Działalność biznesowa a postawy konsumentów: jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej?
Jak wzmocnić komunikację z klientem? Jak wykorzystać atuty transformacji cyfrowej oraz rozwiązania technologiczne, by być bliżej konsumentów? Jak zachować bezpieczeństwo zakupów w e-commerce? Na te między innymi pytania odpowiedzą eksperci i praktycy podczas konferencji „Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości” organizowanej przez Konfederację Lewiatan.
Omówimy kluczowe aspekty bezpieczeństwa konsumentów w kontekście wchodzących w życie w grudniu 2024 roku przepisów unijnego rozporządzenia o ogólnym bezpieczeństwie produktów (General Product Safety Regulation) i dyrektywy w sprawie odpowiedzialności za produkty wadliwe (Directive on Liability for Defective Products). Eksperci z branży oraz przedstawiciele instytucji regulacyjnych będą debatować nad tym, jak zapewnić konsumentom bezpieczne zakupy w sieci.
AI – szkodzi czy pomaga konsumentom
Podczas dyskusji uczestnicy porozmawiają o wpływie sztucznej inteligencji na codzienność konsumentów. Przyjrzą się korzyściom, jakie AI przynosi użytkownikom – od personalizowanych rekomendacji zakupowych, przez automatyzację zadań domowych, po wsparcie w zarządzaniu finansami.
Omówią też potencjalne zagrożenia, takie jak kwestie prywatności, manipulacja informacjami czy uzależnienie od technologii. Panel ten będzie okazją do zastanowienia się, jak świadomie korzystać z AI, aby maksymalizować jej pozytywny wpływ i minimalizować ryzyko negatywnych konsekwencji
Akt o Usługach Cyfrowych zmienia zasady gry
Zebrani goście omówią też zjawiska dark patterns oraz uzależniających usług online w kontekście nowych regulacji wynikających z Aktu o usługach cyfrowych. Eksperci z zakresu prawa cyfrowego i ochrony konsumentów powiedzą, jak nowe przepisy wpłyną na praktyki projektowe i odpowiedzialność platform internetowych.
Poruszone zostaną wyzwania związane z implementacją tych regulacji oraz ich znaczenie dla ochrony użytkowników. Dyskusja dotyczyć będzie zagadnień: w jaki sposób przedsiębiorcy powinni tworzyć design aplikacji i witryn internetowych i architektury systemu z myślą o potrzebach konsumentów oraz jak należy walczyć z dark patterns, gdzie szukać dobrych praktyk w tym zakresie, a także akie są zdrowe zasady reklamy w internecie.
Będzie też o tym, jak wybory konsumenckie wpływają na konkurencyjność przedsiębiorstw europejskich. Paneliści zmierzą się z niezbyt popularnym pytaniem o wewnętrzne, społeczne czynniki rynkowe, które są w stanie realnie kształtować rynek i w konsekwencji wpływać na konkurencyjność zachodnich producentów i dostawców technologii.
Zapraszamy 3 grudnia 2024 do Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie i 4 grudnia na warsztaty online!
Udział w konferencji jest bezpłatny.
Patronat honorowy objął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Partnerem strategicznym jest Amazon. Partnerzy wspierający: Centrum Kreatywności Targowa, EFNI, kancelaria KRK Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.
Partnerzy medialni: Naszemiasto.pl, Newseria, rp.pl, Rzeczpospolita, Wprost.
Więcej informacji o konferencji i prelegentach oraz program tutaj.
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zielona transformacja wiąże się z dodatkowymi kosztami. Mimo to firmy traktują ją jako szansę dla siebie i Europy
Bez zaangażowania największych firm, które ograniczają własny ślad węglowy, będzie trudno o transformację energetyczną. Jak wynika z danych Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ubiegłym roku 61 proc. przedsiębiorstw z UE zainwestowało w walkę ze zmianą klimatu. Choć z tymi inwestycjami wiążą się zwykle ogromne koszty, część firm traktuje je jako szansę na podniesienie swojej konkurencyjności. Wśród znaczących korzyści podnoszą też kwestię zmniejszania zależności od dostaw surowców energetycznych z innych krajów.
Prawo
Rolnicy z Wielkopolski i Opolszczyzny protestują przeciwko likwidacji ich miejsc pracy. Minister rolnictwa deklaruje szukanie rozwiązań

W czwartek 24 kwietnia pracownicy towarowych gospodarstw rolnych z województw wielkopolskiego i opolskiego protestowali przed Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi w Warszawie. To już kolejny – po poznańskim – protest, który ma zwrócić uwagę na opieszałość urzędników w związku z zagospodarowaniem zwracanych do Zasobu Skarbu Państwa dzierżawionych gruntów, na których dziś prowadzona jest działalność rolnicza. Minister Czesław Siekierski przyjął delegację pracowników, która przekazała petycję z postulatami wymagającymi pilnych działań urzędniczych.
Prawo
W połowie maja pierwszym pakietem deregulacyjnym zajmie się Senat. Trwają prace nad drugim pakietem

Zgodnie z zaplanowanym porządkiem obrad na posiedzeniu 14–15 maja Senat zajmie się pierwszym pakietem deregulacyjnym, przygotowanym przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii. Przyjęty w ubiegłym tygodniu przez Sejm dokument zawiera około 40 rozwiązań, które mają ułatwić prowadzenie biznesu. W ciągu kilku miesięcy efekty mają być odczuwalne dla przedsiębiorców. Jednocześnie trwają już prace nad kolejnymi propozycjami deregulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.