Komunikaty PR

Black Friday i Cyber Week - do sklepów przyjdą tłumy. Niestety również złodziei

2023-11-21  |  10:36
Biuro prasowe

Zbliżające się wielkimi krokami handlowe święta jak Black Friday, Cyber Monday czy cały okres Cyber Week to znak, że coraz bliżej do Bożego Narodzenia, a zakupy prezentów dla naszych bliskich wchodzą w najbardziej gorącą fazę. Z danych opublikowanych niedawno przez Salesforce[1] wynika, że to właśnie Black Friday oraz kolejne dni skupią na sobie największe zainteresowanie kupujących. Prognozuje się, że aż 25% świątecznych prezentów kupimy w Black Friday! Konsumenci są obecnie wstrzemięźliwi w zakupach i wyczekują naprawdę sporych promocji, których spodziewają się właśnie podczas „Czarnego Piątku”. Dla sprzedawców detalicznych ten okres wydaje się kluczowy – to czas maksymalizacji sprzedaży oraz zysków. Inne dane[2] podane przez Salesforce pokazują, że w 2022 r. globalna sprzedaż online w Czarny Piątek osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. W tym roku prognozowane są równie wysokie wydatki, a zatem jest o co się bić. Przed sprzedawcami w tym okresie stoi jednak kilka wyzwań – od mądrego ustalenia promocji, pozwalających przyciągnąć kupujących, poprzez zapewnienie odpowiednich stanów magazynowych, zatowarowania i logistykę, aż po zminimalizowanie poziomu strat w wyniku działań nieuczciwych konsumentów, czy też zorganizowanej przestępczości.

Jedna technologia remedium na wyzwania – poznaj możliwości RFID

Konsumenci stali się bardzo wymagający i oczekują od sklepów – czy to stacjonarnych, czy internetowych –  że ich zamówienie zostanie obsłużone błyskawicznie, a sklepy zapewnią dostępność wszystkich promocyjnych produktów. Dlatego też przed najbardziej wyczekiwanym weekendem zakupowym w roku sprzedawcy detaliczni muszą zadbać nie tylko o to, aby ich oferta była bogata i różnorodna, ale także by produkty były dostępne we właściwym czasie i miejscu. Niezależnie od formatu sklepu, zapasy muszą być skutecznie dystrybuowane w całym łańcuchu. Tutaj z pomocą przychodzi technologia RFID, która zapewnia przedsiębiorstwom dokładne śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, ułatwiając tym samym natychmiastowe lokalizowanie zapasów i towarów na półkach. Dzięki RFID w jednej chwili widać, ile sztuk każdego produktu znajduje się na sali sprzedaży oraz ile produktów mamy w magazynach. Dokładność jest tak wysoka, że możliwe jest podglądanie stanów w każdej placówce handlowej czy w każdym magazynie nawet do jednej sztuki. Pozwala to na natychmiastową reakcję personelu i dokładanie towaru, zanim zostanie on wykupiony. Znaczniki RFID umożliwiają szybsze, wydajniejsze i dokładniejsze uzupełnianie zapasów w czasie rzeczywistym, dzięki czemu personel może spędzić więcej czasu w sklepie, pomagając klientom w zakupach i zapewniając im pozytywne doświadczenia zakupowe. W tym kluczowym dla handlu czasie sprzedawcy muszą być o krok przed popytem, tak samo jak powinni zapewnić klientom stałą dostępność popularnych produktów, aby w ten sposób budować lojalność i ostatecznie zwiększyć sprzedaż.

 

Ogromną zaletą technologii RFID jest fakt, że pozwala ona także na pełne wdrożenie sprzedaży w modelu omnichannel. Nawet jeśli poszukiwanego przez klienta towaru zabraknie w fizycznym sklepie, to znając zapasy magazynowe aktualizowane na bieżąco, można klientowi zaproponować zakup z dostawą do domu lub pobliskiej placówki. To buduje dobre doświadczenia klienta, który wraca do marek i sklepów, które o niego zadbały. Brak towarów poszukiwanych przez klientów sprawia, że skierują oni swoje kroki do konkurentów. Choć może być to strata krótkotrwała, to coraz większe oczekiwania stawiane detalistom mogą sprawić, że klient na stałe odwróci się od marki. Warto w tym miejscu przypomnieć, że według badań zaledwie 2% najwierniejszych klientów odpowiada aż za 40% przychodów![3]

