Komunikaty PR

Aplikacja ERLI podbija rynek m-commerce – milion pobrań w pół roku

2024-04-12  |  12:00
Biuro prasowe

M-commerce, czyli handel mobilny, jest już nie tylko ważnym elementem strategii omnichannel w sprzedaży, ale kluczowym czynnikiem dotarcia do współczesnych konsumentów. W dobie, gdy Polacy spędzają średnio 40% czasu w ciągu dnia na swoich smartfonach[1], zakupy mobilne stają się nieodłączną częścią ich codzienności. Wygoda, szybkość i możliwość kupowania z dowolnego miejsca sprawia, że klienci mogą dokonywać transakcji w sposób natychmiastowy, bez względu na to, czy są w domu, w podróży czy na przerwie w pracy. Co piąty badany Polak używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu[2]. Platforma ERLI od swojego debiutu trzy lata temu planowała wdrożenie własnej aplikacji zakupowej – ten kamień milowy rozwoju osiągnęła w sierpniu minionego roku, a dzisiaj podsumowuje pierwsze znaczące efekty.

Pierwszy milion w pół roku

Wdrożenie aplikacji mobilnej ERLI stanowiło istotny etap w rozwoju platformy oraz budowania pozycji drugiego największego marketplace'u na polskim rynku. Od samego początku apka przyciągała nowych użytkowników jeszcze niższymi cenami produktów niż te oferowane na stronie internetowej, a także szeroko prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi w kanałach własnych. We wrześniu uruchomiono sekcję „NAJtaniej”, w której codziennie dostępne są nowe, najtańsze oferty zakupowe – każda w limitowanych ilościach i o określonym czasie trwania. Podobnie najkorzystniejsze cenowo oferty można było znaleźć w aplikacji w trakcie Black Weeks oraz wyprzedaży noworocznej. To tylko część działań, które sprawiły, że apka ERLI coraz szybciej zyskiwała nowych użytkowników – w ostatnich trzech miesiącach średnio 7 tys. osób dziennie pobierało ją na swoje smartfony. W marcu łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła symboliczny próg 1 miliona pobrań.

- Przekroczenie miliona pobrań to ważny moment i spektakularny wynik na polskim rynku aplikacji zakupowych. Jednak to co najbardziej cieszy nasz zespół to odbiór aplikacji przez użytkowników. Od początku prac nad nią zależało nam na udostępnieniu kupującym narzędzia z intuicyjną nawigacją, bogatą ofertą produktów i najlepszymi cenami. Feedback, jaki otrzymujemy od stale powracających klientów i dynamicznie rosnąca liczba nowych użytkowników, potwierdza, że spełniliśmy ich oczekiwania. Odzwierciedlają to także wysokie oceny użytkowników, 4,9 na 5 gwiazdek w sklepach Google Play oraz AppStore – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.

Doceniana za jakość

Użytkownikami aplikacji, podobnie jak strony ERLI.pl są w dużej części smart shopperzy, czyli osoby, które wiedzą czego szukają, mają sprecyzowane oczekiwania co do produktu czy marki, ale aktywnie poszukują okazji na najtańsze zakupy. Za co cenią oni zakupy w aplikacji ERLI? Komentarze użytkowników najczęściej zachwalają jej przejrzystość, niskie ceny oraz szybką i profesjonalną obsługę klienta – to podstawy udanego customer experience, na który od początku stawia platforma ERLI.

Nominacja do prestiżowej nagrody Mobile Trends Awards w kategorii „Commerce” była kolejnym wyróżnieniem dla zespołu ERLI oraz ich partnera AppChance.

„Cieszymy się z owocnej współpracy z zespołem ERLI i z doświadczeń, które dostarczyliśmy użytkownikom aplikacji poprzez stworzone przez nas innowacyjne narzędzie do zakupów mobilnych. Od momentu uruchomienia aplikacji ERLI obserwujemy pozytywny odbiór i wysokie oceny wśród jej użytkowników. Przekroczenie progu miliona pobrań w mniej niż rok od startu jest kolejnym powodem do dumy, a nominacja w konkursie Mobile Trends Awards dodatkowo potwierdziła, że ERLI jest na najlepszej drodze do definiowania przyszłości m-commerce. Z pewnością możemy tutaj mówić w kontekście ERLI o MOBILE FIRST,” – komentuje Przemek Hanicki, CEO AppChance.

Rabat na start w apce ERLI

Od początku użytkownicy aplikacji ERLI mogli korzystać z kilku benefitów, w tym z ofert produktów w niższych cenach niż na stronie internetowej, gwarancji darmowej dostawy przy zakupach powyżej 79 zł oraz rabatu powitalnego. Obecnie nowi użytkownicy aplikacji ERLI po dokonaniu pierwszego zakupu otrzymują dodatkowo pakiet kuponów rabatujących kolejne transakcje na łączną kwotę aż 100 zł. Dzięki nowej formule „Rabatu na start” użytkownicy aplikacji ERLI mogą cieszyć się jeszcze lepszymi rabatami na swoje ulubione produkty, co przekłada się na realne oszczędności.

Aplikacja ERLI niezmiennie pozostaje kluczowym elementem strategii rozwoju platformy ERLI. W 2024 roku planowane są kolejne narzędzia i funkcjonalności, które nie tylko ułatwią proces zakupowy, ale również podniosą jakość doświadczenia użytkowników.

 


[1] Raport ElectronicsHub „The Average Screen Time and Usage by Country”, kwiecień 2023

[2] Raport Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush! Biuro prasowe
2024-04-26 | 16:30

Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!

Na teraz czy na tydzień? Tylko dla siebie, a może dla całej rodziny? Niezależnie od tego, jakich zakupów potrzebujesz, zrobisz je w jednym miejscu. Wystarczy Ci do tego aplikacja Żabka
Handel Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
2024-04-26 | 11:50

Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie konsumentów na produkty bogate w białko, marka Tarczyński wprowadza na rynek nowy produkt – Kabanosy Tarczyński Protein. To propozycja dla
Handel COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
2024-04-26 | 11:00

COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego

W Polsce systematycznie przybywa odpadów opakowaniowych. Aby ograniczyć ich ilość i pobudzić gospodarkę o obiegu zamkniętym, konieczne jest wprowadzenie systemu kaucyjnego. Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.