Komunikaty PR

E-commerce w XXI wieku. Jak zoptymalizować procesy?

2024-10-28  |  10:00

Popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Trend ten mocno uwidocznił się podczas pandemii i pozostał w polskim społeczeństwie do dziś. Według raportu „E- commerce w Polsce 2023”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów kupujących online wynosi aż 79 proc. Dla przedsiębiorców działających w e-commerce to nie tylko ogromna szansa na rozwój, ale także spore wyzwanie. Jak usprawnić działanie sklepu online i poprawić doświadczenia zakupowe klientów?


1. Focus na zróżnicowane potrzeby
Klienci sklepów online mają różne preferencje. Dla jednych kluczowy jest szybki czas dostawy, podczas gdy inni koncentrują się na oszczędnościach, wybierając najtańsze opcje wysyłki, nawet kosztem dłuższego czasu oczekiwania na zamówienie. Ważny jest również sposób dostawy. Zapewnienie szerokiego wyboru operatorów logistycznych daje klientowi swobodę wyboru, co zwiększa szanse na finalizację zamówienia i buduje pozytywne doświadczenia zakupowe.


2. Funkcje poprawiające user experience
Nic tak nie zniechęca klientów jak skomplikowany proces składania zamówienia. Odpowiedzią na to wyzwanie są rozwiązania typu fast-checkout, takie jak np. Portmonetka, które umożliwiają zrealizowanie dostawy i płatności jednym kliknięciem. Internautów odstraszają również trudne w obsłudze mechanizmy wyboru operatora lub punktu odbioru przesyłki. Zamiast tradycyjnej rozwijanej listy, bardziej intuicyjnym rozwiązaniem jest interaktywna
mapa, na której użytkownik może z łatwością znaleźć preferowany punkt odbioru. Dzięki temu proces wyboru jest szybszy i bardziej przejrzysty.


3. Usprawnienie procesu wysyłki
Jednym z kluczowych wyzwań dla e-sprzedawców jest zapewnienie sprawnego i efektywnego procesu logistycznego. Dla wielu konsumentów czas realizacji zamówienia stanowi kluczow czynnik wpływający na decyzje zakupowe. Aby sprostać tym oczekiwaniom i utrzymać konkurencyjność na rynku, przedsiębiorcy powinni skupić się na optymalizacji procesu wysyłki. Jednym z rozwiązań, które to umożliwia, jest funkcja Szybka Przesyłka oferowana przez Furgonetkę. Oparta na mechanizmach sztucznej inteligencji, pozwala sprzedawcy na utworzenie przesyłki zaledwie w trzech kliknięciach.


Po wcześniejszym skonfigurowaniu szablonów dla określonych produktów, obejmujących kluczowe parametry takie jak przewoźnik, rozmiar czy waga paczki, sprzedawca przy kolejnym zamówieniu otrzymuje gotowe, dopasowane szablony zgodne z preferencjami klienta. Dzięki temu, wysyłając ponownie powtarzalny produkt (np. książkę), nie musi przechodzić całego procesu od początku. Co więcej, dzięki funkcji „Furgonetka Asystent Drukowania” etykiety są automatycznie drukowane po zamówieniu przesyłki – wystarczy w oknie Szybkiej Przesyłki zaznaczyć odpowiednią opcję. Mechanizm ten nie tylko usprawnia i przyśpiesza realizację zamówień, ale także pozwala na optymalizację kosztów. Zaoszczędzony czas przedsiębiorca może poświęcić m.in. na podnoszenie standardów obsługi klienta lub rozwój firmy.

Kolejne narzędzie od Furgonetki, dedykowane zamówieniom zawierającym podobne produkty lub kierowanym do tej samej lokalizacji, to Wysyłka Seryjna. Umożliwia ono jednoczesne zarejestrowanie wielu zamówień na identyczne przesyłki, które mają trafić do różnych odbiorców. Jest to całkowicie darmowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno firmy, sklepy internetowe, jak i klienci indywidualni, nadający okazjonalnie identyczne przesyłki do większej liczby odbiorców (np. prezenty świąteczne, katalogi produktów, próbki czy ulotki marketingowe skierowane do klientów lub partnerów biznesowych). Wysyłka Seryjna znacząco przyspiesza obsługę zamówień, szczególnie w okresach wzmożonej sprzedaży, takich jak wyprzedaże sezonowe.


4. Bezproblemowe zwroty
Nieodłącznym elementem funkcjonowania e-sklepów są także zwroty. Intuicyjna i bezproblemowa polityka zwrotów zachęca do zakupów i zwiększa liczbę konwersji w sklepie. Wyzwaniem, przed którym stoją e-biznesy jest jej opracowanie, a także sprawna obsługa całego procesu. Także i w tym obszarze klientów wspiera Furgonetka – zapewniając gotowe polityki zwrotów oraz jeden z najbardziej zaawansowanych, a zarazem prostych i intuicyjnych
systemów na rynku.


5. Darmowa dostawa
Bezpłatna dostawa to jeden z kluczowych czynników motywujących klientów do zakupów online. Ci częściej wybierają sklepy, które oferują darmową dostawę, nawet jeśli jest ona dostępna dopiero od określonej minimalnej wartości zamówienia. Taka strategia nie tylko zachęca do zakupu, ale także skłania konsumentów do zwiększania wartości koszyka. Co za tym idzie, może być skutecznym narzędziem podnoszącym poziom sprzedaży i budującym lojalność klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej

Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.

Handel

Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.