Komunikaty PR

Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska

2024-05-23  |  15:03
Biuro prasowe
Kontakt

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.

ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city

Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie. Już wtedy Lidl Polska podkreślał, że chodzi o promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.

Od tamtej pory Lidl konsekwentnie rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Pod koniec 2023 roku stacje działały już przy 60 sklepach, a spółka zapowiedziała, że planuje, aby do 2025 roku wszystkie placówki posiadały własne stacje ładowania.

- Jako Lidl Polska dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych poprzez opracowanie strategii oraz celów klimatycznych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR  w Lidl Polska.

Obecnie sieć liczy ponad 850 sklepów, a dla porównania skali warto wiedzieć, że w całym kraju na koniec marca 2024 roku funkcjonowało 3,5 tys. stacji ładowania. Użytkownicy samochodów elektrycznych doceniają ten kierunek rozwoju także ze względu na dogodną lokalizację stacji i możliwość ładowania pojazdu przy okazji codziennych czynności, takich jak zakupy (w branży e-mobility ten mocno rozwijający się trend określany jest terminem „destination charging”).

Rozwój rynku i dynamicznie rosnąca popularność aut elektrycznych sprawiła, że sieć zdecydowała się na zmianę modelu udostępniania stacji oraz na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania w wybranych lokalizacjach. W tym zakresie spółka rozpoczęła właśnie współpracę z polską spółką Elocity. To jeden z liderów elektromobilności, rozwijający swoją autorską technologię od 2017 roku, która wspiera obecnie ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Kierowcy pojazdów elektrycznych znają Elocity przede wszystkim jako dostawcę popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę ładowania. Korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.

Wdrażając nowe rozwiązania na wybranych stacjach sieci Lidl  Elocity zadbało także o szeroką gamę dostępnych form płatności. Dzięki temu  klienci mogą skorzystać m.in. z terminali płatniczych czy płatności za pośrednictwem strony internetowej. To oznacza, że infrastruktura ładowania Lidl jest dostosowania do nowych, unijnych wymogów AFIR, które weszły w życie 13 kwietnia br. Nakładają one na operatorów stacji ładowania obowiązek zapewniania kierowcom możliwości tzw. płatności ad hoc, nie wymagających rejestracji. Użytkownicy na stacjach Lidl mogą korzystać także z aplikacji Elocity oraz aplikacji partnerów roaminagowych Elocity, w tym Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge - Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).

- Współtworzymy rynek elektromobilności od lat. Cieszymy się, że jego rozwój idzie w kierunku wyrównywania dostępności do infrastruktury ładowania, a technologia Elocity bierze czynny udział w tym procesie. Warto zwrócić uwagę, że realizując swoją strategię sieć sklepów Lidl wyrasta na jednego z liderów e-mobility ze znacznym udziałem w rynku. W dodatku budując szybkie stacje ładowania (DC) pod sklepami w dużych i mniejszych miejscowościach, sieć stawia nie tylko na ilość, ale także jakość infrastruktury ładowania – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.  

Proces integracji stacji Lidl Polska z systemem Elocity jest w toku. W kolejnych miesiącach użytkownicy aut elektrycznych powinni spodziewać się uruchomienia następnych stacji obsługiwanych przez Elocity.

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Elocity sp z.o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.