Co nas zachęca do zakupów online? Wyniki z badania Amazon.pl
Co nas zachęca do zakupów online?
Nie tylko niższe ceny – wynika z badania Amazon.pl
Ponad 64 proc. badanych za największe zalety zakupów przez internet uznała obniżkę ceny produktu, a 30 proc. – łatwość dokonania zwrotu.
W tym roku polscy konsumenci zainteresowani udziałem w wydarzeniu zakupowym Amazon Prime Day
(16-17 lipca) są skłonni wydać średnio 346 zł.
Najbardziej wyczekiwane są promocje na odzież i obuwie (68 proc.), elektronikę (53 proc.),
kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.).
Każdy, kto nie ma jeszcze pakietu Amazon Prime, może jednorazowo skorzystać z bezpłatnego,
30-dniowego okresu próbnego i wziąć udział w tegorocznym Prime Day, więcej informacji na Amazon.pl/primeday
Amazon.pl ogłosił wyniki badania zrealizowanego we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, które pokazują, że Polacy coraz częściej wybierają zakupy przez internet ze względu na ich wygodę i atrakcyjne promocje. 65 proc. badanych uważa, że zakupy online są wygodniejsze od tych stacjonarnych, a 70 proc. lubi mieć poczucie, że dzięki okazjom nie przepłaca i robi dobry interes. Badanie zostało zrealizowane z okazji nadchodzącego wydarzenia zakupowego Amazon Prime Day, które odbędzie się 16-17 lipca. W tych dniach na klientów Amazon Prime czekają tysiące świetnych promocji w wielu kategoriach.
Atrakcyjna okazja, czyli jaka?
Polacy za najbardziej zachęcające rodzaje promocji uznają obniżoną cenę produktu (64 proc.), darmową dostawę zakupów bez względu na wartość zamówienia (56 proc.) oraz łatwy zwrot (30 proc.). Coraz więcej osób wskazuje również na błyskawiczną dostawę, nawet na następny dzień (26 proc.) oraz dodatkową zniżkę powyżej konkretnej kwoty (23 proc.) Badanie Amazon.pl pokazuje, że Polacy nie lubią ponosić dodatkowych kosztów związanych z dostawą zakupionych produktów, a im więcej korzyści otrzymają w ramach zakupów, tym lepiej.
„W Amazon naszym priorytetem jest zapewnianie klientom imponujących okazji i wygody zakupów” – mówi Katarzyna Ciechanowska-Ciosk, Country Leader Amazon.pl. „Polacy są wyjątkowo świadomymi konsumentami, którzy zwracają uwagę na ceny, szybką, bezpłatną dostawę i wygodne zwroty. Wychodzimy im naprzeciw, oferując program Amazon Prime, a w nim nielimitowane darmowe i szybkie przesyłki milionów produktów, dostęp do serwisów Prime Video i Prime Gaming, a także ekskluzywne wydarzenia zakupowe, takie jak Prime Day. Cieszy nas, że Prime posiada już ponad połowa respondentów. Coraz większa popularność programu potwierdza, że nieustannie staramy się odpowiadać na ich potrzeby w zakresie zakupów i rozrywki.”
Co drugi badany jako najatrakcyjniejszą formę subskrypcji wybiera tę, która oferuje darmową dostawę produktów. Nieco mniej, bo 43 proc., ceni sobie też dostęp do rozrywki, jak filmy i seriale. Ale ile właściwie jesteśmy w stanie zapłacić za subskrypcję? Największa grupa badanych (42 proc.) odpowiada, że na taki pakiet korzyści jest skłonna wydać do 50 zł rocznie. Doskonale wpisuje się to w Amazon Prime, który łączy oszczędności, wygodę i rozrywkę, a także daje dostęp do ekskluzywnych wydarzeń zakupowych za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Polacy mistrzami okazji – czym zaskoczy ich tegoroczny Prime Day?
Okazje to dla 74 proc. respondentów idealna sposobność, żeby kupić wcześniej upatrzony produkt w atrakcyjnej cenie. Ponadto, 73 proc. osób taki zakup daje poczucie, że nie przepłacają i po prostu robią dobry interes. Blisko połowa Polaków deklaruje, że na bieżąco śledzi okazje oferowane przez sklepy, a 54 proc. z nich jest skłonna opóźnić lub przyspieszyć zakupy, by skorzystać z sezonowych promocji.
Już wkrótce mogą liczyć na duże oszczędności w ramach corocznego festiwalu zakupowego dla klientów Amazon Prime – Prime Day, który odbędzie się już 16-17 lipca w sklepie Amazon.pl. W tym roku Polacy zainteresowani udziałem w Prime Day są skłonni wydać średnio 346 zł. Na co będą polowali w trakcie wydarzenia? Według badania najbardziej pożądane wśród zainteresowanych udziałem w Prime Day są okazje w kategorii odzież i obuwie (68 proc.), elektronika (53 proc.), kosmetyki (50 proc.), książki (27 proc.) i zabawki (23 proc.). Oferta w tegorocznej edycji wydarzenia (16-17 lipca) obejmuje najróżniejsze produkty polskich i zagranicznych marek, takich jak: Trefl, Ochnik, Philips, Bosch, Garmin, Ecco, Puma, Remington, Lego, Fisher-Price czy Tefal.
Oprócz zauważalnie obniżonych cen posiadacze pakietu Prime mogą liczyć w tym roku na dodatkowe okazje. Klienci Prime podczas Prime Day, wydając min. 50 zł na wybrane produkty, zyskają dodatkowe 10 zł zniżki. Z kolei za zakup wybranych produktów za minimum 300 zł otrzymają zniżkę w koszyku w wysokości 50 zł.
***
O badaniu
„Raport Amazon.pl. Wakacje 2024 – plany wyjazdowe i zakupowe Polaków” został zrealizowany we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRIS, w dniach 17-24 maja 2024 roku, na reprezentatywnej próbie Polaków N=1016 (mieszkańcy Polski w wieku 18-65 lat), metodą CAWI.
Każdy dzień jest lepszy z Amazon Prime
Amazon Prime to oszczędności, wygoda i rozrywka – wszystko w ramach jednej subskrypcji. Już ponad 200 milionów klientów Amazon Prime na całym świecie cieszy się dostępem do ogromnego wyboru produktów, ekskluzywnych okazji, wyjątkowych korzyści oraz szybkich i darmowych dostaw, również w ramach wyjątkowych wydarzeń zakupowych. W Polsce klienci Prime mają dostęp do wszystkiego co najlepsze w Amazon w zakresie zakupów i rozrywki, w tym do nielimitowanych, szybkich i darmowych dostaw milionów produktów ze sklepu Amazon.pl bez minimalnej kwoty zamówienia, obszernego katalogu nagradzanych filmów i seriali w Prime Video, darmowych gier w Prime Gaming oraz wyjątkowych wydarzeń zakupowych. Każdy może jednorazowo wypróbować Prime w ramach bezpłatnego 30-dniowego okresu próbnego, aktywowanego na stronie Amazon.pl/prime. Po tym okresie Prime będzie dostępny za jedyne 49 zł rocznie lub 10,99 zł miesięcznie.
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.