Coraz zamożniejszy e-Wietnam
Coraz zamożniejszy e-Wietnam
Mocno rozwijająca się wietnamska gospodarka sprzyja wzrostowi zamożności społeczeństwa. A to z kolei sprzyja rozwojowi e-commerce oraz powstawaniu grupy klientów poszukujących droższych produktów.
Z informacji Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej wynika, że w Wietnamie dostęp do internetu ma ponad 80% populacji – a to około 80 mln ludzi. Spośród nich około 50-55% aktywnie korzysta z zakupów online, co odpowiada ok. 40-45% całkowitej populacji kraju. Rosnąca liczba użytkowników internetu, dynamiczny rozwój platform e-commerce oraz preferencje młodszych konsumentów sprzyjają dalszemu wzrostowi rynku zakupów online.
Aktualnie największe sieci e-commerce w Wietnamie to Shopee (największa platforma online), Lazada (część Alibaba Group), Tiki (lokalna platforma e-commerce), Sendo (należąca do FPT Group), Thegioididong.com (sklep z elektroniką), Dienmayxanh.com (sprzęt AGD i RTV), FPT Shop (elektronika), VinID (platforma VinGroup), Chotot.vn (platforma ogłoszeniowa), Amazon (międzynarodowe zakupy), GrabMart (zakupy spożywcze).
To otwiera nowe możliwości sprzedażowe, gdyż rosnąca siła nabywcza społeczeństwa wietnamskiego i szybko rosnąca klasa średnia daje potencjał na wzrost zainteresowania produktami europejskimi premium. - Olbrzymia urbanizacja kraju, migracje ludności ze wsi do miast, w których istnieje łatwiejsze dotarcie do konsumenta z produktami pochodzącymi z UE, rosnąca klasa średnia oraz preferencje konsumentów poszukujących produktów premium i specjalistycznych powodują, że import jest istotnym elementem w uzupełnianiu krajowej oferty produktowej – tłumaczy Bożena Wróblewska, Prezes Zarządu Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej.
Prezes Bożena Wróblewska zwraca uwagę jeszcze na obiecujące dla handlu przemiany kulturowe. - Zmiana pokoleniowa i zmiana nawyków lifestylowych w Wietnamie, powodują modę na Zachód i zachodni lifestyle, w tym produkty, zwłaszcza wśród młodego pokolenia – podkreśla ekspertka KIG.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.