Diamant odzyskuje wodę z buraków cukrowych
22 marca obchodzimy Światowy Dzień Wody. Ma on zwracać uwagę na takie wyzwania jak: zanieczyszczanie zbiorników wodnych, susze i coraz bardziej realny problem niedoboru wody na świecie, ale przede wszystkim zachęcać do dbania o zasoby wodne. Jednym ze sposobów na to jest zrównoważona produkcja. Pfeifer & Langen Polska, producent marki Diamant, podejmuje konsekwentne działania w tym zakresie, m.in. wykorzystując w procesie produkcyjnym zamknięte obiegi wodne i odzyskując wodę z buraków cukrowych.
To ustanowione ponad 30 lat temu przez ONZ święto, ma na celu uświadomienie państwom i poszczególnym jednostkom wpływu prawidłowej gospodarki wodnej na ich kondycję gospodarczą i społeczną, ale też zwrócenie uwagi na pogłębiające się problemy związane z kurczącymi się zasobami wody. Niezwykle ważną rolę w dbaniu o nie odgrywa odpowiedzialna produkcja. Duże firmy muszą uwzględniać troskę o wodę w swoich strategiach, bo często od niej zależy prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstw. Przykładem jest firma Pfeifer & Langen, producent polskiego, wysokiej jakości cukru Diamant.
- Surowcem niezbędnym do produkcji cukru jest burak cukrowy, który w 75% składa się z wody. Dlatego w procesie produkcyjnym nie pobieramy jej prawie z zewnątrz, a wykorzystujemy tę, która znajduje się w roślinach. Dzięki temu minimalizujemy wpływ naszej działalności na środowisko oraz nie naruszamy równowagi ekologicznej ekosystemów znajdujących się w okolicy naszych fabryk. Dbamy zresztą nie tylko o wodę, ale i o powietrze, glebę oraz naszych sąsiadów – mówi Paweł Maciejewski, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Pfeifer & Langen Polska.
Producent cukru Diamant sukcesywnie zmniejsza zużycie wód gruntowych i powierzchniowych. Firma w produkcji cukru stosuje zamknięte obiegi wodne. Oznacza to, że wykorzystuje tzw. kondensat, czyli skroplinę - ciecz, która powstała ze skroplenia dowolnego gazu. Kondensat, który używany jest w zakładach Pfeifer & Langen to podgrzana i skroplona woda pozyskana z buraków. W efekcie takich działań firma ogranicza pobór wody ze źródeł zewnętrznych oraz wód głębinowych zmniejszając przy tym ilość wytwarzanych ścieków. Nadmiar wody z buraka trafia do oczyszczalni biologicznych Pfeifer & Langen. Po jej oczyszczeniu producent marki Diamant oddaje ją środowisku lub gromadzi w zbiornikach akumulacyjnych jako zapas wody technologicznej. Zbiorniki stanowią niszę ekologiczną dla licznych gatunków roślin i zwierząt, przyczyniając się do rozwoju bioróżnorodności w otoczeniu cukrowni. Przykładem na to jest, należąca do firmy, cukrownia w Miejskiej Górce. Na terenie jej oczyszczalni zadomowiła się sieweczka rzeczna. Pozbawiona zarośli otwarta przestrzeń z dostępem do wody do złudzenia przypomina naturalne środowisko jej bytowania.
Ponadto firma stosuje liczne zabezpieczenia przed wyciekami substancji ropopochodnych i chemicznych do ziemi oraz wód gruntowych, co chroni glebę przed degradacją, a wody przed zanieczyszczeniem. Dzięki budowaniu nowych i modernizowaniu już istniejących instalacji do oczyszczania ścieków przemysłowych, producent cukru Diamant ogranicza ryzyko przedostania się do środowiska nieoczyszczonych substancji.
Więcej na temat działań firmy z zakresu zrównoważonego rozwoju można znaleźć w wydanym przez producenta marki Diamant raporcie:
https://www.pfeifer-langen.pl/zrownowazony-rozwoj/
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.