Komunikaty PR

Grupa Żabka podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności za 2023 rok

2024-05-17  |  10:25

Działania Grupy Żabka mają istotny wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Z opublikowanego Raportu Odpowiedzialności „Wygodnie i odpowiedzialnie” wynika, że całkowita kwota wartości dodanej, wytworzonej przez Grupę i współpracujących z nią franczyzobiorców, wyniosła aż 9,1 mld zł, czyli o 30% więcej niż w 2022 r. Raport jest opublikowany już po raz szósty i podsumowuje realizację Strategii Odpowiedzialności (ESG) Grupy Żabka za rok 2023.

Dzięki dynamicznemu rozwojowi i innowacyjności Grupy Żabka możemy mieć pozytywny wpływ na polską gospodarkę. Przekłada się to m.in. na tworzenie sprzyjających warunków do rozwoju przedsiębiorczości, zwiększanie liczby miejsc pracy, których obecnie zapewniamy ponad 63 tys., a także na zmiany zakupowe ponad 3 mln klientów, którzy każdego dnia odwiedzają ponad 10 tys. sklepów w całej Polsce. Podjęte w 2023 roku działania zostały po raz drugi z rzędu docenione w prestiżowym ratingu EcoVadis i dziś znajdujemy się w gronie 1% firm na świecie, które najlepiej integrują czynniki ESG w swoich strategiach i działaniach – mówi Tomasz Blicharski, Wiceprezes Zarządu Grupy Żabka ds. Strategii i Rozwoju.

Raport Odpowiedzialności za 2023 rok

Raport „Wygodnie i odpowiedzialnie” to już szósty Raport Odpowiedzialności przygotowany przez Grupę Żabka. Publikacja została opracowana zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego Global Raporting Initiative (GRI Standards) oraz Sustainability Accounting Standards Board (SASB).

Zgodnie z przyjętym przez nas strategicznym podejściem do kwestii odpowiedzialności społecznej i środowiskowej uwzględniamy aspekty ESG we wszystkich istotnych planach i działaniach Grupy. Osiąganie wytyczonych celów w tym zakresie wymaga właściwego zarządzania, zaangażowania, nakładu czasu i zasobów oraz przede wszystkim pracy zespołowej – mówi Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka.

Na okładce raportu znalazł się plakat autorstwa Katarzyny Panek, który został uznany przez Grupę Żabka za najtrafniejszą interpretację wizualną przewodniego hasła jej Strategii Odpowiedzialności, czyli „Wygodnie i odpowiedzialnie”, podczas 24. edycji konkursu organizowanego przez Galerię Plakatu AMS. Grupa Żabka była partnerem głównym ubiegłorocznej edycji konkursu.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka za 2023 rok dostępny jest w wersji elektronicznej: https://zabkagroup.com/pl/nasza-odpowiedzialnosc/#raport-ESG

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.