Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska

Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie. Już wtedy Lidl Polska podkreślał, że chodzi o promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.
Od tamtej pory Lidl konsekwentnie rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Pod koniec 2023 roku stacje działały już przy 60 sklepach, a spółka zapowiedziała, że planuje, aby do 2025 roku wszystkie placówki posiadały własne stacje ładowania.
- Jako Lidl Polska dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych poprzez opracowanie strategii oraz celów klimatycznych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Obecnie sieć liczy ponad 850 sklepów, a dla porównania skali warto wiedzieć, że w całym kraju na koniec marca 2024 roku funkcjonowało 3,5 tys. stacji ładowania. Użytkownicy samochodów elektrycznych doceniają ten kierunek rozwoju także ze względu na dogodną lokalizację stacji i możliwość ładowania pojazdu przy okazji codziennych czynności, takich jak zakupy (w branży e-mobility ten mocno rozwijający się trend określany jest terminem „destination charging”).
Rozwój rynku i dynamicznie rosnąca popularność aut elektrycznych sprawiła, że sieć zdecydowała się na zmianę modelu udostępniania stacji oraz na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania w wybranych lokalizacjach. W tym zakresie spółka rozpoczęła właśnie współpracę z polską spółką Elocity. To jeden z liderów elektromobilności, rozwijający swoją autorską technologię od 2017 roku, która wspiera obecnie ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Kierowcy pojazdów elektrycznych znają Elocity przede wszystkim jako dostawcę popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę ładowania. Korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.
Wdrażając nowe rozwiązania na wybranych stacjach sieci Lidl Elocity zadbało także o szeroką gamę dostępnych form płatności. Dzięki temu klienci mogą skorzystać m.in. z terminali płatniczych czy płatności za pośrednictwem strony internetowej. To oznacza, że infrastruktura ładowania Lidl jest dostosowania do nowych, unijnych wymogów AFIR, które weszły w życie 13 kwietnia br. Nakładają one na operatorów stacji ładowania obowiązek zapewniania kierowcom możliwości tzw. płatności ad hoc, nie wymagających rejestracji. Użytkownicy na stacjach Lidl mogą korzystać także z aplikacji Elocity oraz aplikacji partnerów roaminagowych Elocity, w tym Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge - Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).
- Współtworzymy rynek elektromobilności od lat. Cieszymy się, że jego rozwój idzie w kierunku wyrównywania dostępności do infrastruktury ładowania, a technologia Elocity bierze czynny udział w tym procesie. Warto zwrócić uwagę, że realizując swoją strategię sieć sklepów Lidl wyrasta na jednego z liderów e-mobility ze znacznym udziałem w rynku. W dodatku budując szybkie stacje ładowania (DC) pod sklepami w dużych i mniejszych miejscowościach, sieć stawia nie tylko na ilość, ale także jakość infrastruktury ładowania – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Proces integracji stacji Lidl Polska z systemem Elocity jest w toku. W kolejnych miesiącach użytkownicy aut elektrycznych powinni spodziewać się uruchomienia następnych stacji obsługiwanych przez Elocity.

11 tysięcy automatów paczkowych w sieci DPD Pickup

E-commerce w 2025. Jak budować przewagę dzięki elastycznym strategiom cenowym?

Kamil R. Gancarz: Unia została rozegrana – nowa umowa handlowa z USA - „to się nie spina”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.