Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim najbliższym otoczeniu. Dlatego Grupa Żabka utworzyła specjalny program grantowy „Dobre Życie”, skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci, którzy mają pomysł na aktywności prospołeczne i chcą wdrożyć je w życie. Gra miejska, warsztaty malarstwa abstrakcyjnego, zajęcia z jogi na plaży czy warsztaty teatralne to tylko niektóre inicjatywy franczyzobiorców, które zostaną zrealizowane jeszcze tej jesieni.
W bieżącym roku Grupa Żabka uruchomiła – przy wsparciu Stowarzyszenia Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP – program grantowy „Dobre Życie”, który ma na celu wesprzeć lokalne inicjatywy społeczne franczyzobiorców sieci. Żabka od lat jest blisko mieszkańców. Wg statystyk firmy codziennie ze sklepów tej sieci korzysta ponad 3 mln klientów, a 17 mln Polaków ma do najbliższego sklepu Żabka nie więcej niż 500 m. Dlatego, zgodnie z przyjętą Strategią Zaangażowania Społecznego, Grupa Żabka aktywnie wspiera inicjatywy mające na celu integrację lokalnych społeczności.
Do pierwszej, pilotażowej edycji programu „Dobre Życie” zgłoszenia wpływały do końca czerwca 2024 r. Następnie komisja, złożona z przedstawicieli Grupy Żabka, Rady Franczyzobiorców i Stowarzyszenia Centrum PISOP (partnera merytorycznego konkursu), wybrała 7 inicjatyw, które najlepiej wpisały się w założenia programu.
– Wybierając spośród zgłoszonych przez naszych franczyzobiorców inicjatyw, braliśmy pod uwagę takie wartości jak m.in. wykorzystanie potencjału lokalnych społeczności, oryginalność projektów, ich realny wpływ na poprawę jakości życia ludzi mieszkających w najbliższym otoczeniu franczyzobiorcy, a także, na ile wskazane działania wpisują się w strategię Grupy Żabka. Z obserwacji pierwszych inicjatyw, które wystartowały, wynika, że cieszą się one dużym zainteresowaniem mieszkańców – mówi Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR.
To właśnie przedsiębiorcy prowadzący swój biznes pod logiem Żabki znają swoich sąsiadów
i klientów, a sklepy z zielonym szyldem często integrują lokalne społeczności, oferując znacznie szerszą ofertę niż jedynie sprzedaż produktów. Franczyzobiorcy Żabki są blisko ludzi i wiedzą dobrze, jakie są ich potrzeby. Dlatego mogą liczyć na grant od Grupy Żabka w ramach programu „Dobre Życie” w wysokości do 7000 zł, który ma na celu wesprzeć ich prospołeczne projekty.
Wśród zwycięskich inicjatyw znalazły się:
- „Warsztaty malarstwa abstrakcyjnego” dla mieszkańców Ustronia Morskiego. Składają się
z 3 cykli warsztatów malarstwa zakończonych wernisażem w Gminnym Ośrodku Kultury. - Zorganizowanie integracyjnej imprezy plenerowej w Głubczycach na placu zabaw dla mieszkańców osiedla oraz 30 rodzin z dziećmi ze Stowarzyszenia Dzieci Niepełnosprawnych „Tacy Sami”.
- Wspólne warsztaty teatralne pt. „Międzypokoleniowy zawrót głowy”, podczas których seniorzy i dzieci wspólnie przygotują występ na scenie Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej, który uwieńczony zostanie piknikiem i ogniskiem. Tematem przedstawienia będzie odmienne postrzeganie świata przez dzieci i seniorów.
- Akcja społeczna „Chwyć w swoje ŁAP-ki serduszko od żabki”, w ramach której podopieczni placówek wykonają ręcznie dziergane, zielone serca. Następnie zostaną one ukryte w różnych zakątkach gminy, a zabawa polegać ma na ich odnalezieniu i wstawieniu na profile w social mediach zdjęcia z nimi. Zabawa ma na celu wsparcie Domu Pomocy Społecznej oraz Świetlicy Socjoterapeutycznej w Łapach.
- Doposażenie ratowników Stowarzyszenia Cywilnych Zespołów Ratowniczych z Psami STORAT z Rzeszowa w ramach projektu „Bezpieczni z Żabką”. Ponadto stowarzyszenie przygotuje cykl spotkań dla lokalnej społeczności, podczas których zaprezentuje umiejętności psów oraz omówi zasady bezpieczeństwa na szlakach górskich.
- Projekt „Żabka przyjazne miejsce dla sąsiadów”, zakłada poprawę estetyki okolicy Lasku Marcelińskiego w Poznaniu, który jest na szlaku licznych wycieczek rowerowych i pieszych.
- Cykl coniedzielnych spotkań na plaży nad jeziorem Lipno w Stęszewie, pt. „Joga na plaży z Żabką”. Spotkania promujące zdrowy tryb życia i integrujące lokalną społeczność.
Piknik sąsiedzki z Głubczycach już się odbył, zaś projekt „Joga na plaży z Żabką” jest obecnie realizowany i cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców Stęszewa.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że nasz projekt „Joga na plaży z Żabką” został doceniony i uzyskał grant w ramach programu „Dobre Życie”. To wspaniałe uczucie widzieć, jak nasza lokalna społeczność zjednoczyła się wokół wspólnej pasji do zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki wsparciu programu mogliśmy zrealizować ten projekt, który stał się miejscem spotkań i integracji dla mieszkańców Stęszewa, łącząc ich w duchu zdrowia i wspólnoty. To dowód na to, że wspólne działania mogą przynieść realne korzyści dla wszystkich – powiedział Maciej Mańczak, franczyzobiorca sklepu Żabka ze Stęszewa.
Pozostałe projekty odbędą się jesienią. Jeszcze w tym roku Grupa Żabka planuje uruchomić nabór wniosków do drugiej edycji programu grantowego.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania
i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy w Twoim sąsiedztwie.
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości często czuje się bezbronny
Badania IBRIS dotyczące percepcji i spożycia produktów alkoholowych. Piwo z najgorszymi notowaniami i skutkami
Wyniki Black Friday - przeceny kosmetyków do 39%, ale najchętniej kupowaliśmy...
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.