Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów erotycznych. Choć drugi kwartał 2025 roku jeszcze się nie zakończył, liczba zamówień tych gadżetów w aplikacji Glovo jest już o 20% większa niż w całym drugim kwartale 2024 roku.
Podczas badania SW Research przeprowadzonego na zlecenie Glovo w 2023 roku 60% Polaków przyznało, że gadżety erotyczne pozytywnie wpływają na życie seksualne, a 43% respondentów zadeklarowało, że korzysta z tego typu akcesoriów. Wówczas co dwudziesta badana osoba korzystała z zamówień tych produktów online, wybierając jednocześnie szybką dostawę oferowaną przez Glovo[1].
Polacy coraz bardziej otwarci na gadżety erotyczne
Z najnowszych danych Glovo wynika, że do tej pory w drugim kwartale 2025 roku liczba zamówień produktów erotycznych w aplikacji Glovo wzrosła aż o 20% w porównaniu do pełnego okresu od kwietnia do końca czerwca w 2024 roku. Wzrost tego typu zakupów w dostawie pokazuje, że Polacy coraz śmielej i chętniej sięgają po produkty erotyczne, traktując je jako naturalny element dbania o życie intymne.
Mimo że oferta produktów erotycznych dostępnych na platformie stale się rozwija pod kątem różnorodności, najchętniej zamawiane produkty są dość standardowe – choć zaskoczyć może ich kolejność na podium. Użytkownicy Glovo najczęściej kupowali wszelkiego rodzaju gadżety, które w ciągu ostatnich 12 miesięcy stanowiły blisko 20% zamówień w kategorii. Dopiero na kolejnych miejscach znalazły się klasyczne prezerwatywy i lubrykanty – z wynikiem odpowiednio 10% i 7%.
Ciekawe jest także najdroższe pojedyncze zamówienie złożone w lutym – łączna wartość zakupów w omawianej kategorii wyniosła ponad 4 500 zł!
Polki coraz bardziej otwarte na temat seksualności
Kobiety w Polsce stają się coraz bardziej otwarte na rozmowy o sferze intymnej. W oparciu o badanie „Seksualna Mapa Polki” można zauważyć, że 27% z nich uprawia seks kilka razy w tygodniu lub częściej, 24% raz w miesiącu, natomiast 14% – raz w tygodniu. Dla 19% kobiet najczęściej wskazywanym ulubionym dniem na zbliżenie jest sobota, choć aż dla 61% z nich dzień tygodnia nie ma większego znaczenia. Z kolei ważnym czynnikiem wpływającym na chęć współżycia jest romantyczna atmosfera (56%) oraz dobre samopoczucie danego dnia (46%). Tylko 6% respondentek traktuje je jako formę rozładowania napięcia czy stresu[2].
Rosnąca otwartość na poruszanie tematyki seksualności w przestrzeni publicznej oraz zainteresowanie produktami erotycznymi zamawianymi z dostawą do domu pokazuje, że Polacy szukają wygodnych rozwiązań również w obszarze życia intymnego. Aplikacja Glovo, która umożliwia szybkie zakupy z opcją delivery, staje się naturalnym wyborem również w tym segmencie rynku.
Źródło: Glovo

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.