Komunikaty PR

Grupa Wittchen: celem wzrost sprzedaży i poprawa efektywności

2024-05-23  |  20:30
Biuro prasowe

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93 mln zł przychodów, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która wyniosła 63,8%. Grupa kontynuuje ekspansję zagraniczną, wzmacniając rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej. Jednocześnie podejmuje działania, mające na celu poprawę rentowności na poziomie operacyjnym w kolejnych kwartałach. Podtrzymuje także cel wzrostu sprzedaży w całym 2024 roku.

 

W pierwszym kwartale tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 93 mln zł i były o 3,5% niższe niż w bardzo dobrym pod względem sprzedaży pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony przebywających w Polsce klientów z Ukrainy. Marża brutto na sprzedaży w omawianym okresie sięgnęła 63,8% (+0,8 p.p.). Zysk netto w pierwszym kwartale br. wyniósł natomiast 4,9 mln zł wobec 10,1 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku. Wyniki Grupy znajdowały się pod presją rosnących kosztów operacyjnych, w tym m.in. wynagrodzeń, kosztów sprzedaży internetowej na platformach marketplace oraz kosztów logistyki związanych ze znacząco większą liczbą obsługiwanych przesyłek w sprzedaży on-line. Negatywny wpływ na zaraportowany wynik netto miały także wyższe r/r koszty finansowe (netto) związane z różnicami kursowymi.

Analizując nasze wyniki rok do roku, należy mieć na uwadze z jednej strony efekt wysokiej bazy z pierwszego kwartału 2023 roku, a z drugiej – obecne pogorszenie ogólnej koniunktury, przekładające się na spowolnienie konsumpcji oraz utrzymującą się wysoką wrażliwość cenową konsumentów. Widać to doskonale w naszych rezultatach. Choć w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaliśmy ilościowo o 6% więcej produktów niż rok wcześniej, to wartość sprzedaży była o ponad 3% niższa. Większa liczba obsłużonych przesyłek oznacza z kolei wyższe koszty logistyki, co negatywnie wpływa na naszą rentowność na poziomie zysku z działalności operacyjnej, pomimo utrzymania marży brutto na sprzedaży na bardzo wysokim poziomie – skomentował Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

– Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju i naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Skupiamy się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W pierwszym kwartale uruchomiliśmy własny e-sklep w Austrii, a ostatnio otworzyliśmy pierwszy salon stacjonarny w Niemczech. Niebawem zamierzamy otworzyć pierwsze showroom’y Wittchen w Wiedniu oraz kolejne salony w Bukareszcie. Jednocześnie kładziemy duży nacisk na kontrolę kosztów i działania zmierzające do poprawy efektywności w całej organizacji. Tak jak już informowaliśmy, zrewidowaliśmy również nasze plany dotyczące infrastruktury logistycznej Grupy, wybierając najbardziej optymalne rozwiązanie w obecnych warunkach, tj. rozbudowę powierzchni magazynowej i dalszą automatyzację naszego centrum w Palmirach koło Warszawy – dodał Jędrzej Wittchen.

Wśród wdrażanych obecnie przez Grupę Wittchen działań prosprzedażowych oraz poprawiających efektywność są m.in. usprawnienia w obszarze współpracy z platformami marketplace (nowa strategia produktowo-cenowa) oraz zmiany w kampaniach marketingowych w kanale on-line, w kraju i zagranicą. Już w drugim kwartale tego roku Grupa dokonała zmian w obszarze logistyki, obniżając koszty dystrybucji przesyłek gabarytowych do salonów w Polsce i do odbiorców w innych krajach. Dużą wagę firma przykłada również do kontroli kosztów ogólnego zarządu – w pierwszym kwartale br. zmalały one o 16% r/r w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni sprzedaży.

Biorąc pod uwagę stabilną sytuację finansową, Wittchen kontynuuje politykę dzielenia się wypracowywanymi zyskami z akcjonariuszami. 22 maja br. Walne Zgromadzenie Spółki zdecydowało o wypłacie dywidendy za 2023 rok w łącznej kwocie 65,8 mln zł, czyli 3,57 zł na akcję, zgodnie z wcześniejszą rekomendacją Zarządu. Dzień dywidendy został wyznaczony na 30 lipca, a jej wypłata nastąpi 12 sierpnia br. Będzie to najwyższa dywidenda w dotychczasowej historii Spółki. Dla porównania, w ubiegłym roku (za 2022 rok) Wittchen wypłacił akcjonariuszom łącznie 61,1 mln zł, czyli po 3,33 zł na akcję.

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel 4 na 5 polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w SM Biuro prasowe
2024-06-14 | 12:30

4 na 5 polskich firm odnotowało wzrost przychodów ze sprzedaży w SM

Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania
Handel „Fala nowych smaków” - rusza akcja promująca napoje dostępne tylko w Żabce
2024-06-12 | 09:45

„Fala nowych smaków” - rusza akcja promująca napoje dostępne tylko w Żabce

Żabka nieustannie poszerza swój asortyment napojów, proponując klientom oryginalne smaki, często dostępne jedynie w jej sklepach. W 2023 roku w sieci sprzedano ponad 720 mln
Handel MediaMarkt otwiera 10 sklepów po remoncie
2024-06-11 | 12:00

MediaMarkt otwiera 10 sklepów po remoncie

Jakie zmiany możemy dostrzec w marketach, które w ostatni weekend zwieńczyły swoją przebudowę reotwarciem? Przede wszystkim portfolio sklepów zostało dostosowane do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Finanse

Polska w światowej czołówce najchętniej wybieranych lokalizacji dla centrów usług wspólnych oraz ośrodków BPO. Generują one 4,5 proc. polskiego PKB

Sektor usług biznesowych jest jedną z wizytówek polskiej gospodarki i wciąż pozostaje bardzo konkurencyjny w globalnej skali – w Polsce działa już ponad 1,8 tys. centrów usług BPO, SSC/GBS, IT i R&D, a prognozowane zatrudnienie w sektorze w tym roku ma sięgnąć 465 tys. osób. Za ponad 80 proc. tych miejsc pracy odpowiadają inwestorzy zagraniczni, ale po usługi centrów usług biznesowych coraz chętniej sięgają również polskie firmy, które szukają oszczędności w dobie wysokich kosztów. Outsourcing procesów biznesowych pozwala im się skupić na strategicznych procesach i wyzwaniach, a przy tym zmniejszyć koszty nawet o ponad 20 proc.

Handel

Coraz więcej światowych zasobów ryb jest przełowionych. Nadmierne połowy dotyczą już blisko 38 proc. stad ryb na świecie

Według najnowszych danych ONZ FAO nadmierne połowy dotyczą 37,7 proc. wszystkich stad ryb i ten odsetek stale rośnie. W niektórych akwenach, takich jak Morze Śródziemne i Czarne, ponad 60 proc. stad jest przełowionych. Może to prowadzić nie tylko do degradacji ekosystemów morskich, ale także mieć poważne konsekwencje dla milionów ludzi na świecie. – Gdyby wszystkie stada na świecie były poławiane w  zrównoważony sposób, pozwoliłoby to wygenerować o 16 mln t więcej ryb i owoców morza rocznie, co z kolei przełożyłoby się na możliwość wyżywienia dodatkowych 72 mln ludzi – wskazuje Joanna Ornoch z organizacji pozarządowej MSC (Marine Stewardship Council).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.