Komunikaty PR

Dynamiczny rozwój rynku zabawek w Polsce na rok 2023

2023-12-06  |  06:30
Biuro prasowe
Kontakt
Katarzyna Kucia
Infomedia Group Sp. z o.o.

ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 795 455 405
https://markethub.pl/

Analiza rynku zabawek w Polsce na rok 2023 rysuje obraz dynamicznego rozwoju branży, będącej świadkiem wzrostu wartości, mimo zmniejszającej się liczby dzieci w kraju. Prognozy wskazują, że sektor ten będzie kontynuował ekspansję, odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na innowacyjne, edukacyjne produkty. Dowiedz się więcej z przeglądu rynku firmy MarketHub. 


Biorąc pod uwagę dane historyczne, rynek zabawek dla dzieci charakteryzuje się imponującą odpornością na zmienne warunki rynkowe. Przewiduje się, że przychody na polskim rynku zabawek i gier osiągną w 2023 roku poziom 967,38 mln USD, co oznacza niemal 30-milionowy wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Liderzy rynku

Wiodącymi graczami na rynku są ugruntowane przedsiębiorstwa, takie jak Hasbro, Mattel, LEGO Group i Spin Master, posiadające znaczne udziały w różnych kategoriach produktów. Jednak równocześnie obserwuje się dynamiczny rozwój niszowych producentów, wprowadzających na rynek produkty dostosowane do określonych zainteresowań i segmentów, co przyczynia się do zwiększenia różnorodności w krajobrazie branżowym.

Edukacja, ekologia i licencje - trendy na rynku

Widoczny wzrost zainteresowania w kategorii zabawek edukacyjnych promujących naukę STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka i matematyka) podkreśla świadomość rodziców dotyczącą roli zabawek w rozwoju dzieci. Dodatkowo, zabawki ekologiczne i pochodzące ze zrównoważonej produkcji zdobywają na popularności wśród bardziej świadomych konsumentów, którzy zwracają uwagę nie tylko na sam produkt, ale także na proces jego produkcji. Na popularności nie traci również segment zabawek na licencji, czyli produktami ze znanych franczyz.

Rynek zabawek w Polsce

Podsumowując, rynek zabawek w Polsce rozwija się dynamicznie, a przewidywane trendy wskazują na dalszy wzrost wartości sektora, zwiększenie różnorodności oferty i rozwój innowacyjnych produktów, odpowiadając na zmieniające się preferencje konsumentów.

Więcej danych na temat rynku zabawek znajdziesz na stronie firmy MarketHub: www.markethub.pl/analiz-rynku-zabawek

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Infomedia Group Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę Biuro prasowe
2024-06-27 | 15:10

Przedsiębiorcy z sektora MŚP wybierają franczyzę

W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że
Handel Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa
2024-06-27 | 11:40

Lidl i WWF łączą siły w ramach międzynarodowego partnerstwa

Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego
Handel Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes
2024-06-27 | 09:45

Ryzyka w handlu detalicznym – jak nimi zarządzać, aby uodpornić biznes

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Samorządy mogą liczyć na rekordowe finansowanie w tej perspektywie finansowej UE. Pierwsze środki już do nich trafiają

– Poza środkami własnymi samorządy mają dostęp do środków unijnych i do kredytów. To są trzy nogi, na których stoi finansowanie jednostek samorządu terytorialnego – podkreśla Mateusz Walewski, główny ekonomista Banku Gospodarstwa Krajowego. Bank w kwietniu br. uruchomił pierwszy instrument finansowany z KPO, czyli pożyczki wspierające zieloną transformację miast, z budżetem wynoszącym prawie 9 mld euro. Samorządy będą mogły sfinansować z tych środków inwestycje, które powodują, że miasto jest bardziej zielone, nowoczesne i przyjazne dla mieszkańców. Samorządy z niecierpliwością wyczekują również reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego, która ma ustabilizować ich sytuację po zmianach wprowadzonych w tzw. Polskim Ładzie.

Regionalne –

Przyspiesza dekarbonizacja ciepłownictwa. Elektrociepłownia w Bydgoszczy od przyszłego roku zrezygnuje z kolejnych kotłów węglowych

Elektrociepłownia Bydgoszcz II, należąca do PGE Energia Ciepła, wchodzi w kluczowy etap inwestycji, która ma doprowadzić do wyłączenia dwóch z czterech kotłów węglowych i ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 17 proc. To oznacza, że od II kwartału 2025 roku mieszkańcy Bydgoszczy będą korzystać z ciepła wytworzonego w nowych niskoemisyjnych źródłach. To jeden z kilku realizowanych projektów PGE Energia Ciepła, które zmierzają do dekarbonizacji w ciepłownictwie.

Nauka

Polski przemysł kosmiczny jest gotowy na zwiększanie udziału w programach Europejskiej Agencji Kosmicznej. Do tego będzie potrzebować coraz więcej wykwalifikowanych kadr

Pierwsza grupa młodych inżynierów z Polski rozpoczęła dwuletni staż w ośrodkach Europejskiej Agencji Kosmicznej w Niderlandach, Hiszpanii, Francji i Niemczech. W sumie do 2025 roku na staże do ESA zostanie skierowanych 30 kandydatów z Polski, którzy wezmą udział w kluczowych przedsięwzięciach naukowych i technologicznych agencji. To tylko jedna z inicjatyw nakierowanych na kształcenie kadr do pracy w sektorze kosmicznym. Sytuacja w tym zakresie poprawiła się na przestrzeni ostatnich lat, jednak w związku z szybkim rozwojem branży w nadchodzących latach zapotrzebowanie na wykwalifikowanych ekspertów będzie rosło.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.