Komunikaty PR

Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności

2024-09-27  |  10:25
Biuro prasowe

Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim najbliższym otoczeniu. Dlatego Grupa Żabka utworzyła specjalny program grantowy „Dobre Życie”, skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci, którzy mają pomysł na aktywności prospołeczne i chcą wdrożyć je w życie. Gra miejska, warsztaty malarstwa abstrakcyjnego, zajęcia z jogi na plaży czy warsztaty teatralne to tylko niektóre inicjatywy franczyzobiorców, które zostaną zrealizowane jeszcze tej jesieni.

W bieżącym roku Grupa Żabka uruchomiła – przy wsparciu Stowarzyszenia Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP – program grantowy „Dobre Życie”, który ma na celu wesprzeć lokalne inicjatywy społeczne franczyzobiorców sieci. Żabka od lat jest blisko mieszkańców. Wg statystyk firmy codziennie ze sklepów tej sieci korzysta ponad 3 mln klientów, a 17 mln Polaków ma do najbliższego sklepu Żabka nie więcej niż 500 m. Dlatego, zgodnie z przyjętą Strategią Zaangażowania Społecznego, Grupa Żabka aktywnie wspiera inicjatywy mające na celu integrację lokalnych społeczności.

Do pierwszej, pilotażowej edycji programu „Dobre Życie” zgłoszenia wpływały do końca czerwca 2024 r. Następnie komisja, złożona z przedstawicieli Grupy Żabka, Rady Franczyzobiorców i Stowarzyszenia Centrum PISOP (partnera merytorycznego konkursu), wybrała 7 inicjatyw, które najlepiej wpisały się w założenia programu.

Wybierając spośród zgłoszonych przez naszych franczyzobiorców inicjatyw, braliśmy pod uwagę takie wartości jak m.in. wykorzystanie potencjału lokalnych społeczności, oryginalność projektów, ich realny wpływ na poprawę jakości życia ludzi mieszkających w najbliższym otoczeniu franczyzobiorcy, a także, na ile wskazane działania wpisują się w strategię Grupy Żabka. Z obserwacji pierwszych inicjatyw, które wystartowały, wynika, że cieszą się one dużym zainteresowaniem mieszkańców  – mówi Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR.

To właśnie przedsiębiorcy prowadzący swój biznes pod logiem Żabki znają swoich sąsiadów
i klientów, a sklepy z zielonym szyldem często integrują lokalne społeczności, oferując znacznie szerszą ofertę niż jedynie sprzedaż produktów. Franczyzobiorcy Żabki są blisko ludzi i wiedzą dobrze, jakie są ich potrzeby. Dlatego mogą liczyć na grant od Grupy Żabka w ramach programu „Dobre Życie” w wysokości do 7000 zł, który ma na celu wesprzeć ich prospołeczne projekty.

Wśród zwycięskich inicjatyw znalazły się:

  • Warsztaty malarstwa abstrakcyjnego” dla mieszkańców Ustronia Morskiego. Składają się
    z 3 cykli warsztatów malarstwa zakończonych wernisażem w Gminnym Ośrodku Kultury.
  • Zorganizowanie integracyjnej imprezy plenerowej w Głubczycach na placu zabaw dla mieszkańców osiedla oraz 30 rodzin z dziećmi ze Stowarzyszenia Dzieci Niepełnosprawnych „Tacy Sami”.
  • Wspólne warsztaty teatralne pt. „Międzypokoleniowy zawrót głowy”, podczas których seniorzy i dzieci wspólnie przygotują występ na scenie Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej, który uwieńczony zostanie piknikiem i ogniskiem. Tematem przedstawienia będzie odmienne postrzeganie świata przez dzieci i seniorów.
  • Akcja społeczna „Chwyć w swoje ŁAP-ki serduszko od żabki”, w ramach której podopieczni placówek wykonają ręcznie dziergane, zielone serca. Następnie zostaną one ukryte w różnych zakątkach gminy, a zabawa polegać ma na ich odnalezieniu i wstawieniu na profile w social mediach zdjęcia z nimi. Zabawa ma na celu wsparcie Domu Pomocy Społecznej oraz Świetlicy Socjoterapeutycznej w Łapach.
  • Doposażenie ratowników Stowarzyszenia Cywilnych Zespołów Ratowniczych z Psami STORAT z Rzeszowa w ramach projektu „Bezpieczni z Żabką”. Ponadto stowarzyszenie przygotuje cykl spotkań dla lokalnej społeczności, podczas których zaprezentuje umiejętności psów oraz omówi zasady bezpieczeństwa na szlakach górskich.
  • Projekt „Żabka przyjazne miejsce dla sąsiadów”, zakłada poprawę estetyki okolicy Lasku Marcelińskiego w Poznaniu, który jest na szlaku licznych wycieczek rowerowych i pieszych.
  • Cykl coniedzielnych spotkań na plaży nad jeziorem Lipno w Stęszewie, pt. Joga na plaży z Żabką. Spotkania promujące zdrowy tryb życia i integrujące lokalną społeczność.


Piknik sąsiedzki z Głubczycach już się odbył, zaś projekt „Joga na plaży z Żabką” jest obecnie realizowany i cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców Stęszewa.

 Jesteśmy niezwykle dumni, że nasz projekt „Joga na plaży z Żabką” został doceniony i uzyskał grant w ramach programu „Dobre Życie”. To wspaniałe uczucie widzieć, jak nasza lokalna społeczność zjednoczyła się wokół wspólnej pasji do zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki wsparciu programu mogliśmy zrealizować ten projekt, który stał się miejscem spotkań i integracji dla mieszkańców Stęszewa, łącząc ich w duchu zdrowia i wspólnoty. To dowód na to, że wspólne działania mogą przynieść realne korzyści dla wszystkich – powiedział Maciej Mańczak, franczyzobiorca sklepu Żabka ze Stęszewa.

Pozostałe projekty odbędą się jesienią. Jeszcze w tym roku Grupa Żabka planuje uruchomić nabór wniosków do drugiej edycji programu grantowego.

Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania
i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy w Twoim sąsiedztwie.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja Biuro prasowe
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.