Centrum Praskie Koneser podsumowuje Lato Konesera 2024
Centrum Praskie Koneser już po raz szósty zorganizowało Lato Konesera. To różnorodne, wakacyjne wydarzenia kulturalno-rozrywkowe, odbywające się cyklicznie na warszawskiej Pradze-Północ od czerwca do końca sierpnia. Rokrocznie przyciągają one coraz więcej mieszkańców stolicy i turystów. W ramach tegorocznej edycji Koneser gościł aż 336 imprez, zrealizowanych we współpracy z kilkudziesięcioma partnerami.
Lato Konesera na stałe wpisało się w kalendarz wakacyjnych wydarzeń Warszawy, stając się jedną z najważniejszych inicjatyw kulturalno-rozrywkowych prawobrzeżnej części miasta. Podczas ostatniej, niedawno zakończonej odsłony cyklu znalazło się miejsce zarówno na premierowe eventy, jak i znane i lubiane przez odwiedzających propozycje. Tak jak w ubiegłych latach większość z nich było bezpłatnych.
– Lato Konesera to prawdziwe święto kultury, rozrywki i Pragi, z czego jesteśmy bardzo dumni. Rewitalizacja Centrum Praskiego Koneser ożywiła oraz oddała warszawiakom i turystom niedostępną oraz zaniedbywaną przez lata część miasta. Połączenie nowoczesnej i zabytkowej architektury, wraz z budową ogólnodostępnego placu Konesera, goszczącego największe wydarzenia, i zaangażowaniem w prowadzenie rozmaitych inicjatyw placemakingowych, pozwoliło na stworzenie prawdziwego miejsca spotkań i integracji – mówi Magdalena Bartkiewicz-Podoba, CEO Liebrecht & wooD Poland.
Setki imprez i rosnące statystyki
Centrum Praskie Koneser podczas tegorocznego Lata Konesera gościło łącznie 336 wydarzeń, wliczając w to odbywające się codziennie cykliczne eventy. Wśród nich znalazły się kultowe, plenerowe spektakle teatralne Teatru Polonia i Och-Teatru, czy też współtworzony przez Konesera wraz z PoWarszawsku i wydawnictwem Newhomers Festiwal Warsaw Storytellers, którego gośćmi byli m.in. Jakub Żulczyk i Mariusz Szczygieł. Ponadto, odbyły się m.in. pokazy kina plenerowego (we współpracy z Gutek Film i PepsiCo), festiwal Koneser Stand-upu, koncerty muzyki klasycznej, różnorodne warsztaty dla najmłodszych i liczne wystawy.
– Lato Konesera to wydarzenie, które przygotowujemy z myślą o różnych grupach wiekowych oraz rozmaitych upodobaniach i oczekiwaniach odbiorców. Tegoroczna odsłona cyklu cieszyła się dużą popularnością, co przełożyło się na bardzo dobre wyniki operacyjne Centrum Praskiego Koneser – wskazuje Magdalena Socorro-Czerwińska, Retail Operational Director Centrum Praskiego Koneser.
W porównaniu z ubiegłym rokiem w Centrum Praskim Koneser obroty w okresie styczeń-sierpień 2024 wzrosły o 8,5 proc. Z kolei odwiedzalność w sezonie wakacyjnym (czerwiec-sierpień) zwiększyła się o 12 proc., w odniesieniu do analogicznego czasu 2023 r.
***
Liebrecht & wooD to międzynarodowa firma z branży nieruchomości, operująca z sukcesami w Europie Środkowej i Wschodniej od 1991 roku. W tym czasie wybudowała w Polsce i Rumunii ponad pół miliona metrów kwadratowych różnorodnych powierzchni o wartości przekraczającej miliard euro. Firma specjalizuje się w tworzeniu innowacyjnych inwestycji mixed-use, biurowych, retailowych, magazynowych i mieszkaniowych. Działalność Liebrecht & wooD wyróżnia się nowoczesnymi budynkami o wysokiej klasy architekturze, a także starannymi rewitalizacjami przestrzeni zabytkowych. Potwierdzeniem tego są liczne nagrody i wyróżnienia. Liebrecht & wooD w swoim bieżącym funkcjonowaniu kładzie szczególny nacisk na obowiązującą w niej Politykę ESG, zgodnie z którą wszystkie nowe inwestycje spełniają wymogi certyfikacji BREEAM.
W portfolio Liebrecht & wooD w Polsce znajdują się takie projekty jak Centrum Praskie Koneser, Drucianka Campus, Monopol, Centrum Marszałkowska, Batory Office Building, Plac Unii i Flanders Business Park. Więcej informacji o firmie można znaleźć na www.liebrecht-wood.com.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.