Coraz zamożniejszy e-Wietnam
Coraz zamożniejszy e-Wietnam
Mocno rozwijająca się wietnamska gospodarka sprzyja wzrostowi zamożności społeczeństwa. A to z kolei sprzyja rozwojowi e-commerce oraz powstawaniu grupy klientów poszukujących droższych produktów.
Z informacji Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej wynika, że w Wietnamie dostęp do internetu ma ponad 80% populacji – a to około 80 mln ludzi. Spośród nich około 50-55% aktywnie korzysta z zakupów online, co odpowiada ok. 40-45% całkowitej populacji kraju. Rosnąca liczba użytkowników internetu, dynamiczny rozwój platform e-commerce oraz preferencje młodszych konsumentów sprzyjają dalszemu wzrostowi rynku zakupów online.
Aktualnie największe sieci e-commerce w Wietnamie to Shopee (największa platforma online), Lazada (część Alibaba Group), Tiki (lokalna platforma e-commerce), Sendo (należąca do FPT Group), Thegioididong.com (sklep z elektroniką), Dienmayxanh.com (sprzęt AGD i RTV), FPT Shop (elektronika), VinID (platforma VinGroup), Chotot.vn (platforma ogłoszeniowa), Amazon (międzynarodowe zakupy), GrabMart (zakupy spożywcze).
To otwiera nowe możliwości sprzedażowe, gdyż rosnąca siła nabywcza społeczeństwa wietnamskiego i szybko rosnąca klasa średnia daje potencjał na wzrost zainteresowania produktami europejskimi premium. - Olbrzymia urbanizacja kraju, migracje ludności ze wsi do miast, w których istnieje łatwiejsze dotarcie do konsumenta z produktami pochodzącymi z UE, rosnąca klasa średnia oraz preferencje konsumentów poszukujących produktów premium i specjalistycznych powodują, że import jest istotnym elementem w uzupełnianiu krajowej oferty produktowej – tłumaczy Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.
Prezes Bożena Wróblewska zwraca uwagę jeszcze na obiecujące dla handlu przemiany kulturowe. - Zmiana pokoleniowa i zmiana nawyków lifestylowych w Wietnamie, powodują modę na Zachód i zachodni lifestyle, w tym produkty, zwłaszcza wśród młodego pokolenia – podkreśla ekspertka KIG.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.