Franczyzobiorcy Żabki wspierają lokalne społeczności
Sieć sklepów Żabka jest zawsze blisko lokalnych społeczności, czując się ich częścią, a jej franczyzobiorcy chcą mieć realny wpływ na poprawę jakości życia w swoim najbliższym otoczeniu. Dlatego Grupa Żabka utworzyła specjalny program grantowy „Dobre Życie”, skierowany do przedsiębiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci, którzy mają pomysł na aktywności prospołeczne i chcą wdrożyć je w życie. Gra miejska, warsztaty malarstwa abstrakcyjnego, zajęcia z jogi na plaży czy warsztaty teatralne to tylko niektóre inicjatywy franczyzobiorców, które zostaną zrealizowane jeszcze tej jesieni.
W bieżącym roku Grupa Żabka uruchomiła – przy wsparciu Stowarzyszenia Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP – program grantowy „Dobre Życie”, który ma na celu wesprzeć lokalne inicjatywy społeczne franczyzobiorców sieci. Żabka od lat jest blisko mieszkańców. Wg statystyk firmy codziennie ze sklepów tej sieci korzysta ponad 3 mln klientów, a 17 mln Polaków ma do najbliższego sklepu Żabka nie więcej niż 500 m. Dlatego, zgodnie z przyjętą Strategią Zaangażowania Społecznego, Grupa Żabka aktywnie wspiera inicjatywy mające na celu integrację lokalnych społeczności.
Do pierwszej, pilotażowej edycji programu „Dobre Życie” zgłoszenia wpływały do końca czerwca 2024 r. Następnie komisja, złożona z przedstawicieli Grupy Żabka, Rady Franczyzobiorców i Stowarzyszenia Centrum PISOP (partnera merytorycznego konkursu), wybrała 7 inicjatyw, które najlepiej wpisały się w założenia programu.
– Wybierając spośród zgłoszonych przez naszych franczyzobiorców inicjatyw, braliśmy pod uwagę takie wartości jak m.in. wykorzystanie potencjału lokalnych społeczności, oryginalność projektów, ich realny wpływ na poprawę jakości życia ludzi mieszkających w najbliższym otoczeniu franczyzobiorcy, a także, na ile wskazane działania wpisują się w strategię Grupy Żabka. Z obserwacji pierwszych inicjatyw, które wystartowały, wynika, że cieszą się one dużym zainteresowaniem mieszkańców – mówi Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR.
To właśnie przedsiębiorcy prowadzący swój biznes pod logiem Żabki znają swoich sąsiadów
i klientów, a sklepy z zielonym szyldem często integrują lokalne społeczności, oferując znacznie szerszą ofertę niż jedynie sprzedaż produktów. Franczyzobiorcy Żabki są blisko ludzi i wiedzą dobrze, jakie są ich potrzeby. Dlatego mogą liczyć na grant od Grupy Żabka w ramach programu „Dobre Życie” w wysokości do 7000 zł, który ma na celu wesprzeć ich prospołeczne projekty.
Wśród zwycięskich inicjatyw znalazły się:
- „Warsztaty malarstwa abstrakcyjnego” dla mieszkańców Ustronia Morskiego. Składają się
z 3 cykli warsztatów malarstwa zakończonych wernisażem w Gminnym Ośrodku Kultury. - Zorganizowanie integracyjnej imprezy plenerowej w Głubczycach na placu zabaw dla mieszkańców osiedla oraz 30 rodzin z dziećmi ze Stowarzyszenia Dzieci Niepełnosprawnych „Tacy Sami”.
- Wspólne warsztaty teatralne pt. „Międzypokoleniowy zawrót głowy”, podczas których seniorzy i dzieci wspólnie przygotują występ na scenie Miejsko-Gminnego Ośrodka Kultury w Bystrzycy Kłodzkiej, który uwieńczony zostanie piknikiem i ogniskiem. Tematem przedstawienia będzie odmienne postrzeganie świata przez dzieci i seniorów.
- Akcja społeczna „Chwyć w swoje ŁAP-ki serduszko od żabki”, w ramach której podopieczni placówek wykonają ręcznie dziergane, zielone serca. Następnie zostaną one ukryte w różnych zakątkach gminy, a zabawa polegać ma na ich odnalezieniu i wstawieniu na profile w social mediach zdjęcia z nimi. Zabawa ma na celu wsparcie Domu Pomocy Społecznej oraz Świetlicy Socjoterapeutycznej w Łapach.
- Doposażenie ratowników Stowarzyszenia Cywilnych Zespołów Ratowniczych z Psami STORAT z Rzeszowa w ramach projektu „Bezpieczni z Żabką”. Ponadto stowarzyszenie przygotuje cykl spotkań dla lokalnej społeczności, podczas których zaprezentuje umiejętności psów oraz omówi zasady bezpieczeństwa na szlakach górskich.
- Projekt „Żabka przyjazne miejsce dla sąsiadów”, zakłada poprawę estetyki okolicy Lasku Marcelińskiego w Poznaniu, który jest na szlaku licznych wycieczek rowerowych i pieszych.
- Cykl coniedzielnych spotkań na plaży nad jeziorem Lipno w Stęszewie, pt. „Joga na plaży z Żabką”. Spotkania promujące zdrowy tryb życia i integrujące lokalną społeczność.
Piknik sąsiedzki z Głubczycach już się odbył, zaś projekt „Joga na plaży z Żabką” jest obecnie realizowany i cieszy się dużym zainteresowaniem mieszkańców Stęszewa.
– Jesteśmy niezwykle dumni, że nasz projekt „Joga na plaży z Żabką” został doceniony i uzyskał grant w ramach programu „Dobre Życie”. To wspaniałe uczucie widzieć, jak nasza lokalna społeczność zjednoczyła się wokół wspólnej pasji do zdrowego stylu życia i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu. Dzięki wsparciu programu mogliśmy zrealizować ten projekt, który stał się miejscem spotkań i integracji dla mieszkańców Stęszewa, łącząc ich w duchu zdrowia i wspólnoty. To dowód na to, że wspólne działania mogą przynieść realne korzyści dla wszystkich – powiedział Maciej Mańczak, franczyzobiorca sklepu Żabka ze Stęszewa.
Pozostałe projekty odbędą się jesienią. Jeszcze w tym roku Grupa Żabka planuje uruchomić nabór wniosków do drugiej edycji programu grantowego.
Więcej informacji o franczyzie z Żabką: https://www.zabka.pl/franczyza. Jeśli masz pytania
i chciałbyś porozmawiać z franczyzobiorcami prowadzącymi swoje sklepy w Twojej okolicy, wejdź na https://www.zabka.pl/franczyzobiorcy-ambasadorzy/ i poszukaj kontaktu do przedsiębiorcy w Twoim sąsiedztwie.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.