Komunikaty PR

Czy akcesoria do druku oznaczeń mogą wpłynąć na usprawnienie pracy

2024-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.

Drukarki etykiet stanowią niezbędny element w środowiskach pracy, gdzie ważne jest szybkie i precyzyjne oznaczanie produktów czy opakowań. Warto jednak zauważyć, że kluczem przy wykorzystaniu pełni potencjału urządzenia w konkretnych branżach jest dobranie rozwiązania do potrzeb organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do druku oznaczeń, w tym wydajne urządzenia stacjonarne czy przenośne drukarki etykiet i paragonów. Kluczem do zoptymalizowania procesów w zakresie znakowania jest dobór odpowiednich akcesoriów do urządzeń. Jednym z nich jest automatyczny zewnętrzny podajnik, obcinak i odklejak, które pozwalają na precyzyjne rozdzielenie oznaczeń. Systemy automatycznego podawania etykiet na produkty eliminują potrzebę manualnego nakładania naklejek. Działa to nie tylko szybko, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo błędów – co jest szalenie istotne, gdy sklep musi nadać tysiące paczek, które są do siebie, bardzo podobne.

W przypadku pracowników magazynów, którzy muszą być mobilni, szczególnie istotne staje się zapewnienie rozwiązania, które pozwoli im na wydajną i bezpieczną pracę w każdej lokalizacji. Takie sprzęty umożliwią specjalistom swobodne poruszanie się po sklepie lub hali magazynowej, co skraca czas dostępu do drukarki i umożliwia elastyczne oznaczanie towarów na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są mobilne drukarki Brother z serii RJ – te przenośne urządzenia do druku można wyposażyć w dedykowane pasy, które pozwolą pracownikowi wygodnie nosić drukarkę przy sobie, jednocześnie zapewniając pełną mobilność obu dłoni. Przydatna może okazać się również dodatkowa bateria, która znacznie wydłuży czas pracy urządzenia i pozwoli zmniejszyć ilość niechcianych postojów.

Kluczowy jest również dobór właściwego rodzaju oznaczeń, które będą dopasowane do potrzeb organizacji. Centrum dystrybucji, które wydaje dziennie tysiące przesyłek, może z powodzeniem korzystać z ekonomicznych oznaczeń termicznych. Niepowlekane etykiety papierowe do wydruku zapewniają dobrą jakość druku kodów kreskowych. Etykiety te są zwykle używane, gdy wymagane jest krótkotrwałe oznaczenie. Jednak podmioty, które magazynują lub transportują towary narażone na działanie silnych promieni słonecznych, wysokie temperatury lub działanie substancji chemicznych powinny rozważyć oznaczenia termotransferowe, które gwarantują ochronę naniesionych na etykiecie treści i oznaczeń.

Warto również podkreślić, że użytkownik może zwiększyć produktywność urządzenia, korzystając z profesjonalnych etykiet i rolek. Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych może wpłynąć na jakość wydrukowanych oznaczeń. Dodatkowo przy wyborze drukarki etykiet należy zwrócić szczególną uwagę na trwałość samego urządzenia, w tym odporność na upadki i czynniki zewnętrzne – takie jak wilgotność czy poziom zapylenia.

Gospodarka cyfrowa rozwija się bardzo dynamicznie, co wpływa na wzrost sprzedaży internetowej, zwiększające się wymagania konsumentów i obostrzenia prawne dotyczące opakowań. W handlu, gdzie precyzja i niezawodność są bardzo ważne, akcesoria do drukarek etykiet mogą być kluczowe. Szybkość, precyzja i mobilność, połączone z dbałością o jakość samych taśm, na których nanoszone są oznaczenia, sprawiają, że drukarki etykiet stanowią klucz do efektywnej i wydajnej pracy w handlu, transporcie czy logistyce.

Tomasz Boroński ES Solution & Labelling Team Leader w Brother Polska

 

 


[1] https://eizba.pl/e-commerce-strategia-zakupowa-polakow-na-trudne-czasy-raport-e-izby-emergency-commerce-roku-2023/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.