B&B HOTELS wzmacnia walkę z marnowaniem żywności
Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
Problem marnowania żywności to jedno z największych globalnych wyzwań cywilizacyjnych – nie tylko w aspekcie społecznym, lecz także środowiskowym. Jego rozwiązanie wymaga współpracy na wielu poziomach. – Każdy może przyczynić się do ograniczenia strat i marnotrawienia żywności, m.in. poprzez korzystanie z Paczek Niespodzianek oferowanych przez nas w aplikacji Too Good To Go – zachęca B&B HOTELS Polska.
Według raportu Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, rocznie marnujemy ok. 1,3 miliarda ton żywności rocznie, czyli ponad 1/3 tego, co zostało wyprodukowane. Polska, podobnie jak inne państwa, ma w tym wyniku swój niechlubny udział. Każdego roku w naszym kraju do śmieci trafia ok. 5 mln ton jedzenia!
Marnowanie żywności szkodzi środowisku
W świecie, w którym miliony ludzi cierpią z powodu niedożywienia i głodu, marnowanie żywności jest moralnie nieakceptowalne. Problem ma jednak znacznie szerszy wymiar. Każdy kilogram zmarnowanego jedzenia, to nie tylko strata tego, co widzimy na talerzu czy wydanych na to pieniędzy, to działanie na szkodę środowiska naturalnego i naszej planety. Produkcja żywności wymaga bowiem zaangażowania znacznych zasobów, w tym także nieodnawialnych. Kiedy żywność jest marnowana, woda, gleba, energia czy praca ludzka, są tracone bezcelowo. Co więcej, procesy wytwórcze, transportowe i rozkładu nieskonsumowanej żywności generują emisję dwutlenku węgla i metanu - gazów cieplarnianych, które przyczyniają się do postępowania zmian klimatycznych, takich jak globalne ocieplenie, ekstremalne zjawiska pogodowe czy podnoszenie poziomu mórz i oceanów. Dlatego każda, nawet najdrobniejsza, pozytywna zmiana ma sens.
Biznes i konsumenci łączą siły
Sposobów na ratowanie jedzenia przed wyrzuceniem do kosza jest wiele. Jednym z nich jest współpraca przedsiębiorców z konsumentami, wspierana przez aplikację Too Good To Go, która realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia na świecie.
- Korzyści odnosi każda ze stron. Nabywcy tzw. Paczek Niespodzianek otrzymują smaczne, pełnowartościowe posiłki po niższej cenie, a sklepy, punkty gastronomiczne czy hotele takie jak nasze – sprzedają swoje nadwyżki jedzenia, które w innym przypadku trafiłyby do kosza – mówi Mariusz Jochan, Regional Operation Manager w polskim oddziale B&B HOTELS, międzynarodowej sieci hotelowej, posiadającej obiekty w 14 polskich miastach. – Poprzez współpracę z Too Good To Go, nie tylko sprawiamy, że nasze dania są dostępne dla szerszej społeczności, ale przede wszystkim zapobiegamy marnowaniu jedzenia i przyłączamy się do globalnej walki ze zmianami klimatu. To dla nas bardzo ważne, bo odpowiedzialne działanie poprzez między innymi angażowanie się w rozmaite inicjatywy CSR na rzecz lokalnych społeczności czy ochrony środowiska to istotny element naszego DNA – dodaje.
Wielka moc małych kroków
Działania podejmowane na rzecz redukcji strat żywności mają ogromny potencjał do zmniejszenia negatywnego wpływu ludzkości na środowisko oraz poprawy jakości życia dla milionów ludzi na cały świecie. Każdy z nas może i powinien włączyć się w działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu jedzenia, bo dbałość o środowisko, to nasza wspólna sprawa.
- W B&B HOTELS jesteśmy przekonani, że wszyscy potrzebujemy siebie nawzajem i że razem możemy osiągnąć więcej, a ograniczanie marnowania żywności to jedna z bardziej efektywnych metod przeciwdziałania zmianom klimatu. Tylko w ciągu ostatnich 12 miesięcy, dzięki partnerstwu z Too Good To Go, udało nam się – wspólnie z naszymi klientami – uratować 7162 posiłki z 14 naszych B&B HOTELI w Polsce, a co za tym idzie, uniknąć emisji ponad 19 ton CO2e, a liczby te stale rosną – mówi Mariusz Jochan. – Wierzymy w zrównoważony rozwój i wielką moc małych kroków, dlatego zachęcamy do dołączenia do wspólnej misji poprzez ratowanie Paczek Niespodzianek dostępnych w aplikacji Too Good To Go – dodaje.
Too Good To Go to firma wpływu społecznego, która za pomocą swojej aplikacji umożliwia użytkownikom zakupienie tzw. Paczek Niespodzianek z pełnowartościowymi produktami żywnościowymi, w obniżonych cenach. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą sprzedać swoje nadwyżki, a klienci cieszyć się smacznymi posiłkami, realizując przy tym wspólny cel, jakim jest przeciwdziałanie marnowaniu jedzenia.
B&B HOTELS to międzynarodowa sieć hotelowa z sektora value for money, posiadająca obiekty w 15 krajach Europy, w Brazylii oraz w Stanach Zjednoczonych. Ma ich już łącznie ponad 770 w swoich strukturach, z czego 14 obsługuje gości w naszym kraju: we Wrocławiu, w Warszawie, Toruniu, Krakowie, Katowicach, Łodzi, Nowym Targu, Rzeszowie, Poznaniu, Lublinie, Kielcach, Piotrkowie Trybunalskim, Bytomiu i Tomaszowie Lubelskim. B&B HOTELS wyróżnia nie tylko doskonała lokalizacja obiektów czy komfort w korzystnej cenie, lecz także odpowiedzialność społeczna (CSR). Warto przy tym wspomnieć, że jest to pierwsza sieć hoteli z Certyfikatem Zrównoważonego Rozwoju, wydanym przez niezależną organizację SOCOTEC.
E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online
Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.