Grupa Wittchen z lekkim wzrostem sprzedaży oraz rentowności operacyjnej
W drugim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen osiągnęła 112,8 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o ponad 2% r/r. Wypracowany w tym okresie zysk operacyjny wyniósł 16,5 mln zł (+4,8% r/r), a wynik EBITDA sięgnął 24,4 mln zł (+6,7% r/r). Grupa kontynuuje ekspansję zagraniczną, konsekwentnie realizując plany dotyczące otwierania nowych salonów stacjonarnych. W drugim kwartale uruchomiła placówki w Niemczech i Austrii, zaś w lipcu br. drugi salon w Rumunii.
Zdecydowaną większość przychodów Grupy Wittchen (ok. 83%) stanowi sprzedaż krajowa, która w drugim kwartale br. zwiększyła się o ponad 6% r/r do ponad 93 mln zł, głównie dzięki wzrostowi w segmencie klientów biznesowych. Wzrost ten z nawiązką skompensował niższą sprzedaż na rynkach zagranicznych, na co wpłynęło pogorszenie koniunktury w Niemczech oraz umocnienie się złotego wobec euro (negatywny wpływ na poziom sprzedaży wyrażonej w polskiej walucie).
W drugim kwartale Grupa Wittchen utrzymała wysoki poziom marży brutto na sprzedaży, która wyniosła 62,1%, co oznacza nieznaczny spadek rok do roku. Jest on odzwierciedleniem silnej presji na ceny, szczególnie w kategorii bagaż, będącej od kilku lat najistotniejszą kategorią produktów oferowanych przez Grupę.
W drugim kwartale br. Grupa Wittchen zdołała poprawić rentowność operacyjną prowadzonej działalności, zwiększając zysk operacyjny do 16,5 mln zł (+4,8% r/r), a wynik EBITDA do 24,4 mln zł (+6,7% r/r). Zysk netto wyniósł z kolei 11,8 mln zł wobec 13,2 mln zł przed rokiem, kiedy to istotny pozytywny wpływ na tę pozycję miały przychody finansowe, głównie z tytułu różnic kursowych.
– Konsumenci wciąż są bardzo ostrożni, jeżeli chodzi o wydatki, co potwierdzają raportowane przez GUS niskie odczyty dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii: tekstylia, odzież i obuwie. Obserwujemy również wyraźne schłodzenie koniunktury w Niemczech, które są dla nas jednym z kluczowych rynków zagranicznych. W takim otoczeniu w drugim kwartale osiągnęliśmy niewielki wzrost sprzedaży i liczymy, że zdołamy trwale odwrócić negatywną tendencję z dwóch poprzednich kwartałów. Dążymy do zwiększania sprzedaży we wszystkich kanałach i jednocześnie uważnie kontrolujemy koszty. Notujemy rosnący udział przychodów ze sprzedaży w naszej sieci stacjonarnej. Klienci odwiedzający nasze salony, doświadczający wysokiej jakości produktów i obsługi, w mniejszym stopniu są wrażliwi na cenę, która w przypadku zakupów online często przesądza o zakupie – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
– W pierwszym półroczu kontynuowaliśmy inwestycje w rozwój sprzedaży za granicą, zarówno online, jak i w sieci stacjonarnej. Uruchomiliśmy salony w Niemczech, Austrii i Rumunii. Rumuński rynek jest obiecujący, bo przeciętny dochód rozporządzalny konsumentów rośnie i wykazują oni większą skłonność do zakupów. Jeszcze w tym roku planujemy otworzyć w Bukareszcie trzeci salon marki Wittchen – dodaje prezes Jędrzej Wittchen.
Grupa chce także uruchomić własny e-sklep w Słowacji. Na koniec drugiego kwartału produkty marki Wittchen były oferowane w 24 krajach Europy, za pośrednictwem 7 własnych e-sklepów oraz 46 platform marketplace.
Stale rosnące znaczenie kanału e-commerce i konieczność zwiększania efektywności w tym obszarze sprawiły, że Grupa Wittchen zmodernizuje i rozbuduje własne centrum logistyczne w Palmirach koło Warszawy. Obecne dwie hale magazynowe zostaną uzupełnione o trzeci budynek, zaś wyposażenie hali nr 1 zostanie w dużym stopniu zautomatyzowane. Na przełomie 2024 i 2025 r. planowne jest zakończenie prac projektowych i przygotowawczych. Z uwagi na planowaną budowę węzła drogowego w Palmirach w ramach trasy S7, w bezpośrednim sąsiedztwie siedziby Spółki, musiała ona dostosować do tych planów harmonogram swojej inwestycji. Rozpoczęcie budowy hali magazynowej zaplanowane jest obecnie na 2025 rok.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Płatności online dla sklepów Shopify – dwie nowe aplikacje od PayU

Marcowe promocje na smartfony Motorola

Heat Decor wprowadza na rynek rewolucyjny produkt - panel grzewczy HD-NEO!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.