Komunikaty PR

Foodcom rozwija biznes chemiczny

2023-08-25  |  08:00
Biuro prasowe

Przemysł chemiczny w Polsce z roku na rok odnotowuje coraz większe zainteresowanie jako sektor kluczowy dla rozwoju całej gospodarki. Dostrzegając rosnący potencjał tego rynku, firma handlowa Foodcom S.A. poszerza swoje portfolio o kolejne produkty z tej branży.

Perspektywiczny sektor

Sektor chemiczny jest jednym z czterech kluczowych obszarów działalności Foodcom S.A., która swoją obecność na rynku rozpoczynała od transakcji w branży mleczarskiej i roślinnej. Na przestrzeni lat asortyment powiększał się o dodatki do żywności, witaminy czy pasze. Z kolei pierwsze półrocze 2023 roku to dla spółki dynamiczny rozwój także w sektorze FMCG. Teraz do listy oferty handlowej firmy dołączają surowce chemiczne stosowane jako rozpuszczalniki m.in. farb, lakierów, tworzyw sztucznych, żywic czy środków czyszczących. Pomagają rozpuszczać żywice, pigmenty i spoiwa, umożliwiają równomierne rozprowadzanie i schnięcie, zapewniając tym samym odpowiednią konsystencję produktów. Szersze zastosowanie surowców chemicznych można znaleźć na stronie: https://foodcom.pl/product-category/chemia-industrialna/

- Dzięki doświadczeniu w branży handlu oraz gruntownej znajomości rynku chemicznego jesteśmy w stanie skutecznie reagować na zmieniające się na nim trendy i oczekiwania klientów, których liczba zapytań o surowce z tej branży stale rośnie. Powiększanie portfolio oraz wyznaczanie nowych kierunków ekspansji jest więc naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy i poszerzaniu jej zasięgu, zarówno w kontekście oferty, jak i rynków zagranicznych – mówi Łukasz Klażyński, Partner w firmie handlowej Foodcom S.A.

Wzrost przemysłu chemicznego

Ostatnia dekada pokazuje, że branża chemiczna jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów polskiego rynku. Średnioroczna dynamika wzrostu sprzedaży sektora chemicznego w latach 2009-2021 wyniosła 4,9% - wynika z danych GUS. W 2021 roku sprzedaż przemysłu chemicznego osiągnęła wartość 341,3 mld zł, co stanowi 16,9% sprzedanej produkcji przemysłu ogółem w kraju (w porównaniu do 2020 roku oznacza to wzrost o około 39%).

W podziale na kluczowe segmenty tego rynku, do wyrobów o najwyższej wartości produkcji sprzedanej należą: wyroby z gumy i tworzyw sztucznych (125,6 mld zł), paliwa i produkty rafinacji ropy naftowej (69,2 mld zł), chemikalia i wyroby chemiczne (54,2 mld zł), wyroby farmaceutyczne (27,5 mld zł).

- Wiele gałęzi przemysłu nie funkcjonowałoby, gdyby nie surowce i półprodukty dostarczane przez przemysł chemiczny. Wyroby chemiczne są bazą dla produktów znajdujących zastosowanie zarówno w innych gałęziach gospodarki tj. produkcja żywności, przemysł motoryzacyjny, elektroniczny, budownictwo, jak i w codziennym życiu - farmaceutyki, detergenty, farby – dodaje Łukasz Klażyński.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie Biuro prasowe
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.