Komunikaty PR

Czy akcesoria do druku oznaczeń mogą wpłynąć na usprawnienie pracy

2024-05-29  |  01:00
Biuro prasowe

Polacy coraz częściej decydują się na kupno produktów przez internet. Robienie zakupów online stało się metodą na szukanie oszczędności w domowych budżetach rodaków i narzędziem do nierównej walki z inflacją i panującą niepewnością gospodarczą. Badania pokazują, że aż 57% Polaków zamierza korzystać z udogodnień dostępnych w e-commerce, wynika z Raportu e-Izby: (E)mergency Commerce Roku 2023[1]. Jesteśmy świadkami dynamicznego wzrostu e-commerce, a co za tym idzie również sektora oznaczeń. Nic w tym dziwnego – etykiety spajają i usprawniają łańcuch dostaw oraz świetnie sprawdzają się jako narzędzie do przekazywania informacji między producentem a konsumentem, co jest możliwe dzięki oznaczeniom bezpośrednio na produkcie. Drukarka etykiet jest narzędziem, które może pomóc w usprawnieniu pracy praktycznie w każdej branży: od logistyki, transportu i spedycji, aż po handel detaliczny.

Drukarki etykiet stanowią niezbędny element w środowiskach pracy, gdzie ważne jest szybkie i precyzyjne oznaczanie produktów czy opakowań. Warto jednak zauważyć, że kluczem przy wykorzystaniu pełni potencjału urządzenia w konkretnych branżach jest dobranie rozwiązania do potrzeb organizacji. Na rynku dostępnych jest wiele produktów do druku oznaczeń, w tym wydajne urządzenia stacjonarne czy przenośne drukarki etykiet i paragonów. Kluczem do zoptymalizowania procesów w zakresie znakowania jest dobór odpowiednich akcesoriów do urządzeń. Jednym z nich jest automatyczny zewnętrzny podajnik, obcinak i odklejak, które pozwalają na precyzyjne rozdzielenie oznaczeń. Systemy automatycznego podawania etykiet na produkty eliminują potrzebę manualnego nakładania naklejek. Działa to nie tylko szybko, ale także zmniejsza prawdopodobieństwo błędów – co jest szalenie istotne, gdy sklep musi nadać tysiące paczek, które są do siebie, bardzo podobne.

W przypadku pracowników magazynów, którzy muszą być mobilni, szczególnie istotne staje się zapewnienie rozwiązania, które pozwoli im na wydajną i bezpieczną pracę w każdej lokalizacji. Takie sprzęty umożliwią specjalistom swobodne poruszanie się po sklepie lub hali magazynowej, co skraca czas dostępu do drukarki i umożliwia elastyczne oznaczanie towarów na miejscu. Przykładem takiego rozwiązania są mobilne drukarki Brother z serii RJ – te przenośne urządzenia do druku można wyposażyć w dedykowane pasy, które pozwolą pracownikowi wygodnie nosić drukarkę przy sobie, jednocześnie zapewniając pełną mobilność obu dłoni. Przydatna może okazać się również dodatkowa bateria, która znacznie wydłuży czas pracy urządzenia i pozwoli zmniejszyć ilość niechcianych postojów.

Kluczowy jest również dobór właściwego rodzaju oznaczeń, które będą dopasowane do potrzeb organizacji. Centrum dystrybucji, które wydaje dziennie tysiące przesyłek, może z powodzeniem korzystać z ekonomicznych oznaczeń termicznych. Niepowlekane etykiety papierowe do wydruku zapewniają dobrą jakość druku kodów kreskowych. Etykiety te są zwykle używane, gdy wymagane jest krótkotrwałe oznaczenie. Jednak podmioty, które magazynują lub transportują towary narażone na działanie silnych promieni słonecznych, wysokie temperatury lub działanie substancji chemicznych powinny rozważyć oznaczenia termotransferowe, które gwarantują ochronę naniesionych na etykiecie treści i oznaczeń.

Warto również podkreślić, że użytkownik może zwiększyć produktywność urządzenia, korzystając z profesjonalnych etykiet i rolek. Oszczędzanie na materiałach eksploatacyjnych może wpłynąć na jakość wydrukowanych oznaczeń. Dodatkowo przy wyborze drukarki etykiet należy zwrócić szczególną uwagę na trwałość samego urządzenia, w tym odporność na upadki i czynniki zewnętrzne – takie jak wilgotność czy poziom zapylenia.

Gospodarka cyfrowa rozwija się bardzo dynamicznie, co wpływa na wzrost sprzedaży internetowej, zwiększające się wymagania konsumentów i obostrzenia prawne dotyczące opakowań. W handlu, gdzie precyzja i niezawodność są bardzo ważne, akcesoria do drukarek etykiet mogą być kluczowe. Szybkość, precyzja i mobilność, połączone z dbałością o jakość samych taśm, na których nanoszone są oznaczenia, sprawiają, że drukarki etykiet stanowią klucz do efektywnej i wydajnej pracy w handlu, transporcie czy logistyce.

Tomasz Boroński ES Solution & Labelling Team Leader w Brother Polska

 

 


[1] https://eizba.pl/e-commerce-strategia-zakupowa-polakow-na-trudne-czasy-raport-e-izby-emergency-commerce-roku-2023/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.