Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Efektywne rozwiązania i implementacja technologii podczas Retail Congress
Aktualne trendy i praktyczne zastosowania w projektowaniu przestrzeni sklepowych będą wiodącymi tematami Retail Congress, towarzyszącego Targom Wyposażenia Sklepów RetailShow, które odbędą się 20-21 listopada w Centrum EXPO XXI w Warszawie. Liderzy opinii, projektanci, innowatorzy, wskażą także rozwiązania służące efektywnemu rozwijaniu sklepów i przyciąganiu klientów w dynamicznie ewoluującej branży.
Konferencja Retail Congress to jak zwykle bardzo ważny punkt w agendzie Targów RetailShow. Osoby decyzyjne średniego i wysokiego szczebla, zajmujące się planowaniem strategicznym i wdrażaniem rozwiązań optymalizujących procesy w sklepach i łańcuchu dostaw, mają wtedy okazję do wymiany wiedzy, dyskusji i branżowego networkingu. Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędą się już po raz 13.
Konsumenci i ich potrzeby
Retail Congress rozpocznie panel „Neurodesign: jak wpływać na mózg klienta poprzez przestrzeń sklepową?”, który poprowadzi dr Marek Borowiński. Głównym tematem będzie trend który łączący wiedzę o ludzkim mózgu z projektowaniem wnętrz. Uczestnicy usłyszą m.in. jak sprawić, aby sklep "rozmawiał" z umysłem klienta, tzn. jak można wykorzystać zasady neurologii, aby tworzyć sklepy, które aktywują określone emocje i decyzje zakupowe począwszy od oświetlenia po rozmieszczenie produktów.
Panel „Aktualne potrzeby konsumentów – jak kupują dzisiejsi Polacy?”, prowadzony przez Patrycję Sass-Staniszewska, prezes zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej (e-Izby), będzie zawierał takie tematy jak: potrzeba szybkiego i wygodnego dostępu do produktów oraz przywiązanie do sprawdzonych kanałów zakupowych w sieci. Prelegentka zajmie się także wielokanałową integracja z marką oraz rosnącą popularnością aplikacji mobilnych w kontekście oczekiwań i wymagań polskich konsumentów.
Szymon Bujalski – co-founder Studio111, wiceprzewodniczący Rady e-Izby podczas prelekcji „Strategia sprzedaży wielokanałowej i ceny”, omówi wielokanałowość oraz jej wpływ na większą elastyczność cenową i lepsze dotarcie do klienta. Opowie także o popularnych w Polsce porównywarkach cenowych oraz wskaże jak z nimi skutecznie walczyć.
Rozwiązania dla klienta
Równie ciekawie zapowiada się część konferencji poświęcona trendom, w której eksperci omówią znaczenie świadomości projektowania.
Panel „Czy można dostarczyć sukces?”, poprowadzi Katarzyna Gniewosz, dyrektor handlowy Modern Expo. Opowie o innowacyjnych rozwiązaniach, które maksymalizują wartość dla klientów oraz o wdrożeniach w sektorze retail jako kompletnych rozwiązaniach, obejmujących nie tylko produkty (elementy wyposażenia), ale także pełny wachlarz usług towarzyszących jak instalacja czy optymalizacja przestrzeni, w tym również cały proces zarządzania takim projektem wdrożeniowym.
Z kolei „Wideoanaliza w retailu – 5 rzeczy, które system CCTV może zrobić za Ciebie.” to panel prowadzony przez Armena Moske, business development managera, Retail Technology Solutions w Hikvision Poland, podczas którego uczestnicy dowiedzą się o możliwościach rozwoju poprzez odpowiedni dobór i implementację technologii strategicznych w placówkach handlowych.
