Komunikaty PR

DropYourBox - nowa usługa Packety dla e-sklepów

2024-08-19  |  13:00
Biuro prasowe

 

 

Packeta Poland wprowadza usługę DropYourBox zaprojektowaną z myślą o polskich sklepach internetowych. W jej ramach Packeta zrealizuje nie tylko last mile, ale też first mile, odbierając przesyłki bezpośrednio od klienta. Tego typu proces end-to-end znacząco usprawni wysyłkę międzynarodowych paczek, oferując e-sklepom większą elastyczność, efektywność i wygodę.

 

Packeta Poland, globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, uruchomiła nową usługę DropYourBox, która ma na celu uproszczenie i przyspieszenie międzynarodowych wysyłek dla polskich sklepów online. Dotychczas klienci, których lokalizacja nie znajdowała się na trasach spedycyjnych Packety, samodzielnie organizowali transport paczek do magazynu przewoźnika, np. nadając je w placówkach Poczty Polskiej. Obecnie, dzięki DropYourBox, Packeta odbierze przesyłki spod wskazanego przez klienta adresu bez względu na ich liczbę czy kierunek wysyłki. Odbiory mogą być realizowane codziennie, cyklicznie (np. raz na 2 dni) lub na zamówienie, co pozwala dostosować usługę do indywidualnych oczekiwań każdego e-commerce.

 

- DropYourBox to odpowiedź na rosnące potrzeby polskich sklepów internetowych wysyłających swoje produkty za granicę. Dzięki nowej usłudze przedsiębiorcy mogą skupić się na rozwoju biznesu i kluczowych działaniach, mając pewność, że ich przesyłki są w najlepszych rękach od początku procesu logistycznego, czyli od pierwszej mili – momentu nadania paczek. Nasze rozwiązanie end-to-end to pełne wsparcie logistyczne zapewniające nie tylko wygodę, ale również efektywność kosztową i czasową – mówi Joanna Kowalska, Sales Director w Packeta Poland.

 

Zalety DropYourBox

Usługa DropYourBox znacznie usprawni codzienną działalność sklepom online wysyłającym za granicę. Przede wszystkim eliminuje konieczność zarządzania kilkoma dostawcami – cała usługa logistyki zagranicznej, od first do last mile, może być teraz realizowana przez Packetę i rozliczana na jednej fakturze. Optymalizuje to transit time, daje większą kontrolę nad paczkami oraz obniża koszty całkowite dostaw ponoszone przez sklepy internetowe. Różna częstotliwość podjazdów daje dużą swobodę e-sklepom i jest dobrym rozwiązaniem zarówno dla stabilnych, jak i początkujących e-commerców wysyłających paczki w modelu cross-border.

 

- Usługa end-to-end w logistyce zagranicznej jest istotna dla właścicieli sklepów online, ponieważ upraszcza zarządzanie wysyłkami i skraca czas obsługi paczek, co jest szczególnie istotne w dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce. Wdrożenie usługi DropYourBox było wyczekiwane przez naszych klientów i wierzymy, że będzie też argumentem dla nowych klientów, by spróbowali swoich sił na rynkach zagranicznych, np. czeskim, słowackim czy węgierskim – podsumowuje Joanna Kowalska.

 

Podstawowe zasady usługi DropYourBox

1. Paczki powinny być spakowane w kartony zbiorcze o maksymalnych wymiarach 41x38x64 cm i wadze do 25 kg. Liczba kartonów jest nieograniczona.

2. Odbiory kartonów zbiorczych realizowane są przez kuriera. E-sklep może też dostarczyć je do wybranego punktu odbioru obsługiwanego przez InPost.

3. Etykiety wysyłane są przez Packetę.

4. Podjazdy do klienta mogą być wykonywane codziennie, cyklicznie (np. co 2 dni) lub na zamówienie – w zależności od potrzeb i oczekiwań klienta. Zamówienia ad hoc muszą być złożone do godz. 11.00, aby odbiór odbył się tego samego dnia.

5. Odbiory realizowane są w dni robocze, od poniedziałku do piątku.

 

DropYourBox jest kolejną usługą Packety wspierającą sklepy internetowe w działaniach cross-border i codziennych operacjach logistycznych. Usługa realizowana jest przy współpracy z InPost.

 

 

***

Packeta to globalna, cyfrowa platforma dla e-commerce, świadcząca kompleksowe usługi logistyczne. Założona w 2010 roku w Czechach jako spółka Zásilkovna, w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma, współpracując ze sklepami internetowymi, szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 16,5 tys. własnych punktów odbioru (w tym ponad 7 tys. Z-BOXów), 164,5 tys. punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 tys. sklepów internetowych. W 2023 roku obsłużyła przeszło 106 mln przesyłek. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.