Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Aktualne trendy i praktyczne zastosowania w projektowaniu przestrzeni sklepowych będą wiodącymi tematami Retail Congress, towarzyszącego Targom Wyposażenia Sklepów RetailShow, które odbędą się 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Liderzy opinii, projektanci, innowatorzy, wskażą także rozwiązania służące efektywnemu rozwijaniu sklepów i przyciąganiu klientów w dynamicznie ewoluującej branży.
Konferencja Retail Congress to jak zwykle bardzo ważny punkt w agendzie Targów RetailShow. Osoby decyzyjne średniego i wysokiego szczebla, zajmujące się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i łańcuchu dostaw, mają wtedy okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu. Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się już po raz 13.
Konsumenci i ich potrzeby
Retail Congress rozpocznie panel „Neurodesign: jak wpływać na mózg klienta poprzez przestrzeń sklepową?”, który poprowadzi dr Marek Borowiński. Głównym tematem będzie trend który łączący wiedzę o ludzkim mózgu z projektowaniem wnętrz. Uczestnicy usłyszą m.in. jak sprawić, aby sklep "rozmawiał" z umysłem klienta, tzn. jak można wykorzystać zasady neurologii, aby tworzyć sklepy, które aktywują określone emocje i decyzje zakupowe począwszy od oświetlenia po rozmieszczenie produktów.
Panel „Aktualne potrzeby konsumentów – jak kupują dzisiejsi Polacy?”, prowadzony przez Patrycję Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), będzie zawierał takie tematy jak: potrzeba szybkiego i wygodnego dostępu do produktów oraz przywiązanie do sprawdzonych kanałów zakupowych w sieci. Prelegentka zajmie się także wielokanałową integracja z marką oraz rosnącą popularnością aplikacji mobilnych w kontekście oczekiwań i wymagań polskich konsumentów.
Szymon Bujalski – co-founder Studio111, wiceprzewodniczący Rady e-Izby podczas prelekcji „Strategia sprzedaży wielokanałowej i ceny”, omówi wielokanałowość oraz jej wpływ na większą elastyczność cenową i lepsze dotarcie do klienta. Opowie także o popularnych w Polsce porównywarkach cenowych oraz wskaże jak z nimi skutecznie walczyć.
Rozwiązania dla klienta
Równie ciekawie zapowiada się część konferencji poświęcona trendom, w której eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania.
Panel „Czy można dostarczyć sukces?”, poprowadzi Katarzyna Gniewosz, dyrektor handlowy Modern Expo. Opowie o innowacyjnych rozwiązaniach, które maksymalizują wartość dla klientów oraz o wdrożeniach w sektorze retail jako kompletnych rozwiązaniach, obejmujących nie tylko produkty (elementy wyposażenia), ale także pełny wachlarz usług towarzyszących jak instalacja czy optymalizacja przestrzeni, w tym również cały proces zarządzania takim projektem wdrożeniowym.
Z kolei „Wideoanaliza w retailu – 5 rzeczy, które system CCTV może zrobić za Ciebie.” to panel prowadzony przez Armena Moske, business development managera, Retail Technology Solutions w Hikvision Poland, podczas którego uczestnicy dowiedzą się o możliwościach rozwoju poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych.
Listę paneli obejmuje także „Technologiczna luka w wymiarowaniu przesyłek e-commerce. Cubetape - nowy wymiar skuteczności.” Piotr Klepczarek, dyrektor generalny EMEA w Cubetape, opowie o innowacyjnych, mobilnych urządzeniach do wymiarowania, zapewniających precyzyjne pomiary paczek i palet, stanowiących pionierskie osiągnięcie w logistyce, transporcie i handlu.
Paweł Muniak, director of product management w PayTel SA, w trakcie panelu „Nowoczesne rozwiązania płatnicze: klucz do rozwoju, nie ograniczenie.”, poinformuje o rozwoju innowacyjnych rozwiązań omni-channel, skupiając się na wzroście konwersji i upraszczaniu ścieżki zakupowej.
Ciekawie zapowiada się również panel pt. „Generatywna AI: Szanse i wyzwania dla handlu oraz producentów” prowadzony przez Sebastiana Starzyńskiego, prezesa firmy TakeTask. Opowie on o tym jak sztuczna inteligencja staje się coraz mniej narzędziem, a coraz bardziej agentem. Stanowi to wyzwanie, szczególnie gdy ci agenci mogą być inteligentniejsi od ludzi. To nowa perspektywa, która redefiniuje rolę AI w biznesie i społeczeństwie.
Retail Congress, jest miejscem inspiracji do wdrażania innowacji, pozwalających projektować przestrzenie handlowe zintegrowane we wszystkich punktach, zacierając granicę między zakupami online i offline.
Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w Retail Congress 2024. Szczegółowy program znajduje się na stronie https://www.retailshow.pl/pl/agenda-2024.
Informacje praktyczne
13 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 20-21 listopada 2024 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
***
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2024 największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.