Grupa Żabka otrzymała nagrodę specjalną w konkursie „Pracodawca Godny Zaufania”
Kapituła konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” uhonorowała Grupę Żabka nagrodą specjalną za wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, który ustanawia standardy współpracy między franczyzobiorcami a sieciami franczyzowymi. Sieć Żabka, posiadająca ponad 10 900 sklepów i współpracująca z ponad 9 000 franczyzobiorców, jest jednym z pierwszych sygnatariuszy kodeksu.
Grupa Żabka od lat wspiera rozwój standardów etycznej współpracy w sektorze franczyzy, co zostało zauważone i docenione przez organizatorów konkursu. Nagroda specjalna przyznana Żabce ma na celu uhonorowanie działań firmy na rzecz budowy wzajemnego zaufania i podnoszenia standardów rynkowych w Polsce.
– Nagroda, którą otrzymaliśmy, jest dla nas potwierdzeniem, że Żabka wyznacza nowe standardy w polskiej franczyzie. Poprzez dialog i partnerskie relacje z franczyzobiorcami budujemy przestrzeń opartą na zaufaniu. Wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk to krok w stronę większej przejrzystości i wspierania naszych franczyzobiorców, których rozwój jest dla nas priorytetem – powiedział Damian Rybak, dyrektor Departamentu Rozwoju i Wsparcia Franczyzy Żabka Polska.
Żabka, jako jedna z pierwszych firm, podpisała Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, którego celem jest zapewnienie wysokich standardów współpracy pomiędzy franczyzobiorcami a franczyzodawcami. Kodeks zawiera zestaw dobrych praktyk dla współpracy w ramach franczyzy i wpisuje się w podejmowane przez Żabkę inicjatywy na rzecz budowania partnerskich i transparentnych relacji biznesowych. Kodeks Dobrych Praktyk to wspólna inicjatywa franczyzobiorców, franczyzodawców oraz organizacji branżowych.
Nad treścią Kodeksu od początku pracowali zarówno przedstawiciele franczyzobiorców, jak i franczyzodawców oraz organizacje branżowe i eksperci.
– Nagroda ta stanowi wyjątkowe wyróżnienie, które jest efektem wspólnych działań franczyzobiorców i sieci Żabka. Nasza współpraca w ramach Rady Franczyzobiorców umożliwia wypracowywanie rozwiązań odpowiadających na realne potrzeby przedsiębiorców prowadzących sklepy pod zielonym szyldem i wzmacnia partnerskie podejście w naszej sieci. Jestem dumna, że te wysiłki zostały dostrzeżone i docenione – powiedziała Izabela Kardasz, przewodnicząca Rady Franczyzobiorców sieci Żabka.
Współinicjatorami Kodeksu są Polska Izba Handlu, Polska Organizacja Franczyzodawców oraz Polskie Stowarzyszenie Mikroprzedsiębiorców i Franczyzobiorców. Patronują mu także Federacja Przedsiębiorców Polskich, Konfederacja Lewiatan oraz Krajowa Izba Gospodarcza. Kodeks Dobrych Praktyk pozostaje inicjatywą otwartą dla wszystkich podmiotów działających na rynku franczyzy w Polsce. Więcej informacji o Kodeksie znaleźć można na stronie: www.kodeksfranczyzy.org.pl
Konkurs „Pracodawca Godny Zaufania” organizowany jest od 2009 roku przez organizacje pozarządowe, think tanki oraz uczelnie. Nagradza przedsiębiorstwa, które wyróżniają się innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie polityki pracowniczej, dbają o dobrostan pracowników, rozwijają programy stażowe, angażują się w projekty wolontariackie, a także wspierają dostępność i inkluzywność w miejscu pracy. Więcej o konkursie: https://pracodawcagodnyzaufania.pl/
1. urodziny sklepu HARIBO we Wrocławiu
Galeria Panorama z nowym sklepem Maxi Zoo w formacie 3.0
Pizza na wynos już dostępna w Żabce!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne – Podlaskie
Samorządy inwestują w mieszkania dla studentów i absolwentów. Chcą w ten sposób zatrzymać odpływ młodych ludzi
120 studentów i absolwentów odbierze klucze do własnego lokum w ramach programu „Mieszkanie dla absolwenta” w Białymstoku. W ten sposób miasto chce zatrzymać w mieście najlepszych absolwentów i studentów kończących studia poprzez zapewnienie im preferencyjnych warunków najmu. Inwestycja pochłonęła 57 mln zł, z czego większość stanowiło dofinansowanie z Banku Gospodarstwa Krajowego.
Ochrona środowiska
Firmy czują rosnącą presję na inwestycje w dekarbonizację. Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa
Według badania przeprowadzonego przez Honeywell większość firm planuje w ciągu najbliższego roku zwiększyć wydatki na inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem, w tym na efektywność energetyczną i redukcję emisji. Choć obowiązek informowania o swoich działaniach z zakresu ochrony środowiska i społecznej odpowiedzialności biznesu dotyczy na razie największych firm, to rynek wymusza wdrażanie niektórych założeń ESG na mniejszych podmiotach. Wzrost presji ze strony swojego otoczenia biznesowego zauważa 65 proc. badanych przedsiębiorców.
Media i PR
Komisja Europejska stwierdziła poprawę stanu praworządności w UE. Ruszyła kampania informacyjna na ten temat
W Polsce 89 proc. badanych uważa za istotne, by wszystkie państwa członkowskie UE przestrzegały podstawowych wartości Unii, w tym praworządności – wynika z badań Eurobarometru. Choć o łamaniu praworządności w ciągu ostatnich pięciu lat wiele się mówiło, również w Polsce, za dobrze poinformowanych na temat praworządności uważa się 62 proc. Polaków. Komisja Europejska pod koniec października wystartowała z ogólnounijną kampanią informacyjną na ten temat. Ostatni raport KE wskazuje, że Unia coraz lepiej radzi sobie z wyzwaniami z obszaru naruszania praworządności.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.