Grupa Schwarz coraz bliżej realizacji celów strategii REset Plastic
Jako pionier w gospodarce obiegu zamkniętego, Grupa Schwarz jest coraz bliżej osiągnięcia wyznaczonych celów strategii REset Plastic obejmującej całą Grupę. Dzięki ścisłej współpracy pomiędzy Schwarz Produktion, sieciami handlowymi Lidl i Kaufland oraz spółką PreZero, przedsiębiorstwo odnosi sukces na arenie międzynarodowej oraz w samych Niemczech.
Poniższe dane podsumowują rok obrotowy 2021:
- Lidl i Kaufland we wszystkich krajach, w których sieci są obecne, zredukowały już zużycie plastiku w opakowaniach marek własnych o 18%, a tym samym zbliżyły się do realizacji wyznaczonego celu REset Plastic, jakim jest ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych o 20% do 2025 roku. W Niemczech cel ten został już przekroczony: sieć Kaufland zmniejszyła zużycie plastiku aż o 26%, a Lidl o 22% (w przypadku Lidl Polska jest to 23%).
- Grupa Schwarz postawiła sobie również za cel, aby do 2025 roku wykorzystywać
w plastikowych opakowaniach marek własnych, dostępnych w Lidlu i Kauflandzie, średnio 25% recyklatu. Obecnie we wszystkich krajach wykorzystywanych jest średnio 14% recyklatu.
W Niemczech Kaufland wykorzystuje go już w 29%, a Lidl w 23%. Udało się to osiągnąć w szczególności dzięki butelkom PET, do których produkcji wykorzystano 100% recyklatu (z wyłączeniem nakrętek i etykiet).
- We wszystkich 32 krajach, w których dostępne są sieci Lidl i Kaufland, Grupa Schwarz osiągnęła obecnie 50% maksymalnej możliwości recyklingu plastikowych materiałów opakowaniowych marek własnych – co odpowiada połowie wyznaczonego celu. W Lidl Polska 55% opakowań marek własnych nadaje się obecnie w maksymalnym stopniu do recyklingu, a w Kauflandzie 42%.
Firma w oparciu o dotychczasowy sukces stale się rozwija i podejmuje działania w obszarze zrównoważonego rozwoju, które przybliżają ją do osiągniecia wyznaczonych celów. Oprócz dalszych działań na rzecz redukcji tworzyw sztucznych przedsiębiorstwo będzie kładło nacisk na jeszcze większe wykorzystanie recyklatu i zwiększenie przydatności opakowań marek własnych do recyklingu.
Mniej plastiku – obieg zamknięty: Z wizją REset Plastic Grupa Schwarz patrzy w zrównoważoną przyszłość. Każdy nawet najmniejszy wkład w świadome używanie plastiku przyczynia się do stworzenia czegoś dobrego. Cała Grupa nieustannie pracuje razem, aby osiągnąć postawione sobie cele.
Więcej informacji na temat Grupy Schwarz można znaleźć na stronie www.gruppe.schwarz/presse.
Więcej informacji na temat strategii REset Plastic można znaleźć na stronie www.reset-plastic.com.
Lidl liderem w sprzedaży produktów na bazie kakao z certyfikatem Fairtrade
Nowoczesne centrum logistyczne Żabki z prestiżową nagrodą!
Pakiet nieruchomości REFIELD sprzedany FALCON za 150 mln PLN
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Finanse
Sektor finansowy walczy o pracowników. Coraz ważniejsze stają się kompetencje technologiczne
W Polsce 66 proc. organizacji ma trudności w obsadzaniu wakatów nowymi pracownikami o pożądanych kompetencjach. Największe problemy z rekrutacją ma branża finansów i nieruchomości (74 proc.) – wynika z raportu ManpowerGroup „Niedobór talentów”. Wśród najbardziej pożądanych umiejętności są te, które wiążą się z rozwojem technologii. Z jednej strony potrzebna jest chęć pracowników do samorozwoju, by nadążać za trendami, z drugiej – sami pracodawcy muszą ich do tego zachęcać i motywować. To jedno z wielu wyzwań stojących przed firmami.
Ochrona środowiska
Regulacje dotyczące zrównoważonego rozwoju będą dużym wyzwaniem dla biznesu. Firmy potrzebują dużego wsparcia od państwa
W związku z koniecznością wdrażania ESG firmy potrzebują dużego wsparcia zarówno edukacyjnego, merytorycznego, jak i finansowego. Dostosowanie się do wymogów prawnych w tym obszarze jest bowiem dla biznesu, szczególnie małego i średniego, dużym wyzwaniem. Warto jednak wykorzystać ten czas na niezbędne przygotowania i zyskanie przewag konkurencyjnych. Może temu służyć ścisła współpraca z dużymi kontrahentami, którzy są bardziej zaawansowani we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. – Pomoc jest zdecydowanie potrzebna ze strony państwa – ocenia Marta Wrembel, wiceprezeska ESG Impact Network.
Transport
Wymiana oświetlenia w stolicy na ostatniej prostej. Zwrot z inwestycji już widać na rachunkach za prąd
Zamiast żółtego lub pomarańczowego światła z sodowych latarni w stolicy coraz częściej spotykamy jasne oświetlenie LED. Do tej pory udało się wymienić ponad 60 tys. opraw, a cały proces ma się zakończyć na przełomie tego i przyszłego roku. Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie przekonuje, że inwestycja w wymianę opraw świetlnych pozwala ograniczyć zużycie prądu nawet o dwie trzecie w porównaniu do starych lamp. Oszczędności, jakie wygenerował ratusz, już sięgają wielu milionów złotych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.