Elocity dostawcą usług ładowania na stacjach sieci Lidl Polska
Agnieszka Stefaniak-Zubko
Elocity sp z.o.o.
ul. Wolnica 13/10
31-060 Kraków
a.stefaniakzubko|elo.city| |a.stefaniakzubko|elo.city
663726101
elo.city
Sieć popularnych sklepów Lidl to jeden z prekursorów elektromobilności w polskim sektorze retail. Pierwsze stacje ładowania dla klientów uruchomiono w 2017 roku w Poznaniu i Warszawie. Już wtedy Lidl Polska podkreślał, że chodzi o promowanie niskoemisyjnego transportu oraz wsparcie rozwoju elektromobilności w Polsce.
Od tamtej pory Lidl konsekwentnie rozwija infrastrukturę ładowania dla aut elektrycznych. Pod koniec 2023 roku stacje działały już przy 60 sklepach, a spółka zapowiedziała, że planuje, aby do 2025 roku wszystkie placówki posiadały własne stacje ładowania.
- Jako Lidl Polska dążymy do zminimalizowania wpływu na zmiany klimatyczne i stałego ograniczania emisji gazów cieplarnianych poprzez opracowanie strategii oraz celów klimatycznych. Jednym z działań w tym zakresie jest wspieranie rozwoju elektromobilności – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR w Lidl Polska.
Obecnie sieć liczy ponad 850 sklepów, a dla porównania skali warto wiedzieć, że w całym kraju na koniec marca 2024 roku funkcjonowało 3,5 tys. stacji ładowania. Użytkownicy samochodów elektrycznych doceniają ten kierunek rozwoju także ze względu na dogodną lokalizację stacji i możliwość ładowania pojazdu przy okazji codziennych czynności, takich jak zakupy (w branży e-mobility ten mocno rozwijający się trend określany jest terminem „destination charging”).
Rozwój rynku i dynamicznie rosnąca popularność aut elektrycznych sprawiła, że sieć zdecydowała się na zmianę modelu udostępniania stacji oraz na wdrożenie kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą ładowania i sprzedaży usług ładowania w wybranych lokalizacjach. W tym zakresie spółka rozpoczęła właśnie współpracę z polską spółką Elocity. To jeden z liderów elektromobilności, rozwijający swoją autorską technologię od 2017 roku, która wspiera obecnie ponad 35% ogólnodostępnych stacji ładowania w Polsce. Kierowcy pojazdów elektrycznych znają Elocity przede wszystkim jako dostawcę popularnej aplikacji, w której ponad 300 operatorów EV udostępnia swoją infrastrukturę ładowania. Korzysta z niej przeszło 45 000 użytkowników aut elektrycznych.
Wdrażając nowe rozwiązania na wybranych stacjach sieci Lidl Elocity zadbało także o szeroką gamę dostępnych form płatności. Dzięki temu klienci mogą skorzystać m.in. z terminali płatniczych czy płatności za pośrednictwem strony internetowej. To oznacza, że infrastruktura ładowania Lidl jest dostosowania do nowych, unijnych wymogów AFIR, które weszły w życie 13 kwietnia br. Nakładają one na operatorów stacji ładowania obowiązek zapewniania kierowcom możliwości tzw. płatności ad hoc, nie wymagających rejestracji. Użytkownicy na stacjach Lidl mogą korzystać także z aplikacji Elocity oraz aplikacji partnerów roaminagowych Elocity, w tym Shell Recharge, czy popularnych aplikacji samochodowych (m.in. We Charge - Volkswagen, Mercedes Me Charge, Kia Charge).
- Współtworzymy rynek elektromobilności od lat. Cieszymy się, że jego rozwój idzie w kierunku wyrównywania dostępności do infrastruktury ładowania, a technologia Elocity bierze czynny udział w tym procesie. Warto zwrócić uwagę, że realizując swoją strategię sieć sklepów Lidl wyrasta na jednego z liderów e-mobility ze znacznym udziałem w rynku. W dodatku budując szybkie stacje ładowania (DC) pod sklepami w dużych i mniejszych miejscowościach, sieć stawia nie tylko na ilość, ale także jakość infrastruktury ładowania – mówi Adrian Nocuń, CEO Elocity.
Proces integracji stacji Lidl Polska z systemem Elocity jest w toku. W kolejnych miesiącach użytkownicy aut elektrycznych powinni spodziewać się uruchomienia następnych stacji obsługiwanych przez Elocity.
4 na 5 polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w SM
„Fala nowych smaków” - rusza akcja promująca napoje dostępne tylko w Żabce
MediaMarkt otwiera 10 sklepów po remoncie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Elektroniczna karta szczepień ułatwiłaby życie pacjentom i pomogła egzekwować obowiązek szczepień. System jest gotowy na takie e-rozwiązanie
Wszystkie szczepienia udokumentowane w elektronicznym systemie – to rozwiązanie, o którym dużo się mówi, jednak cały czas nie istnieje w naszym kraju. Mimo wdrożenia e-Skierowań, e-Zwolnień, Elektronicznej Dokumentacji Medycznej oraz Internetowego Konta Pacjenta nie ma jednej, ogólnokrajowej bazy danych, w której odnotowane byłyby szczepienia, jakim zostaliśmy poddani. Zdaniem ekspertów byłoby to nie tylko ułatwieniem dla pacjenta, ale też umożliwiło egzekwowanie obowiązku szczepień.
Finanse
Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB
Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.
Handel
Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie
Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.