Empik pierwszym marketplace’em w Polsce z certyfikatem Zgodny z GS1
Biuro prasowe GS1 Polska
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
gs1polska|alertmedia.pl| |gs1polska|alertmedia.pl
506051987
https://gs1pl.org
GS1 Polska z dumą ogłasza, że Empik stał się pierwszym marketplace’em w Polsce, który uzyskał prestiżowy certyfikat „Zgodny z GS1”. Oznacza to, że produkty dostępne na platformie Empik są oznaczone globalnym numerem GTIN, powszechnie znanym jako kod kreskowy EAN. Certyfikacja GS1 potwierdza również, że Empik weryfikuje legalność i prawidłowość kodów EAN otrzymywanych od sprzedawców, co zwiększa zaufanie do dostępnych na platformie produktów i oferujących je sprzedawców.
Znak „Zgodny z GS1” przyznawany jest platformom sprzedażowym, które spełniają określone kryteria, w tym m.in. prawidłowo wykorzystują numery GTIN zgodnie ze standardami GS1 oraz aktywnie korzystają z bazy eProdukty w celu weryfikacji legalności numerów. Decyzję o przyznaniu certyfikatu podejmuje Zarząd GS1 Polska na podstawie opinii Komisji ds. standardów GS1.
W ramach certyfikacji, w systemie EmpikPlace wdrożono zasady walidacji numerów GTIN, zgodne z rekomendacjami GS1. Prawidłowość numerów GTIN jest sprawdzana w globalnej bazie produktów eProdukty [1], w której znajduje się już ponad 550 milionów artykułów. Wszystkie kody kreskowe EAN dostępne na EmpikPlace pochodzą od organizacji GS1, co zapewnia najwyższy standard jakości i zgodności z globalnymi normami.
„Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od lat, teraz przyszedł czas na standaryzację. Cieszymy się, że Empik Group, jako jeden z liderów polskiego e-commerce, zaufał sile standardów. Dzięki zastosowaniu numerów GTIN i systematycznej weryfikacji w bazie eProdukty, Empik zapewnia swoim klientom najwyższy poziom autentyczności i legalności oferowanych produktów, zwiększając komfort i bezpieczeństwo zakupów,” – powiedziała Magdalena Wałęsiak, Manager ds. e-commerce w GS1 Polska.
Empik – jedna z wiodących platform e-commerce w Polsce
Empik jest jedną z najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce. Marketplace EmpikPlace działa w ramach empik.com, oferując szeroki asortyment produktów – od książek, przez elektronikę, po kosmetyki i artykuły do domu. Serwis generuje ponad 35 milionów odwiedzin miesięcznie, a z aplikacji mobilnej korzysta już ponad 5 milionów użytkowników. Do tej pory platforma zrealizowała już przeszło 10 milionów zamówień, co potwierdza jej wiodącą pozycję na rynku.
GS1 – globalne standardy dla świata biznesu
Organizacja GS1 już od ponad 50 lat wyznacza globalne standardy, które umożliwiają organizacjom sprawną identyfikację, przechwytywanie i wymianę informacji. Standardy GS1 są stosowane w różnych branżach, od handlu detalicznego, przez logistykę, po opiekę zdrowotną, zapewniając efektywną i bezpieczną identyfikację produktów. Dzięki nim zarówno firmy, jak i konsumenci mogą mieć pewność co do autentyczności i jakości towarów. System GS1, jako najpowszechniej stosowany na świecie, codziennie wspiera procesy biznesowe w ponad 150 krajach.
[1] eProdukty to katalog produktowy stworzony przez organizację GS1 – jedyny podmiot nadający prawidłowe i unikalne numery GTIN (kody EAN). Baza eProdukty jest rzetelnym źródłem pozyskiwania danych produktowych. Stanowi podstawę do weryfikowania jakości i poprawności danych gromadzonych w katalogach własnych. Serwis udostępnia kilka podstawowych atrybutów produktowych. Ich fundamentem jest numer GTIN (kod EAN) nadany przez GS1, który umożliwia jednoznaczną identyfikację produktu. Baza danych zawiera setki milionów produktów z całego świata.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.