Komunikaty PR

Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku

2024-11-29  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Marlena Garucka-Kubajek
Biuro prasowe GS1 Polska

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
Do pobrania Kody 2D ( 0.05 MB )

Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok ma na celu zwiększenie transparentności i efektywności łańcucha dostaw, a jednocześnie pozwala konsumentom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Jest to część ogólnoświatowego trendu, który zyskuje na popularności w wielu krajach.

Dr Oetker, znany producent artykułów spożywczych, sieć aptek DOZ oraz Befaszczot, producent narzędzi malarskich, dołączają do coraz liczniejszego grona firm dostrzegających ogromny potencjał kodów 2D – zwłaszcza kodów QR, które w nadchodzących latach mają zastąpić tradycyjne kody kreskowe. Technologia ta stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele tych firm wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D do końca 2027 oraz zadeklarowali współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich przedsiębiorstw do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.

Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy o wpływie produktów na środowisko. Dają firmom także nowe możliwości - mogą być wykorzystywane m.in. do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Przekłada się to na bardziej świadome decyzje zakupowe i silniejszą relację konsumenta z marką. Ich obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy smartfon z dostępem do internetu, dzięki czemu technologia ta staje się dostępna dla szerokiego grona klientów.

To nowa jakość nie tylko dla konsumentów, ale także dla producentów i detalistów, którzy mogą optymalizować kluczowe procesy biznesowe.

GS1 Polska kontynuuje promowanie wdrażania kodów 2D na polskim rynku, zachęcając kolejne przedsiębiorstwa do przystąpienia do programu i modernizacji swoich systemów.

Przystąpienie tak dużych firm, jak Dr Oetker, DOZ i Befaszczot do programu wdrażania kodów 2D w Polsce to znaczący krok dla całego rynku. Kody 2D od GS1 to technologia, która zwiększa transparentność i bezpieczeństwo, a jednocześnie pomaga budować zaufanie konsumentów do oferowanych produktów. Wierzymy, że wdrożenie kodów dwuwymiarowych pomoże firmom z różnych branż lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zoptymalizować procesy, co przełoży się na wyższe standardy obsługi i konkurencyjność na rynku,” powiedziała Magdalena Bednarkiewicz, Menedżerka Zarządzania Projektami dla branży retail w GS1 Polska.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro prasowe GS1 Polska
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl Biuro prasowe
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we
Handel Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu
2025-03-18 | 15:00

Pracownicy MediaMarkt King Cross w Poznaniu wspominają 20-lecie sklepu

20 lat temu w poznańskiej galerii King Cross miało miejsce otwarcie drugiego w mieście sklepu MediaMarkt. Dlaczego to miejsce było i jest tak wyjątkowe? O pracy w salonie
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim

Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.

Prawo

Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.

Konsument

Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.