 

RFID: zmniejsz straty – powstrzymaj złodziei

Obok ogromnych zalet technologii RFID w zarządzaniu stanem magazynowym, technologia ta ma jeszcze jeden ważny atut – stanowi świetne zabezpieczenie antykradzieżowe. Podczas Black Friday klienci szturmują sklepy i galerie w poszukiwaniu najlepszych ofert. Równocześnie pojawią się także złodzieje, którzy poszukują najlepszych okazji, ale do kradzieży. Zatłoczone sklepy, personel zajęty dokładaniem towaru lub obsługą to wprost wymarzone warunki dla amatorów cudzej własności. Z pomocą przychodzi jednak technologia RFID. Etykiety, czy tagi w nią wyposażone, nie tylko pozwalają na śledzenie stanów magazynowych. Jednocześnie pełnią one funkcję profesjonalnego zabezpieczenia antykradzieżowego. Ich zaawansowanie technologiczne sprawia, że mogą być wykorzystane w sposób bardziej klasyczny, czyli przy użyciu bramek zlokalizowanych przy wyjściach ze sklepu, ale także w nowoczesny, zautomatyzowany sposób czy też w postaci nowoczesnego rozwiązania modułowego SFERO, który wykorzystuje zarówno bramki antykradzieżowe, jak i urządzenia, które mogą być zamontowane w niestandardowych miejscach jak np. ściany czy sufity lub w innych konfiguracjach, zapewniając silny wizualny element odstraszający.

Klient może samodzielnie skasować towary w automatycznej kasie, a kasa zdalnie dezaktywuje zabezpieczenie po uiszczeniu płatności. Co więcej, możliwa jest także konfiguracja, w której to kasa sama odczyta kody produktów w koszyku bez konieczności ich ręcznego skanowania przez konsumentów. Szybko, wygodnie i bez możliwości popełnienia błędu. Automatyczne kasy przestają być zatem generatorem długich kolejek i częstych pomyłek, a stają się miejscem błyskawicznych zakupów.

Technologia RFID często kojarzy się jedynie z możliwością zabezpieczania towarów przed kradzieżą. Warto jednak zauważyć, że to rozwiązanie przede wszystkim pozwala sprzedawcom detalicznym perfekcyjnie zarządzać stanami magazynowymi, zatowarowaniem, a nawet daje możliwości przeprowadzania zautomatyzowanej inwentaryzacji. O jej zaletach przekonało się wiele firm. Cyber Week czy Black Friday to świetna okazja dla całego sektora handlu detalicznego na zwiększenie obrotów i zysków, jednak wymaga odpowiednich przygotowań. Bez perfekcyjnej znajomości stanów magazynowych czy liczby produktów rozlokowanych po sklepach trudno spełniać oczekiwania konsumentów, którzy skuszeni promocjami chcą dokonać zakupy. Zawiedziony, rozczarowany klient coraz częściej porzuca nawet ulubioną markę, na rzecz takiej, która zapewnia wysokie standardy obsługi. Czy firmy mogą sobie na to pozwolić? Przy tak silnej konkurencji i trudnych warunkach ekonomicznych zdecydowanie nie – komentuje Robert Głażewski, Business Unit Director w Checkpoint Systems Polska.

Black Friday i Cyber Week to okres wyjątkowo dużych obrotów i zysków w handlu detalicznym. Niestety, dla niektórych sprzedawców to także okres wyraźnie wyższych strat związanych z kradzieżami lub niespełnionymi oczekiwaniami sprzedażowymi związanymi ze złą logistyką i brakiem niemal natychmiastowej reakcji na niedobór produktów w sali sprzedaży. Warto do takich wydarzeń przygotować się z wyprzedzeniem i zainwestować w technologię, która przez długie lata będzie zapewniać zwiększone obroty i jednocześnie ograniczać straty.

 


[1] https://aobiznes.pl/aktualnosci/case-study/salesforce-prognoza-wydatkow-swiatecznych-2023

[2] https://www.salesforce.com/news/press-releases/2022/11/29/cyber-week-2022/

[3] https://managerplus.pl/salesforce-shopping-index-2-konsumentow-generuje-az-40-przychodow-10332

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.