Komunikaty PR

Grupa Żabka znów najlepsza!

2024-04-17  |  11:15
Biuro prasowe

Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Nagroda cieszy, tym bardziej, że to właśnie pracownicy Żabki docenili jej kulturę organizacyjną opartą na wspólnie wypracowanych wartościach, budowaną na bazie wzajemnego szacunku, zaufania, równości i transparentności na każdym szczeblu organizacji.

Siła Grupy Żabka polega na budowaniu i pielęgnowaniu relacji pomiędzy pracownikami. Bardzo uważnie wsłuchujemy się w potrzeby każdego z nich, tak aby każda z osób zatrudnionych w naszej firmie miała poczucie sensu wykonywanych zadań, możliwości rozwoju zawodowego i osobistego. To buduje zaufanie do organizacji i przekłada się wprost na wysoki poziom zaangażowania naszych pracowników w realizację codziennych działań, czego dowodem jest druga nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu Grupy Żabka, Chief People Officer.

Pracownicy znów docenili Żabkę. Jest jednym z najlepszych miejsc pracy na świecie

Grupa Żabka już od 6 lat bada poziom zaangażowania swoich pracowników. Dzięki otrzymywanej regularnie informacji zwrotnej, firma przygotowała zmiany, których konsekwentne wdrożenie umożliwiło transformację Żabki jako organizacji. Firma po raz drugi z rzędu, jako jedyna polska organizacja, znalazła się w światowej czołówce 60 najlepszych firm (z 276 badanych), w których w ub.r. ponad 70% pracowników zaangażowanych było w działania przedsiębiorstwa (średnia światowa wynosiła jedynie 23%).

Nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 dla Grupy Żabka jasno pokazuje, że zaangażowanie pracowników w ogromnym stopniu przekłada się na rozwój firmy. Ich działalność na rzecz nieustannego zwiększania zaangażowania swoich zespołów zasługuje na najwyższe uznanie. Gratulujemy wszystkim w Żabce tego wyjątkowego osiągnięcia – zaznacza Jon Clifton, Prezes Instytutu Gallupa.

Przeprowadzona przez Instytut Gallupa – najstarszy światowy instytut badania opinii społecznej – metaanaliza objęła dane dotyczące ponad 2 mln pracowników zatrudnionych w 276 organizacjach na całym świecie, z 54 branż i 96 krajów. Czyni ją to najbardziej kompleksową analizą w skali świata.

Pracownicy w anonimowych ankietach określają m.in. czy czują, że zależy na nich ich przełożonemu/ przełożonej; czy w ciągu ostatniego tygodnia zostali docenieni; czy w pracy są zachęcani do rozwoju i czy mają poczucie ważności wykonywanych obowiązków. We wszystkich tych aspektach Żabka została wysoko oceniona, potwierdzając swoją pozycję w gronie światowych liderów pod względem angażującej kultury organizacyjnej.

Równość i inkluzywność podstawą budowania trwałych relacji

Badanie Instytutu Gallupa potwierdza, że Żabka od lat aktywnie wspiera swoich pracowników na każdym etapie ich rozwoju w organizacji. W tym celu w 2022 roku firma wdrożyła politykę równości płac, uznając, że kobiety i mężczyźni powinni być tak samo traktowani i opłacani. Potwierdzeniem faktu, że w Żabce nie płeć a doświadczenie i kompetencje mają wpływ na wysokość wynagrodzenia, jest przyznanie Żabce jako pierwszej polskiej organizacji certyfikatu EQUAL-SALARY.

Organizacja zdaje sobie również sprawę, że trampoliną do budowania zaangażowania i stabilizacji zespołów jest inkluzywność. Zadowoleni pracownicy, którzy czerpią satysfakcję z wykonywanej pracy, rzadziej myślą o jej zmianie. To z kolei daje możliwość skupienia się na realizacji ambitnych i długoterminowych projektów.

Skuteczna komunikacja wewnętrzna pomiędzy zespołami wpływa na większą produktywność w kluczowych obszarach. Co za tym idzie, nowe idee, koncepcje i pomysły pracowników na każdym poziomie organizacji mogą być sprawnie wdrożone w życie. Tym samym pracownicy Grupy Żabka mają poczucie wpływu na kierunek rozwoju organizacji i wiedzą, że ich pomysły są doceniane.

Co ważne, wartości na których zbudowana jest kultura organizacyjna Żabki, tj. ambicja, odpowiedzialność, otwartość i wiarygodność, nie zostały odgórnie narzucone, a wspólnie wypracowane. Dzięki temu stanowią one kompas w codziennej pracy, a osoby zatrudnione w organizacji łatwo się z nimi identyfikują.

Budowanie wiarygodnej organizacji w oparciu o silne i zaangażowane zespoły wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG), której jednym z czterech filarów jest „Odpowiedzialna organizacja”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Handel Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie
2025-06-10 | 06:00

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Jako przedsiębiorca zapewne zauważasz, że cyfrowa transformacja to już nie tylko trend, ale konieczność. W dobie mobilności i dynamicznych zmian rynkowych, obsługa sprzedaży
Handel Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
2025-06-06 | 14:00

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

7 czerwca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Seksu – to doskonały moment, aby przyjrzeć się temu, jak zmieniają się zwyczaje Polaków związane z zakupem produktów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.