Komunikaty PR

CEVA Logistics gotowa na Black Friday

2023-11-10  |  15:00
Biuro prasowe

Black Friday czyli „Czarny Piątek”, wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych tradycja wyprzedaży, rozpoczyna się dzień po Święcie Dziękczynienia. W tym roku przypada na 24 listopada. Na świecie uznawana jest za wielkie święto handlu i kluczową datę w kalendarzu przedświątecznych zakupów. Dla firm logistycznych Black Friday to wyzwanie, które wymaga sprawnego planowania i skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Jak logistyka przygotowuje się do święta wyprzedaży?  Doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, zarządzający centrami dystrybucji fulfillment w Polsce i na świecie.  

W trakcie Black Friday w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, a kupujący w e-sklepach wydali łącznie 9,12 mld USD. Rekordowa była liczba konsumentów, którzy w tym czasie skorzystali z akcji promocyjnych i rabatów -  podczas weekendu Black Friday w sklepach internetowych i stacjonarnych zakupów dokonało 196,7 mln osób.

Co oznacza Black Friday dla logistyki?

W tym roku święto wyprzedaży będzie obchodzone 24 listopada. W Stanach Zjednoczonych 53% kupujących to właśnie wtedy planuje zrobić świąteczne zakupy. Ale Black Friday jest bardzo popularny także w innych krajach, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Brazylii, a także Polsce.

Wiele firm zaczyna już wcześniej organizować wyprzedaże on-line i oferować swoim klientom atrakcyjne zniżki. A to zwiększa popyt i ruch towarowy między sklepami a ich klientami. Jak zauważa CEVA, dla firm logistycznych, które specjalizują się w obsłudze e-commerce, oznacza to, że nacisk na dostosowanie łańcuchów dostaw zaczyna już stopniowo wzrastać we wrześniu i październiku, osiągając szczyt w listopadzie.

W czasach, kiedy zakupu dokonuje się za pomocą jednego kliknięcia, konsumenci oczekują też, że równie szybkie będą dostawy zamówionych przez nich towarów. Ich niezadowolenie dotyczy braków w magazynach lub problemów z dostawami. To pokazuje jak ważną rolę odgrywają efektywne rozwiązania logistyczne i proaktywne zarządzanie łańcuchem dostaw.

Przygotowania do Black Friday zakończone dużo wcześniej

Znaczący wzrost aktywności handlowej w okresie „święta wyprzedaży” wymaga większego zaangażowania firm logistycznych oraz odpowiedniego zwiększenia dostaw w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Klienci muszą mieć pewność, że będą w stanie zaoferować swoje produkty konsumentom, a po zakończeniu sprzedaży zagwarantować im szybkie i terminowe doręczenie. Może to tylko zapewnić operator, który dysponuje rozbudowaną siecią dystrybucji i transportu.

CEVA, działająca w ponad 170 krajach, ma nie tylko długoletnie doświadczenie w realizacji dostaw w ramach Black Friday, ale też zarządza centrami dystrybucji e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce, realizując ponad 360 mln zamówień rocznie. Zapewnia kompleksową obsługę, od zarządzania dostawcami i realizacją zamówień magazynowych, przez usługi transportowe (lotnicze, morskie i lądowe) i celne, po logistykę dostaw last-mile i zwrotną.  

Dodatkowo, aby zapewnić pełną gotowość do obsługi zwiększonej liczby dostaw w okresie Black Friday, CEVA wzmocniła zespoły pracowników, odpowiedzialnych za przygotowanie zamówień w centrach dystrybucji. Tu podstawą i wsparciem są najnowocześniejsze oraz innowacyjne technologie z zakresu automatyzacji i robotyzacji, które wdrażane są w centrach CEVA. Zwiększają one wydajność i efektywność procesów magazynowych a jednocześnie do minimum skracają czas realizacji zamówień e-commerce. Świetnym przykładem jest Autonomiczny Robot Transportowy (Autonomous Robot Shuttle), stosowany w magazynie CEVA w Liuzhou, w Chinach. Jego wykorzystanie zwiększa efektywność procesu kompletacji o 170% a pojemność magazynową aż o 200%.

Dla terminowości dostaw w czasie Black Friday kluczowe znaczenie ma optymalne zaplanowanie i kontrola dostaw. Za zarządzanie międzynarodowym i międzykontynentalnym transferem towarów w CEVA odpowiada dedykowany zespół ekspertów ds. logistyki kontraktowej. Jego zadaniem jest znalezienie najbardziej efektywnych tras dla dostaw przesyłek, przy zrównoważeniu kosztów i czasu doręczenia. Sprawdzenie, czy doręczenie przebiega zgodnie z planem, ułatwia system monitorujący transport w czasie rzeczywistym.

Tylko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu firma logistyczna jest w stanie gwarantować dostawy towarów z zachowaniem terminów i bezpieczeństwa, i tym samym spełnić oczekiwania klientów podczas Black Friday.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.