Komunikaty PR

Grupa Żabka znów najlepsza!

2024-04-17  |  11:15
Biuro prasowe

Po raz drugi z rzędu Grupa Żabka znalazła się w gronie wyjątkowych miejsc pracy na świecie, których pracownicy wykazują się najwyższym zaangażowaniem. Zdobyła nagrodę Gallup Exceptional Workplace Award 2024, zostając tym samym pierwszą i jedyną polską firmą, która otrzymała to prestiżowe wyróżnienie. Nagroda cieszy, tym bardziej, że to właśnie pracownicy Żabki docenili jej kulturę organizacyjną opartą na wspólnie wypracowanych wartościach, budowaną na bazie wzajemnego szacunku, zaufania, równości i transparentności na każdym szczeblu organizacji.

Siła Grupy Żabka polega na budowaniu i pielęgnowaniu relacji pomiędzy pracownikami. Bardzo uważnie wsłuchujemy się w potrzeby każdego z nich, tak aby każda z osób zatrudnionych w naszej firmie miała poczucie sensu wykonywanych zadań, możliwości rozwoju zawodowego i osobistego. To buduje zaufanie do organizacji i przekłada się wprost na wysoki poziom zaangażowania naszych pracowników w realizację codziennych działań, czego dowodem jest druga nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 – mówi Jolanta Bańczerowska, Członkini Zarządu Grupy Żabka, Chief People Officer.

Pracownicy znów docenili Żabkę. Jest jednym z najlepszych miejsc pracy na świecie

Grupa Żabka już od 6 lat bada poziom zaangażowania swoich pracowników. Dzięki otrzymywanej regularnie informacji zwrotnej, firma przygotowała zmiany, których konsekwentne wdrożenie umożliwiło transformację Żabki jako organizacji. Firma po raz drugi z rzędu, jako jedyna polska organizacja, znalazła się w światowej czołówce 60 najlepszych firm (z 276 badanych), w których w ub.r. ponad 70% pracowników zaangażowanych było w działania przedsiębiorstwa (średnia światowa wynosiła jedynie 23%).

Nagroda Gallup Exceptional Workplace Award 2024 dla Grupy Żabka jasno pokazuje, że zaangażowanie pracowników w ogromnym stopniu przekłada się na rozwój firmy. Ich działalność na rzecz nieustannego zwiększania zaangażowania swoich zespołów zasługuje na najwyższe uznanie. Gratulujemy wszystkim w Żabce tego wyjątkowego osiągnięcia – zaznacza Jon Clifton, Prezes Instytutu Gallupa.

Przeprowadzona przez Instytut Gallupa – najstarszy światowy instytut badania opinii społecznej – metaanaliza objęła dane dotyczące ponad 2 mln pracowników zatrudnionych w 276 organizacjach na całym świecie, z 54 branż i 96 krajów. Czyni ją to najbardziej kompleksową analizą w skali świata.

Pracownicy w anonimowych ankietach określają m.in. czy czują, że zależy na nich ich przełożonemu/ przełożonej; czy w ciągu ostatniego tygodnia zostali docenieni; czy w pracy są zachęcani do rozwoju i czy mają poczucie ważności wykonywanych obowiązków. We wszystkich tych aspektach Żabka została wysoko oceniona, potwierdzając swoją pozycję w gronie światowych liderów pod względem angażującej kultury organizacyjnej.

Równość i inkluzywność podstawą budowania trwałych relacji

Badanie Instytutu Gallupa potwierdza, że Żabka od lat aktywnie wspiera swoich pracowników na każdym etapie ich rozwoju w organizacji. W tym celu w 2022 roku firma wdrożyła politykę równości płac, uznając, że kobiety i mężczyźni powinni być tak samo traktowani i opłacani. Potwierdzeniem faktu, że w Żabce nie płeć a doświadczenie i kompetencje mają wpływ na wysokość wynagrodzenia, jest przyznanie Żabce jako pierwszej polskiej organizacji certyfikatu EQUAL-SALARY.

Organizacja zdaje sobie również sprawę, że trampoliną do budowania zaangażowania i stabilizacji zespołów jest inkluzywność. Zadowoleni pracownicy, którzy czerpią satysfakcję z wykonywanej pracy, rzadziej myślą o jej zmianie. To z kolei daje możliwość skupienia się na realizacji ambitnych i długoterminowych projektów.

Skuteczna komunikacja wewnętrzna pomiędzy zespołami wpływa na większą produktywność w kluczowych obszarach. Co za tym idzie, nowe idee, koncepcje i pomysły pracowników na każdym poziomie organizacji mogą być sprawnie wdrożone w życie. Tym samym pracownicy Grupy Żabka mają poczucie wpływu na kierunek rozwoju organizacji i wiedzą, że ich pomysły są doceniane.

Co ważne, wartości na których zbudowana jest kultura organizacyjna Żabki, tj. ambicja, odpowiedzialność, otwartość i wiarygodność, nie zostały odgórnie narzucone, a wspólnie wypracowane. Dzięki temu stanowią one kompas w codziennej pracy, a osoby zatrudnione w organizacji łatwo się z nimi identyfikują.

Budowanie wiarygodnej organizacji w oparciu o silne i zaangażowane zespoły wpisuje się w Strategię Odpowiedzialności Grupy Żabka (ESG), której jednym z czterech filarów jest „Odpowiedzialna organizacja”.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

E-commerce 2025 – Trendy, które zrewolucjonizują handel online

Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne
Handel Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO
2024-12-27 | 12:00

Zaczynają się zimowe wyprzedaże. Polakom towarzyszy na nich ROPO, ale też FOMO

Zakupowy maraton Polaków wchodzi właśnie na ostatnią prostą. Po Black Week i zakupach przedświątecznych teraz przyszły zimowe wyprzedaże, które tradycyjnie rozpoczynają się
Handel Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!
2024-12-20 | 14:00

Reduta jedynym centrum w stolicy z dwoma marketami spożywczymi!

Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.