CEVA Logistics gotowa na Black Friday
Black Friday czyli „Czarny Piątek”, wywodząca się ze Stanów Zjednoczonych tradycja wyprzedaży, rozpoczyna się dzień po Święcie Dziękczynienia. W tym roku przypada na 24 listopada. Na świecie uznawana jest za wielkie święto handlu i kluczową datę w kalendarzu przedświątecznych zakupów. Dla firm logistycznych Black Friday to wyzwanie, które wymaga sprawnego planowania i skutecznego zarządzania łańcuchem dostaw. Jak logistyka przygotowuje się do święta wyprzedaży? Doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny operator logistyczny, zarządzający centrami dystrybucji fulfillment w Polsce i na świecie.
W trakcie Black Friday w 2022 roku odnotowano wzrost sprzedaży o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem, a kupujący w e-sklepach wydali łącznie 9,12 mld USD. Rekordowa była liczba konsumentów, którzy w tym czasie skorzystali z akcji promocyjnych i rabatów - podczas weekendu Black Friday w sklepach internetowych i stacjonarnych zakupów dokonało 196,7 mln osób.
Co oznacza Black Friday dla logistyki?
W tym roku święto wyprzedaży będzie obchodzone 24 listopada. W Stanach Zjednoczonych 53% kupujących to właśnie wtedy planuje zrobić świąteczne zakupy. Ale Black Friday jest bardzo popularny także w innych krajach, szczególnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Brazylii, a także Polsce.
Wiele firm zaczyna już wcześniej organizować wyprzedaże on-line i oferować swoim klientom atrakcyjne zniżki. A to zwiększa popyt i ruch towarowy między sklepami a ich klientami. Jak zauważa CEVA, dla firm logistycznych, które specjalizują się w obsłudze e-commerce, oznacza to, że nacisk na dostosowanie łańcuchów dostaw zaczyna już stopniowo wzrastać we wrześniu i październiku, osiągając szczyt w listopadzie.
W czasach, kiedy zakupu dokonuje się za pomocą jednego kliknięcia, konsumenci oczekują też, że równie szybkie będą dostawy zamówionych przez nich towarów. Ich niezadowolenie dotyczy braków w magazynach lub problemów z dostawami. To pokazuje jak ważną rolę odgrywają efektywne rozwiązania logistyczne i proaktywne zarządzanie łańcuchem dostaw.
Przygotowania do Black Friday zakończone dużo wcześniej
Znaczący wzrost aktywności handlowej w okresie „święta wyprzedaży” wymaga większego zaangażowania firm logistycznych oraz odpowiedniego zwiększenia dostaw w międzynarodowych łańcuchach dostaw. Klienci muszą mieć pewność, że będą w stanie zaoferować swoje produkty konsumentom, a po zakończeniu sprzedaży zagwarantować im szybkie i terminowe doręczenie. Może to tylko zapewnić operator, który dysponuje rozbudowaną siecią dystrybucji i transportu.
CEVA, działająca w ponad 170 krajach, ma nie tylko długoletnie doświadczenie w realizacji dostaw w ramach Black Friday, ale też zarządza centrami dystrybucji e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce, realizując ponad 360 mln zamówień rocznie. Zapewnia kompleksową obsługę, od zarządzania dostawcami i realizacją zamówień magazynowych, przez usługi transportowe (lotnicze, morskie i lądowe) i celne, po logistykę dostaw last-mile i zwrotną.
Dodatkowo, aby zapewnić pełną gotowość do obsługi zwiększonej liczby dostaw w okresie Black Friday, CEVA wzmocniła zespoły pracowników, odpowiedzialnych za przygotowanie zamówień w centrach dystrybucji. Tu podstawą i wsparciem są najnowocześniejsze oraz innowacyjne technologie z zakresu automatyzacji i robotyzacji, które wdrażane są w centrach CEVA. Zwiększają one wydajność i efektywność procesów magazynowych a jednocześnie do minimum skracają czas realizacji zamówień e-commerce. Świetnym przykładem jest Autonomiczny Robot Transportowy (Autonomous Robot Shuttle), stosowany w magazynie CEVA w Liuzhou, w Chinach. Jego wykorzystanie zwiększa efektywność procesu kompletacji o 170% a pojemność magazynową aż o 200%.
Dla terminowości dostaw w czasie Black Friday kluczowe znaczenie ma optymalne zaplanowanie i kontrola dostaw. Za zarządzanie międzynarodowym i międzykontynentalnym transferem towarów w CEVA odpowiada dedykowany zespół ekspertów ds. logistyki kontraktowej. Jego zadaniem jest znalezienie najbardziej efektywnych tras dla dostaw przesyłek, przy zrównoważeniu kosztów i czasu doręczenia. Sprawdzenie, czy doręczenie przebiega zgodnie z planem, ułatwia system monitorujący transport w czasie rzeczywistym.
Tylko dzięki odpowiedniemu przygotowaniu firma logistyczna jest w stanie gwarantować dostawy towarów z zachowaniem terminów i bezpieczeństwa, i tym samym spełnić oczekiwania klientów podczas Black Friday.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Z powodu braku przejrzystego prawa branża recyklingu odkłada inwestycje. Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów
Branża recyklingu stoi przed wyzwaniami związanymi z wdrożeniem systemu kaucyjnego, systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta i rozporządzenia PPWR. Brakuje jednak odpowiednich przepisów dostosowujących polskie prawo i realia do unijnych regulacji. W efekcie utrzymującej się niepewności prawnej między 2018 a 2023 rokiem co trzeci zakład recyklingu zamknął działalność. Wiele firm odkłada inwestycje, czekając na uregulowanie rynku. Podobna niepewność dotyczy też producentów opakowań.
Transport
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych wkrótce będzie możliwe. To odpowiedź na postulaty przedsiębiorców

Kończą się prace nad przepisami, które mają usprawnić prace badawcze nad pojazdami zautomatyzowanymi. Ma to być odpowiedź na postulaty przedsiębiorców, którzy wskazywali na potrzebę pilnej zmiany przepisów w zakresie testowania pojazdów autonomicznych. Obecne regulacje nie sprzyjają postępowi technologicznemu i rozwoju autonomiczności pojazdów, o czym świadczy bardzo niewielka liczba wydanych uprawnień do ich prowadzenia.
Firma
Przedsiębiorcom coraz bardziej doskwiera niestabilność i skomplikowanie przepisów podatkowych. Problemem są też niejasne ich interpretacje

Polscy przedsiębiorcy często negatywnie oceniają jakość przepisów podatkowych – wynika z raportu „Przedsiębiorcy pod lupą fiskusa 2025” przygotowanego przez firmę doradztwa podatkowego MDDP we współpracy z Konfederacją Lewiatan. Ich niepokój budzą niejednolite interpretacje przepisów i niepewność prawa podatkowego, które cały czas jest modyfikowane. Wśród kluczowych zmian w obszarze podatków, które będą dotyczyć praktycznie wszystkich przedsiębiorców, są m.in. wprowadzenie Krajowego Systemu e-Faktur czy zmiany w podatku od nieruchomości.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.