Komunikaty PR

E-commerce w XXI wieku. Jak zoptymalizować procesy?

2024-10-28  |  10:00

Popularność e-zakupów w Polsce rośnie z roku na rok. Trend ten mocno uwidocznił się podczas pandemii i pozostał w polskim społeczeństwie do dziś. Według raportu „E- commerce w Polsce 2023”, przygotowanego przez Gemius, Polskie Badania Internetu oraz IAB Polska, odsetek internautów kupujących online wynosi aż 79 proc. Dla przedsiębiorców działających w e-commerce to nie tylko ogromna szansa na rozwój, ale także spore wyzwanie. Jak usprawnić działanie sklepu online i poprawić doświadczenia zakupowe klientów?


1. Focus na zróżnicowane potrzeby
Klienci sklepów online mają różne preferencje. Dla jednych kluczowy jest szybki czas dostawy, podczas gdy inni koncentrują się na oszczędnościach, wybierając najtańsze opcje wysyłki, nawet kosztem dłuższego czasu oczekiwania na zamówienie. Ważny jest również sposób dostawy. Zapewnienie szerokiego wyboru operatorów logistycznych daje klientowi swobodę wyboru, co zwiększa szanse na finalizację zamówienia i buduje pozytywne doświadczenia zakupowe.


2. Funkcje poprawiające user experience
Nic tak nie zniechęca klientów jak skomplikowany proces składania zamówienia. Odpowiedzią na to wyzwanie są rozwiązania typu fast-checkout, takie jak np. Portmonetka, które umożliwiają zrealizowanie dostawy i płatności jednym kliknięciem. Internautów odstraszają również trudne w obsłudze mechanizmy wyboru operatora lub punktu odbioru przesyłki. Zamiast tradycyjnej rozwijanej listy, bardziej intuicyjnym rozwiązaniem jest interaktywna
mapa, na której użytkownik może z łatwością znaleźć preferowany punkt odbioru. Dzięki temu proces wyboru jest szybszy i bardziej przejrzysty.


3. Usprawnienie procesu wysyłki
Jednym z kluczowych wyzwań dla e-sprzedawców jest zapewnienie sprawnego i efektywnego procesu logistycznego. Dla wielu konsumentów czas realizacji zamówienia stanowi kluczow czynnik wpływający na decyzje zakupowe. Aby sprostać tym oczekiwaniom i utrzymać konkurencyjność na rynku, przedsiębiorcy powinni skupić się na optymalizacji procesu wysyłki. Jednym z rozwiązań, które to umożliwia, jest funkcja Szybka Przesyłka oferowana przez Furgonetkę. Oparta na mechanizmach sztucznej inteligencji, pozwala sprzedawcy na utworzenie przesyłki zaledwie w trzech kliknięciach.


Po wcześniejszym skonfigurowaniu szablonów dla określonych produktów, obejmujących kluczowe parametry takie jak przewoźnik, rozmiar czy waga paczki, sprzedawca przy kolejnym zamówieniu otrzymuje gotowe, dopasowane szablony zgodne z preferencjami klienta. Dzięki temu, wysyłając ponownie powtarzalny produkt (np. książkę), nie musi przechodzić całego procesu od początku. Co więcej, dzięki funkcji „Furgonetka Asystent Drukowania” etykiety są automatycznie drukowane po zamówieniu przesyłki – wystarczy w oknie Szybkiej Przesyłki zaznaczyć odpowiednią opcję. Mechanizm ten nie tylko usprawnia i przyśpiesza realizację zamówień, ale także pozwala na optymalizację kosztów. Zaoszczędzony czas przedsiębiorca może poświęcić m.in. na podnoszenie standardów obsługi klienta lub rozwój firmy.

Kolejne narzędzie od Furgonetki, dedykowane zamówieniom zawierającym podobne produkty lub kierowanym do tej samej lokalizacji, to Wysyłka Seryjna. Umożliwia ono jednoczesne zarejestrowanie wielu zamówień na identyczne przesyłki, które mają trafić do różnych odbiorców. Jest to całkowicie darmowe rozwiązanie, z którego mogą korzystać zarówno firmy, sklepy internetowe, jak i klienci indywidualni, nadający okazjonalnie identyczne przesyłki do większej liczby odbiorców (np. prezenty świąteczne, katalogi produktów, próbki czy ulotki marketingowe skierowane do klientów lub partnerów biznesowych). Wysyłka Seryjna znacząco przyspiesza obsługę zamówień, szczególnie w okresach wzmożonej sprzedaży, takich jak wyprzedaże sezonowe.


4. Bezproblemowe zwroty
Nieodłącznym elementem funkcjonowania e-sklepów są także zwroty. Intuicyjna i bezproblemowa polityka zwrotów zachęca do zakupów i zwiększa liczbę konwersji w sklepie. Wyzwaniem, przed którym stoją e-biznesy jest jej opracowanie, a także sprawna obsługa całego procesu. Także i w tym obszarze klientów wspiera Furgonetka – zapewniając gotowe polityki zwrotów oraz jeden z najbardziej zaawansowanych, a zarazem prostych i intuicyjnych
systemów na rynku.


5. Darmowa dostawa
Bezpłatna dostawa to jeden z kluczowych czynników motywujących klientów do zakupów online. Ci częściej wybierają sklepy, które oferują darmową dostawę, nawet jeśli jest ona dostępna dopiero od określonej minimalnej wartości zamówienia. Taka strategia nie tylko zachęca do zakupu, ale także skłania konsumentów do zwiększania wartości koszyka. Co za tym idzie, może być skutecznym narzędziem podnoszącym poziom sprzedaży i budującym lojalność klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.