Komunikaty PR

DHL wprowadza własne automaty paczkowe

2022-11-08  |  09:50
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.04 MB )

DHL zapewni swoim klientom możliwość kompleksowej obsługi paczek, wprowadzając sieć własnych automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one największą wśród firm kurierskich, liczącą ponad 14 tysięcy punktów, sieć DHL POP (Punktów Obsługi Paczek). Do końca roku firma na terenie całej Polski ustawi kilkaset automatów, a docelowo zbuduje mocną sieć kilku tysięcy maszyn. 

Out of Home – coraz bardziej popularny trend na rosnącym rynku dostaw

W ciągu ostatnich trzech lat udział nadań i odbiorów poza domem (out of home delivery – OOH) w rynku paczek zwiększył się aż trzykrotnie. Według szacunków Last Mile Experts (Polish CEP Report 2021) obecnie ponad 37 proc. paczek doręczanych jest do punktu obsługi, a niemal 12 proc. z niego nadawanych. W szybkim tempie rośnie również ilość automatów paczkowych. Na koniec grudnia 2021 roku było ich w Polsce 18 tys. a według szacunków firmy Colliers ich liczba na koniec tego roku ma przekroczyć 25 tys.[1]. Rozwój infrastruktury maszyn wpisuje się we wzrostowy trend całego rynku. Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej wolumen przesyłek kurierskich zwiększy się w tym roku do 860 mln sztuk i do 950 mln sztuk w przyszłym roku[2]. To pokazuje jak duży jest potencjał  rynku usług kurierskich.

POP Box – sieć automatów paczkowych i uzupełnienie oferty DHL

Odpowiadając na te trendy DHL Parcel w połowie listopada wprowadzi sieć automatów paczkowych POP Box. Uzupełnią one dotychczasową ofertę firmy obejmującą doręczenie do POP oraz doręczenie przez kuriera na wskazany adres. Maszyny pojawią się na terenie całej Polski,  między innymi w Warszawie, Trójmieście, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Łodzi, Szczecinie, Lublinie, Bydgoszczy, Rzeszowie, czy Olsztynie, a także w wielu mniejszych miejscowościach. Automaty POP Box staną przy punktach handlowo-usługowych takich jak np. sklepy spożywcze, stacje benzynowe, apteki i inne. Łącznie we wszystkich lokalizacjach już wkrótce pojawi się kilkaset automatów, a docelowo  będzie ich kilka tysięcy.

Wprowadzając automaty paczkowe DHL korzysta ze swojego bogatego międzynarodowego doświadczenia. Pierwszy automat - packstation został zainstalowany przez firmę DHL Parcel Germany w 2001 r.  w Niemczech.

Zaawansowane technologicznie, intuicyjne automaty paczkowe

Wkrótce maszyny do obsługi przesyłek pojawią się również w Polsce. DHL POP Box to automaty wyposażone w funkcje szczególnie istotne dla klientów. Automaty wyposażone będą w intuicyjne ekrany dotykowe, a ich obsługę ułatwi specjalna aplikacja Mój DHL, która poza umożliwianiem szybkiego odbioru i nadawania paczek, pozwoli również na śledzenie bieżącego statusu przesyłki, a w dniu jej doręczenia również trasy kuriera. Dzięki temu klient będzie miał możliwość dokładnego zaplanowania swojego dnia oraz odbioru lub nadania paczki o dogodnej porze. Każdy automat posiadać będzie również funkcję zdalnego otwierania, wyposażony będzie w oświetlenie i daszek chroniący przed niepogodą, a bezpieczeństwo użytkowników i przesyłek zapewniać będzie monitoring. W automatach DHL klienci będą mogli także zapłacić  kartą lub blikiem. To wygodne formy płatności, które cieszą się coraz większą popularnością. Dostarczane do automatów DHL paczki będą czekać na klienta aż do czterech dni, czyli znacznie dłużej niż w maszynach dotychczas dostępnych na rynku, oferowanych przez inne firmy kurierskie. Dzięki temu można będzie swobodnie odebrać przesyłkę, która trafiła do POP Box np. podczas wyjazdu na przedłużony weekend.

Klienci oczekują od firm kurierskich pełnej swobody i elastyczności w obszarze doręczeń przesyłek. Coraz częściej decydują się na dostawy w systemie out of home, dzięki czemu swoje zakupy mogą odbierać w najbardziej dogodnym dla siebie czasie i miejscu. W odpowiedzi na te potrzeby regularnie rozwijamy sieć naszych Punktów Obsługi Paczek, a teraz dodatkowo rozszerzamy ofertę DHL o automaty paczkowe. Te działania to także kolejny, ważny krok naszej firmy w stronę zrównoważonego rozwoju. Dostawy do sieci DHL POP oraz automatów paczkowych znacznie przyczyniają się do ograniczenia emisji CO2 – komentuje Agnieszka Świerszcz, CEO DHL Parcel.

Kompleksowa oferta obsługi przesyłek

Automaty POP Box uzupełnią ofertę doręczeń Out of Home DHL. Dołączą do ponad 14 tysięcy Punktów Obsługi Paczek DHL, które zlokalizowane są w największych sieciach handlowych, takich jak  m, in. Żabka, Lidl, ABC, Lewiatan czy Kaufland oraz na markowych stacjach paliw – Shell i Moya, czy w salonikach prasowych Inmedio i Kolporter. Mocna sieć automatów to odpowiedź na zróżnicowane potrzeby, oczekiwania i preferencje klientów, a także uzupełnienie oferty, skoncentrowanej do tej pory na punktach obsługi paczek oraz doręczeniu pod wskazany adres.

Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752


[1] Badanie: Rynek automatów paczkowych w Polsce | Rudolf sam sobie nie poradzi https://www.colliers.com/pl-pl/research/rynek-automatow-paczkowych-w-polsce

[2] https://bip.uke.gov.pl/raporty/raport-o-stanie-rynku-pocztowego-w-2021-r-,63.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.

Prawo

Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.