Grupa IQFM konsoliduje działalności pod wspólnym szyldem
Jedna z czołowych firm w Polsce, specjalizująca się w usługach wsparcia sprzedaży, skonsolidowała swoje działania pod szyldem grupy IQFM. To konsekwencja realizacji strategii biznesowej mającej na celu wzmacnianie oferty oraz utworzenie wyspecjalizowanych dywizji, zabezpieczających każdy etap cyklu sprzedaży produktu. Po 25 latach działalności przyszedł również czas na unifikację standardów w grupie i zmianę identyfikacji wizualnej.
Grupa IQFM bazuje na komplementarnych usługach – od audytu produktu, przez lokowanie towaru w sklepach, po sell out i zwrot do producenta. Tylko w 2023 roku grupa IQFM obsłużyła ponad 150 klientów m.in. z branż FMCG, Customer Electronics, Beauty i DIY. W tym roku obroty przekroczą 64 mln zł, notując tym samym niemal 6-krotny wzrost na przestrzeni ostatniego 10-lecia. Obecnie konsoliduje biznes, tworząc wyspecjalizowane dywizji odpowiedzialne za poszczególne obszary działalności: Merchandising Division, wyspecjalizowana w lokowaniu produktów w sklepach, Outsourcing Division, zajmująca się outsourcingiem pracowników, Trade Marketing Division, czyli promocją produktów w sklepach oraz dywizję dedykowaną programom konsumenckim i lojalnościowym.
– Wszystkie cztery obszary są bardzo wymagające i szybko się konsolidują, dlatego by wzmacniać konkurencyjność naszej oferty konsekwentnie stawiamy na komplementarną obsługę 360, zabezpieczającą cały cykl sprzedaży. Obecnie koncentrujemy się na poszerzeniu portfela klientów w każdej z czterech dywizji, ze szczególnym naciskiem na sektor FMCG, zarówno w usługach merchandisingowych, jak również trade marketingowych. Drugim naszym priorytetem jest stały rozwój dywizji leasingu pracowniczego oraz spółki Aktywacje – mówi Arkadiusz Wróblewski, założyciel grupy IQFM.
Wszystkie cztery dywizje działają teraz pod szyldem grupy IQFM, a wprowadzenie nowego logo nie jest przypadkowe – firma właśnie obchodzi jubileusz 25-lecia swojego istnienia, co dodatkowo podkreśla jej spójność i innowacyjność na rynku. Nowe logo zgodnie z trendami jest uproszczone i podkreśla siłę równowagi we współpracy.
– W ciągu tych 25 lat, z małej agencji field marketingowej wyrośliśmy na jednego z liderów rynku w zakresie kompleksowego wsparcia sprzedaży. Przełomowym momentem w naszej historii był rok 2010, kiedy firma Ackerman połączyła się z agencją IQFM, rozszerzając usługi z zakresu field marketingu o obszar outsourcingu sił sprzedaży. Dalsze poszerzanie oferty pociągnęło za sobą potrzebę wydzielenia nowych spółek, odpowiedzialnych za realizację działalności w obszarach outsourcingu personalnego oraz działań budujących lojalność klienta, takich jak spółka Aktywacje. Utworzenie grupy IQFM pozwala na unifikację standardów dla wszystkich dywizji, co systematyzuje i porządkuje naszą działalność. Grupa IQFM jest swoistym parasolem, który łączy wszystkie dywizje pod wspólną marką, zapewniając spójność działania na wszystkich poziomach – podkreśla Patryk Górczyński, prezes IQFM.
Dzięki zdigitalizowanym procesom obsługi klientów w oparciu o własne rozwiązania technologiczne i wykorzystaniu danych gromadzonych poprzez bazę 36 tys. punktów sprzedażowych na terenie całego kraju, firma umożliwia bieżącą optymalizację decyzji biznesowych. Autorskie narzędzie, system HOLAB, umożliwia m.in. monitoring realizacji projektu w trybie live, czy modelowanie danych i tworzenie raportów na żądanie. Grupa rozwija również Sales Academy, czyli innowacyjny program szkoleń dla merchandiserów, handlowców i promotorów.
Obecnie grupa IQFM realizuje projekty zarówno w Polsce i Europie w oparciu o własną, rozwiniętą strukturę terenową obejmującą ponad 1500 pracowników i sieć sprawdzonych partnerów. Wśród klientów spółki znajdują się m.in. takie marki, jak Grupa Żywiec, Food Well, Grupa Inco, LG, Philips, Canon, American Express, Mattel, Mowi, JTI, RYOBI, Bosch, Bacardi Martini, Bolt, Lego, Atlas, Karcher, Vileda, Leifheit.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.