Komunikaty PR

Dobre otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen

2024-04-03  |  17:30
Biuro prasowe

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93,1 mln zł przychodów ze sprzedaży. To rezultat o 3% niższy od wypracowanego w bardzo dobrym pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony klientów z Ukrainy, przebywających w Polsce. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2022 roku, sprzedaż Grupy Wittchen wzrosła o blisko 45%.

Według wstępnych szacunków, w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaż Grupy Wittchen w segmencie detalicznym zmalała o 1% r/r do 84,1 mln zł, podczas gdy w segmencie B2B wyniosła 8,9 mln zł wobec 11,2 mln zł przed rokiem.

– Wypracowanie ponad 93 mln zł przychodów ze sprzedaży w pierwszym kwartale stanowi silne otwarcie 2024 roku w Grupie Wittchen. Nasza sprzedaż do klientów detalicznych jest na zbliżonym poziomie jak rok wcześniej. Odróżniamy się tym samym od szerokiego rynku, biorąc pod uwagę niskie odczyty GUS dotyczące sprzedaży detalicznej w pierwszych miesiącach tego roku, szczególnie w kategoriach: tekstylia, odzież i obuwie. Ze spokojem patrzymy na sprzedaż hurtową do klientów w segmencie B2B w perspektywie całego roku. Jeden z naszych partnerów zrealizował w pierwszym kwartale ubiegłego roku duże zakupy, co powiększyło wynik tego segmentu. Liczymy na podobne zamówienia w tym roku, tyle że w kolejnych kwartałach – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen SA.

– Dzięki działaniom prosprzedażowym, zdołaliśmy osiągnąć porównywalny poziom sprzedaży jak w pierwszym kwartale 2023 roku, kiedy to sytuacja rynkowa była znacznie bardziej sprzyjająca. Obserwowaliśmy wówczas wciąż mocną konsumpcję krajową oraz dodatkowy popyt ze strony klientów z Ukrainy, w szczególności na walizki i inne akcesoria podróżne – dodaje Jędrzej Wittchen.

Grupa Wittchen konsekwentnie realizuje również plan ekspansji międzynarodowej. Ważnym wydarzeniem minionego kwartału było uruchomienie własnego sklepu internetowego na rynku austriackim, po tym jak w 2023 roku marka rozpoczęła sprzedaż na tym rynku we współpracy z popularnymi marketplace’ami. Austria jest już szóstym zagranicznym rynkiem Europy, gdzie Grupa Wittchen uruchomiła własny e-sklep. W planach jest również otwarcie sklepów stacjonarnych w Wiedniu oraz w Niemczech, co zwiększy rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej.

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.