Komunikaty PR

Co 10. franczyzobiorca Żabki ma ponad 50 lat

2023-10-20  |  11:00
Biuro prasowe

20 października przypada Europejski Dzień Seniora. Dzisiejsi seniorzy to coraz częściej osoby aktywne w wielu obszarach, w tym w życiu zawodowym. Udowadniają to także prowadząc własne biznesy – osoby w wieku 50+ stanowią obecnie 11 proc. franczyzobiorców działających pod szyldem Żabki, jest ich 994. Najstarszy przedsiębiorca w sieci skończył 78 lat.

Wielu seniorów chce być aktywnych zawodowo, dlatego odkładają swoją decyzję o przejściu na emeryturę. Wraz z wydłużeniem długości życia i społecznymi zmianami na przestrzeni ostatnich lat, coraz więcej osób starszych spędza aktywnie czas – uprawia sporty, realizuje pasje, spotyka się z przyjaciółmi, podróżuje czy dokształca się na Uniwersytetach Trzeciego Wieku. Wielu z nich stawia na aktywność w życiu zawodowym, w tym rozwija własne biznesy. Jak wskazują dane GUS, w przypadku osób w wieku 55–59/64 współczynnik aktywności zawodowej w 2021 r. wynosił 69,2 proc., zaś dla osób 60/65–89 lat – 9,1 proc.[1] Aktualnie osoby w wieku 50+ stanowią 11 proc. wszystkich franczyzobiorców w sieci Żabka. Biznes pod szyldem Żabki prowadzi 994 przedsiębiorców w wieku 50+, a liczba osób w tym przedziale wiekowym systematycznie rośnie – pod koniec 2020 r.  z siecią współpracowało ich 711, a w grudniu 2017 r. 521.

Z siecią Żabka związana jestem od 24 lat. Poza własnym biznesem pracowałam też jako nauczycielka w szkole. Obecnie, już jako emerytka, nadal kontynuuję prowadzenie sklepu Żabka w Rzeszowie. Pomimo wieku nie zamierzam rezygnować. Lubię to, co robię, osiedlowi klienci przyzwyczaili się do mnie, a kontakt z nimi to dla mnie przyjemność. Będę kontynuować działalność, dopóki starczy mi sił – podkreśla Alina Woźniak, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Rzeszowa.

Tacy przedsiębiorcy są ważnym ogniwem rynku i gospodarki, mając długoletnie doświadczenie nie tylko zawodowe, ale i osobiste. Charakteryzują ich rozwinięte umiejętności miękkie – otwartość i relacyjność. Są skrupulatni, otwarci na naukę i rozsądnie podchodzą do działalności. Dobrze radzą sobie także z biznesie franczyzowym Żabki. Chętnie dzielą się wiedzą w sieci i dają wartościowe rady młodszym stażem przedsiębiorcom.

W kolejnych latach osoby starsze będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w gospodarce. Jak wskazują bowiem prognozy GUS, liczba ludności powyżej 60. roku życia ma w Polsce wzrosnąć w 2030 r. do 10,8 mln, zaś w 2050 r. ma wynieść 13,7 mln.[2]

Ryszard Jurecki, franczyzobiorca sklepu Żabka z Krakowa zaznacza: – Każdy wiek jest dobry na prowadzenie własnego biznesu, jeśli tylko pozwala na to zdrowie. Działam pod szyldem Żabki od 2003 r., wcześniej również miałem swoją działalność. Przez te 20 lat współpracy z siecią dołożyłem swoją cegiełkę do jej rozwoju, uczestnicząc w tworzeniu różnych systemów i proponując liczne inicjatywy, z których wiele zostało wdrożonych w życie. Dzięki swojej wiedzy i życiowemu doświadczeniu, także osoby starsze są dużą wartością dodaną w sieci. Poza prowadzeniem sklepu, byłem też członkiem organu reprezentującego franczyzobiorców Żabki, tj. Rady Franczyzobiorców, zaś obecnie działam w ramach Komitetu przy Radzie Franczyzobiorców. Poleciłem ten biznes wielu przyjaciołom i kolegom, którzy poszli w moje ślady.

Franczyzowy model biznesu jest dla wielu osób po 50. r.ż. dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem, opierającym się na współpracy ze sprawdzonym partnerem, który od samego początku oferuje przedsiębiorcom szerokie wsparcie. W przypadku Żabki mogą liczyć m.in. na gotowy - wyposażony i zatowarowany - sklep, bezpłatne szkolenia z różnych obszarów, w tym kadr, IT, finansów czy sprzedaży, zaplecze logistyczne i marketingowe, ubezpieczenie „Polisę na biznes”, nowoczesne rozwiązania technologiczne, które usprawniają ich biznes czy opiekę dedykowanych przedstawicieli sieci, w tym Partnerów ds. sprzedaży.

Europejski Dzień Seniora zwraca uwagę na społeczne postrzeganie osób starszych i znaczenie realizacji działań nakierowanych na zapewnienie im godnego życia, w tym dostępu do życia społecznego, kulturalnego i opieki medycznej, a także promocji różnych form ich aktywizacji.


[1]Polska w Liczbach: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5501/14/15/1/polska_w_liczbach_2022_pl_int_15.06.pdf

[2] https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/6002/2/4/1/sytuacja_osob_starszych_w_polsce_w_2021_r.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.