Grupa Żabka ze zgodą na przejęcie DRIM Daniel Distributie FMCG S.R.L.
Grupa Żabka otrzymała zgodę rumuńskiego UOKIK-u na przejęcie większościowych udziałów lidera dystrybucji FMCG w Rumunii – DRIM Daniel Distributie. W wyniku tej decyzji, 29 lutego br. Grupa Żabka spełniła wszelkie wymogi regulacyjne i sfinalizowała transakcję.
– Z zadowoleniem przyjęliśmy informację o zakończonym procesie formalnym połączenia DRIM Daniel Distributie z Grupą Żabka. To kolejny etap w kierunku rozwoju ekosystemu convenience na rynku europejskim i naszej dalszej ekspansji. Liczymy, że strategiczna współpraca z DRIM wpłynie na dalszy, dynamiczny rozwój tej spółki – mówi Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka.
DRIM Daniel Distributie to jedna z największych sieci dystrybucyjnych produktów typu FMCG na rynku rumuńskim, która obecnie zatrudnia ponad 800 osób. Przez 30 lat działalności firma stworzyła szeroką strukturę logistyczną, pozwalającą na zaopatrywanie obecnie ok. 12 000 sklepów handlu tradycyjnego. Formalne przejecie większościowych udziałów w DRIM Daniel Distributie umożliwia zapowiadany przez Grupę Żabka dalszy, przyspieszony rozwój spółki, przy wykorzystaniu pozycji rynkowej, lokalnej renomy DRIM, know how w obszarze convenience i zaangażowania kapitałowego.
Wszystkie zakupy robi się na Żabka Jush!
Tarczyński Protein: kabanosy naturalnie bogate w białko. Nowość w przekąskach
COMP ułatwia wprowadzenie systemu kaucyjnego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.