Listę paneli obejmuje także „Technologiczna luka w wymiarowaniu przesyłek e-commerce. Cubetape - nowy wymiar skuteczności.” Piotr Klepczarek, dyrektor generalny EMEA w Cubetape, opowie o innowacyjnych, mobilnych urządzeniach do wymiarowania, zapewniających precyzyjne pomiary paczek i palet, stanowiących pionierskie osiągnięcie w logistyce, transporcie i handlu.
Paweł Muniak, director of product management w PayTel SA, w trakcie panelu „Nowoczesne rozwiązania płatnicze: klucz do rozwoju, nie ograniczenie.”, poinformuje o rozwoju innowacyjnych rozwiązań omni-channel, skupiając się na wzroście konwersji i upraszczaniu ścieżki zakupowej.
Ciekawie zapowiada się również panel pt. „Generatywna AI: Szanse i wyzwania dla handlu oraz producentów” prowadzony przez Sebastiana Starzyńskiego, prezesa firmy TakeTask. Opowie on o tym jak sztuczna inteligencja staje się coraz mniej narzędziem, a coraz bardziej agentem. Stanowi to wyzwanie, szczególnie gdy ci agenci mogą być inteligentniejsi od ludzi. To nowa perspektywa, która redefiniuje rolę AI w biznesie i społeczeństwie.
Retail Congress, jest miejscem inspiracji do wdrażania innowacji, pozwalających projektować przestrzenie handlowe zintegrowane we wszystkich punktach, zacierając granicę między zakupami online i offline.
Już dziś warto zaplanować czas, by wziąć udział w Retail Congress 2024. Szczegółowy program znajduje się na stronie https://www.retailshow.pl/pl/agenda-2024.
Informacje praktyczne
13 edycja Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow odbędzie się 20-21 listopada 2024 w godzinach 9:00-17:00 w Centrum EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie. Organizatorem Targów RetailShow jest firma ECP Polska. Wstęp jest bezpłatny po zarejestrowaniu się na stronie internetowej http://www.retailshow.pl/pl/rejestracja lub w recepcji w dniu targów.
***
ECP Polska to organizator Międzynarodowych Targów Wyposażenia Sklepów RetailShow 2024 największego wydarzenia branży handlowej w Europie Środkowo-Wschodniej. To także wydawca Perfect Store, specjalistycznego magazynu poświęconego aktualnym trendom i innowacjom w wyposażeniu, technologiach, logistyce, zagadnieniach sprzętowych i rozwiązaniach stosowanych przez sieci food i non-food oraz centra handlowe.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

PGE mocno inwestuje w odnawialne źródła energii. Prowadzi też analizy dotyczące Bełchatowa jako lokalizacji drugiej elektrowni jądrowej
Rekordowe w historii zyski Grupy PGE pozwolą na dalszą transformację energetyczną i kolejne inwestycje. Spółka planuje budowę bateryjnych magazynów energii, będzie też intensywnie rozwijać inwestycje w odnawialne źródła energii, szczególnie offshore, a także sieci dystrybucyjne. Analizuje też możliwość budowy elektrowni jądrowej w Bełchatowie. – Nasze plany to dalsza transformacja grupy zmierzająca w stronę tego, czego oczekuje od nas rynek – zapowiada Dariusz Marzec, prezes zarządu PGE Polskiej Grupy Energetycznej.
Handel
Niepewność powodowana amerykańskimi cłami wstrzymuje inwestycje. Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów

Chaotyczna polityka celna administracji Donalda Trumpa, polegająca na zapowiadaniu, wprowadzaniu, a potem zawieszaniu ceł na różne sektory działalności i kraje, utrudnia planowanie działalności gospodarczej i inwestowanie w warunkach rosnącej niepewności. W tej sytuacji wiele firm wstrzymuje się z inwestycjami bądź gromadzi zapasy surowców i półproduktów na kolejne tygodnie działalności. Amerykańskie cła powodują wprowadzenie taryf odwetowych ze strony dotkniętych nowymi przepisami krajów. W efekcie globalny handel wyhamuje, a wraz z nimi spowolni rozwój gospodarczy.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.