Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój rynku zabawek w Polsce na rok 2023

2023-12-06  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/

Analiza rynku zabawek w Polsce na rok 2023 rysuje obraz dynamicznego rozwoju branży, będącej świadkiem wzrostu wartości, mimo zmniejszającej się liczby dzieci w kraju. Prognozy wskazują, że sektor ten będzie kontynuował ekspansję, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na innowacyjne, edukacyjne produkty. Dowiedz się więcej z przeglądu rynku firmy MarketHub. 


Biorąc pod uwagę dane historyczne, rynek zabawek dla dzieci charakteryzuje się imponującą odpornością na zmienne warunki rynkowe. Przewiduje się, że przychody na polskim rynku zabawek i gier osiągną w 2023 roku poziom 967,38 mln USD, co oznacza niemal 30-milionowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Liderzy rynku

Wiodącymi graczami na rynku są ugruntowane przedsiębiorstwa, takie jak Hasbro, Mattel, LEGO Group i Spin Master, posiadające znaczne udziały w różnych kategoriach produktów. Jednak równocześnie obserwuje się dynamiczny rozwój niszowych producentów, wprowadzających na rynek produkty dostosowane do określonych zainteresowań i segmentów, co przyczynia się do zwiększenia różnorodności w krajobrazie branżowym.

Edukacja, ekologia i licencje - trendy na rynku

Widoczny wzrost zainteresowania w kategorii zabawek edukacyjnych promujących naukę STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka) podkreśla świadomość rodziców dotyczącą roli zabawek w rozwoju dzieci. Dodatkowo, zabawki ekologiczne i pochodzące ze zrównoważonej produkcji zdobywają na popularności wśród bardziej świadomych konsumentów, którzy zwracają uwagę nie tylko na sam produkt, ale także na proces jego produkcji. Na popularności nie traci również segment zabawek na licencji, czyli produktami ze znanych franczyz.

Rynek zabawek w Polsce

Podsumowując, rynek zabawek w Polsce rozwija się dynamicznie, a przewidywane trendy wskazują na dalszy wzrost wartości sektora, zwiększenie różnorodności oferty i rozwój innowacyjnych produktów, odpowiadając na zmieniające się preferencje konsumentów.

Więcej danych na temat rynku zabawek znajdziesz na stronie firmy MarketHub: www.markethub.pl/analiz-rynku-zabawek

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup Biuro prasowe
2025-08-13 | 11:50

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

DPD Polska utrzymuje dynamikę rozbudowy infrastruktury logistycznej OOH – sieć DPD Pickup liczy 33 tys. automatów i punktów, z czego już 11 tys. stanowią
Handel E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?
2025-08-08 | 10:50

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Rok 2025 niesie za sobą dynamiczne zmiany w świecie e-commerce. Znaczącą rolę odgrywają technologie predykcyjne, automatyzacja pricingu oraz coraz większe znaczenie danych
Handel Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
2025-08-05 | 06:00

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”

W niedzielę na szkockim polu golfowym Donalda Trumpa podpisano nową umowę handlową między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi. Porozumienie, które miało złagodzić groźbę

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.