Komunikaty PR

Co 10. franczyzobiorca Żabki ma ponad 50 lat

2023-10-20  |  11:00
Biuro prasowe

20 października przypada Europejski Dzień Seniora. Dzisiejsi seniorzy to coraz częściej osoby aktywne w wielu obszarach, w tym w życiu zawodowym. Udowadniają to także prowadząc własne biznesy – osoby w wieku 50+ stanowią obecnie 11 proc. franczyzobiorców działających pod szyldem Żabki, jest ich 994. Najstarszy przedsiębiorca w sieci skończył 78 lat.

Wielu seniorów chce być aktywnych zawodowo, dlatego odkładają swoją decyzję o przejściu na emeryturę. Wraz z wydłużeniem długości życia i społecznymi zmianami na przestrzeni ostatnich lat, coraz więcej osób starszych spędza aktywnie czas – uprawia sporty, realizuje pasje, spotyka się z przyjaciółmi, podróżuje czy dokształca się na Uniwersytetach Trzeciego Wieku. Wielu z nich stawia na aktywność w życiu zawodowym, w tym rozwija własne biznesy. Jak wskazują dane GUS, w przypadku osób w wieku 55–59/64 współczynnik aktywności zawodowej w 2021 r. wynosił 69,2 proc., zaś dla osób 60/65–89 lat – 9,1 proc.[1] Aktualnie osoby w wieku 50+ stanowią 11 proc. wszystkich franczyzobiorców w sieci Żabka. Biznes pod szyldem Żabki prowadzi 994 przedsiębiorców w wieku 50+, a liczba osób w tym przedziale wiekowym systematycznie rośnie – pod koniec 2020 r.  z siecią współpracowało ich 711, a w grudniu 2017 r. 521.

Z siecią Żabka związana jestem od 24 lat. Poza własnym biznesem pracowałam też jako nauczycielka w szkole. Obecnie, już jako emerytka, nadal kontynuuję prowadzenie sklepu Żabka w Rzeszowie. Pomimo wieku nie zamierzam rezygnować. Lubię to, co robię, osiedlowi klienci przyzwyczaili się do mnie, a kontakt z nimi to dla mnie przyjemność. Będę kontynuować działalność, dopóki starczy mi sił – podkreśla Alina Woźniak, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Rzeszowa.

Tacy przedsiębiorcy są ważnym ogniwem rynku i gospodarki, mając długoletnie doświadczenie nie tylko zawodowe, ale i osobiste. Charakteryzują ich rozwinięte umiejętności miękkie – otwartość i relacyjność. Są skrupulatni, otwarci na naukę i rozsądnie podchodzą do działalności. Dobrze radzą sobie także z biznesie franczyzowym Żabki. Chętnie dzielą się wiedzą w sieci i dają wartościowe rady młodszym stażem przedsiębiorcom.

W kolejnych latach osoby starsze będą odgrywać coraz ważniejszą rolę w gospodarce. Jak wskazują bowiem prognozy GUS, liczba ludności powyżej 60. roku życia ma w Polsce wzrosnąć w 2030 r. do 10,8 mln, zaś w 2050 r. ma wynieść 13,7 mln.[2]

Ryszard Jurecki, franczyzobiorca sklepu Żabka z Krakowa zaznacza: – Każdy wiek jest dobry na prowadzenie własnego biznesu, jeśli tylko pozwala na to zdrowie. Działam pod szyldem Żabki od 2003 r., wcześniej również miałem swoją działalność. Przez te 20 lat współpracy z siecią dołożyłem swoją cegiełkę do jej rozwoju, uczestnicząc w tworzeniu różnych systemów i proponując liczne inicjatywy, z których wiele zostało wdrożonych w życie. Dzięki swojej wiedzy i życiowemu doświadczeniu, także osoby starsze są dużą wartością dodaną w sieci. Poza prowadzeniem sklepu, byłem też członkiem organu reprezentującego franczyzobiorców Żabki, tj. Rady Franczyzobiorców, zaś obecnie działam w ramach Komitetu przy Radzie Franczyzobiorców. Poleciłem ten biznes wielu przyjaciołom i kolegom, którzy poszli w moje ślady.

Franczyzowy model biznesu jest dla wielu osób po 50. r.ż. dobrym i bezpiecznym rozwiązaniem, opierającym się na współpracy ze sprawdzonym partnerem, który od samego początku oferuje przedsiębiorcom szerokie wsparcie. W przypadku Żabki mogą liczyć m.in. na gotowy - wyposażony i zatowarowany - sklep, bezpłatne szkolenia z różnych obszarów, w tym kadr, IT, finansów czy sprzedaży, zaplecze logistyczne i marketingowe, ubezpieczenie „Polisę na biznes”, nowoczesne rozwiązania technologiczne, które usprawniają ich biznes czy opiekę dedykowanych przedstawicieli sieci, w tym Partnerów ds. sprzedaży.

Europejski Dzień Seniora zwraca uwagę na społeczne postrzeganie osób starszych i znaczenie realizacji działań nakierowanych na zapewnienie im godnego życia, w tym dostępu do życia społecznego, kulturalnego i opieki medycznej, a także promocji różnych form ich aktywizacji.


[1]Polska w Liczbach: https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/5501/14/15/1/polska_w_liczbach_2022_pl_int_15.06.pdf

[2] https://stat.gov.pl/files/gfx/portalinformacyjny/pl/defaultaktualnosci/6002/2/4/1/sytuacja_osob_starszych_w_polsce_w_2021_r.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.