Komunikaty PR

Centra handlowe muszą proponować coś więcej niż tylko zakupy – Manufaktura

2023-12-12  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

W erze zakupów online, gdzie najważniejsza stała się wygoda i oszczędność czasu, centra handlowe stają przed poważnym wyzwaniem: w jaki sposób zachęcić klientów do zakupów stacjonarnych? - Kluczowy w skutecznym konkurowaniu z e-commerce jest kompleksowy i utrzymany na wysokim poziomie customer experience – mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relationship Manager Manufaktury. O sposobach na skuteczne budowanie zadowolenia wśród klientów i przywiązania do zakupów stacjonarnych opowiadają ekspertka Manufaktury w Łodzi oraz agencji badawczej SANA.

Zakupy online stały się nieodłączną częścią codzienności, umożliwiając wygodne i szybkie kupowanie produktów. – Choć e-commerce zyskał ogromną popularność, szczególnie w trakcie pandemii koronawirusa, zauważamy, że konsumenci coraz częściej poszukują bardziej kompleksowego doświadczenia zakupowego. Dlatego też w Manufakturze łączymy tradycyjne zakupy z przyjemnością spędzania czasu w inspirującym otoczeniu. Można tu zaplanować cały swój dzień – na klientów czeka strefa gastronomiczna, kawiarnie oraz szereg restauracji, a także punkty rozrywkowe i kulturalne, takie jak kino, teatr czy muzea mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relationship Manager Manufaktury.

Manufaktura dba o swoich klientów na każdym polu, także pod względem jakości obsługi. Co roku wdrażane są działania mające na celu jakościowy rozwój tego obszaru. Jednym z przykładów jest program „At your service”. Jest to autorski program Apsys, jednego z liderów zarządzania centrami handlowymi w Polsce i Francji. W jego ramach przeprowadzany jest zaawansowany audyt świadczonych usług, serwisów i innych udogodnień. Badanie obejmuje między innymi serwis sprzątający, pracowników ochrony czy punkt informacji. Wnioski pozwalają na zweryfikowanie kierunku podejmowanych działań i wdrażanie zmian. Manufaktura w każdym kolejnym roku znajduje się w czołówce najlepszych centrów handlowych zarządzanych przez APSYS w Polsce.

Program „At your service” to nie jedyne badanie, jakie prowadzi Manufaktura, w celu wzmacniania jakości obsługi klienta. Drugi filar to pionierski projekt, realizowany przez niezależną firmę badawczą, oceniającą punkty usługowe i sprzedażowe według ściśle określonych kryteriów. Od lat konkurs ten stanowi dla najemców nie tylko wyjątkową okazję do rywalizacji o tytuł „Salesman of the Year”, ale też motywuje do utrzymania najwyższego poziomu obsługi, który jest jednym z najważniejszych elementów strategii Manufaktury – Konkurs „Salesman of the Year”, który przeprowadzamy wśród najemców jest jednym z etapów naszych działań, mających wdrażać poprawę jakości customer service, który pozostaje jednym z najbardziej istotnych filarów naszej pracy. Drugi etap to warsztaty, podczas których podejmowane są kwestie z dziedziny wsparcia jakości obsługi klienta. Nasi najemcy spotykają się z ekspertami psychologii zachowań konsumenckich i omawiają wszystkie istotne zagadnienia, które pomagają im rozwijać, w zgodzie ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi, poziom obsługi. Chcemy, by dostali praktyczne wskazówki na przyszłość, a nie tylko teoretyczne podpowiedzidodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Nawyki zakupowe klientów wciąż się zmieniają. - W obliczu wielu zmian społecznych na przestrzeni ostatnich lat oraz rosnących cen, współczesny konsument staje się coraz bardziej świadomy i selektywny w swoich decyzjach zakupowych. Jego oczekiwania względem produktów rosną, co sprawia, że jest bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Ważnym elementem, za który konsument jest skłonny zapłacić więcej, staje się jakościowa, autentyczna i wrażliwa na indywidualne potrzeby obsługa klienta. Klient chce uzyskać ekspertyzę, wsparcie w procesie wyboru. Kontakt "human to human" wyrasta na kluczowy element, który może zdecydować o wyborze danej marki czy produktu. wyjaśnia Natalia Jaszczyk, agencja badawcza SANA.

