Centrum Praskie Koneser podsumowuje Lato Konesera 2024
Centrum Praskie Koneser już po raz szósty zorganizowało Lato Konesera. To różnorodne, wakacyjne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, odbywające się cyklicznie na warszawskiej Pradze-Północ od czerwca do końca sierpnia. Rokrocznie przyciągają one coraz więcej mieszkańców stolicy i turystów. W ramach tegorocznej edycji Koneser gościł aż 336 imprez, zrealizowanych we współpracy z kilkudziesięcioma partnerami.
Lato Konesera na stałe wpisało się w kalendarz wakacyjnych wydarzeń Warszawy, stając się jedną z najważniejszych inicjatyw kulturalno-rozrywkowych prawobrzeżnej części miasta. Podczas ostatniej, niedawno zakończonej odsłony cyklu znalazło się miejsce zarówno na premierowe eventy, jak i znane i lubiane przez odwiedzających propozycje. Tak jak w ubiegłych latach większość z nich było bezpłatnych.
– Lato Konesera to prawdziwe święto kultury, rozrywki i Pragi, z czego jesteśmy bardzo dumni. Rewitalizacja Centrum Praskiego Koneser ożywiła oraz oddała warszawiakom i turystom niedostępną oraz zaniedbywaną przez lata część miasta. Połączenie nowoczesnej i zabytkowej architektury, wraz z budową ogólnodostępnego placu Konesera, goszczącego największe wydarzenia, i zaangażowaniem w prowadzenie rozmaitych inicjatyw placemakingowych, pozwoliło na stworzenie prawdziwego miejsca spotkań i integracji – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD Poland.
Setki imprez i rosnące statystyki
Centrum Praskie Koneser podczas tegorocznego Lata Konesera gościło łącznie 336 wydarzeń, wliczając w to odbywające się codziennie cykliczne eventy. Wśród nich znalazły się kultowe, plenerowe spektakle teatralne Teatru Polonia i Och-Teatru, czy też współtworzony przez Konesera wraz z PoWarszawsku i wydawnictwem Newhomers Festiwal Warsaw Storytellers, którego gośćmi byli m.in. Jakub Żulczyk i Mariusz Szczygieł. Ponadto, odbyły się m.in. pokazy kina plenerowego (we współpracy z Gutek Film i PepsiCo), festiwal Koneser Stand-upu, koncerty muzyki klasycznej, różnorodne warsztaty dla najmłodszych i liczne wystawy.
– Lato Konesera to wydarzenie, które przygotowujemy z myślą o różnych grupach wiekowych oraz rozmaitych upodobaniach i oczekiwaniach odbiorców. Tegoroczna odsłona cyklu cieszyła się dużą popularnością, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki operacyjne Centrum Praskiego Koneser – wskazuje Magdalena Socorro-Czerwińska, Retail Operational Director Centrum Praskiego Koneser.
W porównaniu z ubiegłym rokiem w Centrum Praskim Koneser obroty w okresie styczeń-sierpień 2024 wzrosły o 8,5 proc. Z kolei odwiedzalność w sezonie wakacyjnym (czerwiec-sierpień) zwiększyła się o 12 proc., w odniesieniu do analogicznego czasu 2023 r.
***
Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.
W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.