Komunikaty PR

Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska

2024-05-23  |  15:03
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.

ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city

Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie. Już wtedy Lidl Polska podkreślał, że chodzi o promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.

Od tamtej pory Lidl konsekwentnie rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Pod koniec 2023 roku stacje działały już przy 60 sklepach, a spółka zapowiedziała, że planuje, aby do 2025 roku wszystkie placówki posiadały własne stacje ładowania.

- Jako Lidl Polska dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych poprzez opracowanie strategii oraz celów klimatycznych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Obecnie sieć liczy ponad 850 sklepów, a dla porównania skali warto wiedzieć, że w całym kraju na koniec marca 2024 roku funkcjonowało 3,5 tys. stacji ładowania. Użytkownicy samochodów elektrycznych doceniają ten kierunek rozwoju także ze względu na dogodną lokalizację stacji i możliwość ładowania pojazdu przy okazji codziennych czynności, takich jak zakupy (w branży e-mobility ten mocno rozwijający się trend określany jest terminem „destination charging”).

Rozwój rynku i dynamicznie rosnąca popularność aut elektrycznych sprawiła, że sieć zdecydowała się na zmianę modelu udostępniania stacji oraz na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania w wybranych lokalizacjach. W tym zakresie spółka rozpoczęła właśnie współpracę z polską spółką Elocity. To jeden z liderów elektromobilności, rozwijający swoją autorską technologię od 2017 roku, która wspiera obecnie ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Kierowcy pojazdów elektrycznych znają Elocity przede wszystkim jako dostawcę popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę ładowania. Korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.

Wdrażając nowe rozwiązania na wybranych stacjach sieci Lidl  Elocity zadbało także o szeroką gamę dostępnych form płatności. Dzięki temu  klienci mogą skorzystać m.in. z terminali płatniczych czy płatności za pośrednictwem strony internetowej. To oznacza, że infrastruktura ładowania Lidl jest dostosowania do nowych, unijnych wymogów AFIR, które weszły w życie 13 kwietnia br. Nakładają one na operatorów stacji ładowania obowiązek zapewniania kierowcom możliwości tzw. płatności ad hoc, nie wymagających rejestracji. Użytkownicy na stacjach Lidl mogą korzystać także z aplikacji Elocity oraz aplikacji partnerów roaminagowych Elocity, w tym Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge - Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).

- Współtworzymy rynek elektromobilności od lat. Cieszymy się, że jego rozwój idzie w kierunku wyrównywania dostępności do infrastruktury ładowania, a technologia Elocity bierze czynny udział w tym procesie. Warto zwrócić uwagę, że realizując swoją strategię sieć sklepów Lidl wyrasta na jednego z liderów e-mobility ze znacznym udziałem w rynku. W dodatku budując szybkie stacje ładowania (DC) pod sklepami w dużych i mniejszych miejscowościach, sieć stawia nie tylko na ilość, ale także jakość infrastruktury ładowania – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.  

Proces integracji stacji Lidl Polska z systemem Elocity jest w toku. W kolejnych miesiącach użytkownicy aut elektrycznych powinni spodziewać się uruchomienia następnych stacji obsługiwanych przez Elocity.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elocity sp z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią Biuro prasowe
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Handel Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.