Komunikaty PR

Coraz zamożniejszy e-Wietnam

2024-10-14  |  12:40

Coraz zamożniejszy e-Wietnam

Mocno rozwijająca się wietnamska gospodarka sprzyja wzrostowi zamożności społeczeństwa. A to z kolei sprzyja rozwojowi e-commerce oraz powstawaniu grupy klientów poszukujących droższych produktów.

Z informacji Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej wynika, że w Wietnamie dostęp do internetu ma ponad 80% populacji – a to około 80 mln ludzi. Spośród nich około 50-55% aktywnie korzysta z zakupów online, co odpowiada ok. 40-45% całkowitej populacji kraju. Rosnąca liczba użytkowników internetu, dynamiczny rozwój platform e-commerce oraz preferencje młodszych konsumentów sprzyjają dalszemu wzrostowi rynku zakupów online.

Aktualnie największe sieci e-commerce w Wietnamie to Shopee (największa platforma online), Lazada (część Alibaba Group), Tiki (lokalna platforma e-commerce), Sendo (należąca do FPT Group), Thegioididong.com (sklep z elektroniką), Dienmayxanh.com (sprzęt AGD i RTV), FPT Shop (elektronika), VinID (platforma VinGroup), Chotot.vn (platforma ogłoszeniowa), Amazon (międzynarodowe zakupy), GrabMart (zakupy spożywcze).

To otwiera nowe możliwości sprzedażowe, gdyż rosnąca siła nabywcza społeczeństwa wietnamskiego i szybko rosnąca klasa średnia daje potencjał na wzrost zainteresowania produktami europejskimi premium. - Olbrzymia urbanizacja kraju, migracje ludności ze wsi do miast, w których istnieje łatwiejsze dotarcie do konsumenta z produktami pochodzącymi z UE, rosnąca klasa średnia oraz preferencje konsumentów poszukujących produktów premium i specjalistycznych powodują, że import jest istotnym elementem w uzupełnianiu krajowej oferty produktowej – tłumaczy Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.

Prezes Bożena Wróblewska zwraca uwagę jeszcze na obiecujące dla handlu przemiany kulturowe. - Zmiana pokoleniowa i zmiana nawyków lifestylowych w Wietnamie, powodują modę na Zachód i zachodni lifestyle, w tym produkty, zwłaszcza wśród młodego pokolenia – podkreśla ekspertka KIG.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.

Polityka

Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.