Komunikaty PR

B&B HOTELS wzmacnia walkę z marnowaniem żywności

2024-03-07  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Anna Mrówka
Buena Vista Media Group

Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl

Problem marnowania żywności to jedno z największych globalnych wyzwań cywilizacyjnych – nie tylko w aspekcie społecznym, lecz także środowiskowym. Jego rozwiązanie wymaga współpracy na wielu poziomach. – Każdy może przyczynić się do ograniczenia strat i marnotrawienia żywności, m.in. poprzez korzystanie z Paczek Niespodzianek oferowanych przez nas w aplikacji Too Good To Go – zachęca B&B HOTELS Polska.

Według raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, rocznie marnujemy ok. 1,3 miliarda ton żywności rocznie, czyli ponad 1/3 tego, co zostało wyprodukowane. Polska, podobnie jak inne państwa, ma w tym wyniku swój niechlubny udział. Każdego roku w naszym kraju do śmieci trafia ok. 5 mln ton jedzenia!

Marnowanie żywności szkodzi środowisku

W świecie, w którym miliony ludzi cierpią z powodu niedożywienia i głodu, marnowanie żywności jest moralnie nieakceptowalne. Problem ma jednak znacznie szerszy wymiar. Każdy kilogram zmarnowanego jedzenia, to nie tylko strata tego, co widzimy na talerzu czy wydanych na to pieniędzy, to działanie na szkodę środowiska naturalnego i naszej planety. Produkcja żywności wymaga bowiem zaangażowania znacznych zasobów, w tym także nieodnawialnych. Kiedy żywność jest marnowana, woda, gleba, energia czy praca ludzka, są tracone bezcelowo. Co więcej, procesy wytwórcze, transportowe i rozkładu nieskonsumowanej żywności generują emisję dwutlenku węgla i metanu - gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do postępowania zmian klimatycznych, takich jak globalne ocieplenie, ekstremalne zjawiska pogodowe czy podnoszenie poziomu mórz i oceanów. Dlatego każda, nawet najdrobniejsza, pozytywna zmiana ma sens.

Biznes i konsumenci łączą siły

Sposobów na ratowanie jedzenia przed wyrzuceniem do kosza jest wiele. Jednym z nich jest współpraca przedsiębiorców z konsumentami, wspierana przez aplikację Too Good To Go, która realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia na świecie.

- Korzyści odnosi każda ze stron. Nabywcy tzw. Paczek Niespodzianek otrzymują smaczne, pełnowartościowe posiłki po niższej cenie, a sklepy, punkty gastronomiczne czy hotele takie jak nasze – sprzedają swoje nadwyżki jedzenia, które w innym przypadku trafiłyby do kosza – mówi Mariusz Jochan, Regional Operation Manager w polskim oddziale B&B HOTELS, międzynarodowej sieci hotelowej, posiadającej obiekty w 14 polskich miastach. – Poprzez współpracę z Too Good To Go, nie tylko sprawiamy, że nasze dania są dostępne dla szerszej społeczności, ale przede wszystkim zapobiegamy marnowaniu jedzenia i przyłączamy się do globalnej walki ze zmianami klimatu. To dla nas bardzo ważne, bo odpowiedzialne działanie poprzez między innymi angażowanie się w rozmaite inicjatywy CSR na rzecz lokalnych społeczności czy ochrony środowiska to istotny element naszego DNA – dodaje.

Wielka moc małych kroków

Działania podejmowane na rzecz redukcji strat żywności mają ogromny potencjał do zmniejszenia negatywnego wpływu ludzkości na środowisko oraz poprawy jakości życia dla milionów ludzi na cały świecie. Każdy z nas może i powinien włączyć się w działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu jedzenia, bo dbałość o środowisko, to nasza wspólna sprawa.

- W B&B HOTELS jesteśmy przekonani, że wszyscy potrzebujemy siebie nawzajem i że razem możemy osiągnąć więcej, a ograniczanie marnowania żywności to jedna z bardziej efektywnych metod przeciwdziałania zmianom klimatu. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dzięki partnerstwu z Too Good To Go, udało nam się – wspólnie z naszymi klientami – uratować 7162 posiłki z 14 naszych B&B HOTELI w Polsce, a co za tym idzie, uniknąć emisji ponad 19 ton CO2e, a liczby te stale rosną – mówi Mariusz Jochan. – Wierzymy w zrównoważony rozwój i wielką moc małych kroków, dlatego zachęcamy do dołączenia do wspólnej misji poprzez ratowanie Paczek Niespodzianek dostępnych w aplikacji Too Good To Go – dodaje.

Too Good To Go to firma wpływu społecznego, która za pomocą swojej aplikacji umożliwia użytkownikom zakupienie tzw. Paczek Niespodzianek z pełnowartościowymi produktami żywnościowymi, w obniżonych cenach. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą sprzedać swoje nadwyżki, a klienci cieszyć się smacznymi posiłkami, realizując przy tym wspólny cel, jakim jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia.

B&B HOTELS to międzynarodowa sieć hotelowa z sektora value for money, posiadająca obiekty w 15 krajach Europy, w Brazylii oraz w Stanach Zjednoczonych. Ma ich już łącznie ponad 770 w swoich strukturach, z czego 14 obsługuje gości w naszym kraju: we Wrocławiu, w Warszawie, Toruniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Nowym Targu, Rzeszowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Bytomiu i Tomaszowie Lubelskim. B&B HOTELS wyróżnia nie tylko doskonała lokalizacja obiektów czy komfort w korzystnej cenie, lecz także odpowiedzialność społeczna (CSR). Warto przy tym wspomnieć, że jest to pierwsza sieć hoteli z Certyfikatem Zrównoważonego Rozwoju, wydanym przez niezależną organizację SOCOTEC.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:25

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota
Handel Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

Miraculum z niemal 30-procentowym wzrostem EBITDA w I kwartale 2024 r.

Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum podsumowuje wyniki po I kwartale 2024 r. Po raz pierwszy od wielu lat kwartalny wskaźnik EBITDA przekroczył 1 mln zł –
Handel Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki
2024-05-15 | 08:49

Sezonowe stoiska i wyspy handlowe? To się opłaca, ale są warunki

Gdzie handel opłaca się najbardziej? Wszędzie tam, gdzie są klienci! Niby to znana od lat prawda, jednak tam, gdzie potencjalnych klientów jest najwięcej, najczęściej stawki za

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.