Komunikaty PR

Centra handlowe muszą proponować coś więcej niż tylko zakupy – Manufaktura

2023-12-12  |  19:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.56 MB )

W erze zakupów online, gdzie najważniejsza stała się wygoda i oszczędność czasu, centra handlowe stają przed poważnym wyzwaniem: w jaki sposób zachęcić klientów do zakupów stacjonarnych? - Kluczowy w skutecznym konkurowaniu z e-commerce jest kompleksowy i utrzymany na wysokim poziomie customer experience – mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relationship Manager Manufaktury. O sposobach na skuteczne budowanie zadowolenia wśród klientów i przywiązania do zakupów stacjonarnych opowiadają ekspertka Manufaktury w Łodzi oraz agencji badawczej SANA.

Zakupy online stały się nieodłączną częścią codzienności, umożliwiając wygodne i szybkie kupowanie produktów. – Choć e-commerce zyskał ogromną popularność, szczególnie w trakcie pandemii koronawirusa, zauważamy, że konsumenci coraz częściej poszukują bardziej kompleksowego doświadczenia zakupowego. Dlatego też w Manufakturze łączymy tradycyjne zakupy z przyjemnością spędzania czasu w inspirującym otoczeniu. Można tu zaplanować cały swój dzień – na klientów czeka strefa gastronomiczna, kawiarnie oraz szereg restauracji, a także punkty rozrywkowe i kulturalne, takie jak kino, teatr czy muzea mówi Anna Łajszczak-Kucharska, Tenants Relationship Manager Manufaktury.

Manufaktura dba o swoich klientów na każdym polu, także pod względem jakości obsługi. Co roku wdrażane są działania mające na celu jakościowy rozwój tego obszaru. Jednym z przykładów jest program „At your service”. Jest to autorski program Apsys, jednego z liderów zarządzania centrami handlowymi w Polsce i Francji. W jego ramach przeprowadzany jest zaawansowany audyt świadczonych usług, serwisów i innych udogodnień. Badanie obejmuje między innymi serwis sprzątający, pracowników ochrony czy punkt informacji. Wnioski pozwalają na zweryfikowanie kierunku podejmowanych działań i wdrażanie zmian. Manufaktura w każdym kolejnym roku znajduje się w czołówce najlepszych centrów handlowych zarządzanych przez APSYS w Polsce.

Program „At your service” to nie jedyne badanie, jakie prowadzi Manufaktura, w celu wzmacniania jakości obsługi klienta. Drugi filar to pionierski projekt, realizowany przez niezależną firmę badawczą, oceniającą punkty usługowe i sprzedażowe według ściśle określonych kryteriów. Od lat konkurs ten stanowi dla najemców nie tylko wyjątkową okazję do rywalizacji o tytuł „Salesman of the Year”, ale też motywuje do utrzymania najwyższego poziomu obsługi, który jest jednym z najważniejszych elementów strategii Manufaktury – Konkurs „Salesman of the Year”, który przeprowadzamy wśród najemców jest jednym z etapów naszych działań, mających wdrażać poprawę jakości customer service, który pozostaje jednym z najbardziej istotnych filarów naszej pracy. Drugi etap to warsztaty, podczas których podejmowane są kwestie z dziedziny wsparcia jakości obsługi klienta. Nasi najemcy spotykają się z ekspertami psychologii zachowań konsumenckich i omawiają wszystkie istotne zagadnienia, które pomagają im rozwijać, w zgodzie ze zmieniającymi się trendami konsumenckimi, poziom obsługi. Chcemy, by dostali praktyczne wskazówki na przyszłość, a nie tylko teoretyczne podpowiedzidodaje Anna Łajszczak-Kucharska.

Nawyki zakupowe klientów wciąż się zmieniają. - W obliczu wielu zmian społecznych na przestrzeni ostatnich lat oraz rosnących cen, współczesny konsument staje się coraz bardziej świadomy i selektywny w swoich decyzjach zakupowych. Jego oczekiwania względem produktów rosną, co sprawia, że jest bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej. Ważnym elementem, za który konsument jest skłonny zapłacić więcej, staje się jakościowa, autentyczna i wrażliwa na indywidualne potrzeby obsługa klienta. Klient chce uzyskać ekspertyzę, wsparcie w procesie wyboru. Kontakt "human to human" wyrasta na kluczowy element, który może zdecydować o wyborze danej marki czy produktu. wyjaśnia Natalia Jaszczyk, agencja badawcza SANA.

Podczas tegorocznej edycji konkursu „Salesman of the Year” wyróżniono 5-ciu najemców. Najlepszy wynik osiągnął salon Weekend by Max Mara. Wśród najwyżej punktowanych obszarów znalazły się między innymi: orientacja na potrzeby konsumenckie, zaawansowana wiedza na temat produktu i usługi, umiejętność budowania dynamiki sprzedaży oraz zagadnienia tworzące tzw. wartość dodaną. Zwycięzcy otrzymali karty podarunkowe Manufaktury o wartości 4000 zł. Jak pokazało badanie, marki premium są dużą siłą Manufaktury - Specyfika Łodzi jako miasta z bogatą historią tekstylną, handlową i tradycją modową przekłada się na unikalne przygotowanie sprzedawców do handlu odzieżą. Widać to od razu po wejściu do wielu markowych sklepów w Manufakturze, gdzie obsługa jest na naprawdę najwyższym poziomiemówi Natalia Jaszczyk.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.