Komunikaty PR

Aplikacja ERLI podbija rynek m-commerce – milion pobrań w pół roku

2024-04-12  |  12:00
Biuro prasowe

M-commerce, czyli handel mobilny, jest już nie tylko ważnym elementem strategii omnichannel w sprzedaży, ale kluczowym czynnikiem dotarcia do współczesnych konsumentów. W dobie, gdy Polacy spędzają średnio 40% czasu w ciągu dnia na swoich smartfonach[1], zakupy mobilne stają się nieodłączną częścią ich codzienności. Wygoda, szybkość i możliwość kupowania z dowolnego miejsca sprawia, że klienci mogą dokonywać transakcji w sposób natychmiastowy, bez względu na to, czy są w domu, w podróży czy na przerwie w pracy. Co piąty badany Polak używa aplikacji mobilnych sklepów internetowych kilka razy w tygodniu[2]. Platforma ERLI od swojego debiutu trzy lata temu planowała wdrożenie własnej aplikacji zakupowej – ten kamień milowy rozwoju osiągnęła w sierpniu minionego roku, a dzisiaj podsumowuje pierwsze znaczące efekty.

Pierwszy milion w pół roku

Wdrożenie aplikacji mobilnej ERLI stanowiło istotny etap w rozwoju platformy oraz budowania pozycji drugiego największego marketplace'u na polskim rynku. Od samego początku apka przyciągała nowych użytkowników jeszcze niższymi cenami produktów niż te oferowane na stronie internetowej, a także szeroko prowadzonymi działaniami komunikacyjnymi w kanałach własnych. We wrześniu uruchomiono sekcję „NAJtaniej”, w której codziennie dostępne są nowe, najtańsze oferty zakupowe – każda w limitowanych ilościach i o określonym czasie trwania. Podobnie najkorzystniejsze cenowo oferty można było znaleźć w aplikacji w trakcie Black Weeks oraz wyprzedaży noworocznej. To tylko część działań, które sprawiły, że apka ERLI coraz szybciej zyskiwała nowych użytkowników – w ostatnich trzech miesiącach średnio 7 tys. osób dziennie pobierało ją na swoje smartfony. W marcu łączna liczba pobrań aplikacji przekroczyła symboliczny próg 1 miliona pobrań.

- Przekroczenie miliona pobrań to ważny moment i spektakularny wynik na polskim rynku aplikacji zakupowych. Jednak to co najbardziej cieszy nasz zespół to odbiór aplikacji przez użytkowników. Od początku prac nad nią zależało nam na udostępnieniu kupującym narzędzia z intuicyjną nawigacją, bogatą ofertą produktów i najlepszymi cenami. Feedback, jaki otrzymujemy od stale powracających klientów i dynamicznie rosnąca liczba nowych użytkowników, potwierdza, że spełniliśmy ich oczekiwania. Odzwierciedlają to także wysokie oceny użytkowników, 4,9 na 5 gwiazdek w sklepach Google Play oraz AppStore – mówi Katarzyna Kierach, dyrektor marketingu ERLI.

Doceniana za jakość

Użytkownikami aplikacji, podobnie jak strony ERLI.pl są w dużej części smart shopperzy, czyli osoby, które wiedzą czego szukają, mają sprecyzowane oczekiwania co do produktu czy marki, ale aktywnie poszukują okazji na najtańsze zakupy. Za co cenią oni zakupy w aplikacji ERLI? Komentarze użytkowników najczęściej zachwalają jej przejrzystość, niskie ceny oraz szybką i profesjonalną obsługę klienta – to podstawy udanego customer experience, na który od początku stawia platforma ERLI.

Nominacja do prestiżowej nagrody Mobile Trends Awards w kategorii „Commerce” była kolejnym wyróżnieniem dla zespołu ERLI oraz ich partnera AppChance.

„Cieszymy się z owocnej współpracy z zespołem ERLI i z doświadczeń, które dostarczyliśmy użytkownikom aplikacji poprzez stworzone przez nas innowacyjne narzędzie do zakupów mobilnych. Od momentu uruchomienia aplikacji ERLI obserwujemy pozytywny odbiór i wysokie oceny wśród jej użytkowników. Przekroczenie progu miliona pobrań w mniej niż rok od startu jest kolejnym powodem do dumy, a nominacja w konkursie Mobile Trends Awards dodatkowo potwierdziła, że ERLI jest na najlepszej drodze do definiowania przyszłości m-commerce. Z pewnością możemy tutaj mówić w kontekście ERLI o MOBILE FIRST,” – komentuje Przemek Hanicki, CEO AppChance.

Rabat na start w apce ERLI

Od początku użytkownicy aplikacji ERLI mogli korzystać z kilku benefitów, w tym z ofert produktów w niższych cenach niż na stronie internetowej, gwarancji darmowej dostawy przy zakupach powyżej 79 zł oraz rabatu powitalnego. Obecnie nowi użytkownicy aplikacji ERLI po dokonaniu pierwszego zakupu otrzymują dodatkowo pakiet kuponów rabatujących kolejne transakcje na łączną kwotę aż 100 zł. Dzięki nowej formule „Rabatu na start” użytkownicy aplikacji ERLI mogą cieszyć się jeszcze lepszymi rabatami na swoje ulubione produkty, co przekłada się na realne oszczędności.

Aplikacja ERLI niezmiennie pozostaje kluczowym elementem strategii rozwoju platformy ERLI. W 2024 roku planowane są kolejne narzędzia i funkcjonalności, które nie tylko ułatwią proces zakupowy, ale również podniosą jakość doświadczenia użytkowników.

 


[1] Raport ElectronicsHub „The Average Screen Time and Usage by Country”, kwiecień 2023

[2] Raport Santander Consumer Banku "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023"

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny Biuro prasowe
2024-12-03 | 15:30

Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny

Klient dokonując zakupów w internecie, często pozostaje bezbronny. Z badań wynika, że tylko 22% Polaków zna swoje prawa konsumenckie, a 65% nie jest w stanie
Handel Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
2024-12-03 | 06:00

Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami

Właśnie ukazały się badania IBRIS dotyczące konsumpcji alkoholu i percepcji Polaków na temat produktów alkoholowych. Okazuje się, że „Piwo jest najczęściej
Handel Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
2024-12-02 | 13:38

Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...

Salesforce podał najnowsze dane dotyczące zakupów podczas Black Friday, na podstawie analizy koszyków zakupowych ponad 1,5 miliarda konsumentów. Sprzedaż online wzrosła o

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.