mogli korzystać z kilku benefitów, w tym z ofert produktów w niższych cenach niż na stronie internetowej, gwarancji darmowej dostawy przy zakupach powyżej 79 zł oraz rabatu powitalnego. Obecnie nowi użytkownicy aplikacji ERLI po dokonaniu pierwszego zakupu otrzymują dodatkowo pakiet kuponów rabatujących kolejne transakcje na łączną kwotę aż 100 zł. Dzięki nowej formule „Rabatu na start” użytkownicy aplikacji ERLI mogą cieszyć się jeszcze lepszymi rabatami na swoje ulubione produkty, co przekłada się na realne oszczędności.
Aplikacja ERLI niezmiennie pozostaje kluczowym elementem strategii rozwoju platformy ERLI. W 2024 roku planowane są kolejne narzędzia i funkcjonalności, które nie tylko ułatwią proces zakupowy, ale również podniosą jakość doświadczenia użytkowników.
[1] Raport ElectronicsHub „The Average Screen Time and Usage by Country”, kwiecień 2023
[2] Raport Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023"

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Farmacja

Zbrojeniówka i farmacja kluczowe dla bezpieczeństwa kraju. Polskie firmy walczą o pozycję w obu tych sektorach
Polska gospodarka stoi przed wieloma wyzwaniami – od inflacji i zmian legislacyjnych po dynamiczny rozwój technologii. W tym kontekście kluczową rolę odgrywają przedsiębiorcy, którzy nie tylko napędzają wzrost gospodarczy, ale również inwestują w innowacje, cyfryzację i zrównoważony rozwój. Z punktu widzenia bezpieczeństwa kraju jednymi z najważniejszych są branże zbrojeniowa i farmaceutyczna.
Konsument
Konsumenci zwracają uwagę na klasę energetyczną sprzętu AGD. To ma wpływ na ich rachunki

Duże AGD ma spory potencjał oszczędności prądu w gospodarstwach domowych i w całym systemie elektroenergetycznym – ocenia APPLiA Polska, związek pracodawców tej branży. Ze względu na postęp technologiczny dziś produkowane urządzenia w najlepszych klasach energetycznych zużywają 10–20 proc. prądu w porównaniu do urządzeń dostępnych 25 lat temu. Do stałego postępu w tym obszarze motywują też wymogi unijne, które z roku na rok się zaostrzają.
Prawo
Polska w końcówce europejskiej stawki pod względem udziału kobiet w zarządach spółek. Zmienić ma to unijna dyrektywa

Udział kobiet w zarządach i radach nadzorczych 140 największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie na koniec 2024 roku wyniósł 18,4 proc. – wynika z danych 30% Club Poland. Zgodnie z dyrektywą Women on Boards, żeby zapewnić równowagę płci, 33 proc. wszystkich stanowisk zarządczych powinno być zajmowane przez osoby należące do niedostatecznie reprezentowanej płci. Sytuację kobiet powinny poprawić obowiązkowe parytety, transparentność rekrutacji oraz merytoryczne kryteria wyboru kandydata.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.