Czy akcesoria do druku oznaczeń mogą wpłynąć na usprawnienie pracy
Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.
Drukarki etykiet stanowią niezbędny element w środowiskach pracy, gdzie ważne jest szybkie i precyzyjne oznaczanie produktów czy opakowań. Warto jednak zauważyć, że kluczem przy wykorzystaniu pełni potencjału urządzenia w konkretnych branżach jest dobranie rozwiązania do potrzeb organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do druku oznaczeń, w tym wydajne urządzenia stacjonarne czy przenośne drukarki etykiet i paragonów. Kluczem do zoptymalizowania procesów w zakresie znakowania jest dobór odpowiednich akcesoriów do urządzeń. Jednym z nich jest automatyczny zewnętrzny podajnik, obcinak i odklejak, które pozwalają na precyzyjne rozdzielenie oznaczeń. Systemy automatycznego podawania etykiet na produkty eliminują potrzebę manualnego nakładania naklejek. Działa to nie tylko szybko, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo błędów – co jest szalenie istotne, gdy sklep musi nadać tysiące paczek, które są do siebie, bardzo podobne.
W przypadku pracowników magazynów, którzy muszą być mobilni, szczególnie istotne staje się zapewnienie rozwiązania, które pozwoli im na wydajną i bezpieczną pracę w każdej lokalizacji. Takie sprzęty umożliwią specjalistom swobodne poruszanie się po sklepie lub hali magazynowej, co skraca czas dostępu do drukarki i umożliwia elastyczne oznaczanie towarów na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są mobilne drukarki Brother z serii RJ – te przenośne urządzenia do druku można wyposażyć w dedykowane pasy, które pozwolą pracownikowi wygodnie nosić drukarkę przy sobie, jednocześnie zapewniając pełną mobilność obu dłoni. Przydatna może okazać się również dodatkowa bateria, która znacznie wydłuży czas pracy urządzenia i pozwoli zmniejszyć ilość niechcianych postojów.
Kluczowy jest również dobór właściwego rodzaju oznaczeń, które będą dopasowane do potrzeb organizacji. Centrum dystrybucji, które wydaje dziennie tysiące przesyłek, może z powodzeniem korzystać z ekonomicznych oznaczeń termicznych. Niepowlekane etykiety papierowe do wydruku zapewniają dobrą jakość druku kodów kreskowych. Etykiety te są zwykle używane, gdy wymagane jest krótkotrwałe oznaczenie. Jednak podmioty, które magazynują lub transportują towary narażone na działanie silnych promieni słonecznych, wysokie temperatury lub działanie substancji chemicznych powinny rozważyć oznaczenia termotransferowe, które gwarantują ochronę naniesionych na etykiecie treści i oznaczeń.
Warto również podkreślić, że użytkownik może zwiększyć produktywność urządzenia, korzystając z profesjonalnych etykiet i rolek. Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych może wpłynąć na jakość wydrukowanych oznaczeń. Dodatkowo przy wyborze drukarki etykiet należy zwrócić szczególną uwagę na trwałość samego urządzenia, w tym odporność na upadki i czynniki zewnętrzne – takie jak wilgotność czy poziom zapylenia.
Gospodarka cyfrowa rozwija się bardzo dynamicznie, co wpływa na wzrost sprzedaży internetowej, zwiększające się wymagania konsumentów i obostrzenia prawne dotyczące opakowań. W handlu, gdzie precyzja i niezawodność są bardzo ważne, akcesoria do drukarek etykiet mogą być kluczowe. Szybkość, precyzja i mobilność, połączone z dbałością o jakość samych taśm, na których nanoszone są oznaczenia, sprawiają, że drukarki etykiet stanowią klucz do efektywnej i wydajnej pracy w handlu, transporcie czy logistyce.
Tomasz Boroński ES Solution & Labelling Team Leader w Brother Polska
[1] https://eizba.pl/e-commerce-strategia-zakupowa-polakow-na-trudne-czasy-raport-e-izby-emergency-commerce-roku-2023/

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.