Czy akcesoria do druku oznaczeń mogą wpłynąć na usprawnienie pracy
Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.
Drukarki etykiet stanowią niezbędny element w środowiskach pracy, gdzie ważne jest szybkie i precyzyjne oznaczanie produktów czy opakowań. Warto jednak zauważyć, że kluczem przy wykorzystaniu pełni potencjału urządzenia w konkretnych branżach jest dobranie rozwiązania do potrzeb organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do druku oznaczeń, w tym wydajne urządzenia stacjonarne czy przenośne drukarki etykiet i paragonów. Kluczem do zoptymalizowania procesów w zakresie znakowania jest dobór odpowiednich akcesoriów do urządzeń. Jednym z nich jest automatyczny zewnętrzny podajnik, obcinak i odklejak, które pozwalają na precyzyjne rozdzielenie oznaczeń. Systemy automatycznego podawania etykiet na produkty eliminują potrzebę manualnego nakładania naklejek. Działa to nie tylko szybko, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo błędów – co jest szalenie istotne, gdy sklep musi nadać tysiące paczek, które są do siebie, bardzo podobne.
W przypadku pracowników magazynów, którzy muszą być mobilni, szczególnie istotne staje się zapewnienie rozwiązania, które pozwoli im na wydajną i bezpieczną pracę w każdej lokalizacji. Takie sprzęty umożliwią specjalistom swobodne poruszanie się po sklepie lub hali magazynowej, co skraca czas dostępu do drukarki i umożliwia elastyczne oznaczanie towarów na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są mobilne drukarki Brother z serii RJ – te przenośne urządzenia do druku można wyposażyć w dedykowane pasy, które pozwolą pracownikowi wygodnie nosić drukarkę przy sobie, jednocześnie zapewniając pełną mobilność obu dłoni. Przydatna może okazać się również dodatkowa bateria, która znacznie wydłuży czas pracy urządzenia i pozwoli zmniejszyć ilość niechcianych postojów.
Kluczowy jest również dobór właściwego rodzaju oznaczeń, które będą dopasowane do potrzeb organizacji. Centrum dystrybucji, które wydaje dziennie tysiące przesyłek, może z powodzeniem korzystać z ekonomicznych oznaczeń termicznych. Niepowlekane etykiety papierowe do wydruku zapewniają dobrą jakość druku kodów kreskowych. Etykiety te są zwykle używane, gdy wymagane jest krótkotrwałe oznaczenie. Jednak podmioty, które magazynują lub transportują towary narażone na działanie silnych promieni słonecznych, wysokie temperatury lub działanie substancji chemicznych powinny rozważyć oznaczenia termotransferowe, które gwarantują ochronę naniesionych na etykiecie treści i oznaczeń.
Warto również podkreślić, że użytkownik może zwiększyć produktywność urządzenia, korzystając z profesjonalnych etykiet i rolek. Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych może wpłynąć na jakość wydrukowanych oznaczeń. Dodatkowo przy wyborze drukarki etykiet należy zwrócić szczególną uwagę na trwałość samego urządzenia, w tym odporność na upadki i czynniki zewnętrzne – takie jak wilgotność czy poziom zapylenia.
Gospodarka cyfrowa rozwija się bardzo dynamicznie, co wpływa na wzrost sprzedaży internetowej, zwiększające się wymagania konsumentów i obostrzenia prawne dotyczące opakowań. W handlu, gdzie precyzja i niezawodność są bardzo ważne, akcesoria do drukarek etykiet mogą być kluczowe. Szybkość, precyzja i mobilność, połączone z dbałością o jakość samych taśm, na których nanoszone są oznaczenia, sprawiają, że drukarki etykiet stanowią klucz do efektywnej i wydajnej pracy w handlu, transporcie czy logistyce.
Tomasz Boroński ES Solution & Labelling Team Leader w Brother Polska
[1] https://eizba.pl/e-commerce-strategia-zakupowa-polakow-na-trudne-czasy-raport-e-izby-emergency-commerce-roku-2023/

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.