Empik pierwszym marketplace’em w Polsce z certyfikatem Zgodny z GS1
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
GS1 Polska z dumą ogłasza, że Empik stał się pierwszym marketplace’em w Polsce, który uzyskał prestiżowy certyfikat „Zgodny z GS1”. Oznacza to, że produkty dostępne na platformie Empik są oznaczone globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Certyfikacja GS1 potwierdza również, że Empik weryfikuje legalność i prawidłowość kodów EAN otrzymywanych od sprzedawców, co zwiększa zaufanie do dostępnych na platformie produktów i oferujących je sprzedawców.
Znak „Zgodny z GS1” przyznawany jest platformom sprzedażowym, które spełniają określone kryteria, w tym m.in. prawidłowo wykorzystują numery GTIN zgodnie ze standardami GS1 oraz aktywnie korzystają z bazy eProdukty w celu weryfikacji legalności numerów. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmuje Zarząd GS1 Polska na podstawie opinii Komisji ds. standardów GS1.
W ramach certyfikacji, w systemie EmpikPlace wdrożono zasady walidacji numerów GTIN, zgodne z rekomendacjami GS1. Prawidłowość numerów GTIN jest sprawdzana w globalnej bazie produktów eProdukty [1], w której znajduje się już ponad 550 milionów artykułów. Wszystkie kody kreskowe EAN dostępne na EmpikPlace pochodzą od organizacji GS1, co zapewnia najwyższy standard jakości i zgodności z globalnymi normami.
„Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od lat, teraz przyszedł czas na standaryzację. Cieszymy się, że Empik Group, jako jeden z liderów polskiego e-commerce, zaufał sile standardów. Dzięki zastosowaniu numerów GTIN i systematycznej weryfikacji w bazie eProdukty, Empik zapewnia swoim klientom najwyższy poziom autentyczności i legalności oferowanych produktów, zwiększając komfort i bezpieczeństwo zakupów,” – powiedziała Magdalena Wałęsiak, Manager ds. e-commerce w GS1 Polska.
Empik – jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce
Empik jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Marketplace EmpikPlace działa w ramach empik.com, oferując szeroki asortyment produktów – od książek, przez elektronikę, po kosmetyki i artykuły do domu. Serwis generuje ponad 35 milionów odwiedzin miesięcznie, a z aplikacji mobilnej korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. Do tej pory platforma zrealizowała już przeszło 10 milionów zamówień, co potwierdza jej wiodącą pozycję na rynku.
GS1 – globalne standardy dla świata biznesu
Organizacja GS1 już od ponad 50 lat wyznacza globalne standardy, które umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji. Standardy GS1 są stosowane w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez logistykę, po opiekę zdrowotną, zapewniając efektywną i bezpieczną identyfikację produktów. Dzięki nim zarówno firmy, jak i konsumenci mogą mieć pewność co do autentyczności i jakości towarów. System GS1, jako najpowszechniej stosowany na świecie, codziennie wspiera procesy biznesowe w ponad 150 krajach.
[1] eProdukty to katalog produktowy stworzony przez organizację GS1 – jedyny podmiot nadający prawidłowe i unikalne numery GTIN (kody EAN). Baza eProdukty jest rzetelnym źródłem pozyskiwania danych produktowych. Stanowi podstawę do weryfikowania jakości i poprawności danych gromadzonych w katalogach własnych. Serwis udostępnia kilka podstawowych atrybutów produktowych. Ich fundamentem jest numer GTIN (kod EAN) nadany przez GS1, który umożliwia jednoznaczną identyfikację produktu. Baza danych zawiera setki milionów produktów z całego świata.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.