Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Aktualne trendy i praktyczne zastosowania w projektowaniu przestrzeni sklepowych będą wiodącymi tematami Retail Congress, towarzyszącego Targom Wyposażenia Sklepów RetailShow, które odbędą się 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Liderzy opinii, projektanci, innowatorzy, wskażą także rozwiązania służące efektywnemu rozwijaniu sklepów i przyciąganiu klientów w dynamicznie ewoluującej branży.
Konferencja Retail Congress to jak zwykle bardzo ważny punkt w agendzie Targów RetailShow. Osoby decyzyjne średniego i wysokiego szczebla, zajmujące się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i łańcuchu dostaw, mają wtedy okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu. Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się już po raz 13.
Konsumenci i ich potrzeby
Retail Congress rozpocznie panel „Neurodesign: jak wpływać na mózg klienta poprzez przestrzeń sklepową?”, który poprowadzi dr Marek Borowiński. Głównym tematem będzie trend który łączący wiedzę o ludzkim mózgu z projektowaniem wnętrz. Uczestnicy usłyszą m.in. jak sprawić, aby sklep "rozmawiał" z umysłem klienta, tzn. jak można wykorzystać zasady neurologii, aby tworzyć sklepy, które aktywują określone emocje i decyzje zakupowe począwszy od oświetlenia po rozmieszczenie produktów.
Panel „Aktualne potrzeby konsumentów – jak kupują dzisiejsi Polacy?”, prowadzony przez Patrycję Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), będzie zawierał takie tematy jak: potrzeba szybkiego i wygodnego dostępu do produktów oraz przywiązanie do sprawdzonych kanałów zakupowych w sieci. Prelegentka zajmie się także wielokanałową integracja z marką oraz rosnącą popularnością aplikacji mobilnych w kontekście oczekiwań i wymagań polskich konsumentów.
Szymon Bujalski – co-founder Studio111, wiceprzewodniczący Rady e-Izby podczas prelekcji „Strategia sprzedaży wielokanałowej i ceny”, omówi wielokanałowość oraz jej wpływ na większą elastyczność cenową i lepsze dotarcie do klienta. Opowie także o popularnych w Polsce porównywarkach cenowych oraz wskaże jak z nimi skutecznie walczyć.
Rozwiązania dla klienta
Równie ciekawie zapowiada się część konferencji poświęcona trendom, w której eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania.
Panel „Czy można dostarczyć sukces?”, poprowadzi Katarzyna Gniewosz, dyrektor handlowy Modern Expo. Opowie o innowacyjnych rozwiązaniach, które maksymalizują wartość dla klientów oraz o wdrożeniach w sektorze retail jako kompletnych rozwiązaniach, obejmujących nie tylko produkty (elementy wyposażenia), ale także pełny wachlarz usług towarzyszących jak instalacja czy optymalizacja przestrzeni, w tym również cały proces zarządzania takim projektem wdrożeniowym.
Z kolei „Wideoanaliza w retailu – 5 rzeczy, które system CCTV może zrobić za Ciebie.” to panel prowadzony przez Armena Moske, business development managera, Retail Technology Solutions w Hikvision Poland, podczas którego uczestnicy dowiedzą się o możliwościach rozwoju poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych.
Listę paneli obejmuje także „Technologiczna luka w wymiarowaniu przesyłek e-commerce. Cubetape - nowy wymiar skuteczności.” Piotr Klepczarek, dyrektor generalny EMEA w Cubetape, opowie o innowacyjnych, mobilnych urządzeniach do wymiarowania, zapewniających precyzyjne pomiary paczek i palet, stanowiących pionierskie osiągnięcie w logistyce, transporcie i handlu.
Paweł Muniak, director of product management w PayTel SA, w trakcie panelu „Nowoczesne rozwiązania płatnicze: klucz do rozwoju, nie ograniczenie.”, poinformuje o rozwoju innowacyjnych rozwiązań omni-channel, skupiając się na wzroście konwersji i upraszczaniu ścieżki zakupowej.
Ciekawie zapowiada się również panel pt. „Generatywna AI: Szanse i wyzwania dla handlu oraz producentów” prowadzony przez Sebastiana Starzyńskiego, prezesa firmy TakeTask. Opowie on o tym jak sztuczna inteligencja staje się coraz mniej narzędziem, a coraz bardziej agentem. Stanowi to wyzwanie, szczególnie gdy ci agenci mogą być inteligentniejsi od ludzi. To nowa perspektywa, która redefiniuje rolę AI w biznesie i społeczeństwie.
Retail Congress, jest miejscem inspiracji do wdrażania innowacji, pozwalających projektować przestrzenie handlowe zintegrowane we wszystkich punktach, zacierając granicę między zakupami online i offline.
Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w Retail Congress 2024. Szczegółowy program znajduje się na stronie https://www.retailshow.pl/pl/agenda-2024.
Informacje praktyczne
13 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 20-21 listopada 2024 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
***
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2024 największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.
Mikołajkowa „Paczka z uśmiechem” od Żabki dla pacjentów poznańskich szpitali
Żabka otwiera 1000. sklep w sercu Warszawy – wyjątkowa placówka w Centrum LIM
Merchanci IdoSell podbijają rynki zagraniczne podczas Black Friday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
Program i priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE, rozpoczynającej się 1 stycznia 2025 roku, były głównymi tematami spotkań przewodniczącej Parlamentu Europejskiego Roberty Metsoli oraz liderów grup politycznych w PE z polskim premierem i marszałkami Sejmu i Senatu. Najważniejsza na agendzie w nadchodzącym półroczu będzie kwestia bezpieczeństwa – nie tylko militarnego, lecz także gospodarczego, energetycznego, zdrowotnego czy żywnościowego.
Handel
Szara strefa na rynku e-papierosów sięga 37,5 proc. Przez podwyżki cen więcej użytkowników może szukać nielegalnych źródeł
Szara strefa na polskim rynku papierosów elektronicznych i e-liquidów może sięgać 37,5 proc. – wynika z raportu opracowanego dla stowarzyszenia VAP. Dużym problemem jest zwłaszcza masowy napływ do Polski tanich, jednorazowych e-papierosów smakowych, których rzeczywista sprzedaż może być nawet kilkukrotnie wyższa niż oficjalne statystyki i po które coraz częściej sięgają dzieci i młodzież. Do rozwoju szarej strefy mogą się też przyczynić podwyżki akcyzy – badani użytkownicy e-papierosów deklarują, że w razie wzrostu ich cen będą ich szukać w innych źródłach.
Konsument
Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
Projekt ustawy wdrażającej unijny akt o usługach cyfrowych (DSA) do polskiego prawa jest na etapie prac w rządzie i ma wejść w życie na początku 2025 roku – zapowiada Ministerstwo Cyfryzacji. Chociaż przyjęte na forum UE przepisy obowiązują w Polsce bezpośrednio już od lutego br., to wymagają one również pewnych dostosowań w krajowych regulacjach. Chodzi m.in. o ustanowienie koordynatora ds. usług cyfrowych, czyli regulatora, który ma odpowiadać za egzekwowanie obowiązków nałożonych na platformy internetowe.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.