Carrefour inwestuje w zaawansowany CRM - innowacja i klient w sercu strategii
Zgodnie z założeniem globalnej strategii "Carrefour 2026”, firma kontynuuje swoją transformację cyfrową na polskim rynku. Sieć uruchomiła zaawansowany system CRM, pozwalający na doskonaleniu relacji z klientami oraz zwiększanie efektywności wewnętrznych procesów ich obsługi. Dostawcą nowego rozwiązania jest Salesforce.
Wprowadzenie nowego systemu CRM w Carrefour Polska jest kluczowym elementem budowania przewagi konkurencyjnej firmy na polskim rynku, mającym na celu usprawnienie obsługi klientów oraz optymalizację komunikacji. Dzięki nowemu rozwiązaniu, sieć zyskała narzędzie umożliwiające efektywną obsługę klienta poprzez jednolity system zarządzania relacjami, który wspiera obsługę wielokanałową oraz oferuje kompleksowy widok na każdego klienta.
System CRM, zbudowany na platformie Salesforce Service Cloud, został zintegrowany z innymi systemami wewnętrznymi, zapewniając 360-stopniowy ogląd na profil klienta. Taka integracja umożliwia pracownikom Carrefour Polska szybszy dostęp do niezbędnych informacji, co znacząco przyspiesza i ułatwia obsługę klientów oraz analizę danych.
— Carrefour Polska na przestrzeni ostatnich lat nieustająco się rozwija, stale zwiększając liczbę swoich klientów i kanałów, w którym są obsługiwani. Postanowiliśmy rozpocząć kolejny etap naszej cyfrowej transformacji i dzięki temu usprawnić zarówno pracę naszego zespołu w centrali i sklepach, obsługę naszych klientów, jak i lepiej analizować zbierane od lat dane. Dzięki temu nasi pracownicy zyskają więcej czasu na obsługę klientów, a nasi konsumenci jeszcze lepszą i szybszą obsługę. Dokładna analiza danych pozwoli nam także wyciągnąć więcej trafnych wniosków i lepiej projektować nasze działania w przyszłości – powiedział Michał Malanowski, CIO w Carrefour Polska.
Wdrożenie nowego systemu było możliwe dzięki współpracy z Cloudity, certyfikowanym partnerem Salesforce. Dokładna analiza potrzeb przedwdrożeniowych zapewniła, że system został skonfigurowany zgodnie z wymaganiami biznesowymi i technicznymi Carrefour Polska, co zaowocowało skutecznym wdrożeniem.
— Celem było stworzenie systemu, który jest czymś więcej niż platformą do obsługi ticketów. Chcieliśmy oddać do dyspozycji Obsługi Klienta i pracowników Carrefour narzędzie, które daje kompletny ogląd klienta, łącząc informacje z wielu systemów dziedzinowych. Zdecydowanie założenia te udało się zrealizować – dodaje Michał Malanowski.
Wdrożenie systemu CRM przyniosło natychmiastowe korzyści, takie jak ujednolicone raportowanie i dostęp do danych poprzez zintegrowane dashboardy, co usprawnia zarządzanie informacjami w całej organizacji. Od działu obsługi klienta, przez dyrektorów sklepów, po zarząd - wszyscy mają dostęp do aktualnych i relewantnych danych, co pozwala na jeszcze lepszą koordynację działań i optymalizację procesów.
Inwestycja Carrefour Polska w system Salesforce CRM jest wyrazem dążenia firmy do doskonałości w obsłudze klienta oraz efektywnego zarządzania wewnętrznymi procesami. Stanowi to kolejny krok na drodze do realizacji strategii "Carrefour 2026", podkreślając dalszą transformację cyfrową firmy i zwiększając rolę innowacji w budowaniu jej przyszłości na polskim rynku.
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
O Salesforce
Salesforce umożliwia firmom każdej wielkości i z każdej branży łączenie się z klientami dzięki sile połączenia danych z zaufanym AI oraz CRM. Więcej informacji na temat Salesforce (NYSE:CRM) można znaleźć na stronie: www.salesforce.com.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.