Komunikaty PR

Food Town w Fabryce Norblina zrezygnował z drukarek fiskalnych - zastąpi je kasa

2022-08-11  |  11:00
Biuro prasowe

W kilkudziesięciu konceptach gastronomicznych Food Town, zlokalizowanych w warszawskiej Fabryce Norblina, wprowadzono innowacyjny system gastronomiczny oparty o kasę wirtualną na terminal płatniczy, który nie wymaga korzystania z drukarki fiskalnej. System pozwala na przejrzyste rozliczenia pomiędzy zarządcą Food Town a najemcami oraz pozwala na cięcie kosztów - każdy z restauratorów oszczędził już około 3000 zł na zakupie drukarki fiskalnej. Rozwiązanie dostarcza firma iPOS.

Food Town w Fabryka Norblina to pierwsze miejsce w Polsce, w którym na tak dużą skalę zainstalowano rewolucyjne rozwiązanie oparte o technologię kas wirtualnych iPOS. W rozwiązaniu aplikacja fiskalna (czyli kasa fiskalna w formie oprogramowania) zainstalowana jest na terminalu płatniczym, który od tej pory służy nie tylko do przyjmowania płatności kartami, ale także do fiskalizacji sprzedaży - wydawania paragonów czy faktur.

Rozwiązanie iPOS oparte o technologię kasy wirtualnej to pełnowymiarowy system gastronomiczny zapewniający fiskalizację, analitykę, płatności bezgotówkowe oraz funkcjonalności niezbędne do sprawnej obsługi w  restauracjach. Terminal podłączony do 15-calowego, dotykowego monitora zastępuje tradycyjną drukarkę fiskalną, tym samym pozwalając przedsiębiorcom zaoszczędzić na jej zakupie około 3000 zł. Całość współpracuje z oprogramowaniem sprzedażowym iPOS zainstalowanym na ekranie z systemem Android. Dostawca rozwiązania deklaruje, że kasa wirtualna na terminalu może być zintegrowana z innymi systemami sprzedaży, więc mogą z niej korzystać firmy które nie posiadają oprogramowania sprzedażowego od iPOS.

- Technologia kas wirtualnych daje możliwość uniezależnienia się od konieczności zakupu drogich drukarek fiskalnych. Mniej sprzętu, to mniej awarii, mniej obowiązkowych przeglądów, czyli mniejsze koszty. Terminal, który kiedyś służył jedynie do przyjmowania płatności kartami dziś w pełni zastępuje sprzęt fiskalny. To dość rewolucyjne rozwiązanie fiskalne - dotychczas na rynku nie było dostępne narzędzie, w którym terminal mógłby zafiskalizować sprzedaż, będąc dodatkowo podłączony do zewnętrznego POSa - mówi Michał Pawłowski z iPOS SA.

Istotnym ułatwieniem jest automatyzacja raportowania wyników oraz mechanizm służący do transparentnych rozliczeń między restauratorami a właścicielem Food Town. Restauratorzy nie muszą skupiać się na ręcznym tworzeniu zestawień ze sprzedaży ponieważ zarządca otrzymuje niezbędne informacje rozliczeniowe w czasie rzeczywistym i w sposób transparentny.

- Wdrożenie systemu opartego o wirtualne kasy fiskalne w Food Town pozwala na scyfryzowane procesów związanych z rozliczeniami i ich czytelność. System pozwolił także na ograniczenie kosztów po stronie restauratorów, którzy nie musieli inwestować w drukarki fiskalne – mówi Michael Motz, właściciel kompleksu Food Town w Fabryce Norblina. – Jednocześnie otrzymaliśmy stabilny, bezpieczny i rozwojowy system, który dobrze sprawdza się w tak dynamicznym otoczeniu biznesowym i przy skali ruchu, jaką obsługujemy w Food Town dodaje. Ogromną zaletą korzystania z systemu iPOS jest też standaryzacja procesów obsługi klienta w każdym z konceptów gastronomicznych. Ujednolicony system sprawia, że cały Food Town działa niczym jedna maszyna. System iPOS sprawdził się na tyle, że w wdrożyliśmy to rozwiązanie w kolejnej lokalizacji - w Stacji Food Hall, która znajduje się w Galerii Metropolia w Gdańsku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.