Komunikaty PR

Co kupimy na Walentynki i jak zamierzamy je spędzić?

2024-02-12  |  12:25
Biuro prasowe

Dane zebrane przez Salesforce pokazują, że wciąż jesteśmy romantyczni: ponad połowa (55%) badanych z całego świata planuje uczcić Walentynki romantyczną kolacją. Najczęściej wybieranym prezentem w tym roku będą kwiaty, które zamierza podarować 42% respondentów.

Dzień Zakochanych obchodzony 14 lutego to doskonała okazja, aby odpocząć od codziennej presji, obowiązków domowych czy pracy i spędzić trochę czasu z ukochaną osobą. Natomiast dla singli to świetna okazja do zadbania o siebie, czy też spędzenia czasu w ulubiony sposób.

Najchętniej do restauracji

Salesforce, globalny lider CRM, przeprowadził badanie wśród tysiąca konsumentów na całym świecie[i] aby sprawdzić, co planują na nadchodzące Walentynki. Z zebranych danych wynika, że ponad połowa (55%) respondentów planuje uczcić to święto kolacją w restauracji, podczas gdy drugim preferowanym sposobem uczczenia tego dnia jest wspólny, spokojny wieczór w domu (29%). Część ankietowanych (14%) wskazała, że woli spędzić ten dzień z rodziną, a 11% stwierdziło, że planuje świętować z przyjaciółmi. Blisko 11% respondentów wskazało, że w Walentynki wyjedzie. Ponadto 10% badanych stwierdziło, że planuje uczcić ten dzień pobłażaniem sobie (cheat day, maraton ulubionego serialu, gaming), a kolejne 12% deklaruje, że będzie to dzień szczególnego zadania o siebie.

Jak planujemy spędzić Walentynki:

- 55% romantyczna kolacja w restauracji

- 29% spokojny wieczór razem w domu

- 14% spotkanie rodzinne

- 12% dbanie o samego siebie

- 11% spotkanie z przyjaciółmi

- 11% wyjazd na wakacje / odpoczynek

- 10% świętowanie samemu z sobą

 

Jak prezent to kwiaty, ale też słodycze

Z badań wynika, że aż 74% respondentów planuje kupić swojej drugiej połowie prezent w tym roku, przy czym kwiaty są najpopularniejszym wyborem wśród konsumentów (42%). Tuż za nimi, preferowanym prezentem jest wieczorne wyjście (40%), a na trzecim miejscu są słodycze (34%). Inne popularne prezenty to biżuteria (28%), kartki okolicznościowe (27%), odzież (24%) i karty podarunkowe (21%).

Prezenty na Walentynki:

- 42% kwiaty

- 40% opłacenie kolacji / wyjścia na miasto

- 34% słodycze

- 28% biżuteria

- 27% kartka okolicznościowa

- 24% ubrania

- 21% karta podarunkowa

 

Walentynki, a ich koszt

Na wybory związane z tym, w jaki sposób zamierzamy świętować ten dzień, znaczny wpływ mają czynniki ekonomiczne. Respondenci pod uwagę biorą przede wszystkim ceny jedzenia (41%) i to, jak wycenia swoje usługi konkretna restauracja (40%). Na kolejnych miejscach ankietowani wskazali cenę prezentów (39%) czy dostępność restauracji w najbliższym otoczeniu (23%).

 


[i] Dane zebrano od respondentów z Europy, USA, Australii i Kanady.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.