Podczas tegorocznej edycji konkursu „Salesman of the Year” wyróżniono 5-ciu najemców. Najlepszy wynik osiągnął salon Weekend by Max Mara. Wśród najwyżej punktowanych obszarów znalazły się między innymi: orientacja na potrzeby konsumenckie, zaawansowana wiedza na temat produktu i usługi, umiejętność budowania dynamiki sprzedaży oraz zagadnienia tworzące tzw. wartość dodaną. Zwycięzcy otrzymali karty podarunkowe Manufaktury o wartości 4000 zł. Jak pokazało badanie, marki premium są dużą siłą Manufaktury - Specyfika Łodzi jako miasta z bogatą historią tekstylną, handlową i tradycją modową przekłada się na unikalne przygotowanie sprzedawców do handlu odzieżą. Widać to od razu po wejściu do wielu markowych sklepów w Manufakturze, gdzie obsługa jest na naprawdę najwyższym poziomiemówi Natalia Jaszczyk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl Biuro prasowe
2024-07-16 | 14:40

Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl

Co nas zachęca do zakupów online? Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet
Handel Technologia SwipBox Infinity
2024-07-16 | 08:00

Technologia SwipBox Infinity

Polska plasuje się na pierwszym miejscu pod względem liczby automatów paczkowych w Unii Europejskiej. Dane Unlimited Parcel Intelligence wskazują, że w zasięgu 10 tys.
Handel Żabka Nano dba o nawodnienie i odpoczynek klientów latem
2024-07-12 | 10:20

Żabka Nano dba o nawodnienie i odpoczynek klientów latem

Fala upałów aktualnie przetacza się przez Polskę, a w wielu miejscach temperatury przekraczają 30 stopni Celsjusza. Według prognoz synoptyków tegoroczne wakacje będą naprawdę

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gospodarka

Sektor MŚP wyczekuje cofnięcia Polskiego Ładu. W 2025 roku mały biznes może liczyć na więcej korzystnych zmian

Obrona interesów MŚP w postępowaniach interwencyjno-procesowych oraz uruchomienie mediacji pomiędzy organami administracji i przedsiębiorcami będą priorytetami w nowej kadencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorstw. Od czerwca to stanowisko piastuje Agnieszka Majewska. Jak wskazuje, najpilniejszą potrzeba jest jednak reforma danin publicznych, przede wszystkim zmiana sposobu rozliczania składki zdrowotnej. – Przedsiębiorcom mocno zależy, żeby wrócić do tego, co było przed Polskim Ładem. W tej chwili niektórzy zgłaszają się do Biura Rzecznika MŚP, wskazując, że płacą składki w wysokości ok. 300 tys. zł, to są olbrzymie pieniądze – mówi Agnieszka Majewska. Koalicjanci w rządzie mają jednak różne pomysły na tę reformę.

Problemy społeczne

Pielęgniarki narzekają na przeciążenie pracą i braki kadrowe. Jest to odczuwalne zwłaszcza dla młodego personelu

Niemal 3/4 pielęgniarek pozytywnie ocenia swoją satysfakcję zawodową z pracy, przede wszystkim doceniając zróżnicowanie zajęć i dobre relacje ze współpracownikami – wynika z badania SGGW w Warszawie. Duża grupa, zwłaszcza młodych osób wchodzących do zawodu, narzeka jednak na przeciążenie pracą i niedobór personelu. Obecnie Polska jest jednym z krajów o najniższej liczbie pielęgniarek, a ich średnia wieku to ponad 54 lata. Liczba odejść z zawodu będzie więc rosła z roku na rok.

Prawo

Prace nad przepisami o asystencji osobistej na ostatniej prostej. Pomoże ona zaktywizować zawodowo osoby z niepełnosprawnościami i ich opiekunów

Osoby z niepełnosprawnościami czekają na ustawowe uregulowanie asystencji osobistej. Jak zapowiedział w czerwcu Łukasz Krasoń, pełnomocnik rządu ds. osób z niepełnosprawnościami, projekt przepisów jest już na ostatniej prostej. Upowszechnienie się asystencji osobistej pozwoliłoby sporej grupie osób z niepełnosprawnościami na bardziej aktywne życie, także pod względem zawodowym. Z danych GUS wynika, że tylko 19,6 proc. z nich jest aktywnych zawodowo. – Asystencja osobista jest jak tlen i zapewnia możliwości niezależnego życia – mówi prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna Małgorzata Szumowska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.