Komunikaty PR

Co kupimy na Walentynki i jak zamierzamy je spędzić?

2024-02-12  |  12:25
Biuro prasowe

Dane zebrane przez Salesforce pokazują, że wciąż jesteśmy romantyczni: ponad połowa (55%) badanych z całego świata planuje uczcić Walentynki romantyczną kolacją. Najczęściej wybieranym prezentem w tym roku będą kwiaty, które zamierza podarować 42% respondentów.

Dzień Zakochanych obchodzony 14 lutego to doskonała okazja, aby odpocząć od codziennej presji, obowiązków domowych czy pracy i spędzić trochę czasu z ukochaną osobą. Natomiast dla singli to świetna okazja do zadbania o siebie, czy też spędzenia czasu w ulubiony sposób.

Najchętniej do restauracji

Salesforce, globalny lider CRM, przeprowadził badanie wśród tysiąca konsumentów na całym świecie[i] aby sprawdzić, co planują na nadchodzące Walentynki. Z zebranych danych wynika, że ponad połowa (55%) respondentów planuje uczcić to święto kolacją w restauracji, podczas gdy drugim preferowanym sposobem uczczenia tego dnia jest wspólny, spokojny wieczór w domu (29%). Część ankietowanych (14%) wskazała, że woli spędzić ten dzień z rodziną, a 11% stwierdziło, że planuje świętować z przyjaciółmi. Blisko 11% respondentów wskazało, że w Walentynki wyjedzie. Ponadto 10% badanych stwierdziło, że planuje uczcić ten dzień pobłażaniem sobie (cheat day, maraton ulubionego serialu, gaming), a kolejne 12% deklaruje, że będzie to dzień szczególnego zadania o siebie.

Jak planujemy spędzić Walentynki:

- 55% romantyczna kolacja w restauracji

- 29% spokojny wieczór razem w domu

- 14% spotkanie rodzinne

- 12% dbanie o samego siebie

- 11% spotkanie z przyjaciółmi

- 11% wyjazd na wakacje / odpoczynek

- 10% świętowanie samemu z sobą

 

Jak prezent to kwiaty, ale też słodycze

Z badań wynika, że aż 74% respondentów planuje kupić swojej drugiej połowie prezent w tym roku, przy czym kwiaty są najpopularniejszym wyborem wśród konsumentów (42%). Tuż za nimi, preferowanym prezentem jest wieczorne wyjście (40%), a na trzecim miejscu są słodycze (34%). Inne popularne prezenty to biżuteria (28%), kartki okolicznościowe (27%), odzież (24%) i karty podarunkowe (21%).

Prezenty na Walentynki:

- 42% kwiaty

- 40% opłacenie kolacji / wyjścia na miasto

- 34% słodycze

- 28% biżuteria

- 27% kartka okolicznościowa

- 24% ubrania

- 21% karta podarunkowa

 

Walentynki, a ich koszt

Na wybory związane z tym, w jaki sposób zamierzamy świętować ten dzień, znaczny wpływ mają czynniki ekonomiczne. Respondenci pod uwagę biorą przede wszystkim ceny jedzenia (41%) i to, jak wycenia swoje usługi konkretna restauracja (40%). Na kolejnych miejscach ankietowani wskazali cenę prezentów (39%) czy dostępność restauracji w najbliższym otoczeniu (23%).

 


[i] Dane zebrano od respondentów z Europy, USA, Australii i Kanady.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka Biuro prasowe
2024-08-23 | 09:30

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród
Handel Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
2024-08-22 | 15:10

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys.
Handel Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
2024-08-22 | 14:00

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

    Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.