Dr Oetker, DOZ i Befaszczot wdrożą kody 2D na polskim rynku
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
Trzy znaczące firmy – Dr Oetker, DOZ oraz Befaszczot – podpisały listy intencyjne, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach ze swojej oferty. Ten krok ma na celu zwiększenie transparentności i efektywności łańcucha dostaw, a jednocześnie pozwala konsumentom podejmować bardziej świadome decyzje zakupowe. Jest to część ogólnoświatowego trendu, który zyskuje na popularności w wielu krajach.
Dr Oetker, znany producent artykułów spożywczych, sieć aptek DOZ oraz Befaszczot, producent narzędzi malarskich, dołączają do coraz liczniejszego grona firm dostrzegających ogromny potencjał kodów 2D – zwłaszcza kodów QR, które w nadchodzących latach mają zastąpić tradycyjne kody kreskowe. Technologia ta stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele tych firm wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D do końca 2027 oraz zadeklarowali współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich przedsiębiorstw do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.
Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy o wpływie produktów na środowisko. Dają firmom także nowe możliwości - mogą być wykorzystywane m.in. do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Przekłada się to na bardziej świadome decyzje zakupowe i silniejszą relację konsumenta z marką. Ich obsługa jest niezwykle prosta – wystarczy smartfon z dostępem do internetu, dzięki czemu technologia ta staje się dostępna dla szerokiego grona klientów.
To nowa jakość nie tylko dla konsumentów, ale także dla producentów i detalistów, którzy mogą optymalizować kluczowe procesy biznesowe.
GS1 Polska kontynuuje promowanie wdrażania kodów 2D na polskim rynku, zachęcając kolejne przedsiębiorstwa do przystąpienia do programu i modernizacji swoich systemów.
„Przystąpienie tak dużych firm, jak Dr Oetker, DOZ i Befaszczot do programu wdrażania kodów 2D w Polsce to znaczący krok dla całego rynku. Kody 2D od GS1 to technologia, która zwiększa transparentność i bezpieczeństwo, a jednocześnie pomaga budować zaufanie konsumentów do oferowanych produktów. Wierzymy, że wdrożenie kodów dwuwymiarowych pomoże firmom z różnych branż lepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz zoptymalizować procesy, co przełoży się na wyższe standardy obsługi i konkurencyjność na rynku,” powiedziała Magdalena Bednarkiewicz, Menedżerka Zarządzania Projektami dla branży retail w GS1 Polska.

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.