Komunikaty PR

Foodcom rozwija biznes chemiczny

2023-08-25  |  08:00
Biuro prasowe

Przemysł chemiczny w Polsce z roku na rok odnotowuje coraz większe zainteresowanie jako sektor kluczowy dla rozwoju całej gospodarki. Dostrzegając rosnący potencjał tego rynku, firma handlowa Foodcom S.A. poszerza swoje portfolio o kolejne produkty z tej branży.

Perspektywiczny sektor

Sektor chemiczny jest jednym z czterech kluczowych obszarów działalności Foodcom S.A., która swoją obecność na rynku rozpoczynała od transakcji w branży mleczarskiej i roślinnej. Na przestrzeni lat asortyment powiększał się o dodatki do żywności, witaminy czy pasze. Z kolei pierwsze półrocze 2023 roku to dla spółki dynamiczny rozwój także w sektorze FMCG. Teraz do listy oferty handlowej firmy dołączają surowce chemiczne stosowane jako rozpuszczalniki m.in. farb, lakierów, tworzyw sztucznych, żywic czy środków czyszczących. Pomagają rozpuszczać żywice, pigmenty i spoiwa, umożliwiają równomierne rozprowadzanie i schnięcie, zapewniając tym samym odpowiednią konsystencję produktów. Szersze zastosowanie surowców chemicznych można znaleźć na stronie: https://foodcom.pl/product-category/chemia-industrialna/

- Dzięki doświadczeniu w branży handlu oraz gruntownej znajomości rynku chemicznego jesteśmy w stanie skutecznie reagować na zmieniające się na nim trendy i oczekiwania klientów, których liczba zapytań o surowce z tej branży stale rośnie. Powiększanie portfolio oraz wyznaczanie nowych kierunków ekspansji jest więc naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy i poszerzaniu jej zasięgu, zarówno w kontekście oferty, jak i rynków zagranicznych – mówi Łukasz Klażyński, Partner w firmie handlowej Foodcom S.A.

Wzrost przemysłu chemicznego

Ostatnia dekada pokazuje, że branża chemiczna jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów polskiego rynku. Średnioroczna dynamika wzrostu sprzedaży sektora chemicznego w latach 2009-2021 wyniosła 4,9% - wynika z danych GUS. W 2021 roku sprzedaż przemysłu chemicznego osiągnęła wartość 341,3 mld zł, co stanowi 16,9% sprzedanej produkcji przemysłu ogółem w kraju (w porównaniu do 2020 roku oznacza to wzrost o około 39%).

W podziale na kluczowe segmenty tego rynku, do wyrobów o najwyższej wartości produkcji sprzedanej należą: wyroby z gumy i tworzyw sztucznych (125,6 mld zł), paliwa i produkty rafinacji ropy naftowej (69,2 mld zł), chemikalia i wyroby chemiczne (54,2 mld zł), wyroby farmaceutyczne (27,5 mld zł).

- Wiele gałęzi przemysłu nie funkcjonowałoby, gdyby nie surowce i półprodukty dostarczane przez przemysł chemiczny. Wyroby chemiczne są bazą dla produktów znajdujących zastosowanie zarówno w innych gałęziach gospodarki tj. produkcja żywności, przemysł motoryzacyjny, elektroniczny, budownictwo, jak i w codziennym życiu - farmaceutyki, detergenty, farby – dodaje Łukasz Klażyński.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU Biuro prasowe
2025-03-04 | 08:00

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Wiodący dostawca płatności dla e-commerce - PayU - przygotował dwie oficjalne wtyczki (aplikacje) do platformy Shopify służącej do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi.
Handel Marcowe promocje na smartfony Motorola
2025-03-03 | 10:15

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Marcowe promocje na smartfony Motorola wjeżdżają na bogato. Co tydzień, wybrane modele dostępne będą w prawdziwie kocich cenach - tak dobrych, że aż żal ich
Handel Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
2025-03-03 | 09:40

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!

Firma Heat Decor, lider w dziedzinie nowoczesnych systemów grzewczych, wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO. To przełomowe rozwiązanie w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Przemysł

Konkurencyjność przemysłu priorytetem dla Europy. Konieczne jest zwiększenie poziomu inwestycji firm w innowacje

Dobrze prosperująca i konkurencyjna Europa – to jedno z haseł przewodnich obecnego tzw. tria prezydencji w Radzie UE, czyli Polski, Danii i Cypru. To oznacza, że przez kolejne 1,5 roku wysiłki państw członkowskich i instytucji unijnych będą się koncentrować oprócz szeroko rozumianego bezpieczeństwa m.in. na wzmacnianiu konkurencyjności europejskiego przemysłu. W tym kontekście na znaczeniu zyskują inwestycje firm w cyfryzację i automatyzację.

Bankowość

Ponad 1,2 tys. projektów związanych z zieloną transformacją miast. BGK podpisał już umowy na 6,4 mld zł

Już ponad 1,2 tys. wniosków wpłynęło do BGK na pożyczkę wspierającą zieloną transformację miast. Ich łączna wartość przekracza 6,4 mld zł. W ramach całego programu polskie samorządy i spółki komunalne mogą zyskać 40 mld zł w ramach preferencyjnych pożyczek. W marcu BGK podpisało osiem umów na zielone transformacje z czterema samorządami. W Szczytnie środki umożliwią rekultywację ścisłego centrum miasta z uwzględnieniem zabytkowej wieży ciśnień.

Edukacja

Jerzy Owsiak: Polskie firmy potrzebują, aby państwo im nie przeszkadzało w prowadzeniu biznesu. Ważne jest też zaufanie i ograniczenie biurokracji

– To jest najbardziej dzielny kraj na świecie – mówi o polskim podejściu do przedsiębiorczości Jerzy Owsiak, założyciel i prezes Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Przy okazji gali wręczenia statuetek Lidera Polskiego Biznesu nawiązał do lat 90., które pokazały siłę pomysłowości i kreatywności polskich przedsiębiorców. Jerzy Owsiak został jednym z tegorocznych laureatów Nagrody Specjalnej Business Centre Club.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.