B&B HOTELS wzmacnia walkę z marnowaniem żywności
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
Problem marnowania żywności to jedno z największych globalnych wyzwań cywilizacyjnych – nie tylko w aspekcie społecznym, lecz także środowiskowym. Jego rozwiązanie wymaga współpracy na wielu poziomach. – Każdy może przyczynić się do ograniczenia strat i marnotrawienia żywności, m.in. poprzez korzystanie z Paczek Niespodzianek oferowanych przez nas w aplikacji Too Good To Go – zachęca B&B HOTELS Polska.
Według raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, rocznie marnujemy ok. 1,3 miliarda ton żywności rocznie, czyli ponad 1/3 tego, co zostało wyprodukowane. Polska, podobnie jak inne państwa, ma w tym wyniku swój niechlubny udział. Każdego roku w naszym kraju do śmieci trafia ok. 5 mln ton jedzenia!
Marnowanie żywności szkodzi środowisku
W świecie, w którym miliony ludzi cierpią z powodu niedożywienia i głodu, marnowanie żywności jest moralnie nieakceptowalne. Problem ma jednak znacznie szerszy wymiar. Każdy kilogram zmarnowanego jedzenia, to nie tylko strata tego, co widzimy na talerzu czy wydanych na to pieniędzy, to działanie na szkodę środowiska naturalnego i naszej planety. Produkcja żywności wymaga bowiem zaangażowania znacznych zasobów, w tym także nieodnawialnych. Kiedy żywność jest marnowana, woda, gleba, energia czy praca ludzka, są tracone bezcelowo. Co więcej, procesy wytwórcze, transportowe i rozkładu nieskonsumowanej żywności generują emisję dwutlenku węgla i metanu - gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do postępowania zmian klimatycznych, takich jak globalne ocieplenie, ekstremalne zjawiska pogodowe czy podnoszenie poziomu mórz i oceanów. Dlatego każda, nawet najdrobniejsza, pozytywna zmiana ma sens.
Biznes i konsumenci łączą siły
Sposobów na ratowanie jedzenia przed wyrzuceniem do kosza jest wiele. Jednym z nich jest współpraca przedsiębiorców z konsumentami, wspierana przez aplikację Too Good To Go, która realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia na świecie.
- Korzyści odnosi każda ze stron. Nabywcy tzw. Paczek Niespodzianek otrzymują smaczne, pełnowartościowe posiłki po niższej cenie, a sklepy, punkty gastronomiczne czy hotele takie jak nasze – sprzedają swoje nadwyżki jedzenia, które w innym przypadku trafiłyby do kosza – mówi Mariusz Jochan, Regional Operation Manager w polskim oddziale B&B HOTELS, międzynarodowej sieci hotelowej, posiadającej obiekty w 14 polskich miastach. – Poprzez współpracę z Too Good To Go, nie tylko sprawiamy, że nasze dania są dostępne dla szerszej społeczności, ale przede wszystkim zapobiegamy marnowaniu jedzenia i przyłączamy się do globalnej walki ze zmianami klimatu. To dla nas bardzo ważne, bo odpowiedzialne działanie poprzez między innymi angażowanie się w rozmaite inicjatywy CSR na rzecz lokalnych społeczności czy ochrony środowiska to istotny element naszego DNA – dodaje.
Wielka moc małych kroków
Działania podejmowane na rzecz redukcji strat żywności mają ogromny potencjał do zmniejszenia negatywnego wpływu ludzkości na środowisko oraz poprawy jakości życia dla milionów ludzi na cały świecie. Każdy z nas może i powinien włączyć się w działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu jedzenia, bo dbałość o środowisko, to nasza wspólna sprawa.
- W B&B HOTELS jesteśmy przekonani, że wszyscy potrzebujemy siebie nawzajem i że razem możemy osiągnąć więcej, a ograniczanie marnowania żywności to jedna z bardziej efektywnych metod przeciwdziałania zmianom klimatu. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dzięki partnerstwu z Too Good To Go, udało nam się – wspólnie z naszymi klientami – uratować 7162 posiłki z 14 naszych B&B HOTELI w Polsce, a co za tym idzie, uniknąć emisji ponad 19 ton CO2e, a liczby te stale rosną – mówi Mariusz Jochan. – Wierzymy w zrównoważony rozwój i wielką moc małych kroków, dlatego zachęcamy do dołączenia do wspólnej misji poprzez ratowanie Paczek Niespodzianek dostępnych w aplikacji Too Good To Go – dodaje.
Too Good To Go to firma wpływu społecznego, która za pomocą swojej aplikacji umożliwia użytkownikom zakupienie tzw. Paczek Niespodzianek z pełnowartościowymi produktami żywnościowymi, w obniżonych cenach. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą sprzedać swoje nadwyżki, a klienci cieszyć się smacznymi posiłkami, realizując przy tym wspólny cel, jakim jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia.
B&B HOTELS to międzynarodowa sieć hotelowa z sektora value for money, posiadająca obiekty w 15 krajach Europy, w Brazylii oraz w Stanach Zjednoczonych. Ma ich już łącznie ponad 770 w swoich strukturach, z czego 14 obsługuje gości w naszym kraju: we Wrocławiu, w Warszawie, Toruniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Nowym Targu, Rzeszowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Bytomiu i Tomaszowie Lubelskim. B&B HOTELS wyróżnia nie tylko doskonała lokalizacja obiektów czy komfort w korzystnej cenie, lecz także odpowiedzialność społeczna (CSR). Warto przy tym wspomnieć, że jest to pierwsza sieć hoteli z Certyfikatem Zrównoważonego Rozwoju, wydanym przez niezależną organizację SOCOTEC.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.