Komunikaty PR

Grupa Wittchen: celem wzrost sprzedaży i poprawa efektywności

2024-05-23  |  20:30
Biuro prasowe

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 93 mln zł przychodów, poprawiając jednocześnie marżę brutto na sprzedaży, która wyniosła 63,8%. Grupa kontynuuje ekspansję zagraniczną, wzmacniając rozpoznawalność marki w Europie Zachodniej. Jednocześnie podejmuje działania, mające na celu poprawę rentowności na poziomie operacyjnym w kolejnych kwartałach. Podtrzymuje także cel wzrostu sprzedaży w całym 2024 roku.

 

W pierwszym kwartale tego roku przychody Grupy Wittchen wyniosły 93 mln zł i były o 3,5% niższe niż w bardzo dobrym pod względem sprzedaży pierwszym kwartale 2023 roku, gdy obserwowano wciąż mocną krajową konsumpcję, dodatkowo wspieraną popytem ze strony przebywających w Polsce klientów z Ukrainy. Marża brutto na sprzedaży w omawianym okresie sięgnęła 63,8% (+0,8 p.p.). Zysk netto w pierwszym kwartale br. wyniósł natomiast 4,9 mln zł wobec 10,1 mln zł w analogicznym okresie 2023 roku. Wyniki Grupy znajdowały się pod presją rosnących kosztów operacyjnych, w tym m.in. wynagrodzeń, kosztów sprzedaży internetowej na platformach marketplace oraz kosztów logistyki związanych ze znacząco większą liczbą obsługiwanych przesyłek w sprzedaży on-line. Negatywny wpływ na zaraportowany wynik netto miały także wyższe r/r koszty finansowe (netto) związane z różnicami kursowymi.

Analizując nasze wyniki rok do roku, należy mieć na uwadze z jednej strony efekt wysokiej bazy z pierwszego kwartału 2023 roku, a z drugiej – obecne pogorszenie ogólnej koniunktury, przekładające się na spowolnienie konsumpcji oraz utrzymującą się wysoką wrażliwość cenową konsumentów. Widać to doskonale w naszych rezultatach. Choć w pierwszym kwartale 2024 roku sprzedaliśmy ilościowo o 6% więcej produktów niż rok wcześniej, to wartość sprzedaży była o ponad 3% niższa. Większa liczba obsłużonych przesyłek oznacza z kolei wyższe koszty logistyki, co negatywnie wpływa na naszą rentowność na poziomie zysku z działalności operacyjnej, pomimo utrzymania marży brutto na sprzedaży na bardzo wysokim poziomie – skomentował Jędrzej Wittchen, prezes zarządu spółki.

– Konsekwentnie realizujemy strategię rozwoju i naszym celem pozostaje wzrost sprzedaży w całym 2024 roku. Skupiamy się na rozwoju w kanale e-commerce i ekspansji na rynkach zagranicznych. W pierwszym kwartale uruchomiliśmy własny e-sklep w Austrii, a ostatnio otworzyliśmy pierwszy salon stacjonarny w Niemczech. Niebawem zamierzamy otworzyć pierwsze showroom’y Wittchen w Wiedniu oraz kolejne salony w Bukareszcie. Jednocześnie kładziemy duży nacisk na kontrolę kosztów i działania zmierzające do poprawy efektywności w całej organizacji. Tak jak już informowaliśmy, zrewidowaliśmy również nasze plany dotyczące infrastruktury logistycznej Grupy, wybierając najbardziej optymalne rozwiązanie w obecnych warunkach, tj. rozbudowę powierzchni magazynowej i dalszą automatyzację naszego centrum w Palmirach koło Warszawy – dodał Jędrzej Wittchen.

Wśród wdrażanych obecnie przez Grupę Wittchen działań prosprzedażowych oraz poprawiających efektywność są m.in. usprawnienia w obszarze współpracy z platformami marketplace (nowa strategia produktowo-cenowa) oraz zmiany w kampaniach marketingowych w kanale on-line, w kraju i zagranicą. Już w drugim kwartale tego roku Grupa dokonała zmian w obszarze logistyki, obniżając koszty dystrybucji przesyłek gabarytowych do salonów w Polsce i do odbiorców w innych krajach. Dużą wagę firma przykłada również do kontroli kosztów ogólnego zarządu – w pierwszym kwartale br. zmalały one o 16% r/r w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni sprzedaży.

Biorąc pod uwagę stabilną sytuację finansową, Wittchen kontynuuje politykę dzielenia się wypracowywanymi zyskami z akcjonariuszami. 22 maja br. Walne Zgromadzenie Spółki zdecydowało o wypłacie dywidendy za 2023 rok w łącznej kwocie 65,8 mln zł, czyli 3,57 zł na akcję, zgodnie z wcześniejszą rekomendacją Zarządu. Dzień dywidendy został wyznaczony na 30 lipca, a jej wypłata nastąpi 12 sierpnia br. Będzie to najwyższa dywidenda w dotychczasowej historii Spółki. Dla porównania, w ubiegłym roku (za 2022 rok) Wittchen wypłacił akcjonariuszom łącznie 61,1 mln zł, czyli po 3,33 zł na akcję.

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 23 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka Biuro prasowe
2024-08-23 | 09:30

W sieci to Niemiec, Hiszpan i Francuz najwięcej wydają u Polaka

Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród
Handel Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy
2024-08-22 | 15:10

Nie tylko niskie ceny – Lidl Polska to także komfortowe warunki pracy

Lidl Polska to jedna z wiodących sieci handlowych na polskim rynku, która kojarzy się z jakościowymi produktami w atrakcyjnych cenach. Sieć jest także miejscem pracy dla blisko 27 tys.
Handel Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy
2024-08-22 | 14:00

Packeta intensyfikuje rozwój na rynkach Europy

    Packeta, wiodąca globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Kosmiczne śmieci są coraz większym problemem. Ich obecność na orbicie generuje znaczne koszty

Liczba kosmicznych odpadów stale rośnie. Ich źródłem są obiekty, które zostały wysłane w kosmos, zakończyły misję lub uległy rozpadowi. Krążące w przestrzeni kosmicznej fragmenty tych obiektów stwarzają ryzyko kolizji z tymi, które są obecnie eksploatowane. Unikanie takich zdarzeń wiąże się z koniecznością ponoszenia wydatków na monitoring zagrożeń czy zwiększeniem zużycia paliwa poprzez obieranie niekolizyjnych kursów. Jednym ze sposobów na zmniejszenie tego problemu jest wydłużenie eksploatacji obiektów poprzez ich tankowanie na orbicie. Polacy pracują nad taką technologią.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.