Komunikaty PR

Franczyzobiorcy Żabki z certyfikatami Akademii Przedsiębiorczości

2023-09-28  |  13:00
Biuro prasowe

Blisko 70 franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabka uzyskało specjalny certyfikat ukończenia Akademii Przedsiębiorczości, którą sieć wspólnie z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertami z rynku franczyzy zainaugurowała w marcu 2023 r. Dzięki projektowi franczyzobiorcy poszerzyli swoją wiedzę nt. zagadnień związanych z przedsiębiorczością, prowadzeniem własnego biznesu i sklepu pod szyldem Żabki – w tym z zakresu finansów, organizacji i zarządzania placówką oraz kadr. W związku z niezwykle pozytywnym odbiorem Akademii Przedsiębiorczości stanie się ona ważną częścią cyklu szkoleń dedykowanych franczyzobiorcom. Uroczystość wręczenia certyfikatów odbyła się 22 września br. na Politechnice Warszawskiej.

Celem Akademii Przedsiębiorczości jest podnoszenie umiejętności przedsiębiorców działających w sieci Żabka oraz kandydatów na franczyzobiorców z zakresu prowadzenia sklepów, zarządzania zespołem, a także zdobycie kompetencji sprzedażowych. Cykl szkoleniowy pozwala na samorealizację oraz rozwój osobisty. Dostarcza nowej wiedzy biznesowej i pomaga rozwinąć konkretne umiejętności. Inicjatywa prowadzona jest przez Żabkę w ramach Partnerstwa Strategicznego z Wydziałem Zarządzania Politechniki Warszawskiej oraz ekspertów rynku franczyzy.

Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej wspólnie ze swoim partnerem I’GS In Good Strategy potwierdził, że program edukacyjno-rozwojowy Akademia Przedsiębiorczości jest prowadzony zgodnie z modelem Franczyza 2.0. To rezultat wielu miesięcy wspólnej pracy, kiedy przeprowadziliśmy audyt dotychczas oferowanego franczyzobiorcom przez sieć Żabka systemu nauki przedsiębiorczości, zbudowaliśmy oraz wdrożyliśmy nowy model podnoszenia kompetencji franczyzobiorców. Podczas uroczystego wręczenia certyfikatów otrzymaliśmy wiele ciepłych słów od franczyzobiorców na temat Akademii Przedsiębiorczości, jej przydatności w prowadzeniu biznesu czy znaczenia w rozwoju osobistym. Certyfikat co roku podlega odnowieniu, co ma zapewnić wysoką jakość programu i jego transformacyjny charakter – mówi dr hab. inż. Eryk Głodziński, prof. Uczelni, Prodziekan Wydziału Zarządzania Politechniki Warszawskiej.

W ramach I edycji inicjatywy zrealizowano łącznie blisko 200 szkoleń stacjonarnych oraz ponad 60 online. Program certyfikacji zakładał 3 spotkania stacjonarne (6 h) z: Efektywnego zarządzania małym zespołem, Świadomego przywództwa, Kształtowania kultury organizacyjnej i Finansów Przedsiębiorcy, a także 3 spotkania on-line (3 h) poświęcone takim wątkom jak: Postawa przedsiębiorcza i podejście właścicielskie, Procesy w organizacji i Technologie informacyjno-komunikacyjne. Z “Podstaw Przedsiębiorczości” przeszkolono ponad 1400 kandydatów na franczyzobiorców. W szkoleniach otwartych Akademii Przedsiębiorczości w sumie udział wzięło z kolei blisko 800 przedsiębiorców.

Udział w takim projekcie to nie tylko możliwość wzmocnienia czy rozwoju umiejętności z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi, kultury organizacyjnej czy finansów. To także szansa na wymianę spostrzeżeń i dzielenie się wiedzą między franczyzobiorcami. Dla mnie jako franczyzobiorczyni i jednocześnie trenerki ds. szkoleń to szansa na poszerzenie horyzontów i zdobycie wiedzy, którą dzielę się z kolejnymi kandydatami na franczyzobiorców. Niezwykle ważne jest to, że Żabka inwestuje w takie przedsięwzięcia. Biznesy z siecią rozpoczynają bowiem osoby o różnym doświadczeniu i potrzebach – dzięki oferowanym przez Żabkę szkoleniom, w tym Akademii Przedsiębiorczości, zyskują oni dobry start w rozwoju we franczyzie – mówi Beata Świerczyńska, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Warszawy i trenerka ds. szkoleń.

Aby otrzymać certyfikat ukończenia programu edukacyjno-rozwojowego Akademii Przedsiębiorczości, konieczne było zaliczenie wszystkich szkoleń dostępnych w programie, których uwieńczeniem był test końcowy, a także opracowanie indywidualnej propozycji rozwoju przedsiębiorczości dla swojej franczyzy (tzw. Mapy Rozwoju Przedsiębiorczości). Certyfikat uzyskało blisko 70 franczyzobiorców. – Przygotowanie mapy rozwoju dla biznesu pozwoliło mi na refleksję nad moimi aktualnymi kompetencjami i zastanowienie się nad tymi, które chciałabym rozwinąć. Zadanie to pozwoliło mi spojrzeć na mój biznes z szerszej perspektywy i przyczyniło się do wyznaczenia celów, które chciałabym osiągnąć – dodaje Beata Świerczyńska.

Aby ulepszyć program i jeszcze lepiej odpowiedzieć na oczekiwania franczyzobiorców i kandydatów do tej roli, sieć regularnie przeprowadza ankiety satysfakcji i realizuje wywiady z uczestnikami, w ramach których przedstawiają swoje oczekiwania i preferencje co do formy oraz zakresu szkoleń. Pozytywne opinie o Akademii Przedsiębiorczości oraz chęć dalszego podnoszenia kompetencji franczyzobiorców wpłynęły na decyzję Żabki o objęciu inicjatywą wszystkich nowych przedsiębiorców dołączających do sieci.

Żabka stawia na edukację franczyzobiorców

Przyszli franczyzobiorcy już w ramach procesu rekrutacji przechodzą 15-dniowe szkolenie w sklepie trenerskim w ich lub okolicznej miejscowości. Dopasowane jest ono do indywidualnych potrzeb oraz wiedzy biznesowej kandydata. Podczas szkolenia poruszane są zagadnienia z zakresu HR, sprzedaży, finansów i podatków, zarządzania czy obsługi klienta.

Od momentu rozpoczęcia współpracy z siecią Żabka przedsiębiorcy mogą korzystać ze specjalnej platformy edukacyjnej. Obejmuje ona m.in.: bazę wiedzy o sieci, aktualności z życia Żabki, a także szereg szkoleń i webinarów, które są na bieżącą aktualizowane i rozbudowywane. Dostęp do niej mają również pracownicy zatrudnieni przez franczyzobiorców.

Nieodpłatne szkolenia są tylko jednym z elementów wsparcia oferowanego przez sieć kandydatom, a następnie franczyzobiorcom, które pomagają im w rozwoju ich biznesów. Na start otrzymują wyposażony i zatowarowany sklep, dalej korzystają z innowacji technologicznych, wsparcia logistycznego, IT czy serwisowego, a także ze specjalnego ubezpieczenia „Polisa na biznes